Emne: Van den Hul kabler ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor Danmark? Indenfor EU er der ingen ekstra told/moms.
Her er et firma i England: http://www.hificables.co.uk/ __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
VonLarsen skrev:
| Hvem forhandler egentlig VDH i Danmark? - Kender godt til hificable.dk men den side ser så useriøs ud i alle henseender, så der har jeg ikke tænkt mig at handle. |
|
|
Det er alså noget pjat!
Jeg har handlet hos hificable uden problemer.
Og jeg kan ikke finde Clearwater på den engelske side som Gryff linker til. Jeg mener ikke priserne er lavere i udlandet. Se eks. her:
http://www.dienadel.de/lshop,showdetail,,d,0,,22031,,,.htm
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der!
Har lavet et eksperiment jeg vil berette lidt om. Inspireret af SuperNova kablet, har jeg lavet mig et Nueva SuperNova kabel Jeg havde 8 længdet SCS6 på lager, hvor jeg så bruget de 4 til et sæt HT kabler i single wire konfig. Jeg har så gjort det, at jeg i mine Divaer har monteret en shunt, inde på indersiden af terminalerne, så der ikke skal føres et kabel videre fra det ene sæt terminaler, når man singlewirer. Derudover har jeg så sat de ekstra 4 længder på. De er omhyggeligt snoet sammen på en måde, så + ligger op ad + og - ligger op ad -, så kablet ikke får tilfældige magnetiske egenskaber pga. geometri.
Der er således dobbelt SCS 6 til hver HT i single wire. Det giver 4 X 13,5 kvmm til hver speaker . Tværsnittet pr. leder er dermed fantastiske 27 kvmm .
Holy Moly .
DC modstanden i kablet er nærmest 0. Det giver en næsten fuldstændig sammenkobling af effekttrin og højttaler. Det betyder at HTén er nødt til at gøre det effektforstærkeren siger den skal ned til mindste detalje. Det giver mulighed for nuancering ud over alle grænser og dynamik så det gør noget. Det bliver meget nemmere for forstærkeren at få højttaleren til at gøre de "små" ting. Både når det der er småt ligger oven på en tyk mur af lyd og når det står alene. Det er en ret fantastisk fornemmelse.
Kapacitans og induktans er i mindre grad størrelser, der påvirker signalet. I stedet påvirker det forstærkeren, og nogen gange endda voldsomt, såfremt den er følsom overfor den slags. Ikke alle forstærkere kan lide induktans, som man passende kan kalde "kick back" Heller ikke kapacitans er for smart i store mængder, det kunne man passende kalde "hold back". Begge dele på én gang kan blive rigtig sjovt, specielt i en modkoblet forstærker .
Når tværsnittet når den slags voldsomheder sker der også lidt andre ting, som man skal være lidt varsom med. Uliniariteter tidligere i kæden kan nemlig få meget stor betydning for resultatet. Sad f.eks. og lyttede lidt til det hele, og der var ganske enkelt et prob helt dybt i bassen. Belært af tidligere lignende tilfælde, skiftede jeg rundt på mine digital kabler, og resultatet kom omgående. Så jeg kan ikke tro, at det vil være særligt smart med så tykke kabler allevegne. Man må prøve sig frem, og selv vurdere om man finder det sliddet værd, at finde diverse årsager til unoder
Well! Jeg skal lytte på det her i længere tid, for at finde ud af, om det er en holdbar løsning. Umiddelbart tror jeg helt sikkert det kommer til at gå fint . Under alle omstændigheder er der ingen der kan tage kontrollen fra det. At høre et smask på en bastromme gennem de kabler er lidt skelsættende. 
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice! 
Hvodden har du lissom termineret dem?
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
VonLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker..
|
| Til top |
|
| |
VonLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
VonLarsen skrev:
| Hvem forhandler egentlig VDH i Danmark? - Kender godt til hificable.dk men den side ser så useriøs ud i alle henseender, så der har jeg ikke tænkt mig at handle. |
|
|
Det er alså noget pjat!
Og jeg kan ikke finde Clearwater på den engelske side som Gryff linker til. Jeg mener ikke priserne er lavere i udlandet. Se eks. her:
http://www.dienadel.de/lshop,showdetail,,d,0,,22031,,,.htm |
|
|
Jeg siger heller ikke at det vil give problemer at handle der, men med den mangel på seriøsitet det site er opbygget på, nægter jeg simpelthen at købe noget hos dem. Nøjagtig som hvis jeg skulle handle med en eller anden pap-hat i en hifi forretning hvor det hele flød og sælgeren brugte Engelsk i 80% af de tilfælde han skulle forklare mig noget om et givent produkt.
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
Hej der!
Har lavet et eksperiment jeg vil berette lidt om. Inspireret af SuperNova kablet, har jeg lavet mig et Nueva SuperNova kabel Jeg havde 8 længdet SCS6 på lager, hvor jeg så bruget de 4 til et sæt HT kabler i single wire konfig. Jeg har så gjort det, at jeg i mine Divaer har monteret en shunt, inde på indersiden af terminalerne, så der ikke skal føres et kabel videre fra det ene sæt terminaler, når man singlewirer. Derudover har jeg så sat de ekstra 4 længder på. De er omhyggeligt snoet sammen på en måde, så + ligger op ad + og - ligger op ad -, så kablet ikke får tilfældige magnetiske egenskaber pga. geometri.
Der er således dobbelt SCS 6 til hver HT i single wire. Det giver 4 X 13,5 kvmm til hver speaker . Tværsnittet pr. leder er dermed fantastiske 27 kvmm .
Holy Moly .
DC modstanden i kablet er nærmest 0. Det giver en næsten fuldstændig sammenkobling af effekttrin og højttaler. Det betyder at HTén er nødt til at gøre det effektforstærkeren siger den skal ned til mindste detalje. Det giver mulighed for nuancering ud over alle grænser og dynamik så det gør noget. Det bliver meget nemmere for forstærkeren at få højttaleren til at gøre de "små" ting. Både når det der er småt ligger oven på en tyk mur af lyd og når det står alene. Det er en ret fantastisk fornemmelse.
Kapacitans og induktans er i mindre grad størrelser, der påvirker signalet. I stedet påvirker det forstærkeren, og nogen gange endda voldsomt, såfremt den er følsom overfor den slags. Ikke alle forstærkere kan lide induktans, som man passende kan kalde "kick back" Heller ikke kapacitans er for smart i store mængder, det kunne man passende kalde "hold back". Begge dele på én gang kan blive rigtig sjovt, specielt i en modkoblet forstærker .
Når tværsnittet når den slags voldsomheder sker der også lidt andre ting, som man skal være lidt varsom med. Uliniariteter tidligere i kæden kan nemlig få meget stor betydning for resultatet. Sad f.eks. og lyttede lidt til det hele, og der var ganske enkelt et prob helt dybt i bassen. Belært af tidligere lignende tilfælde, skiftede jeg rundt på mine digital kabler, og resultatet kom omgående. Så jeg kan ikke tro, at det vil være særligt smart med så tykke kabler allevegne. Man må prøve sig frem, og selv vurdere om man finder det sliddet værd, at finde diverse årsager til unoder
Well! Jeg skal lytte på det her i længere tid, for at finde ud af, om det er en holdbar løsning. Umiddelbart tror jeg helt sikkert det kommer til at gå fint . Under alle omstændigheder er der ingen der kan tage kontrollen fra det. At høre et smask på en bastromme gennem de kabler er lidt skelsættende. 
|
|
|
Spændende eksperiment, Kurt!
Jeg var lidt skeptisk omkring, hvorvidt lederne i Supernova var SCS6, men jeg kan nu se i et af VDH-katalogerne, at det rigtignok er 4 SCS6-ledere forsynet med en speciel skærm som udgør Supernova kablet. Du havde altså helt ret 
Jeg har selv købt et sæt Supernova som har stået og spillet et par dage, og jeg er meget positivt overrasket over det allerede. Jeg synes faktisk det kan sammenlignes lidt med at gå fra klasse a/b til ren klasse a. Når man så kører klasse a i forvejen, bliver virkningen kun endnu bedre! 
|
| Til top |
|
| |
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
VonLarsen skrev:
Svend P skrev:
VonLarsen skrev:
|
|
Det er alså noget pjat!
http://www.dienadel.de/lshop,showdetail,,d,0,,22031,,,.htm
|
|
|
Jeg siger heller ikke at det vil give problemer at handle der, men med den mangel på seriøsitet det site er opbygget på, nægter jeg simpelthen at købe noget hos dem. Nøjagtig som hvis jeg skulle handle med en eller anden pap-hat i en hifi forretning hvor det hele flød og sælgeren brugte Engelsk i 80% af de tilfælde han skulle forklare mig noget om et givent produkt.
|
|
|
Det da trist , de har ellers super service . Jeg syntes da det er vigtigere end en smart site
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
|
Nice! 
Hvodden har du lissom termineret dem?
|
|
|
Proper violence dear Gnavpot
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
|
Nice! 
Hvodden har du lissom termineret dem? |
|
|
Proper violence dear Gnavpot |
|
|
Næj-næj, så nemt slipper du ikke! Fortæl det nu, eller jeg pifter din Tomos!  __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Næj-næj, så nemt slipper du ikke!
Fortæl det nu, eller jeg pifter din Tomos! 
|
|
|
Nu er min Tomos lidt flad for tiden, fordi panserne lagde de dersens partisansøm ud foran mig, bare fordi jeg lavede lidt høj forhjulsføring ned ad Strøget i Århus på en ganske almindelig lørdag formiddag - no drama at all. De fik også først ram på mig inde i Magasins dameundertøjsafdeling - det er åbenbart usædvanligt at køre derind  . Mums nogle størrelser de har i den butik der  . Hvis man kunne måle banditstørrelse i a, b, c , d, e, f osv størrelser, tror du så mænd ville score højere i gennemsnit end damerne?  . Well! Men nu er jeg altså prøveløsladt. Så terminering af SCS6 er ike noget for børn. Det ene sæt har Mayonnaisse Plugs på (Bayonet Plugs) På Dansk hedder de vist Bent Pløkker.  Det andet sæt har indtil videre bananrør på. Jeg er nok nødt til at finde noget der holder i længden, hvilket ingen af delene gør til detteher tykke kabel.
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
@G&S + KvK: Pas nu på, at I ikke laver så meget OT, at tråden bliver "termineret." 
@(Forskellige): Jeg synes da ikke, at www.hificable.dk ser så useriøs ud. Brugerfladen ligner en java-applet - og hvad så? __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 November 2006 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Næj-næj, så nemt slipper du ikke!
Fortæl det nu, eller jeg pifter din Tomos!  |
|
|
Nu er min Tomos lidt flad for tiden, fordi panserne lagde de dersens partisansøm ud foran mig, bare fordi jeg lavede lidt høj forhjulsføring ned ad Strøget i Århus på en ganske almindelig lørdag formiddag - no drama at all. De fik også først ram på mig inde i Magasins dameundertøjsafdeling - det er åbenbart usædvanligt at køre derind . Ikke spor, ikke spor!  Mums nogle størrelser de har i den butik der . Hvis man kunne måle banditstørrelse i a, b, c , d, e, f osv størrelser, tror du så mænd ville score højere i gennemsnit end damerne? . I nogle tilfælde, ja 
Well! Men nu er jeg altså prøveløsladt.
Så terminering af SCS6 er ike noget for børn. Det ene sæt har Mayonnaisse Plugs på (Bayonet Plugs) På Dansk hedder de vist Bent Pløkker. Det andet sæt har indtil videre bananrør på. Aha, så er jeg med.
Jeg er nok nødt til at finde noget der holder i længden, hvilket ingen af delene gør til detteher tykke kabel. Prøv evt. med noget fra WBT. De laver sådden nogle dejligt solide stik  |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 November 2006 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 16 November 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
@KvK: Undertegnede har et setup med to identiske stereoeffektforstærkere, der driver to elektrostater og 2 subwoofere . Det giver mulighed for at placere effektforstærkerne sammen med forforstærkeren eller ude ved hver sin HT. I lyset af lovprisningen af lav resistivitet i HT kabler: Hvad lyder mon bedst: lange (2m) signalkabler til effektforstærkerne, derfra ultrakorte HT kabler (10 - 20 cm) ELLER korte signalkabler til effektforstærkeren og derfra lange HT kabler (2m)?
Eller rettere: hvilken kabeltype (signalkabel eller HT kabel) kan realiseres tættest på det teoretisk ideelle?
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har hørt Supernova som High End Sound siger er fantastisk gode, i øvrigt også en forhandler af VDH.
Var ellers ved at drømme om SCS4 suk men det koster omkring 8k så kan et sæt Supernova også fås såvidt jeg kan se på VDH side. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
scooterhoved Udelukket fra forum

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 09 November 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
Nogen der har hørt Supernova som High End Sound siger er fantastisk gode, i øvrigt også en forhandler af VDH.
Var ellers ved at drømme om SCS4 suk men det koster omkring 8k så kan et sæt Supernova også fås såvidt jeg kan se på VDH side.
|
|
|
Når snakken går på VDH's SCS kabler, så jeg denne KSB annonce tidligere på dagen:
http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=30580
Av for en pris, men det er vist også HEAVY-DUTY . __________________ Densen Det SLATNE alternativ
|
| Til top |
|
| |
T2Madsen Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt uden for aktuelt emne. En ven og jeg har fornylig testet VDH D300mk2 digital kabel op mod 2 andre kabler. Det ene var et 500,- kroners TaraLabs 'Prism D1' og det andet var et hjemmelavet, som bestod af billige skodstik og antenneledn. til parabol. D300 kablet havde jeg lige lavet, så det fik lov til at spille i ca. 1 uge, inden sammenligningen. Vi spillede på min Teac VRDS10SE med Clock3 og via en TacT2.0, så Teac'en blev kun brugt som rent løbeværk. Forstærkeren er en ZapPulse 800XE, - højtalerne kan jeg ikke huske navnet på? Det er en 2 vejs transmitionsline, som spiller dejligt ;-) Vi startede med Prism D1 mod VDH D300. Her var D300 bedst. D1 var bare lukket! Så prøvede vi med parabolkablet mod D300. Her var det lidt sværere at høre, men det tog dog ikke lang tid før dommen var klar. Parabolkablet var bedst. Her var bare mere luft omkring instrumenterne og perspektivet var også bedre, selvom vi snakker detaljer. Vi skiftede flere gange, både musik og kabler, - men der var ingen vej uden om Parabolkablet!! Nu har min kammerat så prøvet det over en uge, og resultatet er stadig det samme. Taralabs Prism D1 :   ; ca. 500,- VDH D300 mk2 (hjemmelavet): ca. 450,- Parabol kabel (hjemmelavet): max. 50,-  __________________ V.H. Steffen
TeacVRDS10SEmod.//TacT2.2Xaaa//ZapPu lse2.2 SE//Dali40SE//TacT W210//CoralX15
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
scooterhoved skrev:
JRGW skrev:
|
Var ellers ved at drømme om SCS4 suk men det koster omkring 8k så kan et sæt Supernova også fås såvidt jeg kan se på VDH side.
|
|
|
Når snakken går på VDH's SCS kabler, så jeg denne KSB annonce tidligere på dagen:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=30458
Av for en pris, men det er vist også HEAVY-DUTY .
|
|
|
Har engang lånt et sæt SCS2 og ja for småsparer som mig er de dyre.
Men den dynamik de besidder på mine Infinity er sej den lave modstand må gøre et eller andet.
Og ja jeg har lige set det og det var lige før jeg skrev en mail om et muligt delvis salg men....De kunne bruges eks. til bassen da de sikkert vil matche SCS12 udemærket da det er samme serie bare mindre tværsnit.
SCS2 minder vel lidt om svejsekabler i tykkelse bare meget dyrere.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
Har engang lånt et sæt SCS2 og ja for småsparer som mig er de dyre.
Men den dynamik de besidder på mine Infinity er sej den lave modstand må gøre et eller andet.
Og ja jeg har lige set det og det var lige før jeg skrev en mail om et muligt delvis salg men....De kunne bruges eks. til bassen da de sikkert vil matche SCS12 udemærket da det er samme serie bare mindre tværsnit.
SCS2 minder vel lidt om svejsekabler i tykkelse bare meget dyrere.
|
|
|
Bland aldrig kabeltykkelser eller typer.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|