Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Pink Floyd anbefalinger...? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har alle deres plader (LP!) til og med Final Cut. Når jeg hører dem igen, holder nogen af dem meget bedre end andre: DSOTM, WYWH, Animals, The Wall, men også "Obscured By Clouds" og "More". Meddle kan gå, men Atom Heart Mother synes jeg i modsætning til de ærede skribenter IKKE længere om. Prætentiøs uden indhold. Ummagumma er værd at købe alene for "careful with that axe, Eugene" som rummer noget af det stærkeste guitar nogensinde.

Glem endelig ikke David Gilmours 1ste soloalbum "David Gilmour" fra 1978. Et simpelt, råt guitaralbum, der - i modsætning til senere - IKKE er overproduceret. A must have!!
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Citat:"Final Cut er efter min mening FOR meget Waters og for lidt Gilmour, men det er jo nærmest en religionskrig at komme ind på ."

Vi er for så vidt enige... Men, æhhh, Waters definerede altså stort set PF fra & med Dark Side, så det er en noget forgæves diskussion.

Der er mange yngre PF og Roger Waters lyttere - gælder osse meget andet musik fra 1960 ---> Den musikalske generationskløft, som fremkom på det tidspunkt, er ikke så fremherskende, dejligt nok .

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Denne her pakke er nu ret fed:

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

Glem endelig ikke David Gilmours 1ste soloalbum "David Gilmour" fra 1978. Et simpelt, råt guitaralbum, der - i modsætning til senere - IKKE er overproduceret. A must have!!

Helt enig - jeg fandt i foråret denne oversete LP (i near mint) på et kræmmermarked til 10 kroner:

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Pulse er et live album og hvis du spør mig et af de bedtse live albums nogensinde lavet, det er et must hvis du spør mig.

Pulse er et dejligt album, men "In the Flesh" med Roger W. er, for mig at se, en betydelig bedre liveoplevelse. Og mange af de gamle Pink Floyd numre er med. SUVERÆN KONCERT!!!

Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen

1967Henrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Hej

Dejligt at se så mange som, ligesom jeg, holder af Pink Floyd.

i 1980 (13 år gammel) hørte jeg for første gang Pink Floyd: Another brick in the wall part 2. singleudspil fra the Wall pladen. Ja ja et ok nr. Senere samme år hørte jeg Dark side of the moon og jeg var solgt. Aldrig havde jeg hørt noget ligende. Jeg kan stadigvæk huske at jeg købte den i Fona på vimmelskaftet for 49,95 og senere købte jeg alle Pink Floyds album i Rilledillen (var det ikke det butikken hed, lå på hjørnet af Nørrevold og nørregade?)

For mig er Dark side of the moon stadigvæk det bedste album der nogensinde er lavet! Og så er det fra 1973!! Og så er det sjovt at tænke på at det lå på Billboards Top 200 i mere end 14 år, i træk!!!! og har ligget der i mere end 1500 uger i alt (hvilket er dobbelt så meget som nr.2 på listen).

Min personlige PF liste er:

DSOTM, Animals, WYWH, Meddle, The Wall, Piper at the gates of dawn, Atom heart mother, A saucerful of secrets, The Final cut.... osv.

Efter min mening stoppede PF efter The wall, og the final cut er nok mere Waters solo project end en PF plade. Samtidig er tiden efter at Waters forlod bandet, nok mere Gilmour project end et PF project. Både Waters solo udgivelser og Pink Floyd/Gilmours udgivelser gode og meget hørbare albums. Men de evner de havde sammen gjorde dem i særklasse.

mvh

Henrik

Til top Vis 1967Henrik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1967Henrik

1967Henrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Claus.petersen skrev:
harmonic skrev:
Pulse er et live album og hvis du spør mig et af de bedtse live albums nogensinde lavet, det er et must hvis du spør mig.

Pulse er et dejligt album, men "In the Flesh" med Roger W. er, for mig at se, en betydelig bedre liveoplevelse. Og mange af de gamle Pink Floyd numre er med. SUVERÆN KONCERT!!!

Jeg er mere til Gilmour end Waters, men jeg giver dig ret "In the flesh" er et suveræn liveoplevelse, spillet med en stor glæde af Waters og band, som man ikke ser på samme måde med P.U.L.S.E.

Ellers er den nye David Gilmour: Live in Royal Albert Hall et stort kig/lyt værd.

Mvh

Henrik

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Jeg kan også anbefale DVDén "Live at Pompei", hvor alt deres udstyr er opstillet midt i arenaen og de fyrer det ene syrede nummer efter det andet af! Indeholder også "Careful with that axe Eugene". Helt suverænt, hvor der holdes en mikrofon hen til en hund, som så hyler løs til musikken!

mvh

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte

JR 2007
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

En anden rigtig god live koncert er den Roger Waters opførte i Berlin efter Murens fald... Det er godt nok ikke PF.

Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Kan sagtens følge jer i, at Pink Floyd er fedt.

Det har alle dage været et af mine ynglings band. Jeg har ca. 125 titler med dem, og mangler stadig mange. Det er helt vildt så mange bootleg der er udgivet.

Hvis man er samler inden for Pink Floyd er her et par gode links:

Discographies page

Vinyl Bootleg

1967Henrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Ahania skrev:

Kan sagtens følge jer i, at Pink Floyd er fedt.

Det har alle dage været et af mine ynglings band. Jeg har ca. 125 titler med dem, og mangler stadig mange. Det er helt vildt så mange bootleg der er udgivet.

Hvis man er samler inden for Pink Floyd er her et par gode links:

Discographies page

Vinyl Bootleg

Super, tak!!

Det er efterhånden 15 år (eller mere) siden jeg sagde farvel til LP`erne, men når jeg tænker på Pink Floyd var de jo også banebrydende på Coversiden, en ting man ikke ikke får noget ud af med en CD eller DVD!!! , som min mindste søn ville sige:så kan du lære det FAR!!

Fedt stereo du har...og musik!!

mvh

Henrik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes