| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 20 September 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
CSN Teknik skrev:
Jeg skal teste en 905 i morgen hos Urte, så det er spænde at se hvad den fætter kan |
|
|
Fedt! Hvad tester I op imod?
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 21 September 2007 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt alle de nye Onkyo modeller, og jeg har hørt Urtes berømte Sunfire, nu må vi så se om han får en værdig udskiftning  Han har en gang Dali højtalere men tjek hans tråd
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 21 September 2007 kl. 03:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæder mig vildt til i aften!!!! __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 21 September 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
urte skrev:
| Glæder mig vildt til i aften!!!! |
|
|
Jeg glæder mig til Urte fortæller om sin oplevelse med Onkyo, han har om nogen mulighed for, at vurdere hvordan den lyder i forholde til andet grej .
Håber der kommer et lille input allerede i aften .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lader til at mit resonnement om at vælge Onkyo'en ud fra bedste specs. holder vand:
"Auch von unten bekommt der Denon AVR-4308 mächtig Druck: der Onkyo NR-905 kann zwar nicht ganz die Ausstattungsfülle des Denon Receivers bieten, kontert dafür aber mit einerm lebendigerem, aussagekräftigerem Klangbild und ist 700 Euro günstiger"
(oversat står der noget i retning af at Onkyo'en ikke har lige så meget udstyr, men den har en mere levende og kraftigere lyd OG er billigere)
http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_cinemike4308.shtml
Desværre er den stadig i restordre i Tyskland, så jeg venter endnu på mit eksemplar.
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 05 December 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har læst et norsk blad - Hjemmekino - hvor de har en stor test af Denon 4308, og de er virkelig imponerede over dens performance, både på billede og på musik siden. Derud over er den kraftfuld og ekstremt fleksible i alle dens muligheder angående setup af effekttrin og ind/udgange.
Jeg er personligt lidt bange for Onkyo`ens scaling af component - er det også et issue på 905?
Mvh
LBA75
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis de ikke sammenligner med noget, så har testen jo ikke den helt store værdi. Alt får jo positive tests.
Der er en sammenligningstest i det tyske Video, hvor målingerne viser at en Onkyo 875 er langt kraftigere end en Denon 3808. En del tyder på at det samme gør sig gældende for de større modeller.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 05 December 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja, men om man har 140 eller 200 watt at lege med gør nu ikke så pokkers stor forskel. Jeg ville nok nærmere lytte lidt på dem i stedet og tage den der passede bedst til resten af setup'et
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| tja, men om man har 140 eller 200 watt at lege med gør nu ikke så pokkers stor forskel. Jeg ville nok nærmere lytte lidt på dem i stedet og tage den der passede bedst til resten af setup'et |
|
|
Det er jo heller ikke det jeg skriver. Det er ikke watt tallet vi snakker om. De er grotesk oppustede på dem alle sammen. Men når de kalder Denon for svag i testen, og målingerne afspejler dette, så vælger jeg at holde mig fra den. Se målingen her:
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har aldrig hørt nogle af de andre recievere, men har selv Onkyo TX-SR805'eren. Kan kun sige at hvis du er til en lyd med masser af dynamik og knald på, så er det et godt valg. Har fx lige købt "Phil Colins: The first farewell tour", hvor koncerten starter op med drums, drums and more drums, der mærker man virkelig lækre punch. Har også afprøvet DVD'en med "Blue Man Group, the complexe rock tour" sang nr.2, hvor de opdager rørene man kan spille på, lige idet bandet hjælper dem igang med rockmelodien, der føler man igen det dejlige punch.
Synes også den gør det godt i stereo brug, men der synes jeg tilgengæld at det jeg har hørt fra Marantz er en tand bedre.
Held og lykke, hvad du så end bestemmer dig for. Tror også alle de mærker der er nævnt her i tråden er udmærket.
Mvh
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde helt overset, at Areadvd også har testet 905'eren:
http://www.areadvd.de/hardware/2007/onkyo_tx_nr905.shtml
De kan da knap nok få armene ned 
"Der Onkyo TX-NR905 ist unter Berücksichtigung des Preis-/Leistungsverhältnisses einer der besten AV-Receiver, den wir je getestet haben"
|
| Til top |
|
| |
sommelle Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Jeg havde helt overset, at Areadvd også har testet 905'eren:
http://www.areadvd.de/hardware/2007/onkyo_tx_nr905.shtml
De kan da knap nok få armene ned 
"Der Onkyo TX-NR905 ist unter Berücksichtigung des Preis-/Leistungsverhältnisses einer der besten AV-Receiver, den wir je getestet haben"
|
|
|
AreaDVD har generelt svært ved at få armene ned over noget som helst
Jeg har en 905ér, og helt ved siden af der er de da ikke.
m.v.h.
|
| Til top |
|
| |
56wilson Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der jo ikke netværk i Onkyo 875 som der f.eks. er i Denon 3808. Får man samme muligheder og kvalitet, hvis man så tilføjer en netværks dock station til Onkyo 875'en?
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 23 December 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også en 905, er MEGET tilfreds, har været inde og høre/prøve denon 3808, men synes bare at onkyoen er federe, både kvalitet, design og funktionalitet, bruger iøvrigt 905eren sådan at jeg har et pioneer 508 i stuen og et 436 i køkkenet, da der er 2x hdmi ud på 905 kan jeg have køkkenet som zone to dvs. at parabol, ps3, xbox 360 osv kan jeg bruge i både stue og køkken det er en af de ting som gøre 905eren så fed synes jeg.
den har iøvrigt også netværkstik
Tommy __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Thomasdk1405 Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 05:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Det lader til at mit resonnement om at vælge Onkyo'en ud fra bedste specs. holder vand:
"Auch von unten bekommt der Denon AVR-4308 mächtig Druck: der Onkyo NR-905 kann zwar nicht ganz die Ausstattungsfülle des Denon Receivers bieten, kontert dafür aber mit einerm lebendigerem, aussagekräftigerem Klangbild und ist 700 Euro günstiger"
(oversat står der noget i retning af at Onkyo'en ikke har lige så meget udstyr, men den har en mere levende og kraftigere lyd OG er billigere)
http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_cinemike4308.shtml
Desværre er den stadig i restordre i Tyskland, så jeg venter endnu på mit eksemplar.
|
|
|
Hov - som meget aktiv læser af ovennævnte side, så skal jeg lige gøre opmærksom på, at når der står noget med cinemike, så er der tale om modificerede udgaver af standard produkter - altså med andre ord "tunede" udgaver. Så du må ikke sammenligne sådan en 4308 med noget som helst. Nu ved jeg så godt at det var Onkyo'en du gik efter - men nu ved du det !
__________________ Hilsen
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 07:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men lige netop det uddrag jeg havde valg, var deres begrundelse for, hvorfor man skulle forbedre 4308'eren. De skrev altså om den umodificerede version lige der
|
| Til top |
|
| |