|
hejsa
jeg har tænkt over hvordan kabler fungere. lad os tage højttalerkabel som eksempel. metallet bliver fyldt op med elektroner fra forstærken og de løber så gennem kablet og over i højtaleren som så bruger deres energi til at lave lyd. desto flere elektroner desto bedre.
men hvis man nu havde et hult kabel i stedet for et solidt eller tråde så havde man jo sådan set to overflader. altså til RF signaler hvis de løber på overfalden af metallet.
men til højttaler brug kan de godt være dårlig at haver FOR tykt kabel så elektroners løber sidelæns i stedet for kun fremad! og på den måder kan der så opstår et forsinkning da antomerne
ikke har nogen bestemt retning!! så et kabel skal IKKE tilspilles eller er retningsbestemt!!11!!
har jeg forstået det rigtigt? det er meget sværd at forstå men jeg har læset nogle lange tråde herinde om det jo.
tak og hilsen og god lytte-weekend!!
Her er et rigtig godt eksempel på hvor lidt konret information man kan udlede af at læse tråde. Det er simpelthen noget forvrøvlet volapyk du skriver og jeg håber dybest set det er din joke!
Hvis ikke så må du altså prøve at læse noget mere informativt end Anders And og tråde på Hifi4all. |