| Forfatter |
|
Van Helsing Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)
Bruger siden: 24 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|

Stjerneforbindelse. Star connection.

Her mit færdige foreslag til udførsel af stjerne forbundet boks til 230V Hi-Fi tilslutning.
God fornøjelse.
Mvh Peter Pan 
|
|
|
Jord er som KimG ganske rigtigt påpeger det, ikke stjerneforbundet på din tegning, hvorfor ? __________________ Avid Acutus, kun for drenge i bodystocking
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Van Helsing. Du får samme svar som KimG
Og så kan du jo fortælle mig hvorfor du mener jeg skulle have gjort det.
Igen på side 1 står der.
Foreslag er velkommen. Om du tror på virkningen af en sådan konstruktion eller ikke, må du godt gøre helt klart, hvis du skriver.
Prøv at starte forfra. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Van Helsing. Du får samme svar som KimG
Og så kan du jo fortælle mig hvorfor du mener jeg skulle have gjort det.
Igen på side 1 står der.
Foreslag er velkommen. Om du tror på virkningen af en sådan konstruktion eller ikke, må du godt gøre helt klart, hvis du skriver.
Prøv at starte forfra.
|
|
|
Hvis du ikke selv på nuværende tidspunkt, kan få øje på den problematik jeg forsøger, at belyse for dig, er der ingen grund til, at gøre yderligere forsøg på, at gøre dig det forståeligt.
Jeg tror du skal nøjes med, at bage boller og tegne tegninger, for din forståelse af elektronisk kredsløbteknik kan tilsyneladende ligge på et meget lille sted. __________________ Avid Acutus, kun for drenge i bodystocking
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så længe jord bare er et potentiale og ikke er strømførende, er forbindelses metode ligegyldig, især når afstanden er så lille og overgangsmodstande i et fugastik ikke er ens for alle stik.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Van Helsing
Mit svar er meget enkelt, det var sku svært at få plads til på tegningen. 
Og hvad er det så lige du prøver at gøre mig forståeligt ?.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Van Helsing
Mit svar er meget enkelt, det var sku svært at få plads til på tegningen.
Og hvad er det så lige du prøver at gøre mig forståeligt ?. |
|
|
Med den strålende argumentation kan jeg kun spørge igen:
Clifton skrev:
Igen kan jeg kun undre mig over at folk frisk lægger guides på nettet over ting de ikke forstår, og som kan være potentielt farlige. Hvis der er en eller anden klovn der laver en stjernebox efter din opskrift og rister hele sin familie, hvor stort et ansvar føler du for det?
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton
Foreslag er velkommen. Om du tror på virkningen af en sådan konstruktion eller ikke, må du godt gøre helt klart, hvis du skriver. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne egentlig bare godt tænke mig at få svar på mit spørgsmål! Jeg mener ikke, det er af en kaliber der gør det svært tilgængeligt.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter, ville du lade mig operere dig for blindtarmsbetændelse, bare fordi jeg have set et eksempel på en hjemmeside på hvordan det gøres, eller ville du foretrække en proffessionel kirurg? (jeg kan afsløre at mit forsøg involverer en proptrækker og M&M's som smertestillene )
Altså, jeg er klar over den gode intention fra din side, men det smerter lidt at se, at du grundlæggende ikke aner hvad du snakker om. 230 V kan jo være farligt, så jeg synes ikke man skal rode sig ud i at vejlede andre.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P det er vel ikke værre, end det har været for dem Clifton har fået at øve sig på.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Svend P det er vel ikke værre, end det har været for dem Clifton har fået at øve sig på.  |
|
|
Sig mig engang, er mit spørgsmål for svært for dig?
Det må jeg jo antage, siden du konsekvent ikke besvarer det. Alternativet er jo at det rager dig en høstblomst, og det er for alvor uhyggeligt.
Nu får du det endnu engang:
Hvis der er en eller anden klovn der laver en stjernebox efter din opskrift og rister hele sin familie, hvor stort et ansvar føler du for det?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton
En hver er ansvarlig for sine egne installationer, og på side 1 står en advarsel. Helt ærligt tror jeg ikke at det er så svært at finde ud af, som du vil gøre det til.Det er idag lovpligtigt at have HFI relæ, og det er de færreste der bruger søm som sikring. Alt i alt deler jeg ikke din bekymring, og tror mere på at du blondt har antiparti mod princippet i stjerne boksen.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det var på side 2. Her bliver den gentaget.
Husk at lav jeres 230V Stjerne monteret netstrøms boks ortentligt, ikke noget med at fusk og pakke stikdåserne ind i papir efter de er connected.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er uendelig ligeglad med princippet i din boks.
Men, jeg synes det er fuldstændigt forrykt at lave en guide til noget der er potentielt farligt, især hvis man ikke har styr på hvad man foretager sig.
Iøvrigt er der 6561 muligheder for at sætte en ledning forkert i din tegning
At du er ligeglad med konsekvenserne af at folk kan komme galt afsted har jeg intet tilovers for
Det er  skræmmende
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Clifton
En hver er ansvarlig for sine egne installationer, og på side 1 står en advarsel. Helt ærligt tror jeg ikke at det er så svært at finde ud af, som du vil gøre det til.Det er idag lovpligtigt at have HFI relæ, og det er de færreste der bruger søm som sikring. Alt i alt deler jeg ikke din bekymring, og tror mere på at du blondt har antiparti mod princippet i stjerne boksen.
|
|
|
Kan du svare på om HFI relæet slår fra, hvis man kommer til at bytte om på jord og fase i installationen?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
| Clifton det er så din mening, og tak for den. |
|
|
Ja, du kan  tro det er min mening.
Ikke om jeg fatter h4a lægger spalteplads til sådan noget
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
"never give a sucker an even break" (wc Fields)
Vi er jo nogen der er visuelt anlagt  Så kom dog med den tegning af stjerneforbindelsen, manden ønsker! __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P, så er jeg sikker på at sikringen ryger, og da boksen er lukket under afprøvning sker der ikke dig noget som helst. En kontrol med en prøve lampe er en god ide før tilslutning.
Tak for alle de gode idéer, om egne erfaringer med stjerne boksen som er efterlyst på denne tråd.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Peter Pan skrev:
|
Clifton
|
|
|
Kan du svare på om HFI relæet slår fra, hvis man kommer til at bytte om på jord og fase i installationen?
|
|
|
Det kan han nok næppe ! __________________ Avid Acutus, kun for drenge i bodystocking
|
| Til top |
|
| |