Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: HiFi-magi under LoFi brand (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 32
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FrederikSchack
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 07 August 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Det er jo bare en markedsføringsmæssig attribut, fordi den er blevet erstattet af et nyt og bedre kredsløb.

FrederikSchack
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 August 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

(1) The marketing status values are defined as follows:

ACTIVE: Product device recommended for new designs.

LIFEBUY: TI has announced that the device will be discontinued, and a lifetime-buy period is in effect.

NRND: Not recommended for new designs. Device is in production to support existing customers, but TI does not recommend using this part in

a new design.

PREVIEW: Device has been announced but is not in production. Samples may or may not be available.

OBSOLETE: TI has discontinued the production of the device.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 August 2007 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Alle klasse D forstærker anvender PWM i udgangstrinnet. Signalet er PWM helt indtil filteret der genererer et almindeligt analogt signal.

Inden da skal der genereres et PWM signal der kan føde PWM/klasse D udgangstrinnet, nøjagtig som en klasse AB forstærker der skal have et signal der skal forstærker op.

Derfor er der PWM både i Equibit delen og i selve forstærkningen. H-bridge er blot en tekniske betegnelse for PWM udgangstrinnet, som herudover er enten half bridge eller full bridge.

Om det er Equibit eller en sigma/delta konverter der genererer PWM signalet til PWM udgangstrinnet er vel i princippet ligegyldigt. At der så kan være nogle tillægsgevinster ved at begge trin laves integreret kan jeg sagtens forestille mig.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 08 August 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

JanM skrev:
Jow jow SAXR700 ka sgu det hele.
Digital forstærker-sektion med avanceret Dual og Triple Amp Drive

Naturtro biograflyd i 7.1 kanaler uden kompressionstab

Overførsel af High-Definition video op til 1080p via HDMI

VIERA Link til bekvem synkronisering af dit Home Cinema system

Der skal lige tages højde for at det overførsel af 1080p, dvs at man skal have en dvdafspiller der opskalerer. Andre billedkilder der ikke opskaleres vil stadig have deres oprindelige format

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 August 2007 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Så oprandt endelig dagen hvor jeg kunne hente min Panasonic SA-XR 59.

Jeg var jo lidt spændt på om den kunne erstatte min Tact S2150 integrerede forstærker, da de jo bygger på samme teknik. Jeg kan dog med det samme afsløre, at det kunne den slet ikke.

Der blev testet på et sæt Dali Grand højttalere, vi benyttede kun digitale indgange, og Panasonic'en var sat til tripple-amp og "large".

Forskellen var ret stor. Panasonic'en var grumset og uklar i diskanten, hvorimod Tact'en var klar og detaljeret. Tact'en gik dybere, og var mere nuanceret i bassen, og havde mere effektoverskud. Selv hvis man skulle betale nypris, vil jeg mene Tact'en er alle pengene værd. Det betyder ikke nødvendigvis at Panasonic'en er dårlig, sammenlignet med andre surroundrecievere i klassen, det havde vi ikke mulighed for at teste, men at den i hvert fald ikke er i klasse med dyrt grej. Hvis den kun havde været lidt dårligere end Tact'en, havde jeg solgt Tact'en, men det kan slet ikke komme på tale her. Hvis jeg skal sætte tal på, også selv om det hurtigt bliver noget vrøvl, så vil jeg sige at Panasonic'en måske har 60-70% af Tact'ens ydelse, hvor jeg kunne have levet med 90 %. Håber det giver lidt mening...

Som surround-reciever, havde vi ikke noget at sammenligne med, men umiddelbart virkede den påfaldende lys i klangen, hvilket måske i længden bliver lidt for meget.

Så alt i alt, er jeg en smule skuffet, og ved ikke helt om den får lov til at blive. Om alternativerne er meget bedre, i samme prisklasse, tvivler jeg i hvert fald lidt på. Tripple amp er i hvert fald ret genialt. Den kom først for alvor lydmæssigt til live der, og det var ikke fordi den virkede specelt meget presset, også selv om vi til tider spillede ret højt.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 August 2007 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Ja... Sjovt med den Trippel Amp.. Det virker som om der er EPO i den reciever.. Man sidder hele tiden med den fornemmelse af, at den ikk sådan lige taber pusten, at den har ''gode ben'' om man så må sige. Den blir ikke træt, selvom man virkeligt presser den.

Men måske du har ret, set i forhold (lydmæssigt) til en Tact.. Der kan Pana nok godt være bedre.. Eller så lever de bare i hver deres verden.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 August 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

JanM skrev:

Ja... Sjovt med den Trippel Amp.. Det virker som om der er EPO i den reciever.. Man sidder hele tiden med den fornemmelse af, at den ikk sådan lige taber pusten, at den har ''gode ben'' om man så må sige. Den blir ikke træt, selvom man virkeligt presser den.

Det er genialt tænkt, bruger man den til stereo, er det smart den kan biample + duo-ample samtidig , godt tænkt Panasonic

Men måske du har ret, set i forhold (lydmæssigt) til en Tact.. Der kan Pana nok godt være bedre..

Eller så lever de bare i hver deres verden.

Det er jo det vi prøver at finde ud af, overskriften på tråden er "HiFi-magi under LoFi brand", men der findes jo også sort magi .

Jeg ville gerne skifte til sådan en, hvis den kan levere varen, især da effektudnyttelsen er så god fra sådan en, og så ville den være fin sammen med panafladskærmen.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

TroelsThomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006
Sendt: 11 August 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Har hørt Pana'en, og finder den utrolig god til prisen, men synes stadig at tact'en har en edge. Når der rigtig skal spyttes nogle lede techno watt ud i et sæt grand'er, fornemmer jeg at den mister lidt af kontrollen længere oppe. Det er ikke helt så crisp længere. Men som sagt, utrolig god til prisen. (kun stereo test, to amps til basserne og 1 til diskanten, per side, dvs 6 i alt)

TroelsThomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006
Sendt: 11 August 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der ved om man i princippet kan sætte pana'en på steroider? Større trafo , større udgangstransistorer, evt ændre filteret?

Jeg mener at kunne huske noget Buzz fra blade og reklamer engang om, at Tocatas patenter gik ud på de i det digitale domæne har en model af de efterfølgende komponenter, således at de genererer et sådant pwm signal, at det analoge signal bliver "perfekt", uden brug af feed back.

Hvis det er rigtigt, så vil man jo ødelægge mere end man gavner, hvis man ændrer komponenter! Eller det er måske noget af det som er specifikt for Tact og Lyndorf som ikke nødvendigvis kommer med i en Equibit forstærker?

mvh

EDIT : Jeg har altså ikke været alle 27 sider igennem. Hvis præcist dette har været vendt, skal der fra min side beklages ydmygst

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 August 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Panasonic'en var heller kke helt så god, som jeg havde regnet med. Jeg var med til at tage mødommen på den sammen med Svend, hvor vi lagde blødt ud med lidt dual amp og lidt sammenligning med Svends Tact. Senere prøvede vi, efter at have bladret en del i manualen, bi-amp funktionen, så klart var bedst.

Karakteren er helt klart meget anderledes på XR-59 i forhold til TacTen, hvor sidstnævnte lyder meget mere klar, autoritær og extended i top og bund. Panasonic'en lyder mere billig, men kan som TacTen, også spille drøn højt uden at ændre karakter. Det er så her problemet optræder, for TacTen lyder fed helt nede fra bunden,  og den lyder ligeså fed, når man giver den gas, hvor man bare har lyst til at blive ved med at skrue op indtil højttalerne ikke kan mere. XR-59s spillestil giver, på Svends system, dig mere lyst til at skrue ned, når man rammer et vist niveau, dette selvom det er tydeligt, at forstærkeren ikke forvrænger.

Men jeg er stadigvæk imponeret af den lille XR-59, for selvom jeg fandt ud af, at træerne ikke vokser ind i himlen, og at den på ingen måde er en TacT-killer, så synes jeg, at der var overraskende meget spark og fun i den. Den har i hvert fald effekt nok.

Da vi testede surround-lyden, synes jeg at stemmer var lidt lyse med lidt for meget presence, og det samme var gældende for eksplosioner og lignende, det var for markeret i mellemtoneområdet, i forhold til min smag. Når det så er sagt, vil jeg sige, at den formåede på flot vis, at få mig til at glemme den, og lade mig koncentrere mig om filmen.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Men (VI) kan vel drage den konklussion, at man godt kan få en fornuftig reciever, også fra et ''low-fi'' mærke, som man sagtens kan blive rigtig glad for.. Også over en længere periode. Nu er jeg ikke helt klar over hvad den tact står i i DK, men mener at ha set den til omkring 15.000? En Panasonic kan, trodes alt, erhverves til, alt efter hva model, en 2500-5000.

Og Panasonic laver jo, ganske fremragende fladskærme... Og andet ganske godt kram, når vi snakker elektronik.. Ikke at forglemme, men det vist en helt anden snak

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Og har i dag, faktisk lige haft besøg af en god ven der havde hans ny-indkøb med.

Onkyo TX-SR505. Virker heller som noget dårligt bud på en rigtig god reciever, for den pris-bevidste, også med lidt bund i. Matchede Toshiba E1 og AudioPro sættet, helt fint

Absolut nydelig og helt fin sound. Havde smidt lige under 3000 for den.

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 11 August 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

JanM skrev:

Og har i dag, faktisk lige haft besøg af en god ven der havde hans ny-indkøb med.

Onkyo TX-SR505. Virker heller som noget dårligt bud på en rigtig god reciever, for den pris-bevidste, også med lidt bund i. Matchede Toshiba E1 og AudioPro sættet, helt fint

Absolut nydelig og helt fin sound. Havde smidt lige under 3000 for den.

Jeg har lige købt Onkyo TX-Sr 805, den spiller også super og den kan også bi-ampes

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Ja de Onkyoer.. Sgu overrasket over den fine lyd, har ikke lyttet så meget til dem før. Blir sgu helt i tvivl om der skal investeres i en Pana XR700, eller det blir noget helt andet.

lapo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2007
Sendt: 14 September 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

indlæg slettet

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2007 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Lapo, nu har jeg selv skiftet min Pana xr25 ud med en mindre Onkyo..  

Der er stor forskel på lyden, hvor Pana har den mere lyse & lette klang, så kan man tydeligt høre at Onkyon graver dybere i skattekisten.... Spiller bare bredere, med masser af bund.

Og der langt flere muskler i Onkyo, sådan på en bredere vifte.

Klart bedre i stereolyt..

Men til nogen film ville jeg stadig foretrække Pana, hvor klangen passer bedre til...

Fx Independence Day & alle Star Wars filmene..

Tune
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2007
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige bestilt en Pana SA-XR55, som skal bruges på mit kontor med digitalt indput fra SONOS. Har ikke helt bestemt mig for hvilke højttalere, jeg kobler på, men skal nok give lyd når det er oppe og køre og jeg har fået lyttet lidt.

center+bag:SA comet
sub:SE200
Til top Vis Tune's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tune

Jalo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2007
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige bestilt en SA-XR59 i tyskland, som skal erstatte min gamle NAD L75 Receiver. Jeg har i samme hug også bestilt en Panasonic DVD afspiller model DVD-S53. Faktisk er mine nyindkøb et spinoff, fordi jeg har købt mit første fladskærmstv (Panasonic TH42PX70E). I forvejen har jeg mit gode gamle NAD L75/L55 anlæg, som jeg også har været glad for… Men nu var det vist på tide at få opgraderet til en nyere teknologi, og jeg kan ligeså godt få udnyttet HDMI.

Jeg er noget skeptisk angående Panasonic AV udstyr, men efter at have læst begejstringen fra mange forskellige brugere har jeg altså taget springet. Mine forventninger er, at det nye anlæg skal spille mindst lige så godt som det gamle NAD. Det bliver spændende, og jeg krydser fingre for en positiv oplevelse.

Til top Vis Jalo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jalo

Jalo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2007
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Tune skrev:
Jeg har lige bestilt en Pana SA-XR55, som skal bruges på mit kontor med digitalt indput fra SONOS. Har ikke helt bestemt mig for hvilke højttalere, jeg kobler på, men skal nok give lyd når det er oppe og køre og jeg har fået lyttet lidt.

Jeg har også selv SONOS. Et af mine bedste køb i mange år. Jeg havde mine venner på besøg forleden, og de kunne næsten ikke slippe SONOS controlleren. De var vildt imponeret over SONOS. Selv kæresten er tilfreds  

Til top Vis Jalo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jalo

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Jalo skrev:

Jeg har lige bestilt en SA-XR59 i tyskland, som skal erstatte min gamle NAD L75 Receiver. Jeg har i samme hug også bestilt en Panasonic DVD afspiller model DVD-S53. Faktisk er mine nyindkøb et spinoff, fordi jeg har købt mit første fladskærmstv (Panasonic TH42PX70E). I forvejen har jeg mit gode gamle NAD L75/L55 anlæg, som jeg også har været glad for… Men nu var det vist på tide at få opgraderet til en nyere teknologi, og jeg kan ligeså godt få udnyttet HDMI.

Jeg er noget skeptisk angående Panasonic AV udstyr, men efter at have læst begejstringen fra mange forskellige brugere har jeg altså taget springet. Mine forventninger er, at det nye anlæg skal spille mindst lige så godt som det gamle NAD. Det bliver spændende, og jeg krydser fingre for en positiv oplevelse.

Jeg ved godt der står NAD på fronten, men det er faktisk ikke et NAD produkt du har. NAD fik disse modeller lavet hos TEAC. Når det er sagt lyder det faktisk rigtigt fornuftigt, så Panasonicen skal være god for at være bedre.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

<< Forrige Side af 32 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes