| Forfatter |
|
ocmaster.dk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
|
Hey,
Hvilke højttalere har du haft før til sammenligning? Altså, hvilke højttalere erstatter disse?
|
|
|
Ja, det er et vidt begreb, da jeg startede en del år tilbage med interesse for PA udstyr og kraftigt anlæg, som bare kunne spille højt.. Jeg har så med årene fundet min kærlighed til hifi i stedet, da det andet ikke rigtig imponerede mig mere... Jeg har så bygget lidt mindre projekter, bla. to komplette surround sæt, som ikke har været af særlig høj klasse.. Har så haft et par Jamo'er af ældre dato, og tænkte at man måtte kunne få noget der spillede bedre, og efter en del ture til hifi klubben i esbjerg var jeg solgt... Har lyttet på højtalere helt fra deres billige argon modeller, og op til helicon 400, som jeg ville sige disse ligger på højde med.. Hvis vi snakker om detaljerigdom og separering af detajler mm. så er ikon serien fra dali også et godt bud, men bunden kan ikke sammenlignes med deres ikon 5, som har samme størrelse enheder, bunden er efter min mening lige så kontrolleret som helicon 400, og klarheden og detaljerigdommen følger de også med på efter min mening.. Har fundet nogle af de samme musik stykker som jeg har hørt på de højtalere i klubben, og blev mere og mere imponeret hver gang jeg hørte det næste stykke...
Må sige at mit mål er så godt som nået.. Jeg har en kammerat, som vil kigge forbi en dag med sit clio udstyr og måle lidt på dem, for evt. at se om der skal nogle finjusteringer til, men efter mine øre, har jeg ikke brug for ændringer.. Man må sige at frequence.dk har haft heldet med sig da de har designet disse højtalere...
Håber du kan bruge dette til lidt, ellers må du spørge... Jeg er som sagt først rigtig trådt ind i hifi med dette projekt, og lytninger i klubben, men én ting er sikkert, jeg bliver her..  __________________ OCMaster
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med de "nye" højttalere.
Pas på! God lyd kan gøre en afhængig... Det er en glidebane mod presset økonomi og redesign af stuen - alt i den gode lyds tjeneste __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
ocmaster.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Pas på! God lyd kan gøre en afhængig... Det er en glidebane mod presset økonomi og redesign af stuen - alt i den gode lyds tjeneste  |
|
|
Hehe, det har jeg desværre oplevet.. 
Har indgået forlig med damen, om at halvdelen af stuen er min mht. indregning af anlæg mm. man skal bare skære igennem fra dag ét.. 
Alt i denne ende af stuen er forbeholdt mit udstyr og den gode lyds tjeneste.. heh __________________ OCMaster
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Du må endelig maile mls filerne når i får dem målt. Det kunne være interessant at se. Jeg har nemlig også Clio.
|
| Til top |
|
| |
ocmaster.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 02:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
|
Hey,
Du må endelig maile mls filerne når i får dem målt. Det kunne være interessant at se. Jeg har nemlig også Clio.
|
|
|
Det skal jeg gøre.. Så må vi se om målingerne stemmer overens med hvad mine øre mener er god og detaljeret lyd... __________________ OCMaster
|
| Til top |
|
| |
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har længe været lun på både dette kit, og storebroderen HD12, men har aldrig rigtig fået taget mig sammen til at købe det. Måske man skulle
spare lidt sammen.
Virkelig flot højtaler du har banket sammen, og jeg glæder mig meget til at se den når den er malet.
/Hansson
|
| Til top |
|
| |
el_barto Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 30 Juli 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik du nogensinde lakeret dem? Hvis ja, er du så ikke flink at poste nogle billeder, sort blank lyder lækkert :)
__________________ Ay Carumba!
|
| Til top |
|
| |
ocmaster.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej el_barto
Nej, har stadig ikke fået dem lakkeret.. Pengene går for tiden på at overleve, men bare de spiller, så er jeg lykkelig for tiden..
Men så snart de har været til maleren poster jeg selvfølgelig billeder herinde.!!  __________________ OCMaster
|
| Til top |
|
| |
dr_schlemer Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg må simpelthen genoplive denne tråd. Må bare se de billeder af de færdiglakerede højtalere. Spændende projekt - får helt lyst til at give mig i kast med et sammel-selv-projekt  P.S. Super flot design
__________________ "Enhver mener, at hans kobber er guld."
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er rigtig flotte, godt arbejde. Kan også godt lide designet på dem
Glæder mig ligesom alle andre herinde til at se dem færdiglakeret. __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
ocmaster.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 02:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaaaahhh...
Må skuffe jer lidt da de stadig står som på de billeder i kan se her..
Økonomien er en svær én at slås med som lærling, men det tyder på at der snart kommer til at ske noget, og i kan bide jer selv i trommehinderne på, at der kommer billeder op i denne tråd så snart de er lakket.. 
Der er gået en del penge til et andet projekt, som faktisk hjælper på at være færdigt, ved bare ikke hvor jeg skal uploade billeder for at være 110% sikker på at de bliver liggende ud i fremtiden, for jeg har en hel del billeder af mit bio ombygnings projekt, som jeg brænder for at få vist frem..! __________________ OCMaster
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Har du fået dem målt?
|
| Til top |
|
| |
ocmaster.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
|
Hey,
Har du fået dem målt?
|
|
|
Desværre nej.. Snakker meget sjældent med mine kammerat der har clio grejet, da han er gået hen og blevet far, og derfor en travl mand, men det kunne da være sjovt at få lavet en måling på dem.. __________________ OCMaster
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Hvor i sønderjylland bor du ? Jeg kommer af og til til Nustrup (imellem vojens og gram). skal måle en igennem i Vojens, så hvis du bor i nærheden kunne jeg da lige måle den igennem på mit Clio måleudstyr.
|
| Til top |
|
| |
ocmaster.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Hey,
Hvor i sønderjylland bor du ? Jeg kommer af og til til Nustrup (imellem vojens og gram). skal måle en igennem i Vojens, så hvis du bor i nærheden kunne jeg da lige måle den igennem på mit Clio måleudstyr. |
|
|
Bor i skærbæk, mellem ribe og tønder, ikk så vildt lagt fra vojens og gram.. Hvis det er noget du vil gøre gratis, så skal jeg ikke holde dig tilbare, men har en kammerat der har clio os, som snakkede om at han ville gøre det, men han har bare meget lidt tid.. Det er forresten Oceanman herinde fra.. __________________ OCMaster
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Det koster gratis. Jeg kunne jo tage udstyret med ned, så kan du kigge forbi og få de målinger du har brug for.
|
| Til top |
|
| |
Selvbyggeren1 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
|
| Sendt: 11 April 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Pas på! God lyd kan gøre en afhængig... Det er en glidebane mod presset økonomi og redesign af stuen - alt i den gode lyds tjeneste  |
|
|
Det er så sandt som det er sagt! Det er en ond cirkel med pengepungen i midten, og man bliver tit skuffet når man kommer ud og hører andre højttalere/anlæg når eens eget er så godt!
Til ocmaster.dk:
Nå men det er fa***e nogle fede HD 10'ere du har fået smækket sammen! Har selv HD 12 XT og kan kun nikke genkendene til den måde du beskriver lyden på. De burde jo også tangere hinanden lydmæssigt rimelig meget de to modeller. Kan ligeså tydeligt huske den første gang jeg satte mine til, og hørte dem..! Fik også tårer i øjnene. En helt helt anden opløsning af lyden end mine foregående højttalere. Men kik evt. ind forbi min tråd ved at klikke på linket "Mine HT'ere" nedenunder.
Venligst, __________________ Troels F. Rasmussen - Selvbyggeren.
Mine HT'ere
|
| Til top |
|
| |
ocmaster.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg har de andre højtalere færdige, så mit 5.1 sæt er komplet, så valgte jeg at skifte diskanterne i HD10XT'erne, da der snart kommer nye filtre hvor den diskant jeg har skiftet med, indgår.. De nye diskanter er XT25 60-04 med dobbelt magnet..
 Diskanten til venstre er dog ikke fra frontene, det var 30-04 i dem, og erstatningen er den 60-04 til højre med dobbelt magnet.. 
 Her er de så monteret..
Udseendet er ens på de to, så ikke meget synlig forskel, men lyden er blevet lidt lysere, hvilket jeg er glad for, da de var en tand før mørke til mig før, så havde skruet meget på for diskanten på min reciver, men har skruet en anelse ned nu, og de er stadig lysere end før, så det er lækkert.. 
Alle skruer er ligeledes blevet skiftet ud med umbarco, som i resten af sættet, det pyntede i forhold til de gamle stjerneskruer.. 
Det var alt for denne gang.. Husk at tjekke HD5XT og HD10CXT tråden, samt XLS103 tråden, da de også er færdige.. 
__________________ OCMaster
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Forstår ikke helt at en DIY mand skal skrue på diskant justeringen på sin reciever, for at det lyder rigtig. Var det ikke en ide at få et nyt delefilter i, hvis de lyder for møke?
Når/hvis du får dem målt igennem, så lav lige en neutral måling på dem også. Altså uden at du har justeret på din reciever. Hvis du har samme problem som HD5 og HD6 (hvilket folk syntes lød for mørke), så er det altså ikke oppe i diskanten den er galt. De har en sugekreds (modstand + Kondensator + Spole forbundet i serie, koblet på i parallel). Prøv og koble den af, og lyt igen. Så mangler du højst sandsynlig bare at få fasen på plads imellem diskanten og basmellemtonerne.
God fornøjelse.
|
| Til top |
|
| |
ocmaster.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
|
Hey,
Forstår ikke helt at en DIY mand skal skrue på diskant justeringen på sin reciever, for at det lyder rigtig. Var det ikke en ide at få et nyt delefilter i, hvis de lyder for møke?
Når/hvis du får dem målt igennem, så lav lige en neutral måling på dem også. Altså uden at du har justeret på din reciever. Hvis du har samme problem som HD5 og HD6 (hvilket folk syntes lød for mørke), så er det altså ikke oppe i diskanten den er galt. De har en sugekreds (modstand + Kondensator + Spole forbundet i serie, koblet på i parallel). Prøv og koble den af, og lyt igen. Så mangler du højst sandsynlig bare at få fasen på plads imellem diskanten og basmellemtonerne.
God fornøjelse.
|
|
|
Hey Henrik... Det ska vi lige have snakket lidt mere om over msn evt... kunne være rart at få det trimmet bare lidt ind, selvom det nu ikke gør mig det store at jeg kan justere mig fra det, men mine 5'ere samt center er også en tand for mørk, og de kan jo altså ikke justeres individuelt.. __________________ OCMaster
|
| Til top |
|
| |