| Forfatter |
|
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok fair nok, tror da også på at flere subs / arbejde med rummet er det bedste form for "EQ" man kan lave. Kan kun sige for min egen del, at begge de rum min PB12+ har spillet i nu var "umulige" men efter Behringeren blev spændt for blev det jo rigtig godt.
Når jeg flytter i hus her om 6 måneder, så har jeg faktisk planer om at prøve en DD18 af mod min PB12+ for at se hvem som er bedst i det rum!
Men p.t. kan jeg godt anbefale PB12+ fra SVS, den skal dog sættes rigtigt op som alle subs skal, ellers bliver det noget rod. __________________
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil have dine nye subs til at lyde henad Velodyne DD serien, så prøv deres SMS1 boks den kan trylle  En DD18 er også HELT vildt en DD12 burde kunne klare jobbet helt perfekt, men de kræven en god kalibrering
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
CSN Teknik skrev:
Hvis du vil have dine nye subs til at lyde henad Velodyne DD serien, så prøv deres SMS1 boks den kan trylle
En DD18 er også HELT vildt en DD12 burde kunne klare jobbet helt perfekt, men de kræven en god kalibrering
|
|
|
DD18 er en fed sub, men nok for vild til en gammel lejlighed
Når der kommer hus engang, så skal de små nok skiftes med noget der flytter mere luft. __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja en DD18 virker som at skyde gråspurve med stinger misiler. Selv en SPL-1200R gør det mere end godt nok, ellers er der selvfølgelig en DD12 hvis man ikke kan få nok bassss Men den er bare så meget mere advanceret, og kræver en mere grundig kalibrering end en SPL
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det fede ved at have 2 er at der ikke er "huller" i bassen. Før var bassen fed enkelte steder i stuen, selv med en DD18, men nu er der en bedre fordeling.
Skulle bare have købt en DD18 mere __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik indstillet min PB12+ idag i 16 hz tune og fik den EQ'd ind.
Åbningscenen i star wars II hvor den dersens rumskib tingest kommer flyvene med hende stedfortræderen for Senatoren. Anyways, det er den allerførste scene! Hvis i har filmen, så check lige den dybbass der! Specielt sidste flyby scene hvor den lander, der er jo sindsyg bass der! Med 16 hz tune går subben endnu dybere målte 90+ db og sofaen rystede hehe. Ingen forvrænging jeg kan høre, det er bare kælderdyb og kontrolleret dyyyb bass.
Anyways fed scene til at teste sub synes jeg.
Nå men back on topic, vil stadig anbefale SVS eller Velodyne til kommende subejere.
Har man pengene så gå efter Velodyne! 18DD er sku kongesubben efter min mening, fuld EQ og god SPL helt ned under 20 hz.
Håber snart Velodyne kommer med nogle nye subs til at konkurere lidt med JL F113 og den nye ultra fra SVS. Det kommer jo kun os forbrugere til gode med lidt konkurence! __________________
|
| Til top |
|
| |
Flageborg Branchemedlem

kringlyd.no
Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus_DK skrev:
|
Velodyne! 18DD er sku kongesubben efter min mening, fuld EQ og god SPL helt ned under 20 hz.
|
|
|
SVS er bedre, spiller dypere, er mer musikalsk OG billigere !
Hva mer kan man ønske seg?
(Heller 2 x SVS PB10 enn 1 x DD18 )
__________________ Swans F2.2F - B&W Matrix 801 Series II - DOXA Model73
moro med lyd --> kringlyd
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus_DK skrev:
|
Ingen forvrænging jeg kan høre, det er bare kælderdyb og kontrolleret dyyyb bass.
|
|
|
Nu har du vist set FOR meget Star wars. Du skiver i hvert fald som yoda snakker
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Furious jt skrev:
Claus_DK skrev:
|
Ingen forvrænging jeg kan høre, det er bare kælderdyb og kontrolleret dyyyb bass.
|
|
|
Nu har du vist set FOR meget Star wars. Du skiver i hvert fald som yoda snakker
|
|
|
Hey Yoda er sej!
Check den scene dog, den er fantastisk til at teste dybbass efter min mening!
Til Techtor som spurgte om råd mht sub så står min anbefaling stadig til velodyne pga rum EQ. Jeg har selv SVS men havde faktisk en velodyne CHT-10 først som jeg så spændte en behringer for, hvorefter jeg så købte SVS PB12+.
Min erfaring er: Hvis ikke man enten har et vanvittigt godt lytterum eller fx EQ, så vil selv den ypperste subwoofer ikke komme til sin ret. __________________
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flageborg skrev:
Claus_DK skrev:
|
Velodyne! 18DD er sku kongesubben efter min mening, fuld EQ og god SPL helt ned under 20 hz.
|
|
|
SVS er bedre, spiller dypere, er mer musikalsk OG billigere !
Hva mer kan man ønske seg?
(Heller 2 x SVS PB10 enn 1 x DD18 )
|
|
|
Hej
En sub skal ikke være musikalsk.
Hvis du kan høre din sub saa om igen.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ikke i tvivl om at DD-18 er en rigtig fed sub, men det skal den jo også være til en pris på 32K 
Til den pris kunne man købe 2 stk PB13-Ultra + Velodyne SMS-1 og stadig have penge til et par film. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Er ikke i tvivl om at DD-18 er en rigtig fed sub, men det skal den jo også være til en pris på 32K 
Til den pris kunne man købe 2 stk PB13-Ultra + Velodyne SMS-1 og stadig have penge til et par film.
|
|
|
Kan du sige vejl. pris på 32k __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg flytter i hus her om 6 måneder er min plan at teste min SVS mod en DD18 og så kan jeg afgøre for mig selv hvad jeg synes er bedst. Kunne dog godt tænke mig at have den nye SVS ultra med på en lytter - tror den er sindsyg!
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
I nogle tilfelder kan den 1 bånds PEQ'en som man finder på Plus og Ultra modellene være nok, se feks her
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=634725
Kombineret med den justerbare afrullningen som man finder på de nye Ultraene og SB12-Plus vil man komme et godt stykke på vej.
Den nye Ultraen er den første SVS'en jeg med hånden på hjertet kan anbefale som ny sub for de der i dag har en DD18. Den har helt enkelt mere af det hele. Den er heller ikke så voldsomt meget større

Men den kan levere langt højere lydtryk fra 40hz og nedover, og ved the holy grail of 20hz er forskellen 13db, eller mer end 4x så meget. Samtidigt siger alle lyttetester at dens lydkvalitet er bedre eller mindst lige så god som de bedste subs på markedet i dag. I mine øyne er det en no brainer __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Den nye Ultraen er den første SVS'en jeg med hånden på hjertet kan anbefale som ny sub for de der i dag har en DD18. Den har helt enkelt mere af det hele. Den er heller ikke så voldsomt meget større |
|
|
Ohh!?! Husker jeg helt forkert, eller lavede SVS ikke også en model for nogle år siden, som du mente var lige så god som en Velodyne den gang?   (måske havde du ikke hånden på hjertet den gang, hi hi?)
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
ManicMiner skrev:
|
Den nye Ultraen er den første SVS'en jeg med hånden på hjertet kan anbefale som ny sub for de der i dag har en DD18. Den har helt enkelt mere af det hele. Den er heller ikke så voldsomt meget større
|
|
|
Ohh!?! Husker jeg helt forkert, eller lavede SVS ikke også en model for nogle år siden, som du mente var lige så god som en Velodyne den gang? (måske havde du ikke hånden på hjertet den gang, hi hi?) |
|
|
Ooohhhh, jeg har tømmermend, også bliver jeg nødt til at tænke 
Det jeg mente at si er at det eksisterer en bred enighed om at den nye Ultraen er bedre end DD18 i alle øvelser. Det var ikke tilfelde med Plus/2, det var enighed om at den var en bedre filmsub, men til musik så var der ikke den samme enigheden. Derfor vil jeg tro at om feks du byttet ud din DD18 med en Ultra så ville du ikke på noget område opleve det som en forværring, og til film ville det garantert være en stor forbedring.
Personligt så foretrækker jeg store kasser til alt. Jeg har nu to SB12, men i mine ører er PB12-Plusen en lidt bedre sub også til musik. Men det er min personlige mening, og vil nok ikke deles af alle. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he, helt ok.
Nu deler min kæreste ikke helt min forkærlighed for høje subwooferniveauer når vi ser film, så jeg har ikke så store ambitioner i den retning mere.
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Svend P skrev:
ManicMiner skrev:
|
|
|
|
Ohh!?! Husker jeg helt forkert, eller lavede SVS ikke også en model for nogle år siden, som du mente var lige så god som en Velodyne den gang? (måske havde du ikke hånden på hjertet den gang, hi hi?) |
|
|
Det jeg mente at si er at det eksisterer en bred enighed om at den nye Ultraen er bedre end DD18 i alle øvelser. Det var ikke tilfelde med Plus/2, det var enighed om at den var en bedre filmsub, men til musik så var der ikke den samme enigheden. Derfor vil jeg tro at om feks du byttet ud din DD18 med en Ultra så ville du ikke på noget område opleve det som en forværring, og til film ville det garantert være en stor forbedring.
Personligt så foretrækker jeg store kasser til alt. Jeg har nu to SB12, men i mine ører er PB12-Plusen en lidt bedre sub også til musik. Men det er min personlige mening, og vil nok ikke deles af alle. |
|
|
Du tager fuldstendig fejl. Store kasser er noget kvinder skal have.  Bare subben er ordentlig bygget behøver den ikke at fylde som et gammeldags kaffebord    __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Til den pris kunne man købe 2 stk PB13-Ultra + Velodyne SMS-1 og stadig have penge til et par film.
|
|
|
Er den.
Men mange ved ikke hvordan en sub skal lyde.
Man af de demos jeg har været til har lydt som ja ...., jeg har kun været til to demoer har det lyd godt og det ene mærker var Rel og det andet tænk selv.
den værste demo jeg har hørt med subs var i sverige til en messe, hvis subs skulle lyde saadan saa tro jeg ikke mange ville have det indefor.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
CSN Teknik skrev:
ManicMiner skrev:
Svend P skrev:
ManicMiner skrev:
|
|
|
|
|
|
Personligt så foretrækker jeg store kasser til alt. Jeg har nu to SB12, men i mine ører er PB12-Plusen en lidt bedre sub også til musik. Men det er min personlige mening, og vil nok ikke deles af alle.
|
|
|
Du tager fuldstendig fejl. Store kasser er noget kvinder skal have. Bare subben er ordentlig bygget behøver den ikke at fylde som et gammeldags kaffebord  
|
|
|
Er helt enig i at kvinder skal have store kasser Men hvis du vil have dyb bas fra en sub, uden det er nødvendigt med +1000w forstærkere og priser på den forkerte side af 20k, så er det svært at komme uden om de store kasser.
Smag og behag er jo forskellig, og nogen vil hellere betale mere, for en subwoofer der kan mindre, fordi den er lille og det skal de da have lov til. Der er jo også folk der vælger højttalere fordi de kan hænge på væggen, matcher konens gardiner eller lignende Men hvis det gælder bedst mulig ydelse for den mindst mulige udgift, så er det de store kasser der vinder. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |