Forfatter |
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow.... et kæmpe arbejde udføres her.
Det er et dejligt stort biorum du bygger dig, der kan et sæt store snurre-rundt højttalere rigtig udfolde sig.
Håber jeg også jeg får engang....... 
__________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
power watt Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 948
|
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja hva skal jeg sige det rykker bare frem af og nu gulv og vægge og luft er til at gå i gang med er alt fore arbejdet gjørt ... bare jeg kunne det øv .... nå men jeg må bruge stuen ....
hvad med at få lys op i loftet kunne i så ikke undgå at kører rundt med alle de lys ting
men vi følger det tag bare masser af billedet til oss .... hilsen power watt
|
Til top |
|
|
sigaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Delvis ja, men der skal gøres rent i hele ejendommen og derefter skal der tages nogle prøver og i den periode må vi ikke være i ejendommen.
Men når vi først er kommet tilbage så er der frit slag til at gå i gang og så skal tempoet op i højeste gear så CSN Teknik og undertegnet kan komme i gang med at sætte alt hardware op.
[/QUOTE]
Må man spørge hvad det er for nogle prøver?? Det lyder ikke sundt.. __________________ Min Bio..
Min Filmsamling..
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens
Så kom vi til det punkt hvor vi ikke må lave mere før om 14 dage, og hvorfor så det er der blevet spurgt om.
Sagen er den at der er fundet skimmelsvamp i vores ejendom derfor har alt været ude og jeg mener ALT.
Jeg tror jeg kunne skrive en hel roman om det forløb vi har haft, men det vil jeg skåne jer for, men vi har haft nogle folk på som er eksperter inden for indeklima og de siger vi får byens bedste hus tilbage. Specielt i kældre over hele landet er der sat div. beklædninger på ydervægge med mere eller mindre tvivlsomt kvalitet således kan ydervæggen ikke "ånde" og derved kommer der skimmelsvamp. Der findes rigtig mange skimmelsvampe og nogle er mere farlige end andre så en ting er 110% sikkert og det er at jeg aldrig skal have en kælder hvor der er monteret noget på ydervæggene. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Hej folkens
Så kom vi til det punkt hvor vi ikke må lave mere før om 14 dage, og hvorfor så det er der blevet spurgt om.
Sagen er den at der er fundet skimmelsvamp i vores ejendom derfor har alt været ude og jeg mener ALT.
Jeg tror jeg kunne skrive en hel roman om det forløb vi har haft, men det vil jeg skåne jer for, men vi har haft nogle folk på som er eksperter inden for indeklima og de siger vi får byens bedste hus tilbage. Specielt i kældre over hele landet er der sat div. beklædninger på ydervægge med mere eller mindre tvivlsomt kvalitet således kan ydervæggen ikke "ånde" og derved kommer der skimmelsvamp. Der findes rigtig mange skimmelsvampe og nogle er mere farlige end andre så en ting er 110% sikkert og det er at jeg aldrig skal have en kælder hvor der er monteret noget på ydervæggene. |
|
|
Det var lige godt satans :(.. Det svamp er noget rigtig l**t! Vil se frem til problemet er løst og i kan komme igang igen :)
|
Til top |
|
|
sigaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pænt træls med skimmelsvamp.. håber det hele løser sig, for vi skal sku se den bio færdig..   __________________ Min Bio..
Min Filmsamling..
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja skimmel er sku ikke godt for helbredet, men vi har intet tilbage når vi returnere i ejendommen, så vi er 100% tryg ved vores rådgiver når hun siger at vi kan komme tilbage.
|
|
power watt Forum Bruger

|
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Ja skimmel er sku ikke godt for helbredet, men vi har intet tilbage når vi returnere i ejendommen, så vi er 100% tryg ved vores rådgiver når hun siger at vi kan komme tilbage. |
|
|
men er det ikke "kun" i kælderne eller hvad ?
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
power watt skrev:
Henrik300 skrev:
Ja skimmel er sku ikke godt for helbredet, men vi har intet tilbage når vi returnere i ejendommen, så vi er 100% tryg ved vores rådgiver når hun siger at vi kan komme tilbage. |
|
|
men er det ikke "kun" i kælderne eller hvad ?
|
|
|
Det var over hele ejendommen desværre så ALT har været ude  __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem er jeres skimmelsvamprådgiver (firmanavn og/eller personnavn)? Du kan evt. PM'e mig.
/Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bellini skrev:
Hvem er jeres skimmelsvamprådgiver (firmanavn og/eller personnavn)? Du kan evt. PM'e mig.
/Bellini
|
|
|
Hej Bellini
Det er skam ikke nogen hemmelighed så her er den:
Lotte Pia Uttrup
Rådgivende Ingeniør ApS
Jernbanegade 11
4690 Haslev Danmark |
tlf: |
+45 - 70 23 45 85 |
mobil: |
+45 - 30 26 45 85 |
fax: |
+45 - 56 36 23 20 |
web: |
www.lpu.dk |
e-mail: |
|
Har du også problemer? __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well well.. Måske kan der komme noget godt ud af noget skidt alligevel.. bedre biograf trods alt!? (Lidt positiv skal man vel være!?)  Nå - glæder mig til karantænen er ovre. God tørring og måling. Offcourse.
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Well well.. Måske kan der komme noget godt ud af noget skidt alligevel.. bedre biograf trods alt!? (Lidt positiv skal man vel være!?)
Nå - glæder mig til karantænen er ovre.
God tørring og måling. Offcourse.
|
|
|
Takker.
Ingen tvivl om at vi kommer ud med noget bedre end det vi forlod. Vi har så ofret en del penge selv på at gøre biffen til en "mere bif" og et godt fælles rum til hele familien. Dertil har vi lavet en del forbedringer i ejendommen når nu det hele var skilt ad. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Hej Bellini
Det er skam ikke nogen hemmelighed så her er den:
Lotte Pia Uttrup
Rådgivende Ingeniør ApS
Jernbanegade 11
4690 Haslev Danmark |
tlf: |
+45 - 70 23 45 85 |
mobil: |
+45 - 30 26 45 85 |
fax: |
+45 - 56 36 23 20 |
web: |
www.lpu.dk |
e-mail: |
|
Har du også problemer?
|
|
|
Tak for oplysningen.
Problemer - naaaj ikke p.t. Se evt. mit svar til dig i 'min egen kælder-tråd': http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57300&P N=3&TPN=2
Jeg har den holdning, at jo flere der kommer med deres besyv, des mere rigtig beslutning kan vi tage. Det handler jo om, at undgå fugt og skimmel i fremtiden i vores kælder. Og den rådgivning vi har fået, den er jeg da i tvivl om er den rigtige. Ringer måske til hende Lotte-pigen der. 
/Bellini
__________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bellini skrev:
Tak for oplysningen.
Problemer - naaaj ikke p.t. Se evt. mit svar til dig i 'min egen kælder-tråd': http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57300&P N=3&TPN=2
Jeg har den holdning, at jo flere der kommer med deres besyv, des mere rigtig beslutning kan vi tage. Det handler jo om, at undgå fugt og skimmel i fremtiden i vores kælder. Og den rådgivning vi har fået, den er jeg da i tvivl om er den rigtige. Ringer måske til hende Lotte-pigen der. 
/Bellini
|
|
|
Har besluttet mig for, at få en second opinion mht. kælderen. Fik ringet til LPU i går, men desværre kan de ikke påtage sig mere arbejde før efter nytår. Ringede derfor til Teknologisk institut, og en konsulent derfra vil kontakte mig snarest muligt. Er spændt på hvad vedkommende vil sige til Bolius' løsnings foreslag.
/Bellini
__________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bellini skrev:
Bellini skrev:
Tak for oplysningen.
/Bellini
|
|
|
Har besluttet mig for, at få en second opinion mht. kælderen. Fik ringet til LPU i går, men desværre kan de ikke påtage sig mere arbejde før efter nytår. Ringede derfor til Teknologisk institut, og en konsulent derfra vil kontakte mig snarest muligt. Er spændt på hvad vedkommende vil sige til Bolius' løsnings foreslag.
/Bellini
|
|
|
Yderst fornuftig beslutning. Jeg tror du du får et andet løsningsforslag. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er desværre udsættelsernes tid i øjeblikket. Nu bliver det først på fredag den 26 vores ting kommer tilbage i ejendommen. Hele weekenden går med at sætte alle vores ting på plads i stueplan.
Eneste kretik er dog at der ikke er sket mere i biffen så der skal først males lofter og vægge inden der lægges gulvtæppe for derefter at vi kan komme i gang med det sjove. Dvs at alle effekterne til kælderen skal stå i stueplan indtil vi er klar i kælderen og det kan der godt gå en små 14 dage med....... __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
power watt Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Det er desværre udsættelsernes tid i øjeblikket. Nu bliver det først på fredag den 26 vores ting kommer tilbage i ejendommen. Hele weekenden går med at sætte alle vores ting på plads i stueplan.
Eneste kretik er dog at der ikke er sket mere i biffen så der skal først males lofter og vægge inden der lægges gulvtæppe for derefter at vi kan komme i gang med det sjove. Dvs at alle effekterne til kælderen skal stå i stueplan indtil vi er klar i kælderen og det kan der godt gå en små 14 dage med.......
|
|
|
ja okey så venter vi bare og så har du fået effekterne stue varme til den tid hilsen power watt
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
power watt skrev:
Henrik300 skrev:
Eneste kretik er dog at der ikke er sket mere i biffen så der skal først males lofter og vægge inden der lægges gulvtæppe for derefter at vi kan komme i gang med det sjove. Dvs at alle effekterne til kælderen skal stå i stueplan indtil vi er klar i kælderen og det kan der godt gå en små 14 dage med.......
|
|
|
ja okey så venter vi bare og så har du fået effekterne stue varme til den tid hilsen power watt
|
|
|
Jeps der bliver ingen "kold" starter her __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
The Sandman Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan det godt være det kommer lidt sent, når nu gulvet er støbt, men kunne du ikke have lavet elektrisk gulvvarme, det fylder ikke lige så meget som vandrør, når du nu har isoleret mod jorden
__________________ Parasound HCA2200 MKII|P/LD-2000|M2Tech Young DSD|Apple Mac Mini|Apple TV|Panasonic VT55|Beogram 6500|Magnepan MG12|Harmonic Tech|Van Den Hul
|
Til top |
|
|