| Forfatter |
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 
kan i komme med nogle bud på nogle fede guitarister? jeg søger en lyd som der findes i Stevie Ray Vaughans "Little Wing" og i "Reviera Paradise". Det er simpelt hen SÅÅ FEEED musik det der, JEG VIL HA' MERE! ... men desværre så kender jeg kun de to numre med SRV som er det jeg "søger"... men det er så tilgængeld LIIIGE sådan det skal lyde . kender i andre kunstnere som laver sådanne ektremt fede guitar solo'er? selv kender jeg Santana og Joe Bonamassa, men det er jo desværre også meget med sangtekster og andet "fis" ind over...
så kender i/du nogle numre/kunstnere med netop den lyd som der bydes i fx "little wing", så sig frem!!! __________________
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yngwi malmsten
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
... men jeg må indrømme at der er lidt for meget 80'er rock al la europe over det... ikke just det jeg søger, men ganske glimrende forslag 
kom dog med flere bud hvis der er nogen som skulle ligge inde med en viden som kan deles __________________
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
|
Hej 
kan i komme med nogle bud på nogle fede guitarister? jeg søger en lyd som der findes i Stevie Ray Vaughans "Little Wing" og i "Reviera Paradise". Det er simpelt hen SÅÅ FEEED musik det der, JEG VIL HA' MERE! ... men desværre så kender jeg kun de to numre med SRV som er det jeg "søger"... men det er så tilgængeld LIIIGE sådan det skal lyde . kender i andre kunstnere som laver sådanne ektremt fede guitar solo'er? selv kender jeg Santana og Joe Bonamassa, men det er jo desværre også meget med sangtekster og andet "fis" ind over...
så kender i/du nogle numre/kunstnere med netop den lyd som der bydes i fx "little wing", så sig frem!!!
|
|
|
Der er kun SRV der mestrer denne specielle fede stil/sound...
Men mine bud på strengemestrer uden for megen sang kunne være: Jeff Bech - Joe Satriani - Steve vai
Sekundært og akustisk: Bjørn Berge - Berelli Lagrene - John Mclaughlin
|
| Til top |
|
| |
bennoman75 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et super nummer med SRV er "Tin pan alley"
Hvis du er til heftig tråd så skal du helt klart ligge øre til Kenny wayne sherherd band lidt mindre vild tråd så er det Dave matthews band jeg vil anbefale.
Hvis det er noget ren akustisk guitar skal det være friday night in san francisco
__________________ Livet er for kort til dårlig lyd
My speakers
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det første, du skal gøre, er at gå ind på www.guitar9.com Dernæst skal du søge efter og høre følgende kunstnere: Lance Lopez Philip Sayce Plankton Porty Neil Zaza John Petrucci Joe Satriani Andy Timmons God fornøjelse
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
så kender i/du nogle numre/kunstnere med netop den lyd som der bydes i fx "little wing", så sig frem!!! |
|
|
Jamen, hvis du er så tændt på stilen, går jeg ud fra, du har lyttet til originalen? Tættere på kommer du ikke!
... selv om jeg af samme grunde som dig, lytter til Kenny Wayne Shepherd, når jeg er i det hjørne - han læner sig lidt op ad SRVs spillestil på de første par skiver han udsendte. Og så er det jo nærliggende at nævne landsmanden - og på sin vis kollega til SRV, når vi er i genren Texas blues-rock: Johnny Winter. Prøv at lægge ud med Second Winter. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
mathias 2 skrev:
så kender i/du nogle numre/kunstnere med netop den lyd som der bydes i fx "little wing", så sig frem!!! |
|
|
Jamen, hvis du er så tændt på stilen, går jeg ud fra, du har lyttet til originalen? Tættere på kommer du ikke!
... selv om jeg af samme grunde som dig, lytter til Kenny Wayne Shepherd, når jeg er i det hjørne - han læner sig lidt op ad SRVs spillestil på de første par skiver han udsendte. Og så er det jo nærliggende at nævne landsmanden - og på sin vis kollega til SRV, når vi er i genren Texas blues-rock: Johnny Winter. Prøv at lægge ud med Second Winter.
|
|
|
når du siger "originalen" mener du så jimi hendrix?
er "in step" og "the sky is crying" nogle af de første han udsendte? findes der ikke hele soloalbums med ham? altså hvor double trouble ikke er med??? __________________
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
mathias 2 skrev:
|
Hej 
så kender i/du nogle numre/kunstnere med netop den lyd som der bydes i fx "little wing", så sig frem!!!
|
|
|
Der er kun SRV der mestrer denne specielle fede stil/sound...
Men mine bud på strengemestrer uden for megen sang kunne være: Jeff Bech - Joe Satriani - Steve vai
Sekundært og akustisk: Bjørn Berge - Berelli Lagrene - John Mclaughlin
|
|
|
jeg er mest til den fede elspade, men det skal dog også være afslappet på samme tid. 
kan nævnte kunstnere købes på vinyl? og i så fald; hvilke albums bør man kigge efter? __________________
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Det første, du skal gøre, er at gå ind på www.guitar9.com
Dernæst skal du søge efter og høre følgende kunstnere:
Lance Lopez Philip Sayce Plankton Porty Neil Zaza John Petrucci Joe Satriani Andy Timmons
God fornøjelse 
|
|
|
man kan da kun købe dem på guitar9? jeg vil jo gerne høre på varen først hehe... findes nogle af de nævnte kunstnere på vinyl? i så fald hvilke albums er hver at kigge efter? __________________
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
bennoman75 skrev:
|
Et super nummer med SRV er "Tin pan alley"
Hvis du er til heftig tråd så skal du helt klart ligge øre til Kenny wayne sherherd band lidt mindre vild tråd så er det Dave matthews band jeg vil anbefale.
Hvis det er noget ren akustisk guitar skal det være friday night in san francisco
|
|
|
hvilket album finder man "tin pan alley" på? er det med sang ind over? nej, jeg er faktisk mest til den afslappede stil, men det skal dog stadig være forbløffende godt spillet og med rå blues __________________
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knips!!! *hypnose aktiveret*
Næste gang du træder ind i en ordentlig musikbutik vil du straks! købe CD'en:
Albert King with Stevie Ray Vaughan: In Session (Stax SCD7501-2)
Du vil ikke huske at du er blevet presset til denne handling, når jeg om lidt "knips!!!" (hypnose deaktiveret)
Spøg til siden, det er et konont!!! album af meget høj kvalitet selvom optagelsen er en AAD fra 1983 ...,selv studiomiljøet er helt klart meget "live" ala 1960'erne, remaster/udgivelse er fra 1999 dette er klart en "must have" udgivelse for SRV fans ..., enjoy 

OMG! hvor "synger" min Dynaco Stereo 35 så smukt! med både "Strat'en" og det "flyvende V" 
Specielt når de fire Sovtek EL84M bliver "bedt" om det "umulige" 
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mathias, du får svar på alle dine spørgsmål om SRV her, og der findes stabler af sites med omtale af hans musik: http://www.rollingstone.com/artists/stevierayvaughan
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Dude skrev:
|
Knips!!! *hypnose aktiveret*
Næste gang du træder ind i en ordentlig musikbutik vil du straks! købe CD'en:
Albert King with Stevie Ray Vaughan: In Session (Stax SCD7501-2)
Du vil ikke huske at du er blevet presset til denne handling, når jeg om lidt "knips!!!" (hypnose deaktiveret)
Spøg til siden, det er et konont!!! album af meget høj kvaliteten selvom optagelsen er AAD ...selv studiomiljøet er helt klart meget "live" ala 1960'erne, remaster/udgivelse er fra 1999 dette er klart en "must have" udgivelse for SRV fans ..., enjoy 
|
|
|
den vil jeg da se på! __________________
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
- ja forresten, det var jo Jimi H. jeg hentydede til 
Og Dude, jeg er aldeles enig med dig om In Session - derfor spiller den også nu, en rigtig mandags-blues! __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu, hvor vi er i den afdeling, så er det første nummer på In Session - Stormy Monday - også med på denne pragtskive fra Allman Brothers Band: Blues, tilsat glimtvise latinamerikanske rytmer (på den Santana-agtige måde): Live At Fillmore East, netop genudgivet i SACD-format.

__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
sjellest Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 204
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke lige om min ide holder for dig...
Men de fleste jeg kender har næsten alle sammen startet med at få fat i noget Nirvana og så ud fra det udviklet musik smag...
Eller du kan høre John Mayer, Guns n roses, Audioslave, Rage against the machine, Led zeppelin.
Det er i hvertfald alt sammen noget temmelig rolig musik.
Men nirvana er et godt udgangspunkt.
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående guitar9 ... det fede ved den side er jo, at du faktisk KAN høre en hulens masse musik på deres site. Bare søg på en kunstner, gå ind under en af deres udgivelser og tryk på ikonet og LYT til musikken. Og nej, det er ikke musik, du kun kan købe hos dem - det meste af det kan du købe mange andre steder. Selv om der bestemt ikke er noget i vejen for at købe det hos dem, medmindre du lider af en eller anden form for køb-over-nettet-fobi  Og så aner jeg i øvrigt ikke en dyt om vinyl, men mig bekendt er det jo ikke just det, der produceres mest af for tiden.
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |