Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 10:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon 4308 eller Onkyo 905 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 September 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

CSN Teknik skrev:
Jeg skal teste en 905 i morgen hos Urte, så det er spænde at se hvad den fætter kan

Fedt! Hvad tester I op imod?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 21 September 2007 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt alle de nye Onkyo modeller, og jeg har hørt Urtes berømte Sunfire, nu må vi så se om han får en værdig udskiftning
Han har en gang Dali højtalere men tjek hans tråd

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 September 2007 kl. 03:45 | IP-adresse registreret  

Glæder mig vildt til i aften!!!!

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 September 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

urte skrev:
Glæder mig vildt til i aften!!!!

Jeg glæder mig til Urte fortæller om sin oplevelse med Onkyo, han har om nogen mulighed for, at vurdere hvordan den lyder i forholde til andet grej .

Håber der kommer et lille input allerede i aften .

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Det lader til at mit resonnement om at vælge Onkyo'en ud fra bedste specs. holder vand:

"Auch von unten bekommt der Denon AVR-4308 mächtig Druck: der Onkyo NR-905 kann zwar nicht ganz die Ausstattungsfülle des Denon Receivers bieten, kontert dafür aber mit einerm lebendigerem, aussagekräftigerem Klangbild und ist 700 Euro günstiger"

(oversat står der noget i retning af at Onkyo'en ikke har lige så meget udstyr, men den har en mere levende og kraftigere lyd OG er billigere)

http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_cinemike4308.shtml

Desværre er den stadig i restordre i Tyskland, så jeg venter endnu på mit eksemplar.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

LBA75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Sendt: 05 December 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Har læst et norsk blad - Hjemmekino - hvor de har en stor test af Denon 4308, og de er virkelig imponerede over dens performance, både på billede og på musik siden. Derud over er den kraftfuld og ekstremt fleksible i alle dens muligheder angående setup af effekttrin og ind/udgange.

Jeg er personligt lidt bange for Onkyo`ens scaling af component - er det også et issue på 905?

Mvh

LBA75

Til top Vis LBA75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LBA75

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Hvis de ikke sammenligner med noget, så har testen jo ikke den helt store værdi. Alt får jo positive tests.

Der er en sammenligningstest i det tyske Video, hvor målingerne viser at en Onkyo 875 er langt kraftigere end en Denon 3808. En del tyder på at det samme gør sig gældende for de større modeller.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 05 December 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

tja, men om man har 140 eller 200 watt at lege med gør nu ikke så pokkers stor forskel. Jeg ville nok nærmere lytte lidt på dem i stedet og tage den der passede bedst til resten af setup'et

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2007 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
tja, men om man har 140 eller 200 watt at lege med gør nu ikke så pokkers stor forskel. Jeg ville nok nærmere lytte lidt på dem i stedet og tage den der passede bedst til resten af setup'et

Det er jo heller ikke det jeg skriver. Det er ikke watt tallet vi snakker om. De er grotesk oppustede på dem alle sammen. Men når de kalder Denon for svag i testen, og målingerne afspejler dette, så vælger jeg at holde mig fra den. Se målingen her:

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 December 2007 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

Har aldrig hørt nogle af de andre recievere, men har selv Onkyo TX-SR805'eren. Kan kun sige at hvis du er til en lyd med masser af dynamik og knald på, så er det et godt valg. Har fx lige købt "Phil Colins: The first farewell tour", hvor koncerten starter op med drums, drums and more drums, der mærker man virkelig lækre punch. Har også afprøvet DVD'en med "Blue Man Group, the complexe rock tour" sang nr.2, hvor de opdager rørene man kan spille på, lige idet bandet hjælper dem igang med rockmelodien, der føler man igen det dejlige punch. 

Synes også den gør det godt i stereo brug, men der synes jeg tilgengæld at det jeg har hørt fra Marantz er en tand bedre.

Held og lykke, hvad du så end bestemmer dig for. Tror også alle de mærker der er nævnt her i tråden er udmærket.

Mvh

Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jeg havde helt overset, at Areadvd også har testet 905'eren:

http://www.areadvd.de/hardware/2007/onkyo_tx_nr905.shtml

De kan da knap nok få armene ned

"Der Onkyo TX-NR905 ist unter Berücksichtigung des Preis-/Leistungsverhältnisses einer der besten AV-Receiver, den wir je getestet haben"

sommelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Sendt: 18 December 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Jeg havde helt overset, at Areadvd også har testet 905'eren:

http://www.areadvd.de/hardware/2007/onkyo_tx_nr905.shtml

De kan da knap nok få armene ned

"Der Onkyo TX-NR905 ist unter Berücksichtigung des Preis-/Leistungsverhältnisses einer der besten AV-Receiver, den wir je getestet haben"

AreaDVD har generelt svært ved at få armene ned over noget som helst

Jeg har en 905ér, og helt ved siden af der er de da ikke.

m.v.h.

Til top Vis sommelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sommelle

56wilson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 21 December 2007 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Nu er der jo ikke netværk i Onkyo 875 som der f.eks. er i Denon 3808. Får man samme muligheder og kvalitet, hvis man så tilføjer en netværks dock station til Onkyo 875'en?

Til top Vis 56wilson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 56wilson

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 December 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har også en 905, er MEGET tilfreds, har været inde og høre/prøve denon 3808, men synes bare at onkyoen er federe, både kvalitet, design og funktionalitet, bruger iøvrigt 905eren sådan at jeg har et pioneer 508 i stuen og et 436 i køkkenet, da der er 2x hdmi ud på 905 kan jeg have køkkenet som zone to dvs. at parabol, ps3, xbox 360 osv kan jeg bruge i både stue og køkken det er en af de ting som gøre 905eren så fed synes jeg.

den har iøvrigt også netværkstik

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Thomasdk1405
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 05:14 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Det lader til at mit resonnement om at vælge Onkyo'en ud fra bedste specs. holder vand:

"Auch von unten bekommt der Denon AVR-4308 mächtig Druck: der Onkyo NR-905 kann zwar nicht ganz die Ausstattungsfülle des Denon Receivers bieten, kontert dafür aber mit einerm lebendigerem, aussagekräftigerem Klangbild und ist 700 Euro günstiger"

(oversat står der noget i retning af at Onkyo'en ikke har lige så meget udstyr, men den har en mere levende og kraftigere lyd OG er billigere)

http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_cinemike4308.shtml

Desværre er den stadig i restordre i Tyskland, så jeg venter endnu på mit eksemplar.

Hov - som meget aktiv læser af ovennævnte side, så skal jeg lige gøre opmærksom på, at når der står noget med cinemike, så er der tale om modificerede udgaver af standard produkter - altså med andre ord "tunede" udgaver. Så du må ikke sammenligne sådan en 4308 med noget som helst. Nu ved jeg så godt at det var Onkyo'en du gik efter - men nu ved du det !

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

Men lige netop det uddrag jeg havde valg, var deres begrundelse for, hvorfor man skulle forbedre 4308'eren. De skrev altså om den umodificerede version lige der

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes