| Forfatter |
|
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
| Sendt: 06 Januar 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ronin der virker som om du har styr på tingene.
Skal jeg være opmærksom på om min nye reciever skal kunne køre 4ohm?
Hvilken model, vil du foreslå?
Yamaha RX-V640 (2900kr)
Yamaha RX-V740 (3500kr)
Denon AVR-1804 (3400kr)
Onkyo TX-SR601E (3700kr)
Pioneer VSX-D812 (3200kr)
Er der nogle Sony-modeller der kan gøre sig gældende i sammenligning?
|
| Til top |
|
| |
MHP74 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 06 Januar 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mbm1
ja den yder flere watt, men det kunne den jo åbennart ikke holde til. Ronin har fat i den lange ende i hans indlæg.
Til Sten:
Jo han skal da selvfølgelig vælge med ørene, men nu spurgte han jo bare efter en der ikke ville brænde sammen igen og igen, Yamaha er et godt valg, ligeledes er andre mærker osv. osv. det var ikke for at vælge nogen frem for andre...du har jo ret i at der skal lyttes på dem først __________________ Mvh
Martin
|
| Til top |
|
| |
Sten Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 06 Januar 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart, klart, MHP74
Fandt i øvrigt lige dette indlæg, om en, der også skulle ha´ en ny receiver. Her er oplevelsen af hans lytte-test, da han var i Speakers Corner.
" Mens jeg sad og lyttede på Onkyoen, så begyndte der lige pludselig at komme ekstrem meget røg fra den! Den brændte sammen! Det var noget med en "test-subwoofer" de havde på prøve! Rimelig action præget! Men okay, en fed effekt til krigsfilm...? Bortset fra at jeg fik ret dårlig service af ekspedienten som ikke anede hvordan Onkyo'en fungerede, og at den brændte sammen - Så bliver det sgu nok onkyo... den lød bare fedest!"
Det kalder jeg sgu en modig mand 
Her er tråden, hvis nogle skulle være interesseret:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4572&PN =3
|
| Til top |
|
| |
MHP74 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 06 Januar 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|

JA han er sgu modig...
Fin tråd du fandt der !
Den må jeg have overset i juleræset etc. __________________ Mvh
Martin
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 06 Januar 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mbm1.
Yamaha RXV-1400 kan du købe for under 5000 på http://www.ebay.de, som er klart bedre end de produkter du nævner.
|
| Til top |
|
| |
Sten Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
|
Hej mbm1.
Yamaha RXV-1400 kan du købe for under 5000 på http://www.ebay.de, som er klart bedre end de produkter du nævner.
|
|
|
Hvordan i alverden kan du komme med sådan en påstand Den udtalelse er er vist temmelig subjektiv.
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kun blevet mere forvirret af alt dette ohm og watt-snak.
Synes ikke jeg har fået det svar jeg havde regnet med, nemlig hvilken surround-reciver kan trække et sæt Jamo 507a, uden at få åndenød.
Hvad med alle Dali-folkene? De kører jo også i 4 ohm.
Derfor tror jeg skú at jeg vil sælge dem.
Kom med et bud til mig hvis der skulle være nogle interesserede?
|
| Til top |
|
| |
kisyla Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej til jer alle
jeg kører også med en sony reciever strdb 840 som er i Qs serien mit højtalersetup består af front dali 6006
center dali c1000
bagh.dali 5005
det sparker røv men recieveren bliver varm men det gør alle jo!
mit råd er sørg for luft over reciveren undgå helst andre moduler ovenpå
har du tjekket dine kabler dårlige forbindelser kan brænde udgangen på din reciever
prøv at søge i forrummet med hensyn til ohm der har jeg haft et tidligere indlæg og der kom et par gode svar
med hensyn til valg af ny reciever ville jeg vælge sony
men nad og harman kardon var også en mulighed men man skal op i de lidt dyre modeller for at få lidt valuta for pengene
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sten skrev:
keyvan skrev:
|
Hej mbm1.
|
|
|
Hvordan i alverden kan du komme med sådan en påstand Den udtalelse er er vist temmelig subjektiv.
|
|
|
oh .....hvad skal jeg sige ..... mbm1 skrev:
Hvilken af disse synes i jeg skulle købe:
Yamaha RX-V640 (2900kr)
Yamaha RX-V740 (3500kr)
Denon AVR-1804 (3400kr)
Onkyo TX-SR601E (3700kr)
Jeg mener RX1400 er bedre end de nævnte modeller (man kan måske bruge opgivet specifikationer fra producenterene til en ukvalificeret vurdering), desuden ved jeg med sikkerhed at de nævnte yamaha'er kan ikke måle sig med 1400'en, hvad det angår Denon og onkyo har jeg ikke lavet en sammenligning mend, pioneeren levere ikke lige så meget W som yamien.
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der ingen der vil købe mine højtalere.?
|
| Til top |
|
| |
gulkings Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billede - pris ??
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sten Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
|
oh .....hvad skal jeg sige ..... mbm1 skrev:
Hvilken af disse synes i jeg skulle købe:
Yamaha RX-V640 (2900kr)
Yamaha RX-V740 (3500kr)
Denon AVR-1804 (3400kr)
Onkyo TX-SR601E (3700kr)
Jeg mener RX1400 er bedre end de nævnte modeller (man kan måske bruge opgivet specifikationer fra producenterene til en ukvalificeret vurdering), desuden ved jeg med sikkerhed at de nævnte yamaha'er kan ikke måle sig med 1400'en, hvad det angår Denon og onkyo har jeg ikke lavet en sammenligning mend, pioneeren levere ikke lige så meget W som yamien. |
|
|
Ikke for at træde i det, men det er stadig en subjektiv holding. Hvordan i alverden vil du definere "bedre", om jeg spørge? Vi kan godt blive enige om, at Yamaha RX1400 nok er lidt bedre end RX-V640 & RX-V740. Den er jo også dyrere. Og såmen også dyrere, end de andre nævnte modeller. Er en BMW bedre en Fiat, måske? Det hele kommer jo an på, hvad vedkommendes behov er.
Det ville være det samme som hvis jeg påstod, at Pioneer VSX-AX3 er bedre end Yamaha RX1400 og Denon 3803, hvad jeg ikke kan udtale mig om. Alle modeller er vidt forskellige fra hinanden, med hver deres måde at gengive lyden på. Det kan udelukkende kun være op til den, der står for at skulle investere i en ny maskine, som kan bedømme hvad der er "bedre/bedst"... i hans/hendes øre vel at mærke.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej sten.
du skrev: " Det kan udelukkende kun være op til den, der står for at skulle investere i en ny maskine, som kan bedømme hvad der er "bedre/bedst"... i hans/hendes øre vel at mærke. "
Det er jo netop derfor jeg skrev " Jeg mener RX1400 er bedre end de nævnte modeller" , som du skriver og jeg er helt enig i, at det er personens (køberns)ører, der skal bedømme hvad er bedre/bedst. Jeg mener yamaha'en er bedre end de andre nævnte produkter i mbm1's indlæg, fordi det er såden jeg har oplevet det og min oplevelser kan ingen tage fra mig. (subjektiv eller ej)
Hvad er din mening om de nævnte produkter? Hvad synes du det er bedst?
|
| Til top |
|
| |
Sten Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej keyvan,
Jamen, så er vi jo enige. Måske, talte vi bare forbi hinanden. Det sker jo tit, når man skriver indlæg på diverse fora. Det foregår ofte sådan lidt stakato agtigt.
Hvad jeg synes der er bedst? Hmmm, det jeg ved ikke rigtigt. Alle modeller gengiver helt sikkert lyden meget forskelligt. Måske ville jeg nok også inddrage den nye Pioneer VSX-D912 i overvejelserne. Nok mest fordi jeg selv har en Pioneer, dog den noget dyrere VSX-AX3. Jeg valgte den udelukkende fordi mit krav var, at den skulle kunne Bi-ampe. Og det er der ikke ret mange der kan, hvis man skal holde sig under 10.000 kroners grænsen. Mener faktisk kun, at Pioneer er den eneste under 10.000 kroner, der har den egenskab... men er selvfølgelig ikke sikker.
Men mbm1 må selv i gang med at undersøge, hvad han synes der lyder godt i hans øre samt hvilke krav der skal opfyldes.
Men en ting er sikkert. Jeg er saftsuseme glad for, at jeg ikke står og skal ud og undersøge markedet de næste mange år. Man bliver godt nok en smule træt af, at bruge så meget tid på at afdække markedet, i hvert fald så meget tid som jeg brugte. Puha. Men jeg synes faktisk, at det svært at vælge, idet der er så mange gode recievere. Jeg tror nok de fleste af os, har en tendens til at fortsætte med at købe det mærke, som stod på vores første stereoanlæg. Vel at mærke, hvis man kun har haft gode erfaringer. Det er hvert fald sådan jeg har oplever folks genrelle holdning.
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg er også kun blevet mere i tvivl specielt med alt den ohm/db og watt-snak.
Tror jeg har fundet ud af at min Jamo 507a som kører i 4 ohm, har været grundet til at min Sony STR-DE675 er stået af begge gange. Det undrer mig bare at den ikke har haft en sikkerhedsforanstaltning. Det burde da laves ligesom et HPFI-relæ med en sikring som man bare kunne skifte hvis den sprang.
Jeg tror jeg er ude i køb af både nye højtalere (8ohms) og reciever.
Var inde og høre lidt på Gale-serien i Hifi-klubben. Imponerende lyd til så få penge.
|
| Til top |
|
| |
Sten Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbm1 skrev:
|
Ja jeg er også kun blevet mere i tvivl specielt med alt den ohm/db og watt-snak.
Tror jeg har fundet ud af at min Jamo 507a som kører i 4 ohm, har været grundet til at min Sony STR-DE675 er stået af begge gange. |
|
|
Hmm, der står ellers 4-8 ohm impedans bag på mine gamle Jamo højtalere. Det har tilsyneladende ingen betydning for min receiver. Men på det område, besidder jeg desværre ingen viden. Det kunne ellers være rart, hvis en expert kunne forklare, hvor stor betydning ohm har for ens receiver.
|
| Til top |
|
| |
hifreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sten skrev:
|
Hej keyvan,
Jamen, så er vi jo enige. Måske, talte vi bare forbi hinanden. Det sker jo tit, når man skriver indlæg på diverse fora. Det foregår ofte sådan lidt stakato agtigt.
Jeg tror du har ret, vi har nok talt forbi hinanden.
Hvad jeg synes der er bedst? Hmmm, det jeg ved ikke rigtigt. Alle modeller gengiver helt sikkert lyden meget forskelligt. Måske ville jeg nok også inddrage den nye Pioneer VSX-D912 i overvejelserne. Nok mest fordi jeg selv har en Pioneer, dog den noget dyrere VSX-AX3. Jeg valgte den udelukkende fordi mit krav var, at den skulle kunne Bi-ampe. Og det er der ikke ret mange der kan, hvis man skal holde sig under 10.000 kroners grænsen. Mener faktisk kun, at Pioneer er den eneste under 10.000 kroner, der har den egenskab... men er selvfølgelig ikke sikker.
Men mbm1 må selv i gang med at undersøge, hvad han synes der lyder godt i hans øre samt hvilke krav der skal opfyldes.
Men en ting er sikkert. Jeg er saftsuseme glad for, at jeg ikke står og skal ud og undersøge markedet de næste mange år. Man bliver godt nok en smule træt af, at bruge så meget tid på at afdække markedet, i hvert fald så meget tid som jeg brugte. Puha. ja det kan blive en lang proces at beslutte sig for en bestemt produkt, jeg bestemte mig for at købe en ny reciver for ca. 9 måneder siden og jeg har ikke købt det endnu, men jeg har fundet ud af hvilket modeller kan muligvis finde vej til min stue og finalisterne er Yamaha DSP-Z9(Jeg har aldrig oplevet yami'en), Pioneer VSX-10i, Denon AVC-A1SR og Marantz SR9300 (har ikke lyttet til Marantzen) og jeg tror prisen på forstærkeren kan blive afgørende hvilken forstærker jeg køber. Men jeg synes faktisk, at det svært at vælge, idet der er så mange gode recievere. Jeg tror nok de fleste af os, har en tendens til at fortsætte med at købe det mærke, som stod på vores første stereoanlæg. Vel at mærke, hvis man kun har haft gode erfaringer. Det er hvert fald sådan jeg har oplever folks genrelle holdning.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sten skrev:
mbm1 skrev:
|
Tror jeg har fundet ud af at min Jamo 507a som kører i 4 ohm, har været grundet til at min Sony STR-DE675 er stået af begge gange. |
|
|
Hmm, der står ellers 4-8 ohm impedans bag på mine gamle Jamo højtalere. Det har tilsyneladende ingen betydning for min receiver. Men på det område, besidder jeg desværre ingen viden. Det kunne ellers være rart, hvis en expert kunne forklare, hvor stor betydning ohm har for ens receiver.
|
|
|
Jeg er ikke ekspert. Men jeg har set at modstanden i højtaleren varierer over frekvenesspektret. Dvs. at modstanden for nogle frekvenser er lav mens den for andre frekvenser er meget høj - dvs. at den ikke er linieær. Jo mere linieær desto nemmere for forstærkeren at trække da det giver en ensartet modstand uden store spring. Modstandsangivelsen er derfor en slags gennemsnit. Her er et citat fra en anmeldelse/test af Dali Blue 2002 i et Australsk magasin:
The impedance graph shows the classic bass-reflex alignment, with the lower peak at 26Hz reaching around 15 ohms, and the upper peak at 85Hz just creeping above 20 ohms. The null between the two drops to 4-ohms. The only place impedance drops below 4 ohms is around 140–300Hz, where it reaches a minimum of about 3.6-ohms at 200Hz. All of this makes Dali’s 4-ohm nominal rating spot-on. Australian HI-FI Test Laboratories measured the Dali 2002’s sensitivity at 86dBSPL under its standard test conditions, which is about what I’d expect for a cabinet of the 2002’s size and driver configuration.__________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |