| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anzelz skrev:
Hvis man kan stole på den test ser det ud til at Onkyo'en vinder overall:) Men ser også ud til at man endten hader eller elsker klasse-d forstærkere..
|
|
|
Nope. Er vild med klasse-D forstærkere, og skal forhåbentlig have en som afløser for Panasonic'en. Kvalitet og pris hænger bare også lidt sammen for klasse-D forstærkere
Pioneer 1016:
Test:
| Audio Video Foto Bild |
18.05.2007 |
Gut (Note 2,04) |
| SFT |
01.03.2007 |
Gut (Note 1,5) |
| Heimkino |
01.02.2007 |
Oberklasse (Note 1,4) |
| Digital.World |
01.09.2006 |
gut (Note 1,9) |
| homevision |
01.09.2006 |
Gut (65 von 100 Punkten) |
| Video |
01.09.2006 |
Gut (69 von 100 Punkten |
Se her:
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produk t=385611
|
| Til top |
|
| |
Henrik S Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anzelz.
Jeg er selv lykkelig ejer af en 805 i sort. Den spiller forrygende. Her bliver du ikke skuffet.
Farvevalg er jo mest en smagssag. De er begge flotte.
MVH __________________ MVH
Henrik
Pioneer PDP-LX508D
Pioneer SC-LX81
Pioneer BDP-LX 70A
Dali Ikon 7
Nordost Blue Heaven højttalerkabler
Beolab 8000 2 stk.
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syns den grå/sorte er rigtig fed. Den mørke stribe midt på, ser rigtig frækt ud.
__________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
  __________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P:
"Så Panasonic'en er bedre end alt andet der findes, så længe man bare kører digitalt ind i den? "
Jeg ville vanskeligt være andet end løbet tør for fornuft hvis jeg kom med den hypotese 
"Lyder 804'eren 200€ bedre end 605'eren?"
Hold nu op 
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty-boy skrev:
|
Svend P:
"Så Panasonic'en er bedre end alt andet der findes, så længe man bare kører digitalt ind i den? "
Jeg ville vanskeligt være andet end løbet tør for fornuft hvis jeg kom med den hypotese 
|
|
|
Netop. Men det var jo lidt den konklusion man kunne komme med, efter at have læst hvad du skrev. Virker som om Panasonic'en er blevet hypet lidt for meget, bare fordi den er digital hele vejen igennem.
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
At den er digitalt opbygget hele vejen igennem har i følge mine erfaringer både sine fordele og sine ulemper. Udover at apparatet i sig selv er ganske billigt åbner det op for utrolig god lyd for billige penge, da du kan føde den digitalt med relativt billige lydkilder, og få et rigtig flot lydbillede som resultat.
Anzelz, jeg forstår udemærket dit valg, og håber du bliver glad for forstærkeren, og ja, den er rigtig fræk i sølv/grå. Ang. dit seneste spørgsmål må jeg - og gud og hver en mand - dig nok være svar skyldig.
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anzelz skrev:
Må lige se om jeg kan få råd til 804'eren vs. 605'eren..
Henrik S har du evt. et billede af den?:)
|
|
|
Det er 805 som er den nye model, og lad dig ikke narre af data blade, den skal simpelhen opleves. __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som det er med alt inden for hifi og billed, så skal tingene opleves, du skal ikke tage vores ord for gode vare, vi har ikke dine øre og øjne.
Du skal ud og lytte dig frem, for det er dig der skal leve med den løsning du vælger. Der er rigtig mange der vælger deres produkter udfra datablade og design, men ingen af tingene får dem til at spille rigtigt godt musik, det er indmaden der gør det arbejde. __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke det er muligt at lytte mig frem da jeg ikke har så meget erfaring med surround plus det er et nyt højttalersystem.. Så må starte med at købe ud fra godt råd og sætte en standard som jeg kan forholde mig til næste gang  Nu ser jeg at den med Onkyo 800-serien er 4'eren og altså en lidt ældre.. Men humlen var om den havde en et eller andet kæmpe godt der fik 605'eren til at skamme sig hvis man lige kunne presse de 200€ ekstra ud som den koster mere Selvfølgelig er det altid en individuel vurdering, men kan jo være at andre har været i den situation eller har erfaring/kendskab til den der kan pege i retningen af et svar. Skal jo have fuld valuta og procenter oveni mine skillinger
__________________ Monitor Audio Radius hjemmebio
http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=92075&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om du helt er gået fra Panasonic nu, men jeg kan da lige hurtigt fortælle hvad der er forcen. Det er en billig måde at få en god lyd på, men den kan til gengæld næsten ikke opgraderes.
Med en SA-XR og en billig cd afspiller (måske endda bare en fornuftig dvd) har du meget billigt en virkelig god stereolyd... (Surrounddelen er jeg ikke imponeret over ved Panasonic, men den giver meget effekt for pengene, og skal man ikke bruge nogen funktioner, så er det vel ok. -lyden er fin, men skal nok ikke parres med alt for lyse højtalere...)
Jeg har ikke hørt Onkyo, men har meget svært ved at forestille mig at den lyder ret godt i stereo med en dvd-afspiller spændt for... -det er der ikke meget der gør iøvrigt. Køber du en god Onkyo og en cdafspiller til 5-10k kunne jeg forestille mig at det kunne blive bedre... - og der har du altid mulighed for at opgradere med effekt eller dac... - men det bliver meget meget dyrere...
Er det primært for surround ville jeg tage en Onkyo, og det siger jeg som Panasonic-ejer. Er det stereo der ikke skal koste en formue, så går du ikke galt i byen med Panasonic
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal både bruge den til surround og musik. Har en rigtig god cd-afspiller som jeg satser på at bruge til musik. Dvd bliver indtil videre på computeren med widescreen skærm og digital udgang. Når jeg får råd senere køber jeg nok en dvd-afspiller og noget storskærm af en art:) Så indtil videre skal jeg ikke bruge en speciel fancy forstærker, den skal bare lyde godt og kunne trække anlægget. Det er et 5.1 SCS og højttalerne er opgivet til 88db/ 8ohm hvilket for mig lyder som de skal have nogle watt i hovedet?
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bestilt samme højtalere, dog i 7.1, så kan fortælle dig hvordan det lyder på en Panasonic ligeså snart de ankommer...
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool  Det må så være med de små højttalere. Har du valgt en psb10 eller 12? Og hvad er det for en for af panasonics forstærkere?:) Lyder spændende.. Hvornår regner du med det kommer?
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, det er med de store... Jeg ville have en PB12, og for 2.500 ekstra kunne jeg få gjort det til et 5.1 system i hvid, og så ville jeg have haft et par hvide centerhøjtalere med, som fronter, men da de var udsolgt valgte jeg bare et par sølvfarvede...
Er meget spændt på hvor gode de er, men er bange for at de ikke helt kan følge med dem jeg spiller på nu, så dem regner jeg med at beholde også...
Har ingen anelse om hvornår det kommer, venter på et sporingsnummer... -det skulle være blevet sendt mandag.
Har en Sa-XR55
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|