| Forfatter |
|
Migo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo ohså bare nøjes med en C272, den er trods alt på 2x150w, og gør det sikkert godt nok, og det kommer sikkert også til at lyde bedre end før, når den ikke er presset til grænsen. Har du prøvet med 1stk alene.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Migo skrev:
|
Du kunne jo ohså bare nøjes med en C272, den er trods alt på 2x150w, og gør det sikkert godt nok, og det kommer sikkert også til at lyde bedre end før, når den ikke er presset til grænsen. Har du prøvet med 1stk alene.
Mvh.
|
|
|
enig, lur mig om den faktisk ikke kan spille højere uden brokobling på de højttalere og på den størrelse værelse burde det være mere end rigeligt
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej Chromosome
Kører du dine NAD effektforstærkere, brokoblet ? Hvis du gør og hvis diskantenheden er en lavimperdant belastning, så kan det være, at de løber tør for effekt og begynder at forvrænge.
venligst
Bent
|
|
|
Det er løsningen, så vidt jeg kan se på forløbet.
Du er ikke den eneste der ikke kan høre forvrængning og klipning, det er der rigtigt mange der ikke kan. Og så er det den store mystik, når diskanterne ryger. Jeg forstår bare ikke hvorfor du efter udskiftningen skruer lidt ned, lur mig om det ikke vil løse problemet. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Du er ikke den eneste der ikke kan høre forvrængning og klipning, det er der rigtigt mange der ikke kan. Og så er det den store mystik, når diskanterne ryger. Jeg forstår bare ikke hvorfor du efter udskiftningen skruer lidt ned, lur mig om det ikke vil løse problemet.
|
|
|
Spørgsmålet er om ikke han kan høre det. Han skriver jo selv at lyden bliver hård og skinger. Det kunne godt være forvrængningen han hører. At han så vælger at spille højt alligevel, selvom han synes at det lyder dårligt, er jo en anden sag. Jeg er helt enig med dig i at den eneste løsning er at skrue ned.
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt nok havde jeg ingen problemer før hen!! Med samme forstærkere og ht`er.
MEN er også begyndt at skrue mere ned.. Men det lader bare ikke til at løse mit problem..
Måske er det forvrængningen jeg hører ja, men hvad hjælper det at skrue ned! Førhen kunne jeg jo godt spille højt og hvor det samtidig lød godt, det skal da virke som det plejer.. Man køber jo ikke noget som spiller hammer godt, højt og så et år efter bliver man nødt til at skrue ned, for de kan ikke holde til det længere, det skal virke hele tiden, for ellers er der noget galt andre steder i mit set-up..
  dumme diskanter...
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er sagen klar: Du har haft besøg af BELSEBUB.
Har du skiftet højttalerkabler?
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Nu er sagen klar: Du har haft besøg af BELSEBUB. Har du skiftet højttalerkabler? |
|
|
Har ikke skiftet Højttaler-kabler, kommer jeg heller ikke til, hvad vil/kan det bevirke?  
Jeg er ved at sælge mine NAD c272`er nu og har samtidig fundet en NAD Silverline s200 som skal være deres erstatning, hvis jeg vel at mærke kan få solgt mine effektblokke hurtigt nok. Så burde jeg vel umiddelbart kunne skrue op, self. ikke så det lyder dårligt, hvilket jeg da vil mene jeg kan høre!! forhåbentlig.
Problemet med halveringen af impedancen vil jo ikke være tilstede længere ved brug af en enkelt forstærker, så håber i har ret herinde og at jeg fremover vil kunne nyde noget dejlig højt musik uden flere spræbngte diskanter, for ht`erne burde da kunne holde til mere, efter de bliver spændt for en enkelt effektblok.
Correct me if im wrong..
|
| Til top |
|
| |
Migo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet at spille med en forstærker, inden du bare sælger det hele??
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
En S200 er da ikke meget kraftigere end en C272 når man tænker på der skal 4 gange så meget effekt til at fordoble lydstyrken. Det er dog en mere vellydende forstærker.
Hvad med en digiamp 2000 herfra
http://www.cadaudio.dk/hifiindex.htm
Den koster 6200 kr fra ny. Så har du effekt nok.
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det først lige for nylig jeg har stiftet bekendtskab med konceptet klasse D forstærkere, men er de der CAD Audio klodser ikke et ICEpower knock-off produkt?
(og jeg spørger af uvidenhed )
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Migo skrev:
|
Har du prøvet at spille med en forstærker, inden du bare sælger det hele??
Mvh.
|
|
|
Har prøvet ja, satte det op igår til kun brug af en effekt. Og det er ganske enkelt alt for lidt effekt synes jeg.. Der mangler virkelig noget..
Jeg har ladet mig fortælle af Ronin, som arbejder i Hifi-klubben i Aab, at NAD silverline s200`eren, er mere strømstærk end en 218 THX og mener den yder op imod 2x400w i 4 ohm. 2x200w i 8 ohm og det er jo faktisk mere end hvad c272 yder i brokoblet tilstand, ikke? 
Men synes en enkelt c272 er for lidt, helt klart, men det skal lige siges at jeg mangler en diskant i den ene ht, så har ikke hørt ordentligt igennem, det lyder jo noget forstyrrende med bare en diskant.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
|
Nu er det først lige for nylig jeg har stiftet bekendtskab med konceptet klasse D forstærkere, men er de der CAD Audio klodser ikke et ICEpower knock-off produkt?
(og jeg spørger af uvidenhed )
|
|
|
Ved ikke hvad du mener med "knock-off produkt". Hvis du mener rip-off så nej. Det er nogle helt andre moduler.
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
En S200 er da ikke meget kraftigere end en C272 når man tænker på der skal 4 gange så meget effekt til at fordoble lydstyrken. Det er dog en mere vellydende forstærker.
Hvad med en digiamp 2000 herfra
http://www.cadaudio.dk/hifiindex.htm
Den koster 6200 kr fra ny. Så har du effekt nok.
|
|
|
Er s200`eren ikke kraftig nok til at hamle op med 2 c272 i bro? Hmm...
Har kigget på den der digital forstærker.. Har aldrig hørt en sådan digital forstærker.. Hvad er forskellen på en analog og digital? Umiddelbart hælder jeg mest til de gamle klodser..
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
En S200 er da ikke meget kraftigere end en C272 når man tænker på der skal 4 gange så meget effekt til at fordoble lydstyrken.
|
|
|
Forstår ikke helt dit svar..
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg tror ikke, at en S200 yder 400 watt i 4 ohm, ihvertfald ikke kontinuerligt. NAD har en kraftig spidseffekt ved lave imperdanser, hvilket ikke helt er det samme som, at den yder 400watt i 4 ohm.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chromosome skrev:
|
Jeg har ladet mig fortælle af Ronin, som arbejder i Hifi-klubben i Aab, at NAD silverline s200`eren, er mere strømstærk end en 218 THX og mener den yder op imod 2x400w i 4 ohm. 2x200w i 8 ohm og det er jo faktisk mere end hvad c272 yder i brokoblet tilstand, ikke? 
|
|
|
Mht. effekten, afgiver S200 og 218 THX det samme. Det er næsten den samme forstærker indeni. Se billederne midt på siden:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13409&K W=3020&PN=0&TPN=61
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej
Jeg tror ikke, at en S200 yder 400 watt i 4 ohm, ihvertfald ikke kontinuerligt. NAD har en kraftig spidseffekt ved lave imperdanser, hvilket ikke helt er det samme som, at den yder 400watt i 4 ohm.
Venligst
Bent
|
|
|
Skrev op imod... Men lad mig høre et kvalificeret gæt på hvad den vil kunne yde i 4 ohm kontinuerligt?
Vil den ikke kunne følge med 2 c272 i brokobling tror du?
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Chromosome skrev:
|
|
|
|
Mht. effekten, afgiver S200 og 218 THX det samme. Det er næsten den samme forstærker indeni. Se billederne midt på siden:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13409&K W=3020&PN=0&TPN=61
|
|
|
Ser godt nok meget sådan ud.. Men nogle ændringer må der vel være lavet, set alene pga. prisen..
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaeh, du får et vildt flot kabinet
Der er nogle komponenter i signalvejen der er anderledes, og det er det.
Du kan så trøste dig med at jeg synes S200 lyder noget bedre end 218, og at den til prisen helt klart er pengene værd.
|
| Til top |
|
| |
Migo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den lyder helt super S200. Men tror ikke du får ret meget mere overskud, i forhold til C272.
Jeg ville gå efter noget Ive-power, eller bygge en UCD200 fra Frequence.
http://www.frequence.dk/
Mvh.
|
| Til top |
|
| |