| Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der ikke rigtige komme udstyre der udnytter lossless lydspor, og rigtige gode decoder til disse fomater, der ville nok gå er rum tid før at vi alle ville få glæde af de nye lydformater, nemlig den dag at vi alle har skifter vores forstærker ud til en udgave de kan afspille disse formater og div. HIGH-END mærker komme med på vognen, med noget udstyr der virklige har glæde af lossless lyd format.
|
| Til top |
|
| |
Messi Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til at blu-ray smutter lidt fra Hd-dvd mht. solgte eksemplarer, skyldes måske også at de fleste butikker i DK hovedsageligt kun har BR på hylderne. Der findes et utal af gode HD-udgivelser, men forhandlerne vælger tilsyneladende at vise en anden fordeling. Det er da KONKURRENCE FORVRIDENDE. 
Går man ind i Blockbuster på vesterbro i Ålborg og spørger om de har nogle hd-dvds, siger de:
-NEJ, vi har kun blu-ray.
Så siger jeg:
-Hvor står de?
Blockbuster siger:
-Dem har vi heromme bagved disken.
(så kommer hun tilbage med ca 30 stk. BR... og ikke en eneste HD-dvd)
Jeg tænker:
- 
Stereo Studio i Ålborg: 15 stk BR udgivelser. 3 stk. HD-dvd.
(nu kun 1 stk. hd, da jeg købte de to)
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skyldes markedet for Blu-ray er større grundet PS3! Det gør at de tør have blu-ray i butikken =) HD-DVD kræver addon ! - er den forresten overhovedet kommet i dk endnu?
__________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fona, Blockbuster m.m havde jo også UMD til salg.... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Optimisten Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
steffenman skrev:
| Det skyldes markedet for Blu-ray er større grundet PS3! Det gør at de tør have blu-ray i butikken =) HD-DVD kræver addon ! - er den forresten overhovedet kommet i dk endnu? |
|
|
Den har været til salg i Blockbuster i en del måneder nu ja. Tror dog kun det er deres gamerush afdelinger der ligger inde med den. Her går jeg så ud fra du mener addon til 360'eren.
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg blander mig lige engang i diskusionen.  Har ikke læst hele tråden, eftersom den er blevet meget teksnisk og synes til at være drejet væk fra emnet l**t, og det er det mit spørgsmål går på. Er det ikke muligt at få LOTR EE på HD endnu?
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Er det ikke muligt at få LOTR EE på HD endnu?
|
|
|
Nej. 
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
AkilleuZ skrev:
|
|
|
Nej.  |
|
|
hmm okay, har bare hørt der ligger nogle HD udgivelser rundt på nettet, hvordan kan det så passe de er udkommet? __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
New Line der sidder på LOTR trilogien har udtalt, at vi kan forvente at se dem på optisk HD i løbet af 2008. Det var specifikt biografversionerne og ikke EE udgaverne som der blev hentydet til.
De HD versioner du hentyder til, kan være optaget fra HDTV hvor alle tre film har været vist på diverse kanaler i 1080i.
Hvad angår repræsentationen af HD-DVD og Blu-ray i danske butikker, spiller det nok også en stor rolle hvilke fabrikater der står bag formaterne. Toshiba er pt. alene om at lave stand alone HD-DVD afspillere til det europæiske marked (dualformat afspillere ikke medregnet) og i Danmark samt Skandinavien i det hele taget, er Toshiba næsten ikke-eksisterende. Dvs. de forhandlere der tager deres HD-DVD maskiner hjem står formodentligt selv med al forarbejdet med at sælge det nye HD-format.
Blu-ray har Sony, Panasonic, Pioneer, Philips og bl.a Samsung at trække på - disse brands har tilsammen en meget stor markedsandel herhjemme og har et netværk på plads med de danske Hi-Fi og tv-forhandlere. Derfor er det nok Blu-ray vi kommer til at se i butikkerne herhjemme, med undtagelse af de specialbutikker som også prøver med HD-DVD. __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
New Line der sidder på LOTR trilogien har udtalt, at vi kan forvente at se dem på optisk HD i løbet af 2008. Det var specifikt biografversionerne og ikke EE udgaverne som der blev hentydet til.
De HD versioner du hentyder til, kan være optaget fra HDTV hvor alle tre film har været vist på diverse kanaler i 1080i.
Hvad angår repræsentationen af HD-DVD og Blu-ray i danske butikker, spiller det nok også en stor rolle hvilke fabrikater der står bag formaterne. Toshiba er pt. alene om at lave stand alone HD-DVD afspillere til det europæiske marked (dualformat afspillere ikke medregnet) og i Danmark samt Skandinavien i det hele taget, er Toshiba næsten ikke-eksisterende. Dvs. de forhandlere der tager deres HD-DVD maskiner hjem står formodentligt selv med al forarbejdet med at sælge det nye HD-format.
Blu-ray har Sony, Panasonic, Pioneer, Philips og bl.a Samsung at trække på - disse brands har tilsammen en meget stor markedsandel herhjemme og har et netværk på plads med de danske Hi-Fi og tv-forhandlere. Derfor er det nok Blu-ray vi kommer til at se i butikkerne herhjemme, med undtagelse af de specialbutikker som også prøver med HD-DVD. |
|
|
Jeg tror du har fat i den lange ende her angående format krigen her i Danmark. Det lyder i hvertfald meget fornuftigt det du siger. Jeg afventer dog selv at man kan få 1 multidrev til PC´en eller at 2 drev kan fåes i en overkommelig prisklasse. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
|
Blu-ray har Sony, Panasonic, Pioneer, Philips og bl.a Samsung at trække på - disse brands har tilsammen en meget stor markedsandel herhjemme og har et netværk på plads med de danske Hi-Fi og tv-forhandlere. Derfor er det nok Blu-ray vi kommer til at se i butikkerne herhjemme, med undtagelse af de specialbutikker som også prøver med HD-DVD.
|
|
|
Disse firmaer har ingen indflydelse på hvilke produkter som er at finde i butikkerne jo. HD-DVD kan jo anskaffes fra samme leverandører som Blu-ray (Universal og Warner) og de fleste butikker sælger hverken Blu-ray eller HD-DVD afspillere (standalones). Det er Simpelthen PS3 der gør at de har valgt at have Blu-ray! Det er den kundrekreds de vil fange! - det er ikke muligt på samme måde ved HD-DVD!
Men hardware producenterne har intet at sige ved selve film valget, udover at folk kender mere til de navne som du siger ja. Men indtil der kommer et billig mærke er det PS3 som er den store trækker! __________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 06 Juni 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
| Hvor mange er reelt istand til, at kunne høre forskel på et lossless lydspor, kontra et "normalt". Så tror jeg det er lettere for folk, at se forskel på billedekvalteten end høre forskel på lyden.
MVH WRONG
|
|
|
Enig Wrong....enig... Heck jeg tror selv mange nørder vil have svært ved, at fortælle hvad der er hvad, hvis man ikke får lov, at skifte direkte mellem to formater.
Omvendt betyder det jo bare, at billedet skal være top dollar hver gang, ellers ryger fordelen ved HD medierne.
Som supplement til tidligere, så er det jo heller HD-DVD's skyld, hvad Warner vælger at udgive på Blu-ray. Blu-ray studierne skal heller gøres bedre end de er, det er først de sidste 6 måneder, at de selv har udnyttet formattet ordenligt. Fx har jeg lige haft en "gammel" Fox Blu-ray, Fantastic Four med hjemme. Den er kun minimalt bedre end DVD udgaven.
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 06 Juni 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
De lossless spor jeg har hørt, bl.a. på Batman Begins er langt bedre end de "almindelige". Jeg vil gå så langt til at sige forskellen er eller kan være ligeså stor i lyd som i billede fra dvd til HD, ihvertfald når source lydkilden er god. Et lossless lydspor af Casablanca vil ikke give den store forbedring  __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
|
|
|
Nope, de er ikke kommet endnu. Jeg har hørt enten julesalg 2007 eller julesalg 2008.
Kommer de i extended bliver det formentlig kun på Blu-ray. Uden at det skal blive for teknisk, så kan filme lige glemmes ned på en Blu-ray med den normale VC-1 bit-rate + noget 7.1 loss-lyd, spansk og fransk lydspor og undertekster. En 50GB skive vil så være fyldt til briste puntket. Ekstra materialer vil ikke kunne være der.
På HD-DVD vil extended kun kunne være der, hvis man sætter bit-raten meget langt ned. Det tror jeg ingen er interesseret i.
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
| På HD-DVD vil extended kun kunne være der, hvis man sætter bit-raten meget langt ned. Det tror jeg ingen er interesseret i. |
|
|
Man vil sikkert blot gøre som med DVD. Extended versionen bliver splittet over 2 HD-DVD discs. __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
|
De lossless spor jeg har hørt, bl.a. på Batman Begins er langt bedre end de "almindelige".
|
|
|
Enig, men altså nu har Batman Begins også kun den "lille" Dolby digital på DVD, så her har vi en klar forbedring. Havde man som udgangspunkt haft en rigtig god DTS, så tror jeg forskellen var væsentligt mindre. Ligesom lossy DD+ mod TrueHD er mindre. Jeg vil stadig helst have TrueHD.
Jeg tror bare ikke, at average Joe får specielt meget ud af det, på sit Sony satellit system med tilhørende 1000Watt's monster bass.
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
| Enig, men altså nu har Batman Begins også kun den "lille" Dolby digital på DVD, så her har vi en klar forbedring. Havde man som udgangspunkt haft en rigtig god DTS, så tror jeg forskellen var væsentligt mindre. Ligesom lossy DD+ mod TrueHD er mindre. Jeg vil stadig helst have TrueHD.
Jeg tror bare ikke, at average Joe får specielt meget ud af det, på sit Sony satellit system med tilhørende 1000Watt's monster bass. |
|
|
Enig! Også i, at anlægget skal være dimensioneret til det, for at kunne udnytte lydforskellene. Det er absolut ikke alle anlæg forundt. Jeg har ikke rigtig hørt en titel nu i HD, som jeg kan holde op mod et state of the art DVD lydspor. Jeg glæder mig til at kunne teste Descent i PCM 7.1, da DVD udgavens DTS spor var særdeles godt. __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 06 Juni 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt er jeg ovenud tilfreds med de almindelige AC3 lydspor på DVD'er - sanserne er mættede af synsindtryk og filmen som helhed. Det skulle være en grumt kedelig film, hvis jeg sad og nærlyttede til lydsporet så fokuseret at jeg ville kunne høre om det var lossless.
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 06 Juni 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
Iron Man skrev:
| På HD-DVD vil extended kun kunne være der, hvis man sætter bit-raten meget langt ned. Det tror jeg ingen er interesseret i. |
|
|
Man vil sikkert blot gøre som med DVD. Extended versionen bliver splittet over 2 HD-DVD discs. |
|
|
Enig - Det er måske også den bedste løsning - uanset format. Med så lang en film, vil det være naturligt med "intermission".
Med King Kong har man bevidst at man på 30GB kan klemme 3 timer ned i reference kvalitet. Men man behøver ikke.
Reds er 167min og den er splittet over 2 skiver.
Alm. DVD var jo også budgetteret til "max" 2 timer pr skive med høj billedkvalitet - da 96,4% af alle film er under 2 timer.
Derudover kommer det, at der er et en kæmpe markedsførings fordel med "2-disc set", "3-disc deluxe kick ass edition" etc.
World Trade Center og Mission impossible 3 er jo også 2-disc på begge formater.
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
| Jeg glæder mig til at kunne teste Descent i PCM 7.1, da DVD udgavens DTS spor var særdeles godt. |
|
|
Jeg er lidt usikker med om The Descent har 7.1 PCM, nogle steder skriver LPCM 7.1 6144Kbps, men se http://bluray.highdefdigest.com/descent.html. Ikke at det betyder så meget, 6.1 er også cool.
|
| Til top |
|
| |