| Forfatter |
|
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var clockwork orange jo en fremtidsfilm, (ca.1993), og de har da også ramt rigtig med en masse ting. Et godt bud fra dem, var at fremtids højttalere vil være små kasser. Hvad de så ikke havde tænkt på, er at konen kun vil ha et enkelt sæt hængende.
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
mlunde_CA Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
I Indecent Proposal med Robert Redford er der en gusten plov, jeg har desværre ikke filmen. Nogen der kender til det? Såidt jeg husker er det i Redford's hus.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahania skrev:
Nu var clockwork orange jo en fremtidsfilm, (ca.1993), og de har da også ramt rigtig med en masse ting. Et godt bud fra dem, var at fremtids højttalere vil være små kasser. Hvad de så ikke havde tænkt på, er at konen kun vil ha et enkelt sæt hængende.
|
|
|
Mener du ikke 1973?
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt off-topic... Og så alligevel ikke:
Filmen "Ruthless People" fra 1986 med Bette Midler og Judge Reinhold om en mand, der får kidnappet sin kone og dernæst faktisk ikke vil have hende tilbage.
Judge Reinhold spiller en mand ved navn Ken Kessler! Det er da en reference til super Hifi.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsch
I Departed har skurken (Matt Damon) et stort McIntosch anlæg - og vistnok nogle meget små højttalere
Mvh
Nørd
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
Hejsch
I Departed har skurken (Matt Damon) et stort McIntosch anlæg - og vistnok nogle meget små højttalere
Mvh
Nørd |
|
|
Korrekt... Skulle selv til at skrive det på. The Departed bygger jo også på den asiatiske film Infernal Affairs, hvor skurken også har det vildeste anlæg. I denne ser man endda at han er inde i en lille asiatisk hifishop, hvor det ser ud som om de har noget lækket gear. Det er da også et lækkert anlæg han får valgt sig.
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
det McIntoshanlæg fra Departed er vidst blevet nævnt på side et ...
I nordkraft i slutningen er der et mindre NAD anlæg bestående af en integreret forstærker og en cd-afspiller __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Johansen Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
Lidt off-topic... Og så alligevel ikke:
Filmen "Ruthless People" fra 1986 med Bette Midler og Judge Reinhold om en mand, der får kidnappet sin kone og dernæst faktisk ikke vil have hende tilbage.
Judge Reinhold spiller en mand ved navn Ken Kessler! Det er da en reference til super Hifi.
Mvh |
|
|
Måske værd at nævne at Judge Reinholds karakter Ken Kessler arbejder i en Radio/TV forretning, mon ikke man kan spotte noget man kender i forretningen  . __________________ Mvh.
J. K. Johansen
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Ahania skrev:
|
|
|
Mener du ikke 1973?
|
|
|
Filmen er fra 1971, men den foregår i fremtiden. Om det lige er '93 kan jeg ikke huske.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:

Gene Hackman i The Conversation |
|
|
U__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 06:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tomb Raider, hvad er det for en lækker kæmpe plov der snurrer rundt alt imens den lille honey-bunny hopper rundt i de dersens elastikker til lyden af klassisk musik ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 07:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist blevet slettet nogele indlæg i denne tråd ?? Det du spørger om var netop det der satte denne tråd igang - Det er en Clearaudio Master Reference som hun spille på
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b, sorry det står jo i første indlæg  ......så filmen i går aftes og blev helt lun i buksen over den fede plov  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
I "9½ uge" er der zoomet godt ind på en Nakamichi kassetebåndoptager, den der vender hele båndet ved udløb.
I "As good as it gets" med Jack Nicholson, har han af hvad jeg kan spotte noget heftigt Mackintoch stående i sin stue.
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 23 Juni 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tråden vågner lige igen:
Die Hard:
Under "kapringen" af Nakatomi building stormer banditterne rundt og genner folk ud fra kontorerne. I den forbindelse ser man et kontor hvor der står et par Apogee i hjørnerne.
|
| Til top |
|
| |
Bass Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 23 Juni 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
I Ekskonernes klub med Goldie Hown, Bette Midler og Diane Keaton dukker der på et tidspunkt et sæt Martin Logan Monolith eller Quest i pianolakering op.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 28 Juni 2007 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener bestemt, der er B&O i "A Clockwork Orange" - tror jeg noterede mig det, allerede da jeg så filmen i biffen, for alle de år siden. Designet så osse meget fremtidsagtigt ud, dengang. I visse henseender er det næppe overgået på det punkt. Tror osse, der kører en NAD amp i filmen "High Fidelity"... . I TV-serien "Dengang i 70'erne" (vises på TV2-Zulu) er der et par JBL L 100 'Century' højtalere hos fyren i kælderen.
Hmm... Måske er vi lidt nørdede, når vi ser den slags? 
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 28 Juni 2007 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=KBAndersen] I "9½ uge" er der zoomet godt ind på en Nakamichi kassetebåndoptager, den der vender hele båndet ved udløb.
[ ja og på toppen af skabet er der en lækker NAKAMICHI DRAGON pladerspiller,ja og selvfølig Mcintosh amps__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige kørt en Die Hard maraton med et par venner for derefter at tage ind og se den nye i Imperial. Og i løbet af de tre gamle film kan man glimte et par spolebåndoptagere hos politiet, som det nu sig hør og bør. I 3'eren tror jeg, blandt andet, det bruger en Revox B77. Men det er svært at se, for det er ikke i mere end et halvt sekund ad gangen, og man kan kun lige se toppen med spolerne eller et hjørne. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |