| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er sådan set ikke i tvivl om at både beolab5 og beolab9 lyder rigtig godt (har dog ikke hørt dem). Jeg kan således godt lide lyden fra ICE-power forstærkere. Spekulerer dog på hvor mange der kører med en kombination af B&O og andre mærker. Jeg vil stadig mene at B&O henvender sig til et helt andet kundesegment end dette forums kernelæsere. Den typiske B&O bruger kan måske godt være interesseret i god lyd, men er absolut uinteresseret i at "rode" med HiFi. Kombinationsbrugerne slipper dog åbenbart ikke helt fra lidt "kabelroderi". B&O har vel stadig mere eller mindre filosofien "du må ikke have andre (hifi)-guder end os". Mon ikke at de har udviklet beolab 9 fordi nogen af ideerne fra beolab5 var rigtig gode og innovative, men udseendet for mærkværdigt til den typiske B&O bruger?
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Nu er du godtnok dybt uretfærdig, se lige hvad du skriver i dit første indlæg. Det er dybt useriøst. .
|
|
|
Skal vi ikke vente et halvt år, hvis de er så gode de ht'er, kommer der mange tråde under "billeder af mit stereo/surround anlæg" af folk der har købt de ht'er.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
Nå man kan da kun ønske B&O tillykke, det tyder på de har ramt deres målgruppe.
André Jensen
|
|
|
Det er også fint nok, men så kunne det være rart hvis den "målgruppe", ikke havde fået storhedsvanvid:
Bare fordi B&o er begyndt at bruge "digital"forstærker og rumkorrektion, er det ikke ensbetydende med at de nu er verdens bedste. 
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
dmfs: "Bare fordi B&o er begyndt at bruge "digital"forstærker og
rumkorrektion, er det ikke ensbetydende med at de nu er verdens bedste."
Er der nogen, der har påstået det? Der er såmænd bare nogen, der mener at et sæt Beolab 9 er prisen værd. Og din larmende mangel på argumentation falder ynkeligt igennem.
Helt ærligt, dmfs, "storhedsvanvid" - lær dog noget etikette, og brug indersiden. Det ville klæde dig.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her et spørgsmål til dig:
BeoLab 9 burde være lavet af guld til den pris.... Har du en mening 
Lad os få din mening hvad enten du har storhedsvanvid eller ej.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
|
Spekulerer dog på hvor mange der kører med en kombination af B&O og andre mærker
|
|
|
Det tror jeg der er rigtigt mange der gør. Det er desværre sådan at besøg i et Beocenter, med spørgsmål om tilslutning af andet grej til det B&O produkt du nu har, sjældent føre til noget, de vil naturligvis heller sælge noget nyt.
Jeg tror der er rigtigt mange mænd der før de blev gift havde højttaler så store, at lyset blev lukkede ude af stuen, og sådan noget laver kvinder ofte om på.
Manden kan godt se at Bang & Olufsens produkter er flotte at have stående, men har man engang fået HIFIgitis kan man ikke lade være at rode med Hi-Fi.
Når jeg fortæller at tråden B&O + meget mere, startede for 2 år siden, er vist 85768 gange, må der jo være nogen der har interesse i B&O+ meget mere her på hifi4all.
Personligt kan jeg ikke lade være med at rode med mit hi-fi, men her kræver det store forhandlinger at lavet om på noget. Jeg glemmer aldrig det slag der blev kæmpet for at få fruens forståelse for at hænge baghøjttaler op i sin tid, hold da kæft. 
Den næste kamp bliver måske en kamp mellem Beovox Penta fordi der kan placere blomstre på den, og BeoLab 9 som hun ikke vil kunne placere blomster på. Mit set-up.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Gumle Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, både Beolab 5 og den nye 9'er er blevet anmeldt godt i flere
hifi-magasiner (f.eks. fik Beolab 9 en rimeligt god anmeldelse i det
norske Fidelity), så helt galt kan det jo nok ikke være
Det er da i den grad positivt at B&O igen formår at bringe
vellydende højttalere på markedet, og ikke kun "designede" højttalere
som f.eks. Redline serien (som vitterligt ikke spillede ret godt  ),
men skal disse højttalere være så grimme?? Undskyld, jeg er sikkert ret
ene om denne holdning, men jeg synes altså at Beolab 5 ligner 3
stablede ufo'er og Beolab 9, synes jeg mest af alt, ligner en krydsning
mellem robotten fra "Drengen og jernkæmpen" og Darth Vader! 
Faktisk synes jeg, det er gået tilbage for designet for B&O på det
seneste, men hvis det sælger, så er nok bare mig, der er ude af trit
med moden og/eller de strømningerne for moderne design  (Det overrasker mig nu heller ikke  )
M.h.t. prisen for Beolab 9, så er den vel helt ok, hvis man tager i
betragtning, at det er en aktiv højttaler - Jeg har godt nok ikke hørt
den, men hvis man skal tro på anmeldelserne, virker prisniveauet i
orden, alene vurderet ud fra lydkvalitet kontra pris.
Desværre ender B&O tråde oftest som en religionskrig, hvilket er
synd, da vi burde være stolte af at have et firma som B&O i Danmark
- Hvem kan ellers sælge fladskærme til 80.000 kr. som varmt bagerbrød
en tidlig søndag? Eller få Hifi produkter udstillet på Museum of Modern
Art i NY
M.V.H.
Søren
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gumle. Et hemmeligt billede fra FBI's kartotek. Bliv ikke bange det er et venlig rumvæsen. 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Gumle Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Spekulerer dog på hvor mange der kører med en kombination af B&O og andre mærker. Jeg vil stadig mene at B&O henvender sig til et helt andet kundesegment end dette forums kernelæsere. Den typiske B&O bruger kan måske godt være interesseret i god lyd, men er absolut uinteresseret i at "rode" med HiFi. |
|
|
Jeg har et par Beolab 5`r og indtil for nyligt har jeg haft en Densen cdafspiller tilsluttet, men den er skiftet ud med en primare DVD26, har også lige bestilt CHORD Signature digitalkabler.
Jeg kender også til et par andre stykker herinde som har BL5 med anden udstyr tilkoblet, så jo der findes nogle som mixer B&O og andre mærker
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Design på Beolab 9:
Jazzwoman pegede og sagde: hvorfor køber du ikke dem der istedet for alt det selvbyg?
Jazzman tøws osse, de er ok.
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 405
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med skam at melde har den bedre halvdel ofte ret, og de har ofte en fantastisk evne til at se tværs igennem alle vores (bort)forklaringer, på hvorfor de ikke skulle have ret...
En helt anden ting som gør sig gældende ved køb af B&O produkter,- og her taler vi både om Low end og high End, er den ekstremt høje gensalgs pris.
Det virker næsten som en umulighed, at miste ret mange penge på køb af de populære B&O produkter.
Engangsudgiften til indkøb er naturligvis høj (men altså ikke dyr), for hvis man ønsker at sælge senere for at opgradere (til nye B&O modeller) får man næsten de samme penge ind i igen, så udgiften til at eje High End B&O har i virkeligheden været relativt ubetydeligt.
Eksemplesvis sælges de første oldgamle modeller af BeoLab 8000, til samme pris, som hvis de kun var et eller to år gamle, og i enkelte tilfælde er brugtprisene højere end den gamle nypris! Alderen på B&O produktet spiller slet ingen rolle, sålænge det stadig produceres, og den aktuelle nypris bruges som reference.
Det samme gør sig gældende med BeoLab 5 og BeoLab 9,- når først brugstpriserne har stabiliseret sig på et fornuftigt leje , ja så ændres prisen sig ikke væsenligt,(udover at de vil være svagt stigende i takt med inflationen) og det er der så vidt jeg ved ingen andre HiFi mærkere ind der kan prale af.
B&O´s egne visioner er at fremstille produkter som skal være at finde i deres varesortiment i mindst 10 år, og den vision holder faktisk ganske godt,- modsat jeg kan nemt finde HiFi produkter som kun holder få år, hvorefter det er totalt outdatede.
Samlet set er køb af de nye High End højtalere fra B&O i særdeleshed et fremragende køb, og det er måske det, som vores snusfornuftige hustruer har opdaget, og så skulle man da være et fjols, hvis man ikke kan se muligheden for at gøre en god forretning, og kombinere det med et ejerskabet af luksus High End udstyr.
For langst de fleste ville overgangen til kraftfulde ICEpower forstærkere ovenikøbet, være en øjenåbner (øreåbner?) af dimensioner, og jeg har endnu ikke hørt om nogen HiFi entusiast som er gået bort fra ICEpower forstærkningen igen. Dertil findes der simpelthen ikke noget kvalificeret alternativ til ICEpower teknologien!
For mange vil det også være en lettelse at vide, at forstærkerdelen aldrig nogen sinde mere vil være det svageste punkt i anlægget, men at man endelig kan koncentrere sig om det væsentligste, nemlig selve signalkilderne, helt uden tanke på hvordan forstærkeren evt. måtte influderere og farve lyden, ICEpower har faktisk ingen egnenlyd , men er blot at betraget som en ledning med en indbygget (særdeles kraftigt overdimensioneret) forstærkning.
Intet lægges til og intet tages fra!
IcePower er den perfekte forstærker i HIFi sammenhæng, hvilket også ses af at store velrenomerede Hi Fi producenter sælger ICEpower forstærker under deres egen navn! (Jeff m.fl.)
B&O har med deres fremsynethed skabt forstærkere og højtalere i verdensklasse, og og fra at være i anden og trejde division, har de placeret i helt oppe i førefeltet, og der har de tilsyneladende tænkt sig at blive liggende, intet indikere det modsatte!
Personligt er jeg spændt på at se, hvilke tiltag og forbedringen B&O ingeniørere vil tilføre de næste højtalere generationer. .
Det vi har set B&O de seneste år (og bestemt også tidligere) har hver gang været store kvantespring for øgte Hi-fi elskere, og flertallet af konkurrenterne må gang på gang (desværre) se sig distanceret, da de overordenet set, faktisk ikke evner at bibringe noget nyt til de allerede eksisterende produkter.(me
Det er altid de samme gamle travere man ser og hører, blot iklædt noget nyt tøj, men nytænkning og forbedringer kan man altså ikke kalde det!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
|
Med skam at melde har den bedre halvdel ofte ret, og de har ofte en fantastisk evne til at se tværs igennem alle vores (bort)forklaringer, på hvorfor de ikke skulle have ret...
|
|
|
Jep. Min synes de lignede nogle askebægre (de gamle typer, hvor man trykkede ned på en knap på toppen, så låget drejde rundt), og jeg var ret enig. Som med de nye BMW'er, synes jeg de er overdesignede, så det tidløse og klassiske er gået fløjten.
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja,- sådan er det med design. Meget danske (møbel)design gennem tiden har været kritiseret for at være grimt, men tiden har vist at designet er holdbart, og meget af datidens design er endda siden blevet eftertragtede designklasikere
Da BeoLab 5 kom på markedet havde jeg og min hustru det på samme måde, fed, grim og klodset var det umiddelbare indtryk og havenissen blev den strakt kaldt af os og mange andre.
Ingen af de nævnte udtryk, er på nogen måde rammende for BeoLab 5 idag, og Beolab 5 måtte meget gerne stå hjemme i vores hjem. Designet er i den grad accepteret som noget naturligt.
Sådan er den mennskelige natur opbygget...
Alt nyt vender man sig imod, hvorefter man over tid stiller og roligt vænner sig til det nye, og hvor man så med hovedrysten ser tilbage på tidligere tiders "gammeldags "design.
Det vil med garanti også være gældende med hensyn til BeoLab 9. Den er kommet for at blive, men om den ligefrem bliver en design klassisker er endnu svært at sige.
Men et er sikkert; om kort tid vil den designet virke helt normalt, og alt andet vil virke forældet!
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære B&O fans, prøv nu lige og klappe hesten. Jeg syntes det her tangere selvsving. Er 9eren ikke bare en aktiv hter med dsp og ganske middelmådige enheder. Og jo naturligvis i et flot design.
André Jensen
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Middelmådige enheder,- hvor har du det fra?
Prøv dog at besøge B&O hjemmside og se hvordan B&O takler netop det punkt,- her er intet overladt til tilfældighederne,- jeg mener at vide at B&O bruger mere tid på udvælgelse og konstruktion af enhederne, end så mange andre. Fakta er da også at slutproduktet spiller himmelsk og derfor er hver en krone værd.
Hvorfor i alverden kan man ikke sige det højt og med stolthed i stemmen, men absolut partout skal unnderlægge sig janteloven, som i den grad desværre er fremherskende, når talen falder på Hi-Fi
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
|
Ingen af de nævnte udtryk, er på nogen måde rammende for BeoLab 5 idag, og Beolab 5 måtte meget gerne stå hjemme i vores hjem. Designet er i den grad accepteret som noget naturligt.
|
|
|
Beolap 5 er ikke blevet kønnere med tiden for mig. Ligesom jeg har ventet på at den nye BMW 5-serie skulle blive kønnere med tiden. Det er bare ikke sket. Men sådan er smag jo så forskellig.
Jeg mener noget af det ældre B&O var det ypperste der fås indenfor design. Især orgelpiperne vil man selv om 100 år sige er flotte! Nu er man så nået til det punkt hvor designudtrykket ikke kan forfines mere, og så laver man noget der er mere specielt end kønt for at differentiere sig.
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fakta er at kunderne rent faktiskt er begejstret for designet, og det må man jo bøje sig for, indtil vi andre lige vænner os til tanken.
Måske det kan skyldes at det futuristiske design ligger tæt på alle de populære starwars film og uhyggeligt udsende legetøj, m.m. der så efterfølgende har formet bevidstheden om , hvornår design er smukt eller attraktivt.
Men det som er overraskende, er at mange voksne mennesker føler så meget for designet, at de heller ikke har problemer med at anskaffe sig dem allerede idag.
Så designet er måske slet ikke så tosset, som vi gamle Jacob Jensen fans gerne vil gøre det til, og det synes jeg at BeoLab 5 er et godt udtryk for.
Men i denne sammenghæng var det altså ikke designet, men lydkvaliteten der var til diskussion, og den er der ubetinget enighed om, er absolut fremragende.!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
|
Fakta er at kunderne rent faktiskt er begejstret for designet, og det må man jo bøje sig for, indtil vi andre lige vænner os til tanken.
|
|
|
Naturligvis er de det. Ellers var de jo ikke kunder, vel?
|
| Til top |
|
| |