| Forfatter |
|
kongen Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg synes også pioneer ser spændende ud - nogen der ved hvornår de større lx50 og opefter kommer til dk ?
mvh
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bedste råd man kan give er LYT,LYT og LYT fordi en forstærker lyder rigtigt for en, kan den godt være forkert for en anden. Det bedste er altid af få forstærkeren hjem og teste den på sit eget setup.
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
CSN Teknik skrev:
Det bedste råd man kan give er LYT,LYT og LYT fordi en forstærker lyder rigtigt for en, kan den godt være forkert for en anden. Det bedste er altid af få forstærkeren hjem og teste den på sit eget setup.
|
|
|
Det sjove er, at hvis man kigger på Denons næste model, 5308 (eller AV1-HD som den nok hedder herhjemme), der nok kommer til at koste 40.000 kr, så har den pludselig samme DA konverter som Onkyo'en, ringkernetransformer som Onkyo'en og er THX godkendt som Onkyo'en. Så også selv om man ikke skal læse for meget ud af specs., så er de to åbenbart ikke så uenige om hvad der virker, men blot om prisen for det.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Det sjove er, at hvis man kigger på Denons næste model, 5308 (eller AV1-HD som den nok hedder herhjemme), der nok kommer til at koste 40.000 kr, så har den pludselig samme DA konverter som Onkyo'en, ringkernetransformer som Onkyo'en og er THX godkendt som Onkyo'en. Så også selv om man ikke skal læse for meget ud af specs., så er de to åbenbart ikke så uenige om hvad der virker, men blot om prisen for det.
|
|
|
Denon AV1-HD koster 35k i Danmark (når den kommer). For de penge får man så en bedre videobehandling (HQV Realta mod HQV Reon i Onkyo 905) og Denon Link 3rd. Derudover kan der være forskel på udgangseffekt, pre-out og diverse tilslutninger. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var ikke fordi jeg mente at 905'eren var i klasse med AV1-HD, men blot at man umiddelbart ud fra specs. fik for lidt for pengene i en 4308'er. Og min betragning gik på at det ikke var fordi Denon mente at de ting man fik ekstra i Onkyo'en kunne undværes, idet de jo selv havde medtaget det - men kun i den langt dyrere model.
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Specs er jo ikke alt, det kommer jo an på om tingene er konstrueret ordentligt, og de forskellige ting er implementeret ordentligt.
Se på specsne på en bilka dvd afspiller til 199kr, på papiret er den jo helt suveren, men en pioneer med et par år på bagen giver stadig et bedre billede trods den ikke kan afspille divx osv.
Det samme er det med fladskærme, der kan man ikke bruge specs til særligt meget.
Du kan jo på ingen måde læse udfra specs om et fladskærm giver et godt billede.
Tommy __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Det var ikke fordi jeg mente at 905'eren var i klasse med AV1-HD, men blot at man umiddelbart ud fra specs. fik for lidt for pengene i en 4308'er. Og min betragning gik på at det ikke var fordi Denon mente at de ting man fik ekstra i Onkyo'en kunne undværes, idet de jo selv havde medtaget det - men kun i den langt dyrere model.
|
|
|
Jeg er som sådan ikke uenig i dine betragtninger. Jeg er meget enig i, at Onkyo giver meget for pengene. Onkyo er, i hvert fald i Danmark, aggressivt prissat, hvilket giver indtryk af at Denon "giver for lidt" for pengene. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
| Jeg er som sådan ikke uenig i dine betragtninger. Jeg er meget enig i, at Onkyo giver meget for pengene. Onkyo er, i hvert fald i Danmark, aggressivt prissat, hvilket giver indtryk af at Denon "giver for lidt" for pengene. |
|
|
He he, ja det var da en anden vinkel som måske er mere rigtig. Jeg har ikke sammenlignet med andre mærker, da markedet er så nyt for HD receivere, men det er nok sandt at man betaler mere for mærkevarer generelt, også indenfor hifi.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opdatering:
Jeg har nu bestemt mig for at hoppe på en Onkyo TX-SR 905. Den har bedre specs. en Denon'en, og er billigere. Jeg har desuden ikke tålmodighed til at vente på de større modeller fra Denon, der kommer til vinter. De kan bedre hamle op med Onkyo'en på ydelse, tror jeg. Men da jeg egentlig allerhelst ville have en Sony med S-Master digitale forstærkere (der ikke fås lige nu, og som der ikke er udsigt til kommer foreløbigt), er der ingen grund til at vente på noget der ikke er helt ideelt alligevel.
Så må vi se om Onkyo'en bliver midlertidig, eller om den får en mere permanent plads. Den første test bliver op imod Tact'en...
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv bestil en 905 idag  __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Opdatering:
Jeg har nu bestemt mig for at hoppe på en Onkyo TX-SR 905. Den har bedre specs. en Denon'en, og er billigere. Jeg har desuden ikke tålmodighed til at vente på de større modeller fra Denon, der kommer til vinter. De kan bedre hamle op med Onkyo'en på ydelse, tror jeg. Men da jeg egentlig allerhelst ville have en Sony med S-Master digitale forstærkere (der ikke fås lige nu, og som der ikke er udsigt til kommer foreløbigt), er der ingen grund til at vente på noget der ikke er helt ideelt alligevel.
Så må vi se om Onkyo'en bliver midlertidig, eller om den får en mere permanent plads. Den første test bliver op imod Tact'en... |
|
|
Du siger bare til nå du vil sælge den til halv pris  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Hjertet siger lidt Denon, idet den virker godt designet, og har et godt navn.
|
|
|
Sjovt... jeg har det lige omvendt. Fornuften siger Denon, hjertet siger Onkyo.
Anyways....
Jeg ville vente på Marantz 4002, 5002, 7002 og 8002
http://www.audioholics.com/news/trade-show-coverage/2007-ced ia-expo/marantz-a-v-receivers
7002 og 8002 er da vældigt fine alternativer. Og så plejer Marantz at være en anelse bedre til stereolytning.
Og selv de "små" modeller har THX Select2 ser det ud som. HDMI 1.3 swtiching, masser af HDMI ind- og udgange, DD-HD og DTS-HD, autosetup, og jeg skal komme efter dig skal jer...
Jeg venter selv på de nye Marantz'er før jeg bestemmer mig mht. ny forstærker.
Marantz America is upgrading its acclaimed line of multi-channel audio/video receivers at CEDIA 2007 with the introduction of four new models that provide custom installers with the leading-edge tools and capabilities they need to serve their clients with dynamic surround sound solutions and multi-room signal distribution.
The company’s four new 7.1-channel receivers, all with HDMI 1.3 switching capability, include the SR8002 (SRP: $2,099.99), replacing the SR8001; the SR7002 (SRP: $1,499.99), replacing the SR7001; the SR5002 (SRP: $799.99), replacing the SR5001; and the SR4002 (SRP: $599.99), replacing the SR4001. The four new Marantz® receivers will be available in October.
Marantz’ new A / V receivers offer a wide variety of features and capabilities that will appeal particularly to custom installers, such as detachable power cords and lead-free construction. Among the leading-edge technologies included in various models throughout the line are THX® Select2 processing, multi-room distribution, Dolby Laboratories' Virtual Speaker 2, MultEQ™ room correction and calibration technology from Audyssey Laboratories, as well as Marantz’ proprietary MRAC (Marantz Room Acoustic Calibration) feature with an included high-quality microphone. All four new models feature a specially designed shallow (<16” deep) chassis with a sleek front-panel design, as well as a cursor-controlled menu system for total ease of operation.
SR8002 and SR7002 The Marantz SR8002 and SR7002 receivers reflect the company’s commitment to providing superior audio and video performance from all sources, and both provide users with an easy way to distribute audio and video entertainment to multiple separate zones within the home. Both receivers feature Dolby Digital Plus, Dolby True HD and DTS HD decoding capabilities along with XM HD. The SR8002 also features HD Radio, 3 zones of audio, a copper chassis and a toroidal power transformer. Both models include four HDMI 1.3 inputs and two HDMI 1.3 outputs. For ease of set-up and enhanced performance, both feature HDMI 1.3 repeating capability, eliminating signal loss and allowing them to repeat 1080p video signals from HDMI input to HDMI output as well as decode a variety of audio signals via HDMI. Both models are capable of upconverting Composite, S video and Component Video signals to HDMI, feature a 480i / 480p converter, with time-based correction, have assignable dual component outputs as well as two DC trigger outputs. The SR8002’s massive Toroidal Transformer provides 125 watts of power output for authoritative, effortless reproduction of movie soundtracks and music (the SR7002 outputs110-watts per channel). A special Compressed Music Enhancer feature in both models adds dynamics to the enjoyment of music recorded in MP3 and other compressed formats.
SR5002 and SR4002 Marantz will also be showcasing its two new high-value 7.1-channel surround sound receivers, models SR5002 and SR4002, both featuring upgrades to HDMI 1.3 switching. Both models also feature HDMI 1.1 Repeating capability, and for total future-readiness, both will also accept LPCM 7.1 signals from an HD DVD player or Blu-ray player. Both models are ideal for customers who wish to step up to a higher level of home entertainment performance and flexibility for a more affordable price. In addition to Dolby Pro Logic, Dolby Digital, Dolby Digital EX, DTS and DTS ES processing, they both feature dual component outputs and upconversion capability to component video. As a multi-room receiver, the SR5002 provides 2nd zone audio output capability (individual source), IR Flasher input DC trigger output and RS232 port. In addition, it is XM-ready with discrete IR commands. For more information: www.marantz.com
Mvh.
Mrhviid
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er Denon og Marantz jo ejet af det samme selskab, så mon ikke man kan forvente lidt den samme ydelse for pengene der?
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hvad står sådan en fætter i fra tyskland?
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Fusio Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
uhmmm, Marantz er bare lækkert
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 20 September 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal teste en 905 i morgen hos Urte, så det er spænde at se hvad den fætter kan
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
SOSFarum Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 189
|
| Sendt: 20 September 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
CSN - det bliver spændende at høre mere om den 905 hos Urte.
Hvad koster sådan en 905 egentlig i DK ?
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 20 September 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Omkring de 16.5K...Ikke billig, men den er helt sikkert penge værd!..
mvh Zirio
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 20 September 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
|
Omkring de 16.5K...Ikke billig, men den er helt sikkert penge værd!..
mvh Zirio
|
|
|
hvorvidt det er pengene værd er vel et ret individuelt spørgsmål. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |