Forfatter |
|
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
Sendt: 11 November 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du overvejer at sætte 5,7 mm kabelbakke op mellem lærred og højtaler?
Det ville nok være bedre at give det korte stykke en klat maling med samme farve som vægen. Er normalt slet ikke fortaler for den løsning, men
når det kun drejer sig om det korte stykke...
De højtalere er bare blevet helt vildt fede. Jeg synes bare det er lidt synd at de mellemtoner har den afskårne kant, men sådan er det nu engang.
Med frontstof kan man jo alligevel ikke se det.
/Hansson
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 12 November 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CKN.
Ser godt ud, når kablerne er kommet i bakkerne...
Har lige et spørgsmål til dine gamle højttalere: Har du selv bejdset dem i sin tid??? Og hvis du har, med hvad??
Overvejer selv at lave mine i samme farve, det ser nemlig flot ud, specielt til kevlar-membraner.
Mvh
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
Sendt: 12 November 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hansson: Ja, jeg ved ikke helt endnu med det kabelbakkeværk... Enhederne har nok fået den afskårne kant med henblik på at montere dem i et meget smalt kabinet? -men ja, kommer jo ikke til at se det, når frontstoffet kommer på... -og ja, selvom det egentligt er et simpelt byggeri, synes jeg også selv det er blevet ret cool 
Dief: Kabelbakker er ALTID en god ting Men hensyn til de gamle højttalere, ja, jeg har selv bejset dem. Det er sprit-bejse på pulverform. Det er den der hedder mahogni. Tror du kan få det ude i Stark. Jeg startede med at købe et enkelt brev og så lave prøver. Der står jo en anbefalet mængde sprit der skal i sådant en brev... Jeg delte så brevet op i 4 lige store portioner, hvorefter jeg forsøgte med mindre sprit, den anbefalede mængde, osv... Jeg havde nogle prøvestykker af finér liggende som jeg bejsede på. Sådan bare for at finde den rigtige farve... Du bør også prøve at lakére dem, for det giver en helt anden farve så... Når du så har fundet farven og det rigtige blandeforhold, så skal du være sikker på at du får købt NOK bejse. Hvis du løber tør undervejs, ødelægger du det hele og du får aldrig blandet det samme forhold igen... Bare en lille reminder... -en anden ting... Det her bejse smitter afsindigt meget af! Så pas på tøj, gulve og omgivelser!! Selv efter det er tørt, smitter det af. Det er først når det er lukket med et par lag lak, at højttalerne er til at håndtere igen...
Alt herfra den influenza-inficerede selvbygger...  __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 12 November 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N skrev:
Hansson: Ja, jeg ved ikke helt endnu med det kabelbakkeværk... Enhederne har nok fået den afskårne kant med henblik på at montere dem i et meget smalt kabinet? -men ja, kommer jo ikke til at se det, når frontstoffet kommer på... -og ja, selvom det egentligt er et simpelt byggeri, synes jeg også selv det er blevet ret cool 
Dief: Kabelbakker er ALTID en god ting Men hensyn til de gamle højttalere, ja, jeg har selv bejset dem. Det er sprit-bejse på pulverform. Det er den der hedder mahogni. Tror du kan få det ude i Stark. Jeg startede med at købe et enkelt brev og så lave prøver. Der står jo en anbefalet mængde sprit der skal i sådant en brev... Jeg delte så brevet op i 4 lige store portioner, hvorefter jeg forsøgte med mindre sprit, den anbefalede mængde, osv... Jeg havde nogle prøvestykker af finér liggende som jeg bejsede på. Sådan bare for at finde den rigtige farve... Du bør også prøve at lakére dem, for det giver en helt anden farve så... Når du så har fundet farven og det rigtige blandeforhold, så skal du være sikker på at du får købt NOK bejse. Hvis du løber tør undervejs, ødelægger du det hele og du får aldrig blandet det samme forhold igen... Bare en lille reminder... -en anden ting... Det her bejse smitter afsindigt meget af! Så pas på tøj, gulve og omgivelser!! Selv efter det er tørt, smitter det af. Det er først når det er lukket med et par lag lak, at højttalerne er til at håndtere igen...
Alt herfra den influenza-inficerede selvbygger...  |
|
|
God bedring  Ang. bejdse: Husk det SKAL være spritbejdse og ikke vandbejdse hvis du vil lakere bagefter. Er første gang bejdse for lys, så smør et lag mere på. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for begge jeres råd/tips. Og god bedring til dig CKN.
Har læst at spritbejdse er bedst, da det kan lægges i tyndere lag. Det siges at to tyndere lag er bedre end et tykt lag, og vand bejdse skulle være svært at lave tynde lag med.
Vil sørge for at jeg har nok bejdse efter første blanding, så der ikke sker farveskift undervejs. Ville være ærgeligt.
Takker igen
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er de lavet i CNC-fræseren, eller har du gjort det selv??? De ser nemlig igen, meget professionelt ud 
__________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Er de lavet i CNC-fræseren, eller har du gjort det selv??? De ser nemlig igen, meget professionelt ud 
|
|
|
Som der står, er det med rundsav, stiksav og overfræser... -fremstillet i kælderen... __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror nok jeg har kvajet mig lidt i dag... Havde overvejet om jeg skulle male rammerne grå, men havde lidt for travlt med bare at få stoffet monteret... Så nu synes jeg man kan træet igennem stoffet... Skal det rettes, skal jeg flå stoffet af, og har ikke nok til at lave en ekstra... Desuden skal der også pilles 50 klips ud af frontpladen... 
Ikke så positivt lige pt...  __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 22 November 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv bøv med det frontstof..Kom igen   Super spændende setup du er ved at have færdigt. Flot arbejde - jeg tror jeg ønsker mig en overfræser - den kan da virkeligt lave finish der sparker r..v. Tak for kigget Mvh. offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Øv bøv med det frontstof..Kom igen 
Super spændende setup du er ved at have færdigt. Flot arbejde - jeg tror jeg ønsker mig en overfræser - den kan da virkeligt lave finish der sparker r..v.
Tak for kigget Mvh. offcourse
|
|
|
Ja, det var da surt show det der  . Offcourse HAR DU IKKE EN OVERFRÆSER ? tsk tsk tsk Det har alle gør-det-selv mænd, det bedste stykke værktøj  , ønsk dig en til jul. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
Kenneth Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 22 November 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super gennemført projekt
Jeg glæder mig til se sub'en
Med hensyn til front stof og ramme farve, har jeg brugt sort til sort front stof, det virker godt. __________________ Mit DIY Setup
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for ros og skulderklap... 
Det er som sagt kun én frontstofplade det drejer sig om... Tror nok så jeg vælger at male de andre plader... -og det er altså meget forskelligt hvordan man ser det, når lyset kommer fra forskellige vinkler/og eller om det er dag eller aften...
Her er lige et billede af "svineriet" 

__________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N skrev:
Tak for ros og skulderklap... 
Det er som sagt kun én frontstofplade det drejer sig om... Tror nok så jeg vælger at male de andre plader... -og det er altså meget forskelligt hvordan man ser det, når lyset kommer fra forskellige vinkler/og eller om det er dag eller aften...
Her er lige et billede af "svineriet" 

|
|
|
På det billede er der jo ikke noget at klage over, flot flot arbejde med frontstof.  __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 23 November 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi...
Det ser da overdrevet godt ud. Superflot med den valgte farve/frontstof.
Cheers
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N skrev:
Dief skrev:
|
|
|
Som der står, er det med rundsav, stiksav og overfræser... -fremstillet i kælderen...
|
|
|
Ahhh.... det gik vist lidt for stærkt 
Men med frontstoffet på ser det jo rigtig fint ud, det ligner ikke hjemmebyg, meget professionelt lavet. Synes ikke det ser generende ud heller, man kan kun lige ane trækanten på billedet, men det kan jo snyde i forhold til virkeligheden. __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 November 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis dine store problemer er så små, vil du ikke kend mine små problemer  
Det ser for fedt ud.. hvis det bliver pænere bliver du jo nædt til at sælge den slags
Totalt i orden
Mvh. Offcourse.. som ønsker sig en overfræser til jul
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de "store" problemer fortsætter... Der er jo boret huller i frontstofpladerne til de her "propper" som holder frontstofpladen på plads... Så tænkte jeg lige at jeg ville lukke hullet til fra den ene side, så dette heller ikke kunne ses gennem frontstoffet... Men jeg glemte lige at jeg skulle undersænke hullerne fra bagsiden først, så nu er jeg nød til at bore hullerne op igen... Ja, det går rigtigt godt her... Men skal da nok få dem færdige på et tidspunkt... 
Ja, Offcourse_dk26, det burde der være plads til under juletræet. Tror min kostede 200 eller 250 kr... Så det burde der da være til i budgettet... -og Dief har den samme som jeg, så det kan da ikke være helt ved siden af...  __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt undervejsbilleder af de andre frontstoframmer...
 Specialværktøj... Kunne ikke lige finde en undersænker der passede, og så laver man jo bare én selv, når man er i branchen... 
 -og sådan virker den...
__________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 November 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blærerøv    Fedt med den finish der er hele vejen igennem..selv med stiksavog overfræser.. eller når du slår dig løs med de store specialmaskiner etc. Jaaah. Kan den spytte dele ud om natten kan der sælges "byggesæt til byggesættet".... "notch noth... know what I mean?? notch notch!" (Python-classic) Ser super godt ud. Stjerneanmeldelsen venter vi spændt på! Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|