Forfatter |
|
akjosko1 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Er der nogen der har hørt noget om hvornår denons DVD-2500BT bliver lanceret på markedet? Har hørt rygter om at den først kommer til sommer -
kan det passe?
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
akjosko1 skrev:
Hej...
Er der nogen der har hørt noget om hvornår denons DVD-2500BT bliver lanceret på markedet? Har hørt rygter om at den først kommer til sommer - kan det passe? |
|
|
Ja den er god nok. Vi kommer til, at vente lidt endnu. BD2500 har været på det amerikanske marked i omtrent 1½ måneds tid, og de slap BD3800 løs for ca. en god uges tid siden. Men i Europa må vi altså væbne os med tålmodighed.
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må vi hygge os med Toshibaen og alle de billige HD-DVD'er i mellemtiden
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
akjosko1 skrev:
Hej...
Er der nogen der har hørt noget om hvornår denons DVD-2500BT bliver lanceret på markedet? Har hørt rygter om at den først kommer til sommer -
kan det passe? |
|
|
DVD2500BD kommer som forventet til Europa midt på sommeren, mens DVD3800BD desværre først forventes til Europa til november. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
BD2500 ankommer i Juli, mens 3800'eren ganske rigtig er blevet forsinket til november. Hvad Denons forsinkelse skyldes har vi dog ikke fået info om endnu.
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
BD2500 ankommer i Juli, mens 3800'eren ganske rigtig er blevet forsinket til november. Hvad Denons forsinkelse skyldes har vi dog ikke fået info om endnu.
|
|
|
Ahh typisk... Så har vi kun ventet 1 år Jeg er sgu glad for at jeg sprang på jeres 3930'er i sølv til specialprice, men den bliver sgu nok udskiftet når 3800BD kommer.
/henrik
EDIT: Forsinkelsen kan vel have noget at gøre med at de vil prøve at tilfredsstille de markeder hvor de virkelig tjener penge, så lige som alt andet spændend eelektronik fra det store udland så kommer det til DK til sidst. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
|
|
|
Tak for info. Det vil jeg se frem til så... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
akjosko1 Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Prieserne på de to modeller bliver:
BD2500: 7299,-
BD3800: 14499,-
Om det bliver den endelige pris på 3800'eren nu hvor den er udskudt skal jeg lade være usagt, men det er det vi har at arbejde med på
nuværende tidspunkt.
Angående opdatering, så er det ikke altid en fordel at kunne klare det via ethernet. Vi er rent i par stykker det har ristet indmaden i de større
receivere, da man ikke har tjekket stabiliteten af sin internetforbindelse inden påbegyndelse af opgradering. Det løber man ikke ind i på samme
måde ind i med en skive i drevet."
JAAAAAA!!!! NU KOMMER DEN SNART, og til en billigere penge end forventet fra min side... (Jeg snakker i den forbindelse om Denons 2500BT)
|
Til top |
|
|
Fatter Vatter Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 28 August 2009 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som har testet, eller set en troværdig test mellem Denon´s 2500/3800 og Pioneers LX71/91. -Er lidt i vildrede efter at have set et par test i HSC (mai ´09), hvor de kårer pioneer ´91 test vinder,- men nok mest på features...
Jeg ønsker top billede på min LX5090H skærm. -Nogen idéer??
|
Til top |
|
|
akjosko1 Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vælge at kigge nærmere på den snart kommende Oppo
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=3094&zoneid=5
Du kan evt. læse lidt i denne tråd fra recorder.dk
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65229
Maskinen er imidlertid landet i USA, og der er nogle der allerede har haft fat i den:
http://www.recorders.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60049&PN=1
http://www.av-connection.dk/?PNo=OP-BDPS83-B
Dette svar er ikke ment som det ultimative svar, men denne maskine har nærmest opnået kultstatus inden den var kommet på markedet, og den
har så vist jeg har kunnet læse på dvs. forums indfriet forventningerne.
Der var tidligere en test, hvor nogle kyndige, f.eks. ejeren af av-precision.dk (Otto), testede forskellige BD afspillere, og der kunne de på BD
siden ikke direkte se nogen forskel (dette skyldes, hvis jeg har forstået det rigtigt), at der kun er en måde hvorpå en BD kan afspilles, men der
med en DVD er forskellige. Fordelen ved den ovennævnte Oppo er at den (igen, så vist jeg har forstået), består af den samme hardware/software
- altså den opscaleringsprocesser, som deres prisbelønnede DVD afspillere, som er nogle af de bedste i verden.
Taget fra oppo's hjemmeside: http://www.oppodigital.com/blu-ray-bdp-83/
"DVD Up-Conversion - The BDP-83 uses the same VRS™ by Anchor Bay (DVDO) de-interlacing and scaling technology as in our award-winning DV-
983H DVD player. The up-converted picture quality bridges the visual gap from your current DVD library to Blu-ray discs."
Og tager man prisen på under 5k i betragtning, så er der ikke så meget andet at sige.
De sidste rygter jeg har hørt er at den lander i sep., men det er ikke blevet bekræftiget...
Håber det hjalp dig lidt...
|
Til top |
|
|
emarkussen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 28 August 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke i tvivl, PioneerLX91!!! Er selv den lykkelige ejer af denne, har haft 3800'eren hjemme til test og kender 2 der har henholdsvis 2500'eren og LX71'eren - og de er naturligvis også testet i min opsætning.
På blu-ray billedsiden vil du nok ikke kunne se den helt store forskel. Der hvor der virkelig er forskel, når vi taler blu-ray, er når du afspiller de nye hd lydformater. Her overgår den de 2 Denonmaskiner med flere længder. Det samme gælder som ren dvd-afspiller, bedre lyd og billede - det er uden sammenligning. Ok, den er også dyrere, men også de ekstra skillinger værd. Alt det her er sagt ud fra hvad jeg selv har testet i min egen opsætning derhjemme og hvor jeg har ladet afspilleren styre både lyd og billede.
LX91'eren (og LX71'eren) har desuden mulighed for at køre "source direct" på billedsiden. Dvs. man kan lade en videoscaler tage sig af selve billedbehandlingen og det giver kun denne maskine yderligere et løft. Jeg har selv en DVDO Edge, der i øvrigt har samme chip som den kommende Oppo, så vidt jeg har forstået det. Fordelen med DVDO'en er at man får glæde af den på samtlige sine apparater, blu-ray/dvd, satelit, hd-recorder og pc.
Jeg har selv en del live-koncerter på dvd og også her spiller den fremragende og markant bedre end de andre - og det samme gælder almindelige cd'ere via analog-udgangene. Jeg selv bruger den dog ikke som cd-afspiller og når jeg afspiller musik-dvd'ere kører jeg fra den digitale coax-udgang, til den digitale indgang i min MarkLevinson 390S cd-afspiller. Og det rykker altså.
Nu har jeg af gode grunde ikke set eller hørt Oppo'en. Er dog sikker på den er fænomenal til prisen, specielt med den chip. I virkeligheden handler det om kr. og ører (som altid), samt hvad den skal bruges til. Et gæt er at du med LX71 (ca. samme pris som Oppo'en) vil få lidt bedre lyd på filmsiden og især på cd-siden. Til gengæld vil du måske nok få et lidt bedre billede på dvd-siden på Oppo'en, mens der nok ikke vil være den store forskel på blu-ray billedsiden.
Har du lidt flere penge til rådighed og også skal bruge den som cd-afspiller, samt afspille live-dvd'ere med ordentlig lyd, så ville jeg vælge LX71 / DVDO Edge. Også frem for en LX91. Den ultimative løsning, alt sammen efter min mening, vil være LX91 /DVDO Edge.
Denon vil efter min mening ikke kunne hamle op med hverken Oppo'en eller de to Pioneer-maskiner - de er på mange opmråder også outdated. Dette er ikke sagt fordi jeg hader Denon eller har et horn i siden på dem, tværtimod. Havde i adskillige år deres tidligere topmodel indenfor dvd-afspillere, DVD-5000, og var fantastisk begejstret for den - også som cd-afspiller.
Håber det kan hjælpe... __________________ ...markus
"You tell them I'm comin'. And hell's comin' with me."
Kurt Russell i Tombstone.
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2009 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der egentlig nogen af jer der er faldet over et DVD + Blu Ray "multi region" chip kit eller evt. firmware? Kan kun se folk der flittigt skifter mellem EU og USA firmwares og det holder jo ikke :)
/henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
Til top |
|
|
emarkussen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 31 August 2009 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik,
til hvilken maskine? Denon, Pioneer, Oppo, ?
jeg har droppet multi-region og køber kun region B blu-ray skiver. Jeg ved man kan få chip til min LX91 (og LX71), men garantien ryger og er heller ikke klar over hvor meget det er testet. Den er til gengæld gjort kodefri på DVD-side, dette kan gøres via fjernbetjening og det virker uden problemer.
Hvad Denon angår ved jeg ikke hvad der findes der.
Oppoen skulle efter sigende være kodefri når den bliver leveret.
__________________ ...markus
"You tell them I'm comin'. And hell's comin' with me."
Kurt Russell i Tombstone.
|
Til top |
|
|
akjosko1 Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2009 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er så vist ikke Oppo der selv gør deres maskiner kodefrie, men derimod et lille dansk firma:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=2927&zoneid=5
Jeg mener at der er et firma der laver kit til Denon, men har ikke kunnet finde linket.
Du kan læse lidt om en af de virksomheder der leverer "kit" til dvs. blu ray afspillere.
http://www.bluraymods.com/ourproductshw.asp
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
emarkussen skrev:
Hej Henrik,
til hvilken maskine? Denon, Pioneer, Oppo, ?
jeg har droppet multi-region og køber kun region B blu-ray skiver. Jeg ved man kan få chip til min LX91 (og LX71), men garantien ryger og er heller ikke klar over hvor meget det er testet. Den er til gengæld gjort kodefri på DVD-side, dette kan gøres via fjernbetjening og det virker uden problemer.
Hvad Denon angår ved jeg ikke hvad der findes der.
Oppoen skulle efter sigende være kodefri når den bliver leveret.
|
|
|
Doh... Glemte jeg vidst lige at skrive :) "desværre" en Denon 2500.
/henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
emarkussen skrev:
Denon vil efter min mening ikke kunne hamle op med hverken Oppo'en eller de to Pioneer-maskiner
|
|
|
Med den udtalelse kan man så læse, at du ikke har testet sagerne ordentligt. Uden tvivl en lækker lydmæssigt performance jeps, men LX91 halter efter DVD3800 på DVD og endnu mere efter DBP2010 der har samme dvd del som Oppo'en. Oppe'en distancere sig på 1080i materiale.
Skriver her ikke ud fra min baggrund, men ud fra en rent videnskabelig perspektiv.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 September 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
emarkussen skrev:
Jeg er ikke i tvivl, PioneerLX91!!! Er selv den lykkelige ejer af denne, har haft 3800'eren hjemme til test og kender 2 der har henholdsvis 2500'eren og LX71'eren - og de er naturligvis også testet i min opsætning.
På blu-ray billedsiden vil du nok ikke kunne se den helt store forskel. Der hvor der virkelig er forskel, når vi taler blu-ray, er når du afspiller de nye hd lydformater. Her overgår den de 2 Denonmaskiner med flere længder. Det samme gælder som ren dvd-afspiller, bedre lyd og billede - det er uden sammenligning. Ok, den er også dyrere, men også de ekstra skillinger værd. Alt det her er sagt ud fra hvad jeg selv har testet i min egen opsætning derhjemme og hvor jeg har ladet afspilleren styre både lyd og billede.
LX91'eren (og LX71'eren) har desuden mulighed for at køre "source direct" på billedsiden. Dvs. man kan lade en videoscaler tage sig af selve billedbehandlingen og det giver kun denne maskine yderligere et løft. Jeg har selv en DVDO Edge, der i øvrigt har samme chip som den kommende Oppo, så vidt jeg har forstået det. Fordelen med DVDO'en er at man får glæde af den på samtlige sine apparater, blu-ray/dvd, satelit, hd-recorder og pc.
Jeg har selv en del live-koncerter på dvd og også her spiller den fremragende og markant bedre end de andre - og det samme gælder almindelige cd'ere via analog-udgangene. Jeg selv bruger den dog ikke som cd-afspiller og når jeg afspiller musik-dvd'ere kører jeg fra den digitale coax-udgang, til den digitale indgang i min MarkLevinson 390S cd-afspiller. Og det rykker altså.
Nu har jeg af gode grunde ikke set eller hørt Oppo'en. Er dog sikker på den er fænomenal til prisen, specielt med den chip. I virkeligheden handler det om kr. og ører (som altid), samt hvad den skal bruges til. Et gæt er at du med LX71 (ca. samme pris som Oppo'en) vil få lidt bedre lyd på filmsiden og især på cd-siden. Til gengæld vil du måske nok få et lidt bedre billede på dvd-siden på Oppo'en, mens der nok ikke vil være den store forskel på blu-ray billedsiden.
Har du lidt flere penge til rådighed og også skal bruge den som cd-afspiller, samt afspille live-dvd'ere med ordentlig lyd, så ville jeg vælge LX71 / DVDO Edge. Også frem for en LX91. Den ultimative løsning, alt sammen efter min mening, vil være LX91 /DVDO Edge.
Denon vil efter min mening ikke kunne hamle op med hverken Oppo'en eller de to Pioneer-maskiner - de er på mange opmråder også outdated. Dette er ikke sagt fordi jeg hader Denon eller har et horn i siden på dem, tværtimod. Havde i adskillige år deres tidligere topmodel indenfor dvd-afspillere, DVD-5000, og var fantastisk begejstret for den - også som cd-afspiller.
Håber det kan hjælpe... |
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 September 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften Hr emarkussen
Har checket diverse links omkring oppo'en. -Ser interessant ud. Desuden forsørgt at få noget ud af et par forhandlere omkring lx 71 /91... Det er ikke nemt.
mht lyd kan en denon 2500 vel bare bruge en forstærker som som klarer de nye HD formater,- eller hva'? En mellemstor sorroundforstærker har jo disse features.
Den skal i min opsætning ikke bruges til cd'er idet stereoen hertil ikke lader meget tilbage at ønske sig, ( medmindre altså kreditforeningen skal indlandes...-)
|
Til top |
|
|