| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Denon har lave en 6 kanals surround receiver med 50 watts tripath moduler. Hvis ikke der skal spilles enormt højt, lyder den faktisk aldeles godt (langt bedre end de normale Denon). Jeg tror ikke hifiklubben har den mere, men den var ikke dyr - omkring 5000 tror jeg.
|
|
|
Ved du hvad modellen hedder?
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
MichaelJDK skrev:
Hehe... så meget for en omgang teori  |
|
|
På én måde, syntes jeg at det er dejligt flabet, at lave en CD-indgang, der siger 'køb dog en bedre afspiller!' 
|
|
|
Egentligt smart nok, hvis udgangsimpedansen i CD afspilleren bliver tilpasset til dette. Så vil kablets indvirkning og evt. støj blive langt mindre.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har faderen så smidt en hammer igennem eltax-tingen nu ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Har faderen så smidt en hammer igennem eltax-tingen nu ?  |
|
|
gør han så snart han for en ny ellers gør jeg det! __________________
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug bare en brugt hammer __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arr kan i ikke bare give mig den. så kan jeg tjene en rund tyver på QXL
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
quad skrev:
Brug bare en brugt hammer  |
|
|
det var nu forstærkeren jeg hentyede til  
|
|
|
Tror han mener at du ikke skal spilde en god ny hammer på den Eltax, og dertil kan jeg kun være helt enig! 
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eltax har lavet mange gode ting for andre frmaer - måske er det en Eltax inden i Holfi ?
__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Det kan ret illustreres ved at bruge nogle billeder:"
Fy, jeg vil ikke se flere windows fotos på min mac-skærm.
__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo skrev:
| Eltax har lavet mange gode ting for andre frmaer - måske er det en Eltax inden i Holfi ? |
|
|
ja jeg forstår heller ikke helt fjendtligheden mod eltax. det er da sund fornuft at en forstærker til 15000 skal være af bedre kvalitet end en til 1500. det giver da ingen ret til at øve vold på den billige. så hvis jeg finder noget jeg er væsentlig bedre til end jer så må jeg også smadre jer med en hammer?  jeg tror på at alt der er lavet med et formål af en person der forsøger at levere en vare til andre skal behandles med bare en smule respekt. uanset hvilket marked man forsøger at dække. og eltaxen er billig. og skal respekteres for den kvalitet. sælg den eller forær den væk til nogen der vil være lykkelig for den
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu læste jeg lige den første side - så det er måske et hop tilbage ?
Men jeg har prøvet det samme i sin tid.
En af mine venner havde et sæt KEF højttalere og en Proton 520 (NAD 3020i)
Jeg havde en Audiolab 8000a - og skulle lige vise hvordan en god forstærker lød . Av av - Audiolabben blev ydmyget Det blev den så også senere af en Denon 920 og af en... og af en...
Det samme skete nogle år senere hvor jeg havde købt nogle nye engelske (udløbere fra NAIM) forstærkere. De fik bank af en 25 år gammel Luxmann
Jeg mener; der er nogle overhyped og overdesignede hifi komponenter "derude". Jeg har nu om sider lært: sammenlign altid nyt grej med noget du kender i forvejen. Ens absolutte reference (i hovedet) er ekstrem usikker.
mvh
Nørd
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
|
Hej
Jeg havde en Audiolab 8000a - og skulle lige vise hvordan en god forstærker lød . Av av - Audiolabben blev ydmyget Det blev den så også senere af en Denon 920 og af en... og af en...
Det samme skete nogle år senere hvor jeg havde købt nogle nye engelske (udløbere fra NAIM) forstærkere. De fik bank af en 25 år gammel Luxmann
Jeg mener; der er nogle overhyped og overdesignede hifi komponenter "derude". Jeg har nu om sider lært: sammenlign altid nyt grej med noget du kender i forvejen. Ens absolutte reference (i hovedet) er ekstrem usikker.
mvh
Nørd
|
|
|
hmm ja, jeg vil nu heller ikke mene at audiolab er kvalitet så det står... desuden var forstærkeren jo også den legendariske nad 3020. så det var vel ikke helt usansynligt, vel?
tak for input __________________
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
Nørd skrev:
|
Hej
mvh
Nørd
|
|
|
hmm ja, jeg vil nu heller ikke mene at audiolab er kvalitet så det står... desuden var forstærkeren jo også den legendariske nad 3020. så det var vel ikke helt usansynligt, vel?
tak for input
|
|
|
Men men men.... Når det nu er sagt, så har han jo en pointe som er værd at tænke over. Du hang dig jo hurtigt på Holfien og Dalierne selvom det var de første du hørte i dit rum og ville åbenbart ikke låne en anden forstærker hjem at sammenligne med.
Heldivis er det jo et par gode ting fik. Bare synd at de ikke helt virker til at matche hinanden (umiddelbart!). 
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
mathias 2 skrev:
Nørd skrev:
|
Hej
mvh
Nørd
|
|
|
tak for input
|
|
|
Men men men.... Når det nu er sagt, så har han jo en pointe som er værd at tænke over. Du hang dig jo hurtigt på Holfien og Dalierne selvom det var de første du hørte i dit rum og ville åbenbart ikke låne en anden forstærker hjem at sammenligne med.
Heldivis er det jo et par gode ting fik. Bare synd at de ikke helt virker til at matche hinanden (umiddelbart!). 
|
|
|
Derfor man aldrig skal lytte til andre ting end det man har, med mindre man gerne vil have nyt :P
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ikke have det mindste ondt af den eltax-ting hvis den fik en over nakken af en (brugt) hammer. Samme skæbne overgik min Fyborg-møg DVD da der kom en Pioneer ind i huset __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
mathias 2 skrev:
Nørd skrev:
|
Hej
mvh
Nørd
|
|
|
tak for input
|
|
|
|
|
|
jo en god pointe er der jo:)...
altså jeg synes nu det lyder godt det jeg har :) ved ikke lige hvad der skete den dag... men jeg er faktisk meget tilfreds med det :) og jeg har et langt større perspektiv, bas og diskant end jeg har hørt før (dvs, bedre end dali 450) diskanten kan dog godt blive skinger eller "smutte af", men det er altså også kun hvis man hører meget høj musik, og så forvrænger enhver ht jo :S.. så jeg synes da det er ok :) __________________
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Jeg ville ikke have det mindste ondt af den eltax-ting hvis den fik en over nakken af en (brugt) hammer. Samme skæbne overgik min Fyborg-møg DVD da der kom en Pioneer ind i huset |
|
|
nu er der forskel på lavpris DVD'er og en sorround reviever. DVD afspilleren koster SÅ lidt at den må man gerne være ond ved, da den ikke engang har værdigheden til at kunne tjene dig bare en 100 las ind. og derudover er DVD afspiller SÅ billige at fremstille at man næppe tror det, jeg ved ikke hvor meget af prisen det rent faktisk er, men når man køber en dvd afspiller skal man jo betale et vist antal kroner for licensen til MPEG2 dekoderen der er indbygget. og stadig kan man købe for 250 kr dvd afspiller  disse er lavet med ren mammon for øje og ikke den mindste smule kvalitet. og derfor fortjener de ingen respekt
|
| Til top |
|
| |