Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 18:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali R1000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

akerman> Tjah når du nu spørger os der har Dali Blue setup - så får du jo nok positive tilbagemeldinger

Anyway - jeg er i hvertfald tilfreds med lyden mine Dali'er (se www-knappen), der primært er indkøbt til surroundbrug, og synes bestemt ikke det er andenrangslyd. Det er findes naturligvis bedre - men sålænge illusionen virker overbevisende (altså man tror på lyden i forhold til billedet) - så er jeg fuldt tilfreds.

R1000 har også høj WAF herhjemme, fordi man med 8 højtalere i vores stue ikke "kan" have store kasser over det hele. Så de er et godt kompromis mellem størelse og ydelse...

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

til det musik jeg høre ( pop. techno, rock, RNB ) der funker Dalis blå serie altså bare, og til film er de fremragene. Bare min mening. Men selvfølgelig vil en hel DALI helicon bio lyde bedre, men der er altså osse en kæmpe prisforskel, plus at i den klasse skal forstærkeren osse helst følge med, ellers er det jo lige meget med at ofre så meget på højtalerne, det hele skal følge hinanden.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

heh, da jeg lige snakkede med kæresten om rear speakers (R1000 vs. 2002) mente hun at vi jo bare kunne rykke sofaen lidt ud og sætte nogle hylder op hvis 2002 var så dyb

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

christianskov skrev:

Hej Igen!

TAK for de mange svar!

Vare nede i Hifiklubben idag og valgtet faldt på Dali Blue 2002 og et sæt VM acoustics W1 ophængningsbeslag, efter en snak med sælgeren

Har nu fået dem sat op, og det lyder rigtigt godt, nu skal de bare spilles til :-)

Mvh

Christian Skov

Tillykke med købet! Håber du får fornøjelse af dine nye højtalere!

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Morten Nielsen skrev:
heh, da jeg lige snakkede med kæresten om rear speakers (R1000 vs. 2002) mente hun at vi jo bare kunne rykke sofaen lidt ud og sætte nogle hylder op hvis 2002 var så dyb

HALLO HALLO.

Jeg tror lige at der er rigtig mange som er interreserede i en nuanceret beskrivelse af hvor man finder sådan en kæreste! Dem er der vist ikke mange af!

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Anders_K skrev:
christianskov skrev:

Hej Igen!

TAK for de mange svar!

Vare nede i Hifiklubben idag og valgtet faldt på Dali Blue 2002 og et sæt VM acoustics W1 ophængningsbeslag, efter en snak med sælgeren

Har nu fået dem sat op, og det lyder rigtigt godt, nu skal de bare spilles til :-)

Mvh

Christian Skov

Tillykke med købet! Håber du får fornøjelse af dine nye højtalere!

Ups den havde jeg overset

Tillykke til Christian Skov herfra

PS: Jeg er lidt nysggerig, hvad kostede sådant et ophæng?

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

akerman skrev:

:D endnu en dali tråd, nice!

er der nogen der kan give mig en vurdering af surround lyden i et dali blue surround set-up? dvs fx 8008 front, c1000 center, og 2002/r1000 rear... er lyden ud af dette sæt bare noget billigt 2. rangs, er det mid-end, eller er det rigtig god lyd? det er nok et dumt spørgsmål, men jeg vil meget gerne vide det.. for hvis det er noget middelmådigt noget ift et sæt dyrere/bedre højttalere, så vil jeg hellere spare op lidt længere!

Anders_K: "Ja som sagt er R1000 en glimrende højtaler især for folk, hvis stuer ikke er så optimalt møbleret. Derfor et godt produkt der er meget fleksibelt. Men ikke optimalt!"

for mig er optimalt: enkelt.. så jeg vil hellere have r1000 fordi de forstyrrer mindre i det visuelle indtryk, og så gå en lille smule på kompromis :)

Jeg har selv B&W og derfor synes jeg ikke du skal købe Dali, fordi B&W er meget bedre og det eneste rigtige!

Ej, jeg har selv B&W men synes bestemt at Dali er super. Jeg er sikker på at du vil blive glad for det nævnte setup. Dali Blå er bestemt en kvalitetsserie som giver rigtig meget vellyd for pengene! Du kan selvfølgelig altid finde noget dyre og bedre, men den situation kommer man jo aldrig ud af.

Dali Blå er ihverfald ikke noget billigt bras men derimod meget seriøse højtalere.

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Jeg havde lidt indtruk af at Dali blue, var lidt af en "diskotekshøjtaler"? Det var jeg da ikke uenig med dem i, nede i "klubben" da jeg lyttede på et sæt evidence.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

christianskov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Citér:

Jeg siger tak!,  et sæt ophæng kostede 349,00, synes de er pengene værd. Højttaleren hænger rigtig flot

Til top Vis christianskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af christianskov

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Pics pics!

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

christianskov skrev:

Citér:

Jeg siger tak!,  et sæt ophæng kostede 349,00, synes de er pengene værd. Højttaleren hænger rigtig flot

Ja Det er nogle geniale beslag. Jeg har dem også selv til mine baghøjtalere. Man kan slet ikke se beslaget og højtalerne sidder klippefast. Jeg kan godt forstå at VM har taget patent på dem, for der er simpelthen tale om en genistreg, selvom de er så latterlige simple!

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Jeg havde lidt indtruk af at Dali blue, var lidt af en "diskotekshøjtaler"? Det var jeg da ikke uenig med dem i, nede i "klubben" da jeg lyttede på et sæt evidence.

Hmm, tjah, narj...De siger vel også hvad der passer i situationen når de ved du er interesset i en HT der koster mindst det dobbelte !

Anyway så har jeg hørt beskrevet at Blue serien er et kryds mellem CervinWega og B&W; ikke så detaljeret som B&W og ikke lige voldsom bas som CW - men en mellemting. Så der er da lidt om at den er lavet til at spille højt (Disco), men den er bestemt også alsidig.

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

True true, men det du skriver passer også meget godt med min opfattelse af den højtaler.

Jeg overvejer selv p.g.a. waf at købe den 2002´er, og kunne rigtigt godt tænke mig at vide, om den kun duer til surround? Kunne være sjovt at høre hvordan den lyder med f.eks. sacd?

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

christianskov skrev:

Hænger den højt eller lavt? Jeg kan se i Dali manualen der følger med Blue serien at de anbefaler at vende reolhøjtalerne på hovedet ved højt placering - har du prøvet det ?

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2004 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:
christianskov skrev:

Hænger den højt eller lavt? Jeg kan se i Dali manualen der følger med Blue serien at de anbefaler at vende reolhøjtalerne på hovedet ved højt placering - har du prøvet det ?

Det er vist kun i stereo det er en fordel. Hvis eks højtaleren står ovenpå en høj reol hvor den ikke kan vinkles nedad. I surround kan det vist ikke være nogen fordel, da afstanden fra øre og op til højtaler (60-90cm) måles til diskanten. 

christianskov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Anders_K skrev:
CHTT skrev:
christianskov skrev:

Det er vist kun i stereo det er en fordel. Hvis eks højtaleren står ovenpå en høj reol hvor den ikke kan vinkles nedad. I surround kan det vist ikke være nogen fordel, da afstanden fra øre og op til højtaler (60-90cm) måles til diskanten. 

Har ikke hængt den op på hovedet, men vinkelt den lidt ned mod lytteren, laver lige en tråd en af dagene med billeder, så er det nemmere at se :-)

Til top Vis christianskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af christianskov

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes