Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
r-l-b skrev:
Til orientering ser JBL Paragon sådan her ud

Den skulle efter sigende have rekorden for den dyreste højtalere der er solgt på e-pay!!
Du skriver ungdommeligt samværd - var den en del af dit konfirmant anlæg Bjørn 
|
|
|
Det var nu efter jeg havde fået min første lejlighed. Nogenlunde samtidigt var jeg rendt ind i Henrik Kofoed (senere HiFi entusiasten) som have fået fingre i et eksemplar på gennemrejse så vi fik os nogle højhyggelige "efter lukketid" udblæsninger med råsyltet big band. Prisen husker jeg ikke (vel som en ny bil) men den kunne spille øredøvende højt. Diskanthornene (075) sidder inde i mørket og spiller lige frem mens mellemtonehornene bruger den store reflektor som "blender" De 2 15" sidder i et lille lukket kammer midt i kontraptionen og spiller ind i et kort horn.
|
|
|
Oh...disse minder! ;-)
Jeg har selv lyttet en hel del til JBL Paragon for adskillige år siden. Og jeg mener i grunden ikke at den var/er så "forfærdelig" som du anfører i et tidligere indlæg. Det kunne dog være interessant at høre en Paragon i dag. Who knows...det kan jo være jeg er offer for en erindringsforskydning?
Du har ret i, at den kunne spille tordnende højt (og uden nogen form for for "strain") og det var jo stærkt 'in' for år tilbage... Meen...de lød nu også helt fint! Jeg ville gerne købe en velholdt Paragon for 10.000 kroner. Kontant! ;-)
Mvh.
Niels L.
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
Er der nogen der har mulighed for at skanne artiklen/byggevejledningen fra de gamle HF blade ?
Det kunne jo være sjovt at kigge, og måske bygge 
mvh. |
|
|
Er det Jealvox byggeinstrukserne, du mangler, har jeg dem i OK kopier, som nok kunne viderekopieres (eller indskannes som pdf). Du kunne også komme forbi Viborg kanten og hente kopierne og høre et par virkelige Jealvox. Peter
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Gorm skrev:
Er der nogen der har mulighed for at skanne artiklen/byggevejledningen fra de gamle HF blade ?
Det kunne jo være sjovt at kigge, og måske bygge 
mvh.
|
|
|
Er det Jealvox byggeinstrukserne, du mangler, har jeg dem i OK kopier, som nok kunne viderekopieres (eller indskannes som pdf). Du kunne også komme forbi Viborg kanten og hente kopierne og høre et par virkelige Jealvox.
Peter
|
|
|
Jeg har vist også de gamle byggetegninger liggende et sted. De oprindelige Isophon (?) enheder kan da vel ikke længere skaffes
Haugaard
|
Til top |
|
|
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror det bliver svært at finde dem, især diskanterne. Det lykkes mig for nogle år siden, at finde en fabriks ny, der havde stået på et lager. Der var kun 2 tilbage, hvoraf jeg fik den ene. Og mon ik den anden er væk nu. Enhederne er disse:
Diskanter: 2 stk. Isophon DKT 11/C 8 ohm.
Mellemtone: 1 stk. Peerless KO 40MRF 4 ohm.
Bund: 1 stk. Isophon p30/37a 4,5 ohm.
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Bjørn: Tænk på at "metal" kurven på Tannoy fylder så meget og at ladekammeret er udvidet med frontpladerne og dæmpningen er justeret med mastic. Jeg har haft 10 tommer Coral i mine og Tannoyerne lyder "overall" bedre ! selvom Coral Flat var lidt tørrere - Der er sikkert ingen af de der alligevel ikke kan lide horn der vil kunne lide mine duelund - men Life goes on 
Peter: Hvis det er det lille duelund så er det ca. 110 cm højt og så skal du have CoralBeta 8 eller CoralFlat 8 (hvis du er en fattigrøv) Hvis de er 130 CM høje så skal du have Coral Beta 8 eller 10 - eller Coral Flat 8 eller 10 i dem
Det er meget lang tid siden jeg hørte en Beta 10 men jeg husker det som at den ikke var lige så god som Beta 8
|
|
|
Horn og horn, der er fanden til forskel på bagladehorn og frontladede ditto, jeg bliver sgu nødt til at kopiere de gamle artikler og "enheder til egoist- og cementhornet"
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
DEt vil være super hvis du gider Bjørn - og meget gerne dem og cement/egoist hornene som jeg forgæves har søgt efter :-) TAK!
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt som man dengang som nu sælger ting ved at lave den rette indretningsmæssige stemning - her en bæ-farvet Mies van der Rohe stol og her med en?? stol

Jeg synes da egentlig også der er andre producenter der har brugt barcalona stolen både før og efter JBL i reklameøjemed/blikfang
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 07:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er i øvrigt en Paragon til salg på HiFiDo, til omkring 105.000 - var det noget? Slet ingen? Det er da et slagtilbud! __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Der er i øvrigt en Paragon til salg på HiFiDo, til omkring 105.000 - var det noget? Slet ingen? Det er da et slagtilbud!  |
|
|
Det lyder nu mere som et slagtilfælde
|
Til top |
|
|
DragonDK Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2008 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups.... kom til at skrive noget jeg ikke måtte..... var ikke lige opmærksom på at jeg ikke måtte gøre opmærksom på salg i forummet.... Sorry!
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
skynd dig at slette dit indlæg - det er fy fy og av bav at reklamere for salg af egne ting - er det fede ting du sælger er der nok nogen der sladre om at de er til salg __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
vennerberg Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Drenge
Jeg har selv haft et sæt Jealvox Sound Monitor i sin tid. Jeg har stadig de originale Isophon horn og Peerless mellemtone enhederne liggende. Se under Køb og salg
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
vennerberg skrev:
Hej Drenge
Jeg har selv haft et sæt Jealvox Sound Monitor i sin tid. Jeg har stadig de originale Isophon horn og Peerless mellemtone enhederne liggende. Se under Køb og salg |
|
|
det der er verboten  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|