Forfatter |
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 28 November 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aha..... genial-måde at lave et undersænkningsbor på __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
Sendt: 28 November 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Aha..... genial-måde at lave et undersænkningsbord på  |
|
|
Ja, ikk... 
Nu er de resterende rammer blevet malet grå, og jeg kan gå i gang med frontstoffet igen...  __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Den "grimme" side... f**k der er mange clips i... 
 Nu er billedet taget med blitz, så det træder lidt mere frem end det egentligt er... Men ret cool efterhånden... 
__________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 29 November 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fino fino, man skal du ikke have afmaskning på dit lærred ?
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 30 November 2007 kl. 05:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, igen kan man kun sige det er rigtig fint.
Men hvad med evt. bare en ramme, til det lærred?? Det gør meget godt for øjet, når der er ramme på, kan få det til at se ud som om der er mere kontrast i billedet.
Men du har sikkert rigeligt at se til nu med subben?
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

|
Sendt: 30 November 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, "pladen" har efterhånden hængt der på væggen i 2½ år og synes aldrig det har været et problem... Skulle det laves så er der to store problemer... 
1. Hvis jeg skal dække noget at lærredet til med en ramme, så giver det mindre billedareal **NIX* 2. Hvis jeg skal sætte en ramme udenom så skal højttalerne flyttes **NIX**
Men har nu heller ikke nogen planer om at gøre det... 
 Billede taget i dagslys...
 Hvis der nogen der er i tvivl om formen på den gamle højttaler og hvor den har stået... 
|
Til top |
|
|
popeye_2k Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 30 November 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sq godt ud carsten, kan godt gå hen og blive lidt misundelig over folk der har styr på værktøjet på den måde  Hvad med lidt moonshine arbejde på de der CNC maskiner for en gammel Park bebeoer??  Tror næsten den bedre og mest bestemmende halvdel kunne gå med til hjemmebio i stuen hvis det ser sådan ud  Tilbage til subject, hvordan er lyden i de kasser nu hvor de har fået hængt lidt og sikkert også spillet en del, kan de nok levere varen uden sub? __________________ Denon, Yamaha og DIY Speakers
Se hjemmesiden for billeder osv
Mit Setup
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

|
Sendt: 30 November 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
popeye_2k skrev:
Det ser sq godt ud carsten, kan godt gå hen og blive lidt misundelig over folk der har styr på værktøjet på den måde 
Hvad med lidt moonshine arbejde på de der CNC maskiner for en gammel Park bebeoer??  Tror næsten den bedre og mest bestemmende halvdel kunne gå med til hjemmebio i stuen hvis det ser sådan ud 
Tilbage til subject, hvordan er lyden i de kasser nu hvor de har fået hængt lidt og sikkert også spillet en del, kan de nok levere varen uden sub? |
|
|
Mojnz Søren... Du har bare valgt den forkerte branche... -og måske nogle forkerte gener? 
Jamen jeg vil sige at jeg er glad for lyden efterhånden... De spiller så ikke uden sub, det er de for "flade" til... Min gamle sub står og pumper lidt i baggrunden...
-og ja... de er efterhånden ved at have en god WAF-faktor...  __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
popeye_2k Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 30 November 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja men ligefrem og skifte branche for miine egne personlige projekter er måske i overkanten 
Regnede også med at de skulle have lidt hjælp fra en sub, men hvis resten af lyden så er i orden er det jo intet problem.
Men thumbs up for resultatet det ser godt ud 
Hvor stort er dit lærred egentlig 2 meter i bredden? eller mere? __________________ Denon, Yamaha og DIY Speakers
Se hjemmesiden for billeder osv
Mit Setup
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

|
Sendt: 30 November 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
Sendt: 30 November 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Hold fast det er gennemført det projekt. Og du har fået en del af din stue tilbage :)
Jeg glæder mig til at få en fladskærm, så jeg får mere gulvplads i min stue.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 30 November 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N skrev:
Tja, "pladen" har efterhånden hængt der på væggen i 2½ år og synes aldrig det har været et problem... Skulle det laves så er der to store problemer... 
1. Hvis jeg skal dække noget at lærredet til med en ramme, så giver det mindre billedareal **NIX* 2. Hvis jeg skal sætte en ramme udenom så skal højttalerne flyttes **NIX**
Men har nu heller ikke nogen planer om at gøre det... 
|
|
|
Du kunne jo lave en prøvemaske, en der bare er tapet fast. Jeg tror du bliver overrasket over hvor meget det giver. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 06:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imponerende! Glæder mig stadig til at høre om resultatet med den tilhørende sub.
Har du overvejet en ekstra center over lærredet?
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man behøver vel ikke lave mere end 10 cm. maske- blot for at prøve det?
Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op... 5 dage uden internet herhjemme... Men nu er et defekt modem skiftet, og jeg er klar igen! 
mollecon skrev:
Imponerende! Glæder mig stadig til at høre om resultatet med den tilhørende sub.
Har du overvejet en ekstra center over lærredet?
|
|
|
Ja, jeg var faktisk inde på det en overgang... Men så skal man jo til at have en ekstra forstærker på. Har efterhånden set et par film nu, og synes ikke det er det store problem...
Offcourse_dk26 skrev:
Man behøver vel ikke lave mere end 10 cm. maske- blot for at prøve det?
Offcourse
|
|
|
Det er da muligt at det vil give mere kontrast osv, men jeg synes faktisk at lærred og væg glider fint ud i ét pt... Sætter jeg en sort ramme om så virker det virkelig bare som en stor sort ramme på væggen...  __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 December 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har nok ret.
Der er jo lige noget der bl.a. kaldes WAF.. eller også bare "almindelig" stil ifht. om man vil skilte med hjemmebioen eller ej.
En sort kant vil jo i særdeleshed fremhæev lærredet kan jeg godt se.
Godt du er så tilfreds med resultatet. TIllykke med det - håber alt holder længe og spiller bedre og bedre.. er de spillet til endnu?
Mvh Offcourse
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

|
Sendt: 08 December 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Du har nok ret.
Der er jo lige noget der bl.a. kaldes WAF.. eller også bare "almindelig" stil ifht. om man vil skilte med hjemmebioen eller ej.
Godt du er så tilfreds med resultatet. TIllykke med det - håber alt holder længe og spiller bedre og bedre.. er de spillet til endnu?
Mvh Offcourse
|
|
|
Ja, i mit tilfælde er der er det MAF... Jeg har forresten haft skilte hængende, men har faktisk lige taget dem ned... Tror det kommer med alderen, så starten var det sjovt, nu synes jeg bare ikke det passer ind mere...
Ja, jeg tror de er ved at være tilspillet, de har faktisk kørt i "5-kanals stereo" når jeg hører radio (som jeg næsten altid gør...) Så de har da efterhånden fået nogle timer...
Det næste jeg så skal lave (mod andres forventninger) er at få lavet mit TV-bord... Men det skal nok bare være 2 plader og nogle afstandsstykker...
Derefter kommer subben... __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 08 December 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N skrev:
Offcourse_dk26 skrev:
Du har nok ret.
Mvh Offcourse
|
|
|
Ja, i mit tilfælde er der er det MAF... Jeg har forresten haft skilte hængende, men har faktisk lige taget dem ned... Tror det kommer med alderen, så starten var det sjovt, nu synes jeg bare ikke det passer ind mere...
|
|
|
Hmmm..... Du skrev engang til mig at du tænker som en kvinde. Du er da vel ikke ved at forvandle dig til en??  
Skulle ikke undre mig, hvis vi på et tidspunkt for et billede af CKN's bio, godt dekoreret med julepynt. Min kæreste har nemlig allerede hængt en engel op over hver højttaler , men synes også selv det ser lidt sødt ud......wuahhhh nu er jeg også ved at forvandle mig!!!
Mvh
Dief
__________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 December 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief Dief Dief.. Hænger englene nede og svinger med bassen eller hvad.. ellers er det da vildt "sukkersødt"   Nåh ja - julen er jo hjerternes tid.. og hvis et par engle kan opveje blomster ved nyindkøb, så hang bare løs piger   God jul i den lille hjemmebiograf  Offcourse
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

|
Sendt: 10 December 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Hmmm..... Du skrev engang til mig at du tænker som en kvinde. Du er da vel ikke ved at forvandle dig til en??  
Skulle ikke undre mig, hvis vi på et tidspunkt for et billede af CKN's bio, godt dekoreret med julepynt. Min kæreste har nemlig allerede hængt en engel op over hver højttaler , men synes også selv det ser lidt sødt ud......wuahhhh nu er jeg også ved at forvandle mig!!!
Mvh
Dief
|
|
|
Du skræmmer mig sku lidt engang i mellem, Dief... 

|
Til top |
|
|