Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Zinwell Pro vs. NextVision 6? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

CKN-> LCD skærm skal have et progressivt signal for vise et billede. Et komposit signal kan ikke videreføre et progressivt signal. Jeg er derfor lidt forvirret omkring hvad du mener med dit indlæg. Når du skriver passthrough mener du vel 'forlænge'?

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Men N6 kan da levere et progressivt signal på udgangen (480P)? Grunden til jeg spørger er hvis man nu fx. vil lytte til DVD-Audio eller SACD fra sin afspiller, og man ikke vil have sin projektor til at køre, men gerne vil se info på en lcdskærm. Udmiddelbart kan du jo ikke bare sende dette billedsignal ind i en lcdskærm. Det skal konverteres først. Det er her N6 kommer ind i billedet. Kan den det? Håber den hjalp?

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

JA! - tænkte nok at det var det du mente, men blev lidt usikker da du brugte benævnelsen Passthrough.

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Ahh, undskyld mit ordforråd...

Cool nok, så kunne det være man skulle investere i sådan en. Så tjener den flere formål, end kun at give mulighed for at se tv på projektoren

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Hva så aksa, skal vi snart høre hvad du synes om n6, eller er den ikke kommet endnu?

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Ja, ja, nu kommer det!

Fik hentet N6'eren på posthuset i dag, men der var ikke tid til at stille den op i formiddags, for jeg skulle jo (selvfølgelig) på hifi-udstilling!

Jeg har dog haft tid til at få sat den op her til aften og har fået lavet de indledende manøvrer.

Som TV-tuner er den fin-fin, ingen striber eller andre underlige ting på billederne, som faktisk er ret flotte. Resultatet er betydeligt bedre end det billede, jeg hev ud af min ellers udmærkede Panasonic video (som tuner), men det var altså også i composite.

Tuning foregår helt automatisk, og selv ret dårlige kanaler bliver "fanget". Men dem sletter man bare bagefter, hvis man ikke vil have dem. Man kan også tune ind helt manuelt ved at taste de korrekte kanalcifre.

Det krævede lidt eksperimenter at få N6'eren og min Z1'er til at "spille" sammen mht. billedopløsning, billedstørrelse etc., men det er også løst nu.

Jeg har også forsøgt at "fodre" N6'eren med komponent-signalet fra min DVD, men af en eller anden årsag bliver billedet ret mørkt, når det bliver kørt den vej igennem. Jeg er dog ikke færdig med at eksperimentere med det, så måske er der også en løsning på det problem.

Bemærk i øvrigt, at det VGA-kabel, som følger med N6'eren, er beregnet til at koble PC og N6 sammen og derfor er et han-hun kabel. Man skal altså selv have et han-han VGA kabel (det havde jeg heldigvis) for at få N6 og projektor koblet sammen.

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Ja, men hvad synes du om billedkvaliteten?

Synes du den gør det progresivt uden problemer eller tab af billedkvalitet?

Prøv at stikke den forskellige signaler pal og ntsc, video og dvd og den slags, prøv evtuelt et video kamere, for det kunne jeg ikke få til at køre med denne tuner /scaler.

Lad os få at høre, jeg venter spændt, med hensyn til scaler deinterlacer?

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2004 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:

Ja, men hvad synes du om billedkvaliteten?

Synes du den gør det progresivt uden problemer eller tab af billedkvalitet?

Prøv at stikke den forskellige signaler pal og ntsc, video og dvd og den slags, prøv evtuelt et video kamere, for det kunne jeg ikke få til at køre med denne tuner /scaler.

Lad os få at høre, jeg venter spændt, med hensyn til scaler deinterlacer?

Rolig nu - jeg har andre ting i mit liv end elektronik!

Jeg kan dog med det samme sige, at billedkvaliteten som tuner er meget afhængig af dine antenneforhold. Den ene af mine antenner står ikke helt præcist, så det program, den trækker ned, giver en ganske svag skygge i kanten af kontraster. Det er der ikke på alle programmer, og på en storskærm bliver sådan noget altså rigtigt tydeligt! Se i øvrigt kommentarerne i mit forrige indlæg.

Jeg har kun kigget på den i aften, så jeg vil nødig udtale mig alt for skråsikkert på nuværende tidspunkt. Men der skal da helt klart afprøves nogle ting - og jeg har en del Region 1 film med NTSC, så det skal nok blive afprøvet også. Videokamera har jeg ikke adgang til.

Lige øjeblikket har jeg faktisk ret travlt med et uhyggeligt spændende forforstærkerprojekt, som jeg gerne vil have færdigt, så N6'eren bliver skubbet lidt i baggrunden det næste stykke tid.

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2004 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

jeg vil jo bare vide om du synes den dur, for tuneren er i orden, fint billede, men det er de andre ting som jeg godt kunne tænke mig at høre lidt om, for jeg har jo selv prøvet den, og jeg sendte den altså retur, for den levede altså ikk op til mine kriterier!

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:
jeg vil jo bare vide om du synes den dur, for tuneren er i orden, fint billede, men det er de andre ting som jeg godt kunne tænke mig at høre lidt om, for jeg har jo selv prøvet den, og jeg sendte den altså retur, for den levede altså ikk op til mine kriterier!

Jep, det forstår jeg. Mit primære formål er at få en god tuner. Hvis scaleren så samtidig virker bedre end kombinationen af min DVD og Z1'eren, så får den også lov til at arbejde med dette. Som sagt, så vil jeg rode lidt mere med dette hen ad vejen, da det første forsøg ikke faldt overvældende godt ud.

Hvis nogen har direkte erfaringer med N6'eren som scaler, så hører jeg gerne om det.

batistuta3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2004
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Har I nogen kommentarer til om en N6 vil være en god kombi med min Dell 2000FP LCD skærm (20", native res.=1600x1200) ?  Pt. ser jeg TV på skærmen via min PC (DVI fra et GeForce4), hvor TV signalet modtages af et Terratec Cinergy 400 tv-kort, der såvidt jeg ved kører en opløsning på 720x576.

Jeg har desværre kun et alm. analog TV signal fra parabol. Formålet med en ny tuner skulle både være bedre billedkvalitet og muligheden for at se TV uden at tænde PC'en.

Skærmen har flg. indgange: DVI, alm.PC RGB, S-video og Komposit. Såvidt jeg forstår N6'eren skal den tilsluttes med et alm. 15-pin RGB stik? Jeg er en lille smule skeptisk overfor N6'erens opløsning på 1280x1024, idet skærmen kører en højere opløsning...

HVIS jeg køber en N6 og bruger til dette setup, så vil jeg vel ikke behøve en DVD afspiller med Prog.scan, da N6 har en scaler??

Håber det gav mening, og I vil komme med nogle gode råd/kommentarer!

B.

Til top Vis batistuta3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af batistuta3

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes