Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Forstærkerdata (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjaergaard
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)

Bruger siden: 30 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 30 August 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
Kurt von Kubik skrev:

TRX850 skrev:

Sorry Kurt, jeg gider ikke gå ind i dine evindelige diskussioner, så hvis ikke du selv kan regne, så har vi bare to forskellige måder at læse de samme data...

Pointen er og bliver jo en hel anden: Du har ført an i diverse korstog og hetz om, at hifi producenter ikke opgiver korrekte data, er ufine i markedsføring osv osv. Men du ser åbenbart ikke noget problem i, at din egen forstærker ikke lever op til fabrikantens specifikationer.

Moral er måske også noget, der dobler i den halve impedans?          Tag du nu og find kosten frem så du kan feje lidt foran din egen dør...

Jamen da!

På min Gravity står der millimetertykt indgraveret i fronten, at den er på 2*100Watt klasse A.
Kig i min tråd, der finder du billeder af det.
Og den Er rent faktisk klasse A
Den fordobler næsten udgangseffekten i den ½ impedans under ideelle forhold.

Det den mangler kan ganske enkelt ikke opnås uden korrektionskredsløb.
Der kan med andre ord ikke gøres mere.
Manualen der blev tilgængelig for personer, der ikke allerede ejede apparatet før 1998, har aldrig været brugt til markedsføring. der står tykt og tydeligt 100 watt klasse A på fronten af forstærkeren. Manualen, som er den du ser på Dalis hjemmeside, siger 120 wat klasse A.
Min leverer lidt over 140 watt i klasse A, men det er fordi jeg accepterer en lidt højere overfladetemperatur end Dali gør. Med andre ord kan den levere ca. 100 Watt klasse A i lidt under 6 Ohm. Giver man den en tand til, så klarer den osse 4 Ohm, men jeg tåler ikke selv varmen. Derfor tror jeg også, at forstærkeren får det skidt med tiden.

Mange tak! Det var da en flot indrømmelse fra din side... Din forstærker dobler -NÆSTEN- effekten i den halve impedans. Det vil sige: Den dobler IKKE effekten i den halve impedans og dermed er  specifkationerne for din forstærker jo ikke opgivet korrekt, uanset om man skal forholde sig til manualen eller forpladen.

Jeg går ud fra, at du har ytret din harme over de urigtige specifikationer til folkene bag Gravity på samme måde, som du kører hetz  herinde mod en vis anden producent?

Nu er folkene bag Gravity'en jo formentligt ordentlige og fornuftige mennesker, og sådan nogle "hetzer" man da ikke på  .

Til top Vis Kjaergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjaergaard

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 August 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Kjaergaard skrev:
TRX850 skrev:
Kurt von Kubik skrev:

TRX850 skrev:

Sorry Kurt, jeg gider ikke gå ind i dine evindelige diskussioner, så hvis ikke du selv kan regne, så har vi bare to forskellige måder at læse de samme data...

Pointen er og bliver jo en hel anden: Du har ført an i diverse korstog og hetz om, at hifi producenter ikke opgiver korrekte data, er ufine i markedsføring osv osv. Men du ser åbenbart ikke noget problem i, at din egen forstærker ikke lever op til fabrikantens specifikationer.

Moral er måske også noget, der dobler i den halve impedans?          Tag du nu og find kosten frem så du kan feje lidt foran din egen dør...

Jamen da!

På min Gravity står der millimetertykt indgraveret i fronten, at den er på 2*100Watt klasse A.
Kig i min tråd, der finder du billeder af det.
Og den Er rent faktisk klasse A
Den fordobler næsten udgangseffekten i den ½ impedans under ideelle forhold.

Det den mangler kan ganske enkelt ikke opnås uden korrektionskredsløb.
Der kan med andre ord ikke gøres mere.
Manualen der blev tilgængelig for personer, der ikke allerede ejede apparatet før 1998, har aldrig været brugt til markedsføring. der står tykt og tydeligt 100 watt klasse A på fronten af forstærkeren. Manualen, som er den du ser på Dalis hjemmeside, siger 120 wat klasse A.
Min leverer lidt over 140 watt i klasse A, men det er fordi jeg accepterer en lidt højere overfladetemperatur end Dali gør. Med andre ord kan den levere ca. 100 Watt klasse A i lidt under 6 Ohm. Giver man den en tand til, så klarer den osse 4 Ohm, men jeg tåler ikke selv varmen. Derfor tror jeg også, at forstærkeren får det skidt med tiden.

Mange tak! Det var da en flot indrømmelse fra din side... Din forstærker dobler -NÆSTEN- effekten i den halve impedans. Det vil sige: Den dobler IKKE effekten i den halve impedans og dermed er  specifkationerne for din forstærker jo ikke opgivet korrekt, uanset om man skal forholde sig til manualen eller forpladen.

Jeg går ud fra, at du har ytret din harme over de urigtige specifikationer til folkene bag Gravity på samme måde, som du kører hetz  herinde mod en vis anden producent?

Nu er folkene bag Gravity'en jo formentligt ordentlige og fornuftige mennesker, og sådan nogle "hetzer" man da ikke på  .

Det er ikke min oplevelse, at fornuft og ordenlighed skal vurderes hos dem, der er udsat for en hetz. Det skal vist i ethvert tilfælde vurderes hos dem der kører hetzen...

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 August 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Jeg fik bekræftet 27,7 Volt i 8  og 27 i 4 af Audio. Det giver så en dæmpningsfaktor på 37,5 i henhold til din måde at udregne dæmpningsfaktor på. Audio skrev så 65 db i S/N forhold, og den leverer jo ikke de 120/240.

Men iøvrigt har jeg ikke tid til at deltage i din Hetz her på hifi4all, det er torsdag, og jeg skal ud med gutterne

Men fortsæt bare, der skrides sikkert ikke ind, og den sidste advarsel får du sikkert heller ikke.

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen

Jeg husker en powercube måling på en Densen i et tysk blad hvor den knækkede af i 2 ohm og det svarede meget godt overens men de lytterapporter der kom fra brugere herinde i den oprindelige tråd....

Kigger man på Gravity i forhold til Densen ser man hurtigt at de ikke er designet efter samme mål...alt andet er retorik og markedsføring.

Gravity er designer ud fra rigeligt alle steder og så målt derefter...Densen er skræddersyet efter design og specs der tænder....

Densen er sikkert en ok amp, ala B&O, men ikke en no-compromise....

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 30 August 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Kurt: Kan du ikke lige friske op på hvad specs er på din amp.. og så forklare hvad forskellen på "næsten fordobler" og "fordobler" er?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 August 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Here we go again !!!! 

Nu er jeg ikke meget for at blande mig i det her, men er kaffen ikke ved at være løbet igennem for anden gang ?

Hvorfor mødes I ikke bare face to face B350 vs. Gravity, incl. multimeter eller hvad man nu bruger til at måle med. Istedet for at smide mudder frem, og tilbage.

Så kan I da se hvem af jer der formår at p***e over på det modsatte fortov. Men jeg må da indrømme at jeg har mine aner om hvem der vinder Dobling af det ene eller andet eller ej.

Og det er ikke for at ryge på tværs af nogle her at jeg skriver som jeg gør, men I finder sikkert ikke en løsning, før at der ligger kolde facts om det på bordet desværre.

Hav en god weekend. Nu vil jeg på 2 hjul gennem regnen til træf på djursland.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 August 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Egentlig skal man vel kun blande sig i indlæg, som man selv har interesse i, men dette her har alligevel fået mig til at knytte en kommentar. Nogle har ikke lyst til at skrive i forum p.g.a. tonen og nogle folks tendens til at skal have trumfet deres mening igennem. Når jeg læser denne tråd forstår jeg det godt. Det bliver hurtigt min far er stærkere end din fremfor en saglig debat. Der er ingen i dette forum eller udenfor, som burde nedgøre andre mærker. Det handler om personlig smag. Der er nogle grunde til at man foretager nogle hifi-valg. Tænk hvis vi kunne hjælpe hinanden med råd og anbefalinger af apparater uden at skal fortælle om hvor ringe de andre produkter er. Vi skal vel udveksle glæder og ideer til at gøre denne fremragende hobby endnu sjovere. Min nabo kører i Mercedez, jeg kører i BMV. Mit håb er, at han har fået den bil, som giver ham mest glæde. Ligeledes har jeg fået min ønskebil. At gå over og fortælle ham at Mercedez ikke er ligeså godt som BMV er da fuldstændig uinteressant. Iøvrigt kører min ikke bedre end hans nødvendigvis, blot fordi at den accelererer 1 sek. hurtigere til 100 km/t.
Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Sendt: 30 August 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Det er da fint, at man er glad for sit elektronik, jeg synes blot det burde være pga udstyrets lydmæssige kunnen, mere end den tekniske opbygning! Selvfølgelig er der sammenhæng mellem de tekniske løsninger og den endelige lydkvalitet, men dette tekniske petitesse-rytteri er i min verden helt ude på overdrevet. Hvad med at høre lidt musik istedet for at diskutere målinger?

Nu er det godt nok en del år siden jeg lagde øre til Gravity, men jeg husker da, at dens lydmæssige formåen var noget mindre imponerende end dens fysiske fremtoning, hvorfor lige præcis denne forstærkers evne til at fordoble effekten eller ej er endnu mindre interessant for folk der er i markedet efter en god effektforstærker.

Angående Densen, så er det ikke et produkt, der på nogen måde har min interesse, men hvis det var tilfældet, ville jeg ikke løfte et øjenbryn for den måde dette firma opgiver data på. Jeg kunne forstå, at der ville komme et ramaskrig hvis de opgav effekten som summen af begge kanaler i spidsbelastning, ligesom man ser surround anlæg i supermarkedet til 2995,- opgivet til 500w, men ellers ikke. Man har simpelt hen for lidt at gå op i, når man vil køre hetz på - ja ingenting!

mvh

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 August 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:

Du milde!

Jamen det er selvfølgelig bedre at ramme ved siden af end slet ikke at ramme.
Jeg har aldrig set manualen før jeg havde apparatet selv.
Og jo! den er tættere på at fordoble i ½ impedans end noget andet jeg nogensinde er stødt på.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 August 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Sjokoz skrev:

Du har vel ikke tilfældigvis nogle THD vs. Power kurver over den Dali? Kunne da være sjovt at se.

Desværre
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 30 August 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Hvad fanden foregår der inde i hoveder på jer (KvK især). Hvem har gavn af at få blæst jeres mavesyre ud over skærmen i tide og utide.

Er det ikke på tide i dropper de yderst svagt funderede hetzer og lytter noget musik på jeres fantastisk specificerede anlæg.

Jeg har aldrig læst en test med moderne udstyr der tilnærmelsesvis fordobler effekten. Listen over forstærkere der efter denne målestok fejler tæller prominente navne som krell, Mark Levinson, Musical Fidelity... og Densen. Forstærkere hvor blandt alle anmeldere kan finde et Editors Choice, Best in Test, 100% eller hvad det nu hedder.

... min konklusion. Det må jo være ligegyldigt for lytteren. At der så sidder et par mavesure forum-brugere og piver over at de ikke ville performe perfekt med et par defekte/fejlkonstruerede højtalere ændre ikke den noget hos mig.

Hvad kan det i den sammenhæng bruges til at, Dali før de var ordentlig tørre bag ørene, lavede en dinosaur hvor fokus fuldkommet var rettet mod data, som reelt er mere værd på papir end praksis? Darwins teorier er åbenbart også gængse indenfor hifi.

... mon det har været Gravity skabernes ide at deres produkt skulle egne sig til "min far er stærkere end din far" diskussioner?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 August 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Kurt: Kan du ikke lige friske op på hvad specs er på din amp.. og så forklare hvad forskellen på "næsten fordobler" og "fordobler" er?

Hvorfor kigger du ikke blot på powercuben.
Den siger det der skal siges.
Og når jeg siger "næsten", så er det fordi jeg ved, at det er fysisk umuligt at nå dte mål 100% og, at lysnettets udgansgimpedans er den ultimative begrænsning, men jeg ved også, at det intet har med forstærkeren at gøre.

En fordobling fra 8 til 4 ohm burde dog være muligt, det bliver straks sværere i de lavere impedanser. men kig du nu blot på powercuben. Målingen er 100% enestående for en umodkoblet 100 watter. Man kan faktisk hægte 10 sæt højttalere på den uden nævneværdigt niveau tab.

Så har man da i det mindste forsøgt.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 August 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Hvad fanden foregår der inde i hoveder på jer (KvK især). Hvem har gavn af at få blæst jeres mavesyre ud over skærmen i tide og utide.

Er det ikke på tide i dropper de yderst svagt funderede hetzer og lytter noget musik på jeres fantastisk specificerede anlæg.

Jeg har aldrig læst en test med moderne udstyr der tilnærmelsesvis fordobler effekten. Listen over forstærkere der efter denne målestok fejler tæller prominente navne som krell, Mark Levinson, Musical Fidelity... og Densen. Forstærkere hvor blandt alle anmeldere kan finde et Editors Choice, Best in Test, 100% eller hvad det nu hedder.

... min konklusion. Det må jo være ligegyldigt for lytteren. At der så sidder et par mavesure forum-brugere og piver over at de ikke ville performe perfekt med et par defekte/fejlkonstruerede højtalere ændre ikke den noget hos mig.

Hvad kan det i den sammenhæng bruges til at, Dali før de var ordentlig tørre bag ørene, lavede en dinosaur hvor fokus fuldkommet var rettet mod data, som reelt er mere værd på papir end praksis? Darwins teorier er åbenbart også gængse indenfor hifi.

... mon det har været Gravity skabernes ide at deres produkt skulle egne sig til "min far er stærkere end din far" diskussioner?

Du må nok hellere til at læse lidt mere.

http://stereophile.com/solidpoweramps/1206krell/index4.html

Og jo!
Det er alt andet lige, meget hørbart, om man har fat i en strømstærk amp eller ej.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 August 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:

Det er da fint, at man er glad for sit elektronik, jeg synes blot det burde være pga udstyrets lydmæssige kunnen, mere end den tekniske opbygning! Selvfølgelig er der sammenhæng mellem de tekniske løsninger og den endelige lydkvalitet, men dette tekniske petitesse-rytteri er i min verden helt ude på overdrevet. Hvad med at høre lidt musik istedet for at diskutere målinger?

Nu er det godt nok en del år siden jeg lagde øre til Gravity, men jeg husker da, at dens lydmæssige formåen var noget mindre imponerende end dens fysiske fremtoning, hvorfor lige præcis denne forstærkers evne til at fordoble effekten eller ej er endnu mindre interessant for folk der er i markedet efter en god effektforstærker.
Det er et Sillesen fænomen, som han nok hellere må cleare med Dali selv.

Angående Densen, så er det ikke et produkt, der på nogen måde har min interesse, men hvis det var tilfældet, ville jeg ikke løfte et øjenbryn for den måde dette firma opgiver data på. Jeg kunne forstå, at der ville komme et ramaskrig hvis de opgav effekten som summen af begge kanaler i spidsbelastning, ligesom man ser surround anlæg i supermarkedet til 2995,- opgivet til 500w, men ellers ikke. Man har simpelt hen for lidt at gå op i, når man vil køre hetz på - ja ingenting!
OK du er altså ligeglad med, at der står 40 watt klasse A i brochuren, og at det reelle er utvetydigt meget lavere?

mvh

Hvilen er fedest?

A

Power outputs 1 x 165 W 8 ohm / 1 x 290 W 4 ohm
Class A output 0,5 W 8 ohm

Speaker outputs 1 sets

Power supply size 749 VA

Storage capacity 99,000 uF

Eller

Power outputs 1 x 126 W 8 ohm / 1 x 252 W 4 ohm
Class A output 41 W 8,1 ohm

Speaker outputs 3 sets

Power supply size 751 VA

Storage capacity 101,000 uF

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 August 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:

Jeg har tallene fra selvsamme powercube... Tak for omsorgen Kurt, men mit syn fejler ikke noget. Mit syn er heller ikke (for)blændet af varmeflimmer fra en Gravity, så jeg aflæser spændingerne til 27,7V i 8 ohm og 27V i 4 ohm, hvilket resulterer i 96W i 8 ohm og 182W i 4 ohm... You do the math   At din forstærker ikke fordobler effekten i den halve impedans er jo helt normalt.

Men det er da lidt kritisk, at den er opgivet til at fordoble effekten, og ikke gør det. Endnu mere kritisk, at den er opgivet til 120W / 240W og levere en hel del mindre... bob bob...

Jeg er nødt til lige at gribe i den her igen!

Kære TRX otteogenhalv.
Du nærmer dig i en Nobelpris i kurveaflæsning.
Jeg har haft denneher blæst op i så stor en forstørrelse, som jeg overhovedet kunne aflæse.

Det du skriver kan ganske enklet ikke aflæses på den powercube.
Det eneste man ville kunne aflæse, ville være noget ude i 60 grader, som jeg desværre ikke kan få til noget der ligner et spændingsfald på 0,7V fra 8 til 4 ohm 60 gr.
Men jeg skal få andre til at kigge på det, så det ikke er mine nethinder der bliver begrænsningen.

Men jeg bliver nødt til at nævne, at det virker som om du ikke kan holde ud, at der faktisk er nogen der går hele vejen, for at opnå egenskaber uanset hvad omkostningen så end måtte være.
Heldigvis findes der ind imellem vanvittigt velbeslåede nørder, som er fuldstændigt ligeglade med det kommercielle element, og bestiller 20 stk forstærkere som går linen HELT ud.

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Sendt: 30 August 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hvilen er fedest?

A

Power outputs 1 x 165 W 8 ohm / 1 x 290 W 4 ohm
Class A output 0,5 W 8 ohm

Speaker outputs 1 sets

Power supply size 749 VA

Storage capacity 99,000 uF

Eller

Power outputs 1 x 126 W 8 ohm / 1 x 252 W 4 ohm
Class A output 41 W 8,1 ohm

Speaker outputs 3 sets

Power supply size 751 VA

Storage capacity 101,000 uF

Det her er simpelthen for latterligt. Grow up - få dog et liv.

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Sendt: 30 August 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun oplevet dette her engang før - hvornår var det nu det var... åhh jo, det var i min søns børnehave, hvor to piger lavede perleplader !!!!!!
Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 30 August 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

klc-audio skrev:
Jeg har kun oplevet dette her engang før - hvornår var det nu det var... åhh jo, det var i min søns børnehave, hvor to piger lavede perleplader !!!!!!

Hvor lang tid gik der inden de var fordoblet?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 August 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Perleplader er for farvede, til at være ægte hifi. 

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 August 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Jeg fik bekræftet 27,7 Volt i 8  og 27 i 4 af Audio. Det giver så en dæmpningsfaktor på 37,5 i henhold til din måde at udregne dæmpningsfaktor på. Audio skrev så 65 db i S/N forhold, og den leverer jo ikke de 120/240.

Men iøvrigt har jeg ikke tid til at deltage i din Hetz her på hifi4all, det er torsdag, og jeg skal ud med gutterne

Hvis man skal "hetze" mod Sillesen skal det altså ske i hans arbejdstid, hvis han skal være med 

Men fortsæt bare, der skrides sikkert ikke ind, og den sidste advarsel får du sikkert heller ikke.

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Sendt: 30 August 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
TRX850 skrev:

Jeg har tallene fra selvsamme powercube... Tak for omsorgen Kurt, men mit syn fejler ikke noget. Mit syn er heller ikke (for)blændet af varmeflimmer fra en Gravity, så jeg aflæser spændingerne til 27,7V i 8 ohm og 27V i 4 ohm, hvilket resulterer i 96W i 8 ohm og 182W i 4 ohm... You do the math   At din forstærker ikke fordobler effekten i den halve impedans er jo helt normalt.

Men det er da lidt kritisk, at den er opgivet til at fordoble effekten, og ikke gør det. Endnu mere kritisk, at den er opgivet til 120W / 240W og levere en hel del mindre... bob bob...

Jeg er nødt til lige at gribe i den her igen!

Kære TRX otteogenhalv.
Du nærmer dig i en Nobelpris i kurveaflæsning.
Jeg har haft denneher blæst op i så stor en forstørrelse, som jeg overhovedet kunne aflæse.

Det du skriver kan ganske enklet ikke aflæses på den powercube.
Det eneste man ville kunne aflæse, ville være noget ude i 60 grader, som jeg desværre ikke kan få til noget der ligner et spændingsfald på 0,7V fra 8 til 4 ohm 60 gr.
Men jeg skal få andre til at kigge på det, så det ikke er mine nethinder der bliver begrænsningen.

Men jeg bliver nødt til at nævne, at det virker som om du ikke kan holde ud, at der faktisk er nogen der går hele vejen, for at opnå egenskaber uanset hvad omkostningen så end måtte være.
Heldigvis findes der ind imellem vanvittigt velbeslåede nørder, som er fuldstændigt ligeglade med det kommercielle element, og bestiller 20 stk forstærkere som går linen HELT ud.

Og kære Kurt,

Jeg har den største respekt for mennesker, der går linen helt ud i deres konstruktioner. Hvis du kendte mig ville du vide, at jeg selv har gang i DIY konstruktioner, der er temmelig langt ude på det kompromisløse overdrev. Jeg har også stor respekt for mange af sådanne konstruktioner, eks Dali Gravity og flere andre ting Hother har lavet. Men jeg har absolut ingen respekt for din (Kl A) tomgangssnak, hvor du bliver ved, og ved, og ved, og ved, og ved, og ved, og ved, og ved med at traske rundt i din ensidige forherligelse af din Dali Gravitys målinger, samtidig med, at du hetzer løs på andre... Beklager bette kurt, men det ér altså en ommer...

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes