| Forfatter |
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Michael Det giver jeg dig ikke ret i. SPL serien koster +10.000kr. og efter de kunder jeg har haft forbi som sjovt nok også har lyttet til SVS, er smutter derfra med en Velodyne i SPL serien. Små subs uden refleks porte spiller bare fastere bund, og fylder ikke så meget.  Jeg har hørt massere af højtalere og subs, hvor vellyd og ydelse ikke har haft det mindste med størrelsen at gøre. Men det er rigtigt ud fra et økonomisk synspunkt er der mange der fortrækker SVS  Ikke at jeg siger at folk SKAL købe det ene eller det andet, det er de selv herre over, jeg beder bare folk om at være kritiske og bruge deres øre, og lave sammenligninger imellem mærkerne. Ikke kun lytte til hvad vi siger, for det fortæller ikke noget om hvordan de bedst kan li det. Vær kritisk du skal leve med det i mange år. LYT LYT 
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
DD12 er sku også en sexy lille sub!
Min sub erfaring begrænser sig til 100000 læste tests og så en velodyne CHT-10 og så min nuværende PB12+ fra SVS. Jeg er stadig meget opsat på at lytte til en DD18 i mit eget lytterum. Dernæst kunne JL F113 subben også være spændende, men forhandles ikke i EU endnu? __________________
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus_DK skrev:
DD12 er sku også en sexy lille sub!
Min sub erfaring begrænser sig til 100000 læste tests og så en velodyne CHT-10 og så min nuværende PB12+ fra SVS. Jeg er stadig meget opsat på at lytte til en DD18 i mit eget lytterum. Dernæst kunne JL F113 subben også være spændende, men forhandles ikke i EU endnu? |
|
|
Jeg har aldrig forstået at en 18" er så pokkers interessant, det kan blive vildere med hurtigheden fra en eller to 12". Jeg ville vælge en 18" til prof PA brug, og en 15" til en kæmpe biograf, 10" og 12" til alm. stue og hjemmebio brug  __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.audiopulse.com/know-how/subwoofer-driver-guide/my ths-about-subwoofers/
Står lidt om hurtig og langsom subs.
Som en også skrev: man bør være mere bekymret for en lille enhed man ber' flytte en masse luft end en stor enhed der skal flytte samme mængde - i den dur.
Nu skal jeg ikke afvise at en DD12 lyder "hurtigere" end en DD18, fordi jeg har ikke selv hørt dem op mod hinanden. Men mht hjemmebrug, så tror jeg bare ikke en DD12 kan levere nok db i og omkring 20 hz. Men ok jeg er basshead! ok ok, en idé 4 x 12 DD en i hvert hjørne! :) __________________
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus_DK skrev:
|
http://www.audiopulse.com/know-how/subwoofer-driver-guide/my ths-about-subwoofers/
Som en også skrev: man bør være mere bekymret for en lille enhed man ber' flytte en masse luft end en stor enhed der skal flytte samme mængde - i den dur.
Nu skal jeg ikke afvise at en DD12 lyder "hurtigere" end en DD18, fordi jeg har ikke selv hørt dem op mod hinanden. Men mht hjemmebrug, så tror jeg bare ikke en DD12 kan levere nok db i og omkring 20 hz. Men ok jeg er basshead! ok ok, en idé 4 x 12 DD en i hvert hjørne! :) |
|
|
ved en dd12 kan du ikke høre 20 hz ,du kan mærke det.Hvis du kun tænker på at spille højt skal du nok kigge efter en anden sub
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus_DK skrev:
Nu skal jeg ikke afvise at en DD12 lyder "hurtigere" end en DD18, fordi jeg har ikke selv hørt dem op mod hinanden. Men mht hjemmebrug, så tror jeg bare ikke en DD12 kan levere nok db i og omkring 20 hz. Men ok jeg er basshead! ok ok, en idé 4 x 12 DD en i hvert hjørne! :) |
|
|
Til det kan jeg kun sige DU ER BINDEGAL         __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
God bas er altså vanedannende 
| |
Techtor Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus_DK skrev:
God bas er altså vanedannende  |
|
|
Yup - man skal få dækket sine basalbehov!  Ser frem til når min PB13-Ultra ankommer, så jeg kan lytte til mine cd'er på en nye måde.. Har hørt, at der fx er masser af dyb bas i min favorit-CD; det bliver spændende, når jeg nu endelig kan komme under de 26-28Hz..  __________________ File not found. Fake it (Y/N)? _
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Techtor skrev:
Claus_DK skrev:
God bas er altså vanedannende  |
|
|
Yup - man skal få dækket sine basalbehov! 
Ser frem til når min PB13-Ultra ankommer, så jeg kan lytte til mine cd'er på en nye måde.. Har hørt, at der fx er masser af dyb bas i min favorit-CD; det bliver spændende, når jeg nu endelig kan komme under de 26-28Hz.. 
|
|
|
Ja det bliver kanon, glæder mig til at høre dine indtryk, du må huske at fortælle om det. __________________
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
At der ikke er nogen sammenheng mellem elementets størrelse og det der opfattes som "hurtighed" er en myte der er busted om og om igen, jeg har til og med set en artikkel med "the calculations to prove it", ikke at jeg forstod de Og at kundsskabsniveauet der ude på nettet er stort er hevet over en hver tvivl. Jeg fant netop en tråd hvor man har brugt en af forskningens grundprincipper, alle resultater skal være målbare og verifiserbare.
Først har en finlender målt en SMS-1, også har nogle englendere målt en anden SMS-1 og kommet frem til precis samme resultat om at den ruller af den dybeste bassen og klipper indgangssignalet, læs mere her om i vil
http://www.avtalk.co.uk/forum/index.php?t=msg&th=18235&a mp;a mp;prevloaded=1&rid=6027&SQ=1192393716&start=0
http://www.hometheatershack.com/forums/bfd-forum/6346-behrin ger-fbq2496-velodyne-sms-1-distortion.html
De har også fundet ud at det samme gælder DD serien hvad klippingen angår, og Velodyne undersøger nu sagen. Men det er nesten rørende at se det kundskabs niveauet som man kan finde hos vanlige entusiaster
|
|
|
Wow ja har lige læst de tråde der, godtnok vildt hvis det passer. Men trods det han har fundet frem der, så tester alle DD subs jo stadigvæk godt. __________________
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus_DK skrev:
|
Wow ja har lige læst de tråde der, godtnok vildt hvis det passer. Men trods det han har fundet frem der, så tester alle DD subs jo stadigvæk godt.
|
|
|
Jaeh, jeg fik også lige sved på panden der. Men det lader til at det, i hvert fald for DD serien, er et forholdsvist akademisk problem. Hvis man ikke skruer helt op for signalet fra receiveren, burde der ikke være problemer, så jeg fortsætter som hidtil
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Claus_DK skrev:
|
Wow ja har lige læst de tråde der, godtnok vildt hvis det passer. Men trods det han har fundet frem der, så tester alle DD subs jo stadigvæk godt.
|
|
|
Jaeh, jeg fik også lige sved på panden der. Men det lader til at det, i hvert fald for DD serien, er et forholdsvist akademisk problem. Hvis man ikke skruer helt op for signalet fra receiveren, burde der ikke være problemer, så jeg fortsætter som hidtil
|
|
|
Det er riktigt nok, ingen grund til panik. Hvor højt man bør gå vil variere mellem forskellige receivere, men jeg så at -5 blev nevnt. DD og SMS-1 har uanset en fjernbetjening hvor man kan justere volumet, så i praksis burde det ikke være noget problem. Næste programvare opdatering vil vistnok også rætte problemet med den ulinære frekvensgangen i SMS-1
Personligt synes jeg nu mest at det bare er sjovt, at en del af det systemet hvis job det er at varetage et af Velodynes største marketing buzzwords, forvrængning, viser sig at være den største bidragsyderen til forvrængning Dårlig hi-fi humor, I know  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Flageborg Branchemedlem

kringlyd.no
Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Det er riktigt nok, ingen grund til panik.
|
|
|
Panik? Nei, heldigvis har jeg ingen produkter fra Velodyne.............. __________________ Swans F2.2F - B&W Matrix 801 Series II - DOXA Model73
moro med lyd --> kringlyd
|
| Til top |
|
| |
Techtor Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mmmh - ser frem til den nye SVS - skal blandt andet høre
dette
klip. Dog skal man vidstnok være forsigtig med
enkelte
frekvenser...
__________________ File not found. Fake it (Y/N)? _
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har Star Wars 2 filmen, så er åbningscenen med spaceship flybys altså også helt kanon til at teste med. Specielt sidste scene inden flyet lander.
| |
Flageborg Branchemedlem

kringlyd.no
Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
CSN Teknik skrev:
Hej Michael
Det giver jeg dig ikke ret i.
|
|
|
Helt præcis hvilken del giver du mig ikke ret i?
CSN Teknik skrev:
SPL serien koster +10.000kr. og efter de kunder jeg har haft forbi som sjovt nok også har lyttet til SVS, er smutter derfra med en Velodyne i SPL serien.
|
|
|
Bare af ren nysgerrighed! Hvor mange kunder har du haft, der har lyttet til SVS og i stedet har valgt en SPL? Og hvor har de lyttet? Man skal jo købe for at kunne lytte, og jeg har ikke indtryk af, at der er specielt mange der benytter sig af deres returret. Men jeg kan jo tage fejl 
CSN Teknik skrev:
Små subs uden refleks porte spiller bare fastere bund, og fylder ikke så meget.
|
|
|
Det sidste har du i hvert tilfælde ret i 
CSN Teknik skrev:
Jeg har hørt massere af højtalere og subs, hvor vellyd og ydelse ikke har haft det mindste med størrelsen at gøre.
|
|
|
Nu synes jeg ikke vi skal blande almindelige højttalere ind i det, det er en helt anden diskussion  Nu glemmer du jo så en ret væsentlig del af det jeg skrev. For jeg skrev jo ikke at en sub skal være stor for at spille godt. Jeg skrev, at hvis du ville have dyb bas uden det skulle koste en formue, så var det svært at komme uden om de store kasser 
CSN Teknik skrev:
Men det er rigtigt ud fra et økonomisk synspunkt er der mange der fortrækker SVS
|
|
|
Value for money - der er SVS helt klart et af de gode mærker (men ikke det eneste). Det var jo præcis det jeg startede med at skrive. Det er meget muligt at en Velodyne DD18 er en rigtig god subwoofer, og muligvis bedre end alt hvad SVS har på programmet i dag, men selv hvis det er tilfældet, så siger det ikke særlig meget, da den koster mere end dobbelt så meget som den dyreste SVS.
CSN Teknik skrev:
Ikke at jeg siger at folk SKAL købe det ene eller det andet, det er de selv herre over, jeg beder bare folk om at være kritiske og bruge deres øre, og lave sammenligninger imellem mærkerne. Ikke kun lytte til hvad vi siger, for det fortæller ikke noget om hvordan de bedst kan li det.
Vær kritisk du skal leve med det i mange år. LYT LYT 
|
|
|
Den del kan jeg kun være HELT enig i  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |