| Forfatter |
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 31 December 2003 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
Uden for denne tråd, men jeg kan ikke lade være:
Hej Jensen,
Du tør nok ikke prøve vores mono-blokke for således at ødelægge din High-End forretning?
Godt Nytår, Peter
|
|
|
-og her har vi faktisk et udemærket eksempel på hvorledes begrebet også kan bruges som reklamefremstød.
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 31 December 2003 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jensen
ok, phillips er high-end. Jeg vil blankt indrømme jeg ved ikke hvad der sidder i forskellige maskiner (fabrikat, kvalitet), så jeg tror dig (du har trods alt MEEEGeT mere erfaring end mig!). Tror nu stadig ikke lyden er high-end (lad os glemme det udtryk), at lyden er god nok til mig, at den tilfredsstiller mit behov for musikalt kvalitet. Derfor er den ikke high-end for mig, men den er vel for han moder.
Om det er high-end hvis man synes det spiller godt, jo det kan vel godt sige. Det kommer an på ens defination af high-end. Jeg synes mere om et udtrykket et kvalitetsprodukt, hvor Fremforalt lyden er topsædet, men også byggekvalitet. Men igen lyden er op til den enkelte, så det er skruen uden ende at komme frem med EN defination af hvad high-end er. (det samme med hifi, til jonas hvis du læser med). Så som skrevet af mange vise mænd herinde følg ørene, de vil vise vejen!
GODT nytår og godnat!
mvh
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 31 December 2003 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
Hej Jensen,
Du tør nok ikke prøve vores mono-blokke for således at ødelægge din High-End forretning?
Godt Nytår, Peter
| | |
-og her har vi faktisk et udemærket eksempel på hvorledes begrebet også kan bruges som reklamefremstød.
__________________ Alex E Nielsen "I'm gonna ride my llama from Peru to Texarkana"
Og det er vist pointeret rigeligt fra redaktionens vegne, at det IKKE er formålet med forummet - den besked fik Mantra Sound også i forbindelse med en "rundspørge"! Så på trods af de måske nok så gode hensigter så husk lige at du rent faktisk er forhandler og producent i samme skal, Peter!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 31 December 2003 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
Hej Jensen,
Godt Nytår, Peter
|
|
|
Hallo ? hvordan kommer AR ind her , har jeg skrevet om hvad jeg mener der er high-end
Jo jeg har skam for meget langtid siden taget kontakt til dig om det , men du må jo glemme hurtigt .
Og aldrig om jeg kunne finde på at ligge penge forud til en som dig .??
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 31 December 2003 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjen skrev:
|
hej jensen
ok, phillips er high-end. Jeg vil blankt indrømme jeg ved ikke hvad der sidder i forskellige maskiner (fabrikat, kvalitet), så jeg tror dig (du har trods alt MEEEGeT mere erfaring end mig!). Tror nu stadig ikke lyden er high-end (lad os glemme det udtryk), at lyden er god nok til mig, at den tilfredsstiller mit behov for musikalt kvalitet. Derfor er den ikke high-end for mig, men den er vel for han moder.
Om det er high-end hvis man synes det spiller godt, jo det kan vel godt sige. Det kommer an på ens defination af high-end. Jeg synes mere om et udtrykket et kvalitetsprodukt, hvor Fremforalt lyden er topsædet, men også byggekvalitet. Men igen lyden er op til den enkelte, så det er skruen uden ende at komme frem med EN defination af hvad high-end er. (det samme med hifi, til jonas hvis du læser med). Så som skrevet af mange vise mænd herinde følg ørene, de vil vise vejen!
GODT nytår og godnat!
mvh
|
|
|
Lyden vil jeg ikke udtale mig om hvad der er high-end .
Men når snakken går på hvordan det er op bygget , der kan snakkes om high-end .
|
| Til top |
|
| |
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 31 December 2003 kl. 02:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen skrev:
----
Hallo ? hvordan kommer AR ind her , har jeg skrevet om hvad jeg mener der er high-end
Jo jeg har skam for meget langtid siden taget kontakt til dig om det , men du må jo glemme hurtigt .
Og aldrig om jeg kunne finde på at ligge penge forud til en som dig .??
----
Hej Jensen
AR kommer ind her på grund af dit indlæg, da jeg ikke mener man kan stole på hvad du skriver.
Du skriver du ikke vil give penge ud til os. Fint, men jeg er heller ikke interesseret i penge, men om du tør indrømme dine forstærkere, der koster mega meget mere, godt kan pakkes sammen?
Du tør jo ikke prøve en test. Det siger vel alt om hvor du står, nemlig at du er en "skjult" hifi forhandler. Hvornår tør du indrømme det?
Godt Nytår, Peter
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 31 December 2003 kl. 02:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
Jensen skrev:
---- Hallo ? hvordan kommer AR ind her , har jeg skrevet om hvad jeg mener der er high-end
Og aldrig om jeg kunne finde på at ligge penge forud til en som dig .?? ----
Hej Jensen
AR kommer ind her på grund af dit indlæg, da jeg ikke mener man kan stole på hvad du skriver.
Du skriver du ikke vil give penge ud til os. Fint, men jeg er heller ikke interesseret i penge, men om du tør indrømme dine forstærkere, der koster mega meget mere, godt kan pakkes sammen?
Du tør jo ikke prøve en test. Det siger vel alt om hvor du står, nemlig at du er en "skjult" hifi forhandler. Hvornår tør du indrømme det?
Godt Nytår, Peter
|
|
|
Ikke fordi det angår mig, men hvad har Jensen's forhold at gøre med trådens emne ? -Peter er du ikke lidt trekantet ?
Det vil være mere interessant at høre hvad du ligger i begrebet high-end.
|
| Til top |
|
| |
Nightreaver Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 31 December 2003 kl. 02:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mudderkast?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 31 December 2003 kl. 02:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
Jensen skrev:
---- Hallo ? hvordan kommer AR ind her , har jeg skrevet om hvad jeg mener der er high-end
Hej Jensen
Du skriver du ikke vil give penge ud til os. Fint, men jeg er heller ikke interesseret i penge, men om du tør indrømme dine forstærkere der koster meget mere godt kan pakkes sammen?
Du tør jo ikke prøve en test, det siger vel alt om hvor du står, nemlig at du er en "skjult" hifi forhandler.Hvornår tør du indrømme det?
Godt Nytår, Peter
|
|
|
hold kæft
Du kan bare komme med dem ,så skal jeg give dem et lyt , men det ville du jo ikke for snart 1 år siden .
Og det jeg har nu ja noget er mit men jeg har en god shop jeg handler i og har i mange år lånt udstyr ved dem .
tør ?? hvor gammel er du ??? jeg tør alt .
Nu er det jo ikke mig der sender privat mailes til folk og kalder dem det ene og det andet bare fordi de ikke går ens vej .
Jeg er total ligeglad med hvad folk kan lide eller ikke , men tit kan det måske se sådan ud , men jeg elsker at drille .
Du kender mig ikke engang personligt .
Om jeg ville indrømme og dine forstærker spiller bedre end det jeg har til at stå nu , jo det ville jeg hvis jeg synes det , men du udtaler dig om noget du aldrig har hørt , har du høre det jeg har nu ?????????????????????????????
Du er så langt ude at det er begyndt at blive lidt for personligt og der sætter jeg klart en stopper .
|
| Til top |
|
| |
Tristan... Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 31 December 2003 kl. 02:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da gået helt galt med tråden her......
High End? Det er en temmelig subjektiv definition, de fleste bringer på banen, før tråden gik af lave..
Uden at kende alt til branchens historie, er High End da ikke blot et salgsord, da Hifi pludselig ikke var fint nok mere eller ikke kunne udtrykke hvad sælgere mente var et kvalitetsspring.
I mit vokabularium er Hifi stadig ordet, der dækker vores interesse. High End er uden substans, men fint til at sælge, og det er vel hvad der sker i alle brancher. Et sprogligt våbenkapløb. Fred være med det 
Godt nytår! __________________ Hilsner fra
Søren aka. Tristan...
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 31 December 2003 kl. 03:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
'High End' kunne dække over produkter der henvender sig til en mere kræsen kundegruppe end massemarkedet.
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 31 December 2003 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Tristan har ret - nu kan der bare forlanges uhyrlige summer... ..
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 31 December 2003 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Definitionen på High End må da være at man ikke kan købe udstyr der har en bedre ydelse. Altså det er det vildeste der kan fås for penge.
Så står det jo frit at benytte udtrykket som reklame for billigere udstyr, der måske har de samme egenskaber.
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
| Sendt: 31 December 2003 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|

jensen skrev:
|
[QUOTE=Peter-AR]Jensen skrev:
Hej Jensen
Du skriver du ikke vil give penge ud til os. Fint, men jeg er heller ikke interesseret i penge, men om du tør indrømme dine forstærkere der koster meget mere godt kan pakkes sammen?
Du tør jo ikke prøve en test, det siger vel alt om hvor du står, nemlig at du er en "skjult" hifi forhandler.Hvornår tør du indrømme det?
Godt Nytår, Peter
|
|
|
Nååee nej derfor disse voldsomme indlæg udelukkende med promovering for øje af dine produkter, udelukkende fordi du ikke er interesseret i penge !!
Tankevækkende 
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 31 December 2003 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ordet High-End i sig selv er ganske enkelt bare et udtryk man bruger om det bedste/ fineste udstyr der er på markedet. Det er hvad man kan læse sig til ved at slå op i ordforklaring i en gammel årsbog, så det er da ikke noget at bruge flere sider på at diskutere .
Man kan dermed forsigtigt konkludere at det har lidt med prisen på udstyret at gøre, hvilket jo engetligt er lidt logisk da der alt andet lige vil sidde dyre komponenter i cd maskine til 50.000 kontra een til 5.000.
Jeg vil personligt ikke sætte en beløbsgrænse for hvornår det er high-end, for der findes skam mange gode produkter i en mere ovekommelig prisskala.
Men jeg er selv startet med et beocenter og bygget op gennem årene og min personlige erfaring er desværre at hver gang jeg har skiftet noget ud med et dyrere apparat, så har det også været med bedre lyd til følge.
PS: Alt det muddekast, kan i ikke bruge en anden tråd til det mon?
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 02 Januar 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. at man på byggekvalitet skulle kunne se om det er highend, hvad så med f.eks. Proceed CDP drevet og ML's 37 drev, som stort set allesammen har fået udskiftet en stor del af indmaden, er det så ikke high end ?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 02 Januar 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Godt spørgsmål!
High end burde selvfølgelig være reference både med lyd og byggekvalitet. Men det er nu et rent markedsføringskneb, og de mærker der engang prøvede at lave high end er fanget i fælden, de skal nu hvert år præstere nye unikke opfindelser som aldrig når at bevise deres værd før produktet er på markedet. Så begynder problemet for nu er det færdige produkt ikke længere driftsikkert. Så det er ikke længere produktets ydelse men pris der placerer det i hi-end, mega-end, gega-end, og det virker som om nogle er nået gaga-end.
Man kunne gå en anden vej. Hvor tit lytter (ikke hører) man på anlægget uden at tænke på det, dvs. musiklytningen overtager tid og sted. Jeg går ud fra at alle her også er musiknørder og bruger ret meget tid på musik. OK vi gør. Da vi sidst ændrede i sammensætningen skyldtes det anlægget ikke fungerede som vi havde troet men havde betalt for. Vi fik lokaliseret de største problemer og fik input til forskellige løsninger. Havde vi ikke haft Hifi4all havde vi kun haft forhandleren, og selv om de er dygtige havde de aldrig fundet løsningen. Vi var endt med en ny moderne højttaler som i 3-6 måneder ville have lydt så anderledes at vi i den periode ville tro at problemet var løst –
Men vi fik viden og input om mulige sammensætninger, og de første ændringer har fjernet hi-end problemerne (Dead Man Walking), musikenergien udløses nu ved kasse 1. Så vi har ikke længere hi-end men musik-end anlæg. Vi har det sidste ½ år haft mu-end og det betyder at når vi sætter lytte plader på, så bliver der lyttet Alt er ikke løst, men det der mangler er ikke så vigtigt – der er ingen klamme dyner der mere forhindrer musikkens energier, klange, spændinger.
Vi ved også hvor vi skal søge de næste forbedringer (som ikke er så nødvendige) og synes egentlig det er deprimerende hvor lille den håndfuld produkter er som kan det grundlæggende med musik.
Men det er tiden, hvis man vil hellere vil have oplevelser og vil imponeres af tomme tønder og ensformig beat så er der ingen mangel, specielt ikke i hi-end. Motorsavsmasakren kan man få i de rigtige farver, og skrigene med den rigtige lyd.
Godt Nytå r.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 02 Januar 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Vedr. at man på byggekvalitet skulle kunne se om det er highend, hvad så med f.eks. Proceed CDP drevet og ML's 37 drev, som stort set allesammen har fået udskiftet en stor del af indmaden, er det så ikke high end ? |
|
|
Jo da,nu har selv en CDD/DAP og hvis man kigger ned i det er det høj kvalitet. Hvordan det så hænger sammen med at det går i stykker, det ved jeg faktisk ikke, det overasker også mig, min egen CDD har også fået skiftet en del, faktisk næsten alt.
Men elektronik går jo altså i stykker af og til, det gør biler jo som bekendt også uanset pris.
Det kan man ikke gadere sig imod, mange billige apparater går aldrig i stykker høre man, men det er nok også vigtig at skrive sig bag øret at de i de dyre produkter også sidder så meget mere elektronik. Jo mere elektronik, jo mere er der jo der kan gå i stykker.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 02 Januar 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har før skrevet om transistorradioens velsignelser. For et par dage siden sad jeg og spiste sen morgenmad (ferie) og hørte som sædvanlig radio i køkken/alrummet. "High-End anlægget", er en 30 år gammel Beolit 400. Jeg har flere gange læst om Eva Cassidy, men aldrig hørt hende. Det blev der rådet bod på den dag. Jeg husker ikke titlen på sangen, men det var stemme og guitar - "More is less". Efter de første par toner, lagde jeg avisen fra mig, holdt op med at tygge og lod mig falde tilbage i stolen. Jeg var ét med sangen og blev meget bevæget og kunne til sidst kun stønne, "Hold da kæft". Det er en af de oplevelser der kommer når man ikke tænker HIFI/High-End, men bare lader sig tage med bukserne nede.
Der er sikkert mange som påstå, at det ikke var en High-End gengivelse. Måske har de ret, men det var ihvertfald en
High-End oplevelse
og det er vel det, det handler om.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Vittel Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 03 Januar 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIGH-END :

IK SÅ MEGET HIGH-END :

hehe...jeg aner det ikke, men det var et godt spørgsmål....
Til de par stykker med mono-blok-diskussionen; I lyder som hysteriske kællinger! - lad vær' med at ødelægge mandens topic af.
|
| Til top |
|
| |