| Forfatter |
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
Du har ret Hans J
røg lige i det røde felt.
Har prøvet med spikes. Hos mig lyder det ikke godt. derfor kigger jeg på blødere former for afkobling.
|
|
|
Helt forståeligt, når du har prøvet spikes  , kunne man ikke bruge et par oppumpede slanger fra til en knallert med små hjul, ville vel i teorien give en stor afkobling ? __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
csn1903 skrev:
| Det er jo netop det der er meningen med spikes, at vibrationerne ikke forplanter sig i gulvet, da trykket på den spidse ende er så høj så den trykker med at så kraftigt antal kg. at vibrationer/svingninger undgåes |
|
|
Efter et par forsøg på at trænge gennem tågen, fandt jeg en løsning. Jeg kiggede på din hjemmebio. (flot) du har jo cementgulv. Jeg har P L A N K E G U L V. 
Og nu i små bidder: dit cement gulv er nok stabilt, dvs svingninger forplante sig ikke i gulvet og spikes er sikkert en fin ide. Et plankegulv, specielt et der er 50 år gammelt. det knirke når jeg går på det. tingene vipper på reolen så det kan høres når jeg spiller moderat. det kan spikes ikke afhjælpe...
slut prut, ikke mere spikesnak
|
|
|
I min stue har jeg plankegulv, og der har jeg også haft brugt spikes på de gamle højtalere jeg havde. Men nok om det det er nok bedst du får dine egne erfaringer med forsøg, sådan 8 skømfødder kan da heller ikke koste en bondegård, jeg har lige flået dem af min kamarats dalihøjtalere han købte af Urte herinde fra, højtalerne stod bare der og gyngede. Men du får nok ikke ret mange der har brugt penge på de der skumringe at udtale sig om at det kunne gøres bedre med en Ommer
Men ham der opfandt dem han må stadig grine på vej til banken, hvorfor var det dog ikke mig der fik den ide at sælge skumfiduser til hifi folket __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
sunmusic skrev:
csn1903 skrev:
| Det er jo netop det der er meningen med spikes, at vibrationerne ikke forplanter sig i gulvet, da trykket på den spidse ende er så høj så den trykker med at så kraftigt antal kg. at vibrationer/svingninger undgåes |
|
|
Efter et par forsøg på at trænge gennem tågen, fandt jeg en løsning. Jeg kiggede på din hjemmebio. (flot) du har jo cementgulv. Jeg har P L A N K E G U L V. 
Og nu i små bidder: dit cement gulv er nok stabilt, dvs svingninger forplante sig ikke i gulvet og spikes er sikkert en fin ide. Et plankegulv, specielt et der er 50 år gammelt. det knirke når jeg går på det. tingene vipper på reolen så det kan høres når jeg spiller moderat. det kan spikes ikke afhjælpe...
|
|
|
I min stue har jeg plankegulv, og der har jeg også haft brugt spikes på de gamle højtalere jeg havde. Men nok om det det er nok bedst du får dine egne erfaringer med forsøg, sådan 8 skømfødder kan da heller ikke koste en bondegård, jeg har lige flået dem af min kamarats dalihøjtalere han købte af Urte herinde fra, højtalerne stod bare der og gyngede. Men du får nok ikke ret mange der har brugt penge på de der skumringe at udtale sig om at det kunne gøres bedre med en Ommer
Men ham der opfandt dem han må stadig grine på vej til banken, hvorfor var det dog ikke mig der fik den ide at sælge skumfiduser til hifi folket |
|
|
Kunne du ikke sende dem til sunmusic så ? __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
csn1903 skrev:
sunmusic skrev:
csn1903 skrev:
|
|
|
|
|
Men ham der opfandt dem han må stadig grine på vej til banken, hvorfor var det dog ikke mig der fik den ide at sælge skumfiduser til hifi folket
|
|
|
Kunne du ikke sende dem til sunmusic så ?
|
|
|
Jo det burde jeg gøre, men jeg smed dem ud, på opfordring fra min kamarat han ville sku ikke have sådan nogle skumfiduser liggende, for pokker hele den Dali højtaler stod bare der og så totalt ustabil ud, bare hans unger fik snittet den i forbifarten så gik de jo i svingninger, så det var lige før jeg bad hans kæreste at sætte sig op på dem, så var det da 2 der fik en god oplevelse, både ham der solgte dem til Urte og hende __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 03:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe så prøver jeg med kork. det gynger jo nok ikke.
edt var nok dumt at komme ind på afkobling i anmeldelsen. der er andre tråde til det. Det var et frosøg på at nuancere og fortælle at ejg muligvis vil revurdere mine erfaringer når mine HT havde fået noget bedre at stå (og ikke hvad der er bedre for HT at stå på)
jeg håber det det er muligt at falde tilbage til trådens oprindelige indhold. det var også min mening med at indsætte links til diverse tråde om afkobling
hvis der er nogen der vrikelig vil tale omk spikes osv. så find da en tråd der hander om det. Denne tråd har titlen: HiFi-magi under LoFi brand , og omhandler panny xr55-57-58-59 i forhold til meget mere respekterede mærker, som eksempelvis onkyo der er bragt på banen af Hans J. Det er selvfølgelig skæmmet af at vi ikke sidder sammen og har et fælles lytterum, men det vil da være rart nogle havde erfaringer med med omtalte anlæg i sammenligning med deres egne. Forhåbentligt kan folk læse denne tråd og menge andre med det formålr at købe det udstyr der passer til lige netop deres behov, eller i det mindstre sondre terrænnet lidt for valgmuligheder.
Anyways: det er det jeg har brugt tråden til og jeg håber tråden også vil hjælpe andre til at træffe et valg de bliver glade for
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
hehe så prøver jeg med kork. det gynger jo nok ikke.
edt var nok dumt at komme ind på afkobling i anmeldelsen. der er andre tråde til det. Det var et frosøg på at nuancere og fortælle at ejg muligvis vil revurdere mine erfaringer når mine HT havde fået noget bedre at stå (og ikke hvad der er bedre for HT at stå på)
jeg håber det det er muligt at falde tilbage til trådens oprindelige indhold. det var også min mening med at indsætte links til diverse tråde om afkobling
hvis der er nogen der vrikelig vil tale omk spikes osv. så find da en tråd der hander om det. Denne tråd har titlen: HiFi-magi under LoFi brand , og omhandler panny xr55-57-58-59 i forhold til meget mere respekterede mærker, som eksempelvis onkyo der er bragt på banen af Hans J. Det er selvfølgelig skæmmet af at vi ikke sidder sammen og har et fælles lytterum, men det vil da være rart nogle havde erfaringer med med omtalte anlæg i sammenligning med deres egne. Forhåbentligt kan folk læse denne tråd og menge andre med det formålr at købe det udstyr der passer til lige netop deres behov, eller i det mindstre sondre terrænnet lidt for valgmuligheder.
Anyways: det er det jeg har brugt tråden til og jeg håber tråden også vil hjælpe andre til at træffe et valg de bliver glade for
|
|
|
yes, blev bare grebet af, at hjælpe dig med dit problem  , glemte helt trådens oprindelige emne, måske kan vi finde ud af noget i august hvor jeg har ferie, så kunne jeg måske komme til kbh., kunne være sjovt at teste disse to omdiskuterede mærker op mod hinanden. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg bestilt en Panasonic SA-XR59EG
Hvis den er nogenlunde hæderlig, er det tanken at den skal erstatte min nuværende Tact S2150 / Yamaha RX-V1500 / NAD 3020i rodede surround kombination.
Jeg ved ikke hvornår den ankommer, men skal nok skrive lidt om den når jeg har testet lidt.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som ved hvilken type klasse-d Panasonic bruger ?  Ifølge dette skema hentet fra Icepower er der stor forskel på lydkvalitet. Jeg har ikke fundet noget om hvad Panasonic bruger, håber det er Single-Loop  .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hø, det siger jo næsten sig selv , men Icepower ER meget rost og temmelige bekostlige, men nu var det jo mere klasse-d typen på Panasonic som jeg er interesseret i. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
I praksis er min erfaring, at Power DAC's som Panasonic'en (og min nuværende Tact), er ICEPower langt overlegent. Det skyldes at man ud over icepower-teknologien får en super D/A konvertering med oven i, og den giver for de fleste et voldsomt løft i kvaliteten. Hvis man har godt grej ellers, dvs. en god DA-konverter og en god forforstærker, er forskellen mellem de to teknologier formentlig ikke så stor.
Så sæt du bare en grøn cirkel for Equibit aller øverst i højre hjørne
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
I praksis er min erfaring, at Power DAC's som Panasonic'en (og min nuværende Tact), er ICEPower langt overlegent. Det skyldes at man ud over icepower-teknologien får en super D/A konvertering med oven i, og den giver for de fleste et voldsomt løft i kvaliteten. Hvis man har godt grej ellers, dvs. en god DA-konverter og en god forforstærker, er forskellen mellem de to teknologier formentlig ikke så stor.
Så sæt du bare en grøn cirkel for Equibit aller øverst i højre hjørne |
|
|
øhhh, den tvivler jeg nu stærkt på, og stadigvæk intet svar på hvad type klasse-d den bruger. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Svend P skrev:
|
Så sæt du bare en grøn cirkel for Equibit aller øverst i højre hjørne
|
|
|
øhhh, den tvivler jeg nu stærkt på, og stadigvæk intet svar på hvad type klasse-d den bruger.
|
|
|
Hvorfor?
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tvivler på man kan putte 7x forstærker mduler i en kasse, sætte en hel masse andre ting i samtidig og sælge den til hvad et enkelt ICEpower-modul koster. Jeg har ikke den tekniske indsigt til at forsvare den ene eller anden teknologi, så det er ikke andet en min intuition der siger sådan  . Siden du er sådan inde i det teknologiske, kan du så ikke svare på hvad type Pansonicen bruger ?
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Tvivler på man kan putte 7x forstærker mduler i en kasse, sætte en hel masse andre ting i samtidig og sælge den til hvad et enkelt ICEpower-modul koster. Jeg har ikke den tekniske indsigt til at forsvare den ene eller anden teknologi, så det er ikke andet en min intuition der siger sådan .
Siden du er sådan inde i det teknologiske, kan du så ikke svare på hvad type Pansonicen bruger ?
|
|
|
Ahh, jamen du skal lige skelne. Jeg snakker om min Tact, der har kostet omkring 20.000 kr fra ny af. Jeg aner ikke hvordan Panasonic'en er.
Jeg ved ikke hvordan Tact'en passer ind i grafen(der i øvrigt minder mig en del om en sekvens fra Dead Poets Society, så jeg kan ikke lade med at le af den), og mener mildest talt heller ikke det kan være interessant hvad ICEpower mener om konkurrerende produkter.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også talt med producenten af CAD audio, og sjovt nok mente han at hans moduler var de andre overlegne og at Tripath og ICEpower var meget tæt på hinanden lydmæssigt.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Hans J skrev:
Tvivler på man kan putte 7x forstærker mduler i en kasse, sætte en hel masse andre ting i samtidig og sælge den til hvad et enkelt ICEpower-modul koster. Jeg har ikke den tekniske indsigt til at forsvare den ene eller anden teknologi, så det er ikke andet en min intuition der siger sådan .
Siden du er sådan inde i det teknologiske, kan du så ikke svare på hvad type Pansonicen bruger ?
|
|
|
Ahh, jamen du skal lige skelne. Jeg snakker om min Tact, der har kostet omkring 20.000 kr fra ny af. Jeg aner ikke hvordan Panasonic'en er.
Jeg ved ikke hvordan Tact'en passer ind i grafen(der i øvrigt minder mig en del om en sekvens fra Dead Poets Society, så jeg kan ikke lade med at le af den), og mener mildest talt heller ikke det kan være interessant hvad ICEpower mener om konkurrerende produkter.
|
|
|
Jamen grin du bare, jeg spurgte stadigvæk til hvad type Panasonic bruger og ikke til hvor ICEpower er placeret, dine svar er enhver politiker værdig!!! Taler om andet end der konkrent bliver spurgt om  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
FrederikSchack Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er stadig begejstret for min Panasonic.
Det er påfalndende at bemærke hvor meget ikke-HiFi-enthusiaster lægger mærke til at det her er noget særligt. Med min NAD S-300 kunne folk godt høre at det her var god lyd, men nu med min Panasonic får jeg mange flere spontane positive kommentarer, folk har ganske enkelt ikke hørt magen til og de roser anlæget til skyerne når jeg sætter en god indspilning på.
Jeg kender en HiFi enthusiast, som har været enthusiastisk i nærheden af 20 år. Han har haft Aragon, Densen, rørforstærker og alt muligt andet. Han er på vej til at købe en Panasonic nu  __________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
"There is beauty in everything, but not everyone sees it" Confucius
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
FrederikSchack skrev:
Jeg er stadig begejstret for min Panasonic.
Det er påfalndende at bemærke hvor meget ikke-HiFi-enthusiaster lægger mærke til at det her er noget særligt. Med min NAD S-300 kunne folk godt høre at det her var god lyd, men nu med min Panasonic får jeg mange flere spontane positive kommentarer, folk har ganske enkelt ikke hørt magen til og de roser anlæget til skyerne når jeg sætter en god indspilning på.
Jeg kender en HiFi enthusiast, som har været enthusiastisk i nærheden af 20 år. Han har haft Aragon, Densen, rørforstærker og alt muligt andet. Han er på vej til at købe en Panasonic nu  |
|
|
Det glæder mig du er glad for den, du har tydligvis købt et produkt som passer dig stoartet, venter stadigvæk på svar om jeg skal til København med min "gammeldags" Onkyo, for at teste den mod Painasonicen  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Jamen grin du bare, jeg spurgte stadigvæk til hvad type Panasonic bruger og ikke til hvor ICEpower er placeret, dine svar er enhver politiker værdig!!! Taler om andet end der konkrent bliver spurgt om .
|
|
|
Jamen jeg ved det ikke. Pointen er, at det er et tåbeligt spørgmål, som kun har til formål at konkludere at Panasonic'en er dårligere end ICE power (grafen giver jo ligesom ikke mulighed for andet), og at det efter min mening er en dybt latterlig måde at inddele de forskellige teknologier på. Tact'en er lavet uden modkobling, og det skulle være det mest ideele måde at lave den slags på, så vidt jeg ved.
|
| Til top |
|
| |