| Forfatter |
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Hans J skrev:
Svend P skrev:
Hans J skrev:
Fatter ikke hvordan du kommer frem til den konklusion, Onkyo 674E slår da Denon ?
Det lader lidt til du har en forudbestemt mening om det skal være Denon .
|
|
|
Nej, det gik bare lige lidt stærkt med at få skrevet noget
Jeg kiggede på 604'eren, der jo er forgængeren til 605. 674 ved jeg ikke hvor hører henne i regnskabet...
|
|
|
Den hører til hjemme hos mig .
Nu da vi er ved area-dvd, så kan du jo lige tjekke disse endnu engang :
Onkyo 805
Onkyo 674E
Jo, jeg er Onkyofarvet 
|
|
|
Men gode anmeldelser af et produkt, uden sammenligninger med andre har ikke den helt store værdi. Alt får jo gode anmeldelser! Det er mere interessant, når anmelderen skal vælge mellem nogle forskellige modeller. |
|
|
Self er det jo meget godt med shoot-outs, men alt får altså ikke bare gode anmeldelser ved single product test. Da det er lyden som er vigtig så er det denne du skal have  __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Self er det jo meget godt med shoot-outs, men alt får altså ikke bare gode anmeldelser ved single product test.
Da det er lyden som er vigtig så er det denne du skal have 
|
|
|
Jaeh, jo, eller den HELT store Denon eller Sony eller Yamaha. Det er svært at finde direkte dårlige produkter, og pris og kvalitet/ydelse følges som regel ad. Det er jo også derfor det er lidt svært at bestemme sig, men i det mindste mener jeg ikke at man kan lave direkte fejlkøb med nogen af de nævnte mærker i denne tråd.
Men derfor kan der jo godt være nuanceforskelle, der kunne gøre at den ene var bedre egnet end den anden til lige netop mit setup (og min smag)...
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er st stort felt som ligger og kæmper om anden pladsen efter den suveræne vinder ONKYO
Det kunne være rart med en stortest af Yamaha, Denon, Onkyo og Marantz i 4308/905 klassen 
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P: Nej, i mit surround set-up er fronterne ProAc Response 1.5 (og før det et sæt store DIY'er med Monacor-enheder). Mit stereo-setup befinder sig i stuen, mens surround-setuppet tager plads i kælderen/biografen  Hvis jeg skulle købe nyt nu, ville jeg nok lytte på Onkyo og Marantz (og så eventuelt supplere med eksterne effektforstærkere via pre out). NuForce kunne også være en mulighed, men så er vi også oppe over 20K.
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Hvis jeg skulle købe nyt nu, ville jeg nok lytte på Onkyo og Marantz (og så eventuelt supplere med eksterne effektforstærkere via pre out).
NuForce kunne også være en mulighed, men så er vi også oppe over 20K.
|
|
|
Jeg har også selv tænkt over det med eksterne effektforstærkere, men vil egentlig helst slippe for at have alt for mange kasser stående, samtidig med at jeg gerne vil have ens lyd hele vejen rundt, d.v.s. ens forstærkere til alle højttalerne. Det bliver hurtigt en meget dyr løsning.
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sjove er at der er ikke ret mange som Yoshimura der er ærlige om deres køb af udstyr når det ikke er gået så godt. Alle har en tendens til at sige det de har købt er bare det bedste, også det bedste til alle andre. Der er lidt sanhed i at glemme spec. på udstyret og find en god forhandler, hvor I kan låne udstyret hjem på prøve, så i høre det på jeres setup, med jeres kabler mm. Det er ikke den samme lyd som i får nede hos den lokale HIFI pusher, med hans setup. Der er dem der hænger sig så meget i spec´s at de glemmer at lytte til udstyret. I den prisklasse som I snakker om der skal det bare være super godt
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men kan sagtens regne med specs'ne på 875 fra Onkyo...7x130, ja tak det skal jeg love for!..Den tramper simpelthen bare igennem!...Ustoppelig A/V Receiver (med mindre du selv har den tændt i 1 uge på fuld smader, så brænder den nok sammen)!...
Det er virkelig en fed Receiver, og jeg fortryder ikke 1 nanosekund at jeg har købt den!..
mvh Zirio
Zirio's Underground - Opdateret 01/09- "HD Leeds the Way"
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zirio: Hvor har du købt din, og hvor meget gav du for den?
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zirio: Nu tror jeg i øvrigt ikke CSN Tekniks kommentar angående specs gik så meget på, om man kunne stole på watt-angivelsen på en given receiver.
Humlen må være, at man ikke ud fra specs alene kan vide, hvordan receiveren lyder, og det er jo trods alt det vigtigste. 7 x 130 watt kan være nok så meget, men hvis man ikke bryder sig om Onkyos lyd (det gør jeg nu), er det 7 x 130 watt for meget.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ej det ved jeg godt!...nu var det mere at hvis Sony siger deres A/V Receiver kan give 130x7, så er det jo ikke samme, som hvis Onkyo (875) smider 7x130...Altså lydmæssigt!..men lad os nu ikke hænge os for meget i det, har der været masser af fora'er, omkring specs!.. Jeg siger heller ikke andre folk kan lide lyden, jeg siger bare at den har masser af effekt, og JEG synes den lyder rigtig godt!... Jeg købte den af Christian fra CSN!...han gav mig et godt tilbud!...Og CSN leverer super service, BTW.. (har jeg fundet ud af)!
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne så godt tænke mig en test mellem onkyo 875 og denon 3808!
Er temmelig meget i tvivl om, hvilken reciever jeg skal vælge. 
875'eren får jo ok anmeldelser og det gør 3808'eren sikkert også når den kommer i test, men det kan man jo ikke bruge til så meget. Jeg vil have en "duel" mellem de 2 populære recievere, så vi kan finde en vinder once and for all
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEj Furious Jeg kommer om et par uger, men en anmeldelse af 875, så har du i hvert fald lidt at gå ud fra!...Jeg prøver at lave anmeldelse så omfangende jeg kan, men der skal jo testet nogle ting!  .... mvh Zirio
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder rigtig godt Zirio!
De fleste tests på nettet er jo på tysk, og det får jeg desværre ikke meget ud af at læse
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
I det seneste nummer af tyske Audio står der i testen af Denon AVR-3808 at afstemningen er anderledes end tidligere. Den lyder fyldig og mild, helt uden den lyse karakter, som Denon ellers er kendt for. De roser den meget for evnen til at gengive musik i stereo, for sin kraftfulde dynamik og milde lyd. Måske er der en ny tendens fra Denon? Det er vel værd at tjekke det, når man går efter denne prisklasse.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
| I det seneste nummer af tyske Audio står der i testen af Denon AVR-3808 at afstemningen er anderledes end tidligere. Den lyder fyldig og mild, helt uden den lyse karakter, som Denon ellers er kendt for. De roser den meget for evnen til at gengive musik i stereo, for sin kraftfulde dynamik og milde lyd. Måske er der en ny tendens fra Denon? Det er vel værd at tjekke det, når man går efter denne prisklasse. |
|
|
Det lyder da ret godt, men er de tyske magasiner ikke kendt for at favorisere Denon lidt?
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
| I det seneste nummer af tyske Audio står der i testen af Denon AVR-3808 at afstemningen er anderledes end tidligere. Den lyder fyldig og mild, helt uden den lyse karakter, som Denon ellers er kendt for. De roser den meget for evnen til at gengive musik i stereo, for sin kraftfulde dynamik og milde lyd. Måske er der en ny tendens fra Denon? Det er vel værd at tjekke det, når man går efter denne prisklasse. |
|
|
Okay sådan mere i retning af Onkyo-lyd  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Furious jt skrev:
klogesen skrev:
|
|
Det lyder da ret godt, men er de tyske magasiner ikke kendt for at favorisere Denon lidt? |
|
|
Det er sådan cirka det samme der bliver sagt når man finder tyske tests som roser Onkyo. Man kunne måske også bare sige de steder hvor ens mærke ikke bliver testvinder, er bare fordi de favorisere de andre mærker  (Enhver ved jo Onkyo er bedst  ). __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Furious jt skrev:
klogesen skrev:
|
|
Det lyder da ret godt, men er de tyske magasiner ikke kendt for at favorisere Denon lidt?
|
|
|
Det er sådan cirka det samme der bliver sagt når man finder tyske tests som roser Onkyo.
Man kunne måske også bare sige de steder hvor ens mærke ikke bliver testvinder, er bare fordi de favorisere de andre mærker (Enhver ved jo Onkyo er bedst ).
|
|
|
Jeg hælder nu mest til denon , men jeg venter til der kommer en direkte sammenligning med onkyo og til jeg får mulighed for at lytte til begge med mit setup.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Furious jt skrev:
Hans J skrev:
Furious jt skrev:
klogesen skrev:
|
|
|
|
|
Det er sådan cirka det samme der bliver sagt når man finder tyske tests som roser Onkyo.
Man kunne måske også bare sige de steder hvor ens mærke ikke bliver testvinder, er bare fordi de favorisere de andre mærker (Enhver ved jo Onkyo er bedst ).
|
|
|
Jeg hælder nu mest til denon , men jeg venter til der kommer en direkte sammenligning med onkyo og til jeg får mulighed for at lytte til begge med mit setup. |
|
|
Jamen det er jo bare fordi du ikke har forstand på det og så er det nemmere at få fat på Denon i Danmark  . aajjjj, gas, jeg har intet imod Denon overhovedet. Jeg tror af og til må man bare sige, det er den her jeg vil have, der er mange finde SR i mellemklassen og jeg tror nu man vil blive tilfreds uanset om man vælger Onkyo, Denon, Marantz eller hvad der nu findes af mærker. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det er ikke helt løgn. Jeg har ikke en skid forstand på det
Jeg ved dog at jeg aldrig vælger marantz igen efter at have fejlkøbt en sr7500. JEg fortrød sådan at jeg ikke valgte denon 3805 istedet. Denne gang vil jeg være helt sikker inden jeg vælger da det trods alt er en lille slat penge der er tale om
|
| Til top |
|
| |