Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 19:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Van den Hul kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 41
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 08 September 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

De kan vel sagtens give et indtryk ? dem vil jeg gerne låne, hvis det er muligt ?

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 September 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Sådan laver du dobbelt Clearwater:

Jeg spekulerede på hvordan man kunne hæfte 2 Clearwater sammen, så det fungerede nogenlunde som 1 kabel. Ideen måtte jo også basere sig på, at de to kabler lå tæt op ad hinanden, idet det skulle ahve en betydning. Limning er sagen, men det er jo noget siliconeagtigt gummi som ikke er let at lime på. Her er den løsning jeg valgte:

Med ca. 15 cm mellemrum lagde jeg 10 mm hotmelt (varmlim med en limpistol) Lagde dem sammen, og satte en klemme på indtil det var hærdet (koldt)

Det holder nogenlunde (dog ikke til at hænge sig i kun det ene kabel) men tilstrækkeligt. Kønt er det ikke, men nogenlunde. Og det funker.

Mvh

Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 September 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har sat hvide strips på for hver 10 cm. Det holder også godt, og er meget diskret.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 15 September 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Mine er forsynet med techflex, men lige præcist det kan man ikke længere købe hos ARL, som jo er blevet købt af ELFA. Derfor ved jeg ikke hvo rman køber mere af den slags, men det synes jeg er meget elegant.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 September 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Jeg har sat hvide strips på for hver 10 cm. Det holder også godt, og er meget diskret.

Der er løsningen, tak for ideen. Nu bli'r fruen glad.

vh. Henrik

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har et sæt dobbelt Clearwater i overskud, som kan testes ?

Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Sendt: 22 September 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Hm. Min erfaring siger mig at det er noget skidt at smække noget rundt om kablet. Jeg ved ikke lige hvad techflex er, men at putte noget ud
over Clearwater påvirker lyden negativt. Jeg har også prøvet med både isolertape og strips for hver 10-15 cm for at holde kablet samlet.
Men kablet er så fleksibelt at de hurtigt forskubber sig i forhold til hinanden, hvis bare man flytter lidt rundt på det. Faktisk er det der
fungerer bedst hos mig at lade tiden og tyngdekraften klare arbejdet. Med tiden ligger de to kabler sig lige så fint op ad hinanden og det er
ikke nødvendigt med forskellige ting for at holde dem samlet. Og skulle de forvilde sig væk fra hinanden lægges de bare sammen igen og de
genfinder den gamle "form".

Dennis mener du ikke Clearwater er billigt nok til selv at lege med det? Det er da ikke så lang tid siden der var en annonce til 30 kr. og
normalt koster det vel 50 kr. meteren.

Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 September 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige netop fået Clearwater i dobbelttræk påsat de originale Dali bananer i stedet for bananrør.

Jeg havde afkortet kablerne for ca 2-3 uger siden og fikseret dem med stram elastik i enderne.

Da jeg så i onsdags skulle montere stikkene så jeg til min overraskelse at kablet invendig var blevet sorte, hvor elastikkerne havde siddet. Var det oxidation?

I hvert fald afkortede jeg kablerne...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Sendt: 22 September 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg mener at det bedste OG pæneste resultat opnår man ved at trække kablerne i fletstrømpe. Mht til stik og oxidering er det vejen frem at lodde og forsegle med krympeflex.

Mvh

Holmbye

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 22 September 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Jeg må være hifi-hippie. Jeg bruger 3 x Clearwater, og har dem bare ligende hver for sig, i løs tilstand. Jeg tror jeg vil prøve med 4 x CW en dag..

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 September 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Jeg har lige netop fået Clearwater i dobbelttræk påsat de originale Dali bananer i stedet for bananrør.

Jeg havde afkortet kablerne for ca 2-3 uger siden og fikseret dem med stram elastik i enderne.

Da jeg så i onsdags skulle montere stikkene så jeg til min overraskelse at kablet invendig var blevet sorte, hvor elastikkerne havde siddet. Var det oxidation?

Hvad synes du så om Dali bananerne sammenlignet med rørene?
Det med farven er rigtigt, pas på med at klemme det for hårdt, så tager de farve af én eller anden grund.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

..det havde nu ikke så meget noget med penge og gøre, mere af interesse, da jeg desværre nok skal til at bruge noget længere kabler....

men ok, den annonce på 30 kr. meter .... hvor så du den ?

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 22 September 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:

..det havde nu ikke så meget noget med penge og gøre, mere af interesse, da jeg desværre nok skal til at bruge noget længere kabler....

men ok, den annonce på 30 kr. meter .... hvor så du den ?

Det var cvo2004 der havde noget privat til salg. Men jeg ved ikke om han har mere. Ellers har jeg selv købt ved www.hificable.dk . Hvis du køber mange meter, kan du sikkert få en rimelig pris. 

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

ok, takker....

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Sendt: 23 September 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:

Sådan laver du dobbelt Clearwater:

Jeg spekulerede på hvordan man kunne hæfte 2 Clearwater sammen, så det fungerede nogenlunde som 1 kabel. Ideen måtte jo også basere sig på, at de to kabler lå tæt op ad hinanden, idet det skulle ahve en betydning. Limning er sagen, men det er jo noget siliconeagtigt gummi som ikke er let at lime på. Her er den løsning jeg valgte:

Med ca. 15 cm mellemrum lagde jeg 10 mm hotmelt (varmlim med en limpistol) Lagde dem sammen, og satte en klemme på indtil det var hærdet (koldt)

Det holder nogenlunde (dog ikke til at hænge sig i kun det ene kabel) men tilstrækkeligt. Kønt er det ikke, men nogenlunde. Og det funker.

Mvh

Nu med billede:

Dobbelt Clearwater, sammenlimet m. Hotmelt

Når jeg skrev at det ikke var kønt mente jeg, at det ikke ligner et rigtigt lækkert og dyrt kabel. Selve limningen kan man ane, men ellers ligger de to kabler vel egentlig så pænt op ad hinanden som man kan forlange?

Mvh

Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
ppp_dk skrev:

Det med farven er rigtigt, pas på med at klemme det for hårdt, så tager de farve af én eller anden grund.
Det er lidt for tidligt at sige noget om, idet jeg også har et par bette dejlige bamser stående. Snart skal der skiftes tilbage med kawler og de største bukke bruse (kablet er pt udlånt da det har været på messe i Køwenhavn)...

I den sidste tid har jeg ikke fået lyttet så meget koncentreret...

Stay tuned!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 September 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Kurt von Kubik skrev:
ppp_dk skrev:

Det er lidt for tidligt at sige noget om, idet jeg også har et par bette dejlige bamser stående. Snart skal der skiftes tilbage med kawler og de største bukke bruse (kablet er pt udlånt da det har været på messe i Køwenhavn)...

Stay tuned!

For dæwlen da?
Dobbelt CW i kongens Kjøbenhavn - nu har vi snart aldrig da
Det skulle vel aldrig have fundet ind i måsen på en Njuwklaasdeee?

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 25 September 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Er der ikke noget med at VDH faktisk har et kabel som lidt svarer til dobbelt Clearwater??

Så hvorfor ikke bare købe dette.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
ppp_dk skrev:
Kurt von Kubik skrev:
ppp_dk skrev:

Stay tuned!

For dæwlen da?
Dobbelt CW i kongens Kjøbenhavn - nu har vi snart aldrig da
Det skulle vel aldrig have fundet ind i måsen på en Njuwklaasdeee?

Jowda og han lånte også et sæt VDH 502 (den originale).

Faktisk fik Lars Clausen også monteret små stykker VDH 501 (den originale internt - det hjalp en hel del på lyden)...

Ikke et øje var tørt da vi hørte den sammen hos mig lige efter monteringen og stripline 2000 fik vist lov at ligge, der!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 September 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

oluf skrev:
Hm. Min erfaring siger mig at det er noget skidt at smække noget rundt om kablet. Jeg ved ikke lige hvad techflex er, men at putte noget ud
over Clearwater påvirker lyden negativt. Jeg har også prøvet med både isolertape og strips for hver 10-15 cm for at holde kablet samlet.
Men kablet er så fleksibelt at de hurtigt forskubber sig i forhold til hinanden, hvis bare man flytter lidt rundt på det. Faktisk er det der
fungerer bedst hos mig at lade tiden og tyngdekraften klare arbejdet. Med tiden ligger de to kabler sig lige så fint op ad hinanden og det er
ikke nødvendigt med forskellige ting for at holde dem samlet. Og skulle de forvilde sig væk fra hinanden lægges de bare sammen igen og de
genfinder den gamle "form".

Dennis mener du ikke Clearwater er billigt nok til selv at lege med det? Det er da ikke så lang tid siden der var en annonce til 30 kr. og
normalt koster det vel 50 kr. meteren.

Det med at lægge noget omkring kablerne har jeg også eksperimenteret lidt med.
Min erfaring siger, at det i mindre grad har med det udenomsmateriale at gøre, end det har med kablernes fysiske placering og indbyrdes resonansdæmpning at gøre.
Lægger man dobbelt CW hulter til bulter, optræder der hos mig typiske egenskaber fra et højinduktivt kabel. Dvs. lidt nervøs lyd med anstrøg af badeværelse. Dette kan dog være forstærkerafhængigt.
Jo mere kompakt man pakker dem sammen, opstår der det modsatte, nemlig at kapaciteten øges, hvilket giver en mere "tight" lyd.
Hvorvidt det ene eller det andet duer, kan meget vel afgøres af set-uppets øvrige komponenter.
En ICE forstærker tåler ikke megen kapacitet, hvor en trafokoblet rørforstærker gerne ser kapaciteter.
I mit set-up foretrækker jeg en blød sammenkobling af dem, og når de ligger hvor de skal, bør man holde snitterne fra dem. I øvrigt er der også nogle der foretrækker biwiring med et enkelt kabel på tweeteren, men det vil sikkert afhænge meget af delefrekvens m.m.
Binder man de 3 kabler sammen, så sker der ting og sager.

<< Forrige Side af 41 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes