Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 22:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Van den Hul kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 41
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Rytmik skrev:
Jeg har lige returneret et sæt Vdh. Integration og et sæt Vdh.Inspiration.

De var altså for ringe i forhold til mine Chord kabler.

Mvh.

Hvad mener du med for "ringe" ?

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Ja, hvad er det for noget ?

Du kan da ikke bare skrive de er for dårlige, når vi andre synes de er vildt gode!

Har du (så) hørt den ny Orchid?

Synes du at Clearwater var bedre end de der inspirationsfiduser?

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Hvilke kabler kan anbefales til intern wiring i en pre? Både til strømforsyning og signaler....?
Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Sendt: 10 Januar 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

I VdH kataloget kan jeg se SCS-28M og SCS-18 som muligheder. Ikke at disse numre siger en masse, men du kan nok slå dem op på nettet på VDHs webside.

Du kan skrive en PB om det til mig, så skal jeg undersøge hvad du skal have.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Skorpio skrev:
Hvilke kabler kan anbefales til intern wiring i en pre? Både til strømforsyning og signaler....?
SCS-18 er brugt flere steder til interne signal kabler
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

Rytmik skrev:

Mvh.

Hej Malthe

Det vil jeg gerne prøve at beskrive lidt kort.
De mangler luft, transparens og detaljer i forhold til mine Chord kabler.  Kort sagt er det som om de begrænser og "lukker ned" for informationerne.

Det var så den ultra korte version, af forklaringen.

Mvh.
Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Sendt: 10 Januar 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Hej Rytmik,

Hvad er det der amforamusik for noget? Det ser lidt spooky ud, eller er det bare din nye hjemmeside der ikke virker endnu???

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Sendt: 10 Januar 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Hej Rytmik,

Hvad er det der amforamusik for noget? Det ser lidt spooky ud, eller er det bare din nye hjemmeside der ikke virker endnu???

Det er bare totalt spooky..... Hold dig langt fra det......
Det er en simpel hjemmeside under opbygning for fattigerøve, som mig!

Mvh.

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Rytmik skrev:
MaltheK skrev:

Rytmik skrev:

Mvh.

Hej Malthe

Det vil jeg gerne prøve lidt kort at beskrive.
De mangler luft, transparens og detaljer i forhold til mine Chord kabler.  Kort sagt er det som om de begrænser og "lukker ned" for informationerne.

Mvh.
 Jeg bliver desværre nødt til at erklære mig uenig i dit udsagn, Troels. Selvfølgelig vil jeg ikke benægte at det Chord kabel du bruger (kender ikke den exacte model) er bedre end Inspiration, men ved at kalde Inspiration for "for ringe" negligerer du faktisk de mange åbenlyse kvaliteter som jeg og flere andre mener karakteriserer dette fine kabel. Det er vel lidt synd hvis det skal stå uimodsagt her i vdh tråden.. Det performer faktisk rigtig godt på neutralt spillende udstyr, det lyder fantastisk lidt af hifi, og det har en meget fornuftig balance mellem åbenhed (hul igennem) og en afrundethed klangbalancen. Men mange går selvfølgelig efter en mere "in your face lyd", især hvis ens grej i forvejen ikke er så transparent i mellemtonen og lidt klemt i diskanten. Så skal der lidt ekstra farvelade-effekt til. Dermed ikke sagt at Gamut nødvendigvis er det. Slet ikke

Mine betragtninger er funderet på over 2 års ejerskab med Inspiration (ikke bare en enkelt dags lytning eller to i juleferien) , så jeg ved lidt om hvad det kan og gør, selvfølgelig også hvor dets begrænsninger indtræder. Men det er nu solgt til en ny tilfreds ejer, som ifølge eget udsagn har fået nogle centrale ting på plads i sin lyd efter han fik det på. Det er da ikke så ringe endda.

Jeg synes generelt man skal passe lidt på med at kalde alting "for ringe", bare fordi man har fundet noget nyt og bedre / anderledes. Det transparent XLR jeg købte af dig engang har da fået en pæn omgang spanking af et sæt Valhalla, som jeg prøver lige pt, men jeg vil da ikke kalde det "for ringe" af den grund, for det mener jeg ikke det er. Ret skal også være ret. 

Ellers håber jeg det går godt i Lemvig. Som jeg skrev på et unævneligt konkurrene forum, vil jeg rigtig gerne besøge dig i nær fremtid og lytte lidt på alt de super-lækre grej!

Hilsen Malthe

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Sendt: 10 Januar 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:
Rytmik skrev:
MaltheK skrev:

Rytmik skrev:

Mvh.

Hej Malthe

Det vil jeg gerne prøve lidt kort at beskrive.

Mvh.
 Jeg bliver desværre nødt til at erklære mig uenig i dit udsagn, Troels. Selvfølgelig vil jeg ikke benægte at det Chord kabel du bruger (kender ikke den exacte model) er bedre end Inspiration, men ved at kalde Inspiration for "for ringe" negligerer du faktisk de mange åbenlyse kvaliteter som jeg og flere andre mener karakteriserer dette fine kabel. Det er vel lidt synd hvis det skal stå uimodsagt her i vdh tråden.. Det performer faktisk rigtig godt på neutralt spillende udstyr, det lyder fantastisk lidt af hifi, og det har en meget fornuftig balance mellem åbenhed (hul igennem) og en afrundethed klangbalancen. Men mange går selvfølgelig efter en mere "in your face lyd", især hvis ens grej i forvejen ikke er så transparent i mellemtonen og lidt klemt i diskanten. Så skal der lidt ekstra farvelade-effekt til. Dermed ikke sagt at Gamut nødvendigvis er det. Slet ikke

Mine betragtninger er funderet på over 2 års ejerskab med Inspiration (ikke bare en enkelt dags lytning eller to i juleferien) , så jeg ved lidt om hvad det kan og gør, selvfølgelig også hvor dets begrænsninger indtræder. Men det er nu solgt til en ny tilfreds ejer, som ifølge eget udsagn har fået nogle centrale ting på plads i sin lyd efter han fik det på. Det er da ikke så ringe endda.

Jeg synes generelt man skal passe lidt på med at kalde alting "for ringe", bare fordi man har fundet noget nyt og bedre / anderledes. Det transparent XLR jeg købte af dig engang har da fået en pæn omgang spanking af et sæt Valhalla, som jeg prøver lige pt, men jeg vil da ikke kalde det "for ringe" af den grund, for det mener jeg ikke det er. Ret skal også være ret. 

Ellers håber jeg det går godt i Lemvig. Som jeg skrev på et unævneligt konkurrene forum, vil jeg rigtig gerne besøge dig i nær fremtid og lytte lidt på alt de super-lækre grej!

Hilsen Malthe

Hej Malthe

For det første er det ikke "bare" lytte på over 2 dage i juleferien.  Men over en 14 dages periode (uden at negligere din glæde ved kablet)
Læg mærke til at jeg ikke sagde: "Dårligt" om kablet, men for ringe. Det skal ikke ses i relation til prisen, men mit Chord kabel. At det så ikke behøver at være sandheden i andres setup er jo glædeligt.  Enhver må bruge sine øre og gøre egne erfaringer. Smag og behag er stadigvæk forskelligt, og det viser jo bare at der ikke findes en sandhed, når det drejer sig om lyd.

Nogle gange "passer" et kabel bare så dårligt i et setup, at det ikke er nødvendig at bruge flere uger på lytning, for at komme frem til en brugbar konklusion.
Om Gamut så performer dårligt i andres øre er mig reelt ligemeget, for i mit hørecenter får det de bedste "toner" frem.

Du/I er som skrevet på et unævneligt konkurrene forum, hjertelig velkomne. Det ville være dejligt hvis vi snart kan ses igen.
Send en pb - så vi kan få en aftale.

Mvh. og på snarlig gensyn.

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Ja ok. Det var som sagt din vurdering af kabet som værende ringe jeg studsede over. Det virker som en hård dom over et produkt som grundlæggende har så rigtige egenskaber, især når det matches med det rigtige udstyr. Jeg har hørt det på mindst 3 forskellige anlæg, hvor der har været rigtig god synergi.

Men jo, Det er altid vanskeligt med pris kontra ydelse. Hvornår er noget rigtig godt til prisen, og hvornår er det reelt for ringe / utilstrækkeligt, når det sættes sammen med ægte high end?

Tak for din gæstfrihed. Lad os snart finde ud af noget. Vi kan skrives ved i pm, eller sms'e. Jeg har vist stadig dit tlf nr på mobilen 

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har bemærket at Van Den Huls priser er steget med omkring 50 % for nyligt. Det ødelægger da lidt af det prisbillige!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Sendt: 14 Januar 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Ja, hvad er det for noget ?

Du kan da ikke bare skrive de er for dårlige, når vi andre synes de er vildt gode!

Har du (så) hørt den ny Orchid?

Synes du at Clearwater var bedre end de der inspirationsfiduser?

Hej
Ja, forleden hørte jeg et sæt Vdh. Orchid i balanceret udgave. Det er dog det bedste Vdh. jeg har haft i anlæget indtil nu. Det er noget mere åbent og neutral i sin gengivelse end de andre Vdh. jeg har prøvet.
Ja, jeg synes inspirationsfiduserne spiller noget mere neutralt end Clearwater.

Mvh.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Nu kan jeg forstå, at der er forskellige meninger om diverse og forskellige VdH kabler, hvilket helt klart er en naturlig ting.
Man er nødt til at tage de omgivelser i betragtning, hvor kablerne skal indgå.
Jeg har faktisk lært ikke så lidt om lige netop højttalerkabler i den senere tid.
Egentlig var det bemærkningen om, at CW ikke skulle være neutralt, der ansporede mig lidt til at blande mig.
CW er nemlig ganske neutralt, MEN man kan sagtens komme i en situation, hvor andre midler er nødvendige.
I mit eget set-up hersker dobbelt CW helt klart, hvilket har ganske præcise årsager.
Jeg har et par sæt SCS6 også, som grundlæggende er et fremragende kabel, men det skal passe til højttaleren. På mine HTére er der tale om overdæmpning - simpelthen. Og på netop disse, hvor delefrekvensen er tæt på 3KHz går det ikke i længden. Man får forrykket ballancen på en uheldig måde, men det er altså ikke kablets skyld som sådan.
Havde jeg et par tunge og lettere døsige basmembraner med lav delefrekvens, så kender jeg ikke det kabel der kan diske op med den magt som man kan drive igennem et par sæt SCS6 lagt dobbelt .
Ligegyldigt hvad man måtte finde på at sende igennem, kvitteres der kontant i den andne ende, skal jeg lige garantere for. Men man kan altså godt rende ind i situationer, hvor lige netop det ikke kan bruges, f.eks. hvis der er tale om lette membraner der deles pænt højt. Her klemmer man simpelthen Q værdien for langt ned, så der opnås uønsket dæmpning af membranerne i et meget bredt område, hvor det faktisk kun var de nederste oktaver man havde i tankerne.
Så egentlig bør man vælge sit kabel med omtanke og omhu. Store tunge membraner med lav delefrekvens kan nyde godt af stor elektrisk dæmpning. tunge mellemtone membraner - f.eks. plast membraner - kunne også måske have godt af den ekstra magt.

Så det at kåre det bedste højtalerkabel er i mine øjne en vanskelig opgave. Jeg er klart blevet mere forsitig desangående.
Hos mig fungerer dobbelt CW, som blot ligger smukt samlet på gulvet uden andre forsøg på at binde dem sammen, end at de bare ligger der op ad hverandre, så godt at jeg er svær at snakke til ret mange eksperimenter på det område. Man er selvfølgelig velkommen til en test.

Mine erfaringer ud i det hybride og rent kulfiber er ikke alt for strålende.
Dog ville jeg nok eje D501 hybrid, såfremt jeg ikke havde dem jeg har, som er aldeles uhybride.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Det er jeg enig med dig i. Hos mig havde CW den effekt at det lød som om der var smurt glasur ud over lydbilledet - indledningsvist meget tiltagende, men i længden blev det desværre for meget. Det er ikke en kritik af CW (jeg har kun hørt det i mit eget setup), men blot en konstatering af at det altså ikke var sagen i mit daværende setup.

P.S. Velkommen tilbage.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Januar 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Det er jeg enig med dig i. Hos mig havde CW den effekt at det lød som om der var smurt glasur ud over lydbilledet - indledningsvist meget tiltagende, men i længden blev det desværre for meget. Det er ikke en kritik af CW (jeg har kun hørt det i mit eget setup), men blot en konstatering af at det altså ikke var sagen i mit daværende setup.

P.S. Velkommen tilbage.

Thank´s!
Hvilken HT/amp bruger du?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Da jeg testede CW var det mellem Mark Levinson No.23.5 og Dali Grand Diva. Begge dele er dog udskiftet siden da.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Januar 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:
Da jeg testede CW var det mellem Mark Levinson No.23.5 og Dali Grand Diva. Begge dele er dog udskiftet siden da.

Well so be it!
Den Infinity stunt fatter jeg så ikke lige blot en millimeter af.
Her er forskellen da sås stor til din gamle speaker, at kabler fortaber sig helt og aldeles.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:

Kurt von Kubik skrev:

P.S. Velkommen tilbage.

Jeg har også svært ved at finde det sagliggørende ved CW-kablet( ud over prisen). Jeg har afprøvet det i en lang periode og på flere setups, faktisk 5 forskellige setups,  og ikke på et eneste af dem var der blot en tendens til ..

Det er et kabel som reducerer båndbredde og "glaserer" lyden for ikke at sige grumser lyden. Store dele af mellemtoneområdet og især diskantområdet bliver markant forværret med upræcision og uklarhed som vægtige skråparametre. Men til prisen er det vel udemærket..........

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Buch skrev:

Well so be it!
Den Infinity stunt fatter jeg så ikke lige blot en millimeter af.
Her er forskellen da sås stor til din gamle speaker, at kabler fortaber sig helt og aldeles.

Jeg troede at det var CW vi diskuterede her. Iøvrigt har jeg ikke testet CW med nogle af de Infinity'er jeg har haft inden for døren; dvs. Kappa 6.2 series 2 samt Renaissance 80. Det var før Dali Grand Diva. Og - enig, jeg oplevede også Diva som værende bedre til at afsløre ændringer i afspillekæden, men så slemt som du beskriver det, husker jeg nu ikke det stod til med Infinity'erne. Men det er vist off-topic her.

<< Forrige Side af 41 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes