| Forfatter |
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
I sandhed en sød lille sag men er den til at opdrive på marked ?
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet med at finde en værdig substitut for Gravity er nok at det er få af os herinde der har hørt en Gravity irl. Derfor vil det let blive en kasten frem og tilbage med store dyre forstærkere der måske slet ikke kan erstatte en Gravity.
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
|
Ja, sandelig en sød bette ting!
Problemet er jo netop at opdrive en - mener der er lavet 22 stks - så på træerene gror den ikke...
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
|
Ja, sandelig en sød bette ting!
Problemet er jo netop at opdrive en - mener der er lavet 22 stks - så på træerene gror den ikke...
|
|
|
tja, det sætter ligesom nogle ting i perspektiv.
Du må igang med en målrettet jagt på denne kæmpe 
|
| Til top |
|
| |
Bonderøven Udelukket fra forum

Dobbeltprofil - CVO2004
Bruger siden: 04 September 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlæg slettet af Administrator!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved nogle vil give mig hug for dette forslag.
Det klart bedste forstærker jeg har hørt, hvor jeg i forvejen kendte resten af set-up'et er Tact Millenium MkII (der er kommet nyere til siden).
Mere letflydende forstærker skal man lede længe efter. Detaljerne står mejslet ud, og bunden er dyb. Måske vil nogle mene at bunden mangler pondus. Tact'en sparker ikke som en hest.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Det klart bedste forstærker jeg har hørt, hvor jeg i forvejen kendte resten af set-up'et er Tact Millenium MkII (der er kommet nyere til siden).
Mere letflydende forstærker skal man lede længe efter. Detaljerne står mejslet ud, og bunden er dyb. Måske vil nogle mene at bunden mangler pondus. Tact'en sparker ikke som en hest.
|
|
|
Amen, brother! Jeg ville også gerne have skrevet Tact, nu hvor Kubikken ikke er der til at lave hjulspin udover mit indlæg , men turde alligevel ikke. Og jeg kan også fornemme, at det nok ikke liiige er det der efterlyses. Jeg har jo faktisk hørt min Tact op imod Gravity, og synes det gjorde det godt. Jeg mener faktisk den har mere hug i bassen end Gravity?(hvis det er det man ønsker). Flere lytteindtryk er at finde i 3020 tråden.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Kjeldsen skrev:
|
|
|
|
Amen, brother! Jeg ville også gerne have skrevet Tact, nu hvor Kubikken ikke er der til at lave hjulspin udover mit indlæg , men turde alligevel ikke. Og jeg kan også fornemme, at det nok ikke liiige er det der efterlyses. Jeg har jo faktisk hørt min Tact op imod Gravity, og synes det gjorde det godt. Jeg mener faktisk den har mere hug i bassen end Gravity?(hvis det er det man ønsker). Flere lytteindtryk er at finde i 3020 tråden.
|
|
|
Jeg har ikke rigtigt hørt Gravity på inspilninger med hug i bunden, så her er jeg lidt blank på den.
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stemmer for M22 biamping: Een M22 giver en imponerende, dyb bas, to må give mere af det samme.
Mvh Ulrik
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulrikmm skrev:
|
Jeg stemmer for M22 biamping: Een M22 giver en imponerende, dyb bas, to må give mere af det samme.
Mvh Ulrik
|
|
|
Jeg er enig. Desværre tror den kære kaptajn ikke på det  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
ulrikmm skrev:
|
Mvh Ulrik
|
|
|
Jeg er enig. Desværre tror den kære kaptajn ikke på det 
|
|
|
Jeg har haft M22 og det var en skæg "lille" fætter med en god bund. Sammen med VDH Magnum og Coupé nærmest noget af det hyggeligste hyggesetup...
Biampet har jeg ikke prøvet at høre op imod standalone, så det kan jeg ikke udtale mig om...
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Total Ot....... Smid lige Tony Sheridan and The Beat Brothers version af Nobody's Child (1961) på et hvilket-som-helst anlæg..... Selv på et 499 kroners Bilka-Bling-Bling anlæg, vader man rundt mellem musikerne. Hvad kan man mere ønske sig????? Bortset fra mit indlæg 
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
| Problemet med at finde en værdig substitut for Gravity er nok at det er få af os herinde der har hørt en Gravity irl. Derfor vil det let blive en kasten frem og tilbage med store dyre forstærkere der måske slet ikke kan erstatte en Gravity. |
|
|
Hvad så med dem der har hørt en Gravity men ikke de andre alternativer der nævnes ? Jeg har ikke hørt noget der kan matche den, jeg er bange for at vi skal op i +75k-klassen før der er nogen der vil lege med - og med de brugtpriser de handles til, hvis ellers man kan finde et eksemplar, er det jo næsten et fund. Man skal så bare lige have banket et hul i væggen så dens røv kan stikke igennem til soveværelset og varme lillemor her i de kolde vinternætter  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
og nu har du natruligvis også selv lyttet til MAC, så kan du dele nogle flere indtryk med os andre.
|
|
|
Jeg har lyttet meget til mac, dog ikke nævnte model men mc1201 trinnene, mc501 samt ældre transistor modeller. Og ærligt talt gør de grin med Gravity. (må indrømme at jeg kun har hørt gravity et par gange, men det er ikke noget der har sat varige spor.)
En bekendt i usa meddeler mig at de linkede trin lyder af mc1201, bare mere af alt (hvordan forstår jeg ikke).
Men hvis der skal en udskrivning til så en mac ($60.000) eller de andre forslag så må 1. poster vel også have en lidt mere end løst kendskab til hvad der befinder sig på markedet og mon ikke at et sæt andre højttalere end Dali Grand kunne give større udbytte (beklager, men jeg synes altså ikke den er mere end gennemsnitlig - dukker og gemmer sig).
Held og lykke med Jagten (check nogen af Jungsons modeller, ikke de gænse, men de store modeller, har høret nogen ganske seriøse monotrin syd for grænsen og de kan seriøst massere membraner og der er ikke så eksorbitant dyre som mange af de andre
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da morsomt, som indtrykkene er forskellige mht. til Gravity...
Lige fra den findes ikke bedre til gumpetung og bliver til grin...
Det siger jo nok mere om hvor forskellige vi er og i hvilke sammenhænge den er hørt...
Jeg agter at høre lidt seriøse forstærkere i mellemtiden at en evt. Gravity skulle dukke op, men hvem ved om jeg finder en anden i mellemtiden eller bare lever videre med min ellers dejlige Namit effekt...
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Det lader jo desværre til at det nærmest er umuligt at opdrive en Gravity, så derfor er jeg begyndt at lede efter værdige alternativer...
Mine ønsker er som følger, lidt som en kendt bokser "Fly like a butterfly - sting like a bee!"...
Oversat til hifi "Spille letflydende/luftigt så det er en fryd - men kan sparke i bassen, som en hest"...
Dette kan en Gravity!
Derfor er jeg nu blevet opmærksom på Krell og måske er det netop svaret på mine drømme
Efter lidt søgen her på sitet er der flere tegn på at det skal hedde FPB serien...
Desværre ser de gamle Krell bare noget mere lækre ud - med masser af massive alufronter - det er jeg lidt en sucker efter...
Fx Krell KRS 200 165kg pr banditblok, SLURP! Desværre er de fra 1988-1991, så de lytter har nok set bedre dage - derfor er de ALT for dyre synes jeg...
En mellemting kunne jo være de tidlige FPB fra 1996 og frem indtil de nye med den buede front...
De skal trække et par Dali Grand i en stue på 34m2 og jeg ELSKER ren og dyb BAS!
Er der fordele ved at vælge monoblokkene?
Kom bare med indspark... |
|
|
JJ-teknik har en Graveti stående, kender ikke standen på den.
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
morkaj:
og mon ikke at et sæt andre højttalere end Dali Grand kunne give større udbytte (beklager, men jeg synes altså ikke den er mere end gennemsnitlig - dukker og gemmer sig).
[/QUOTE]
Jeg har tænkt det samme - de fleste af de foreslåede effekttrin er totalt overkill at benytte på en Dali Grand, da denne ht. ikke vil kunne formidle hvad disse trin egentligt kan præstere. Men til syvende og sidst er der jo kun én der afgør det, nemlig trådstarter.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
|
morkaj:
og mon ikke at et sæt andre højttalere end Dali Grand kunne give større udbytte (beklager, men jeg synes altså ikke den er mere end gennemsnitlig - dukker og gemmer sig).
[/ QUOTE]
Jeg har tænkt det samme - de fleste af de foreslåede effekttrin er totalt overkill at benytte på en Dali Grand, da denne ht. ikke vil kunne formidle hvad disse trin egentligt kan præstere. Men til syvende og sidst er der jo kun én der afgør det, nemlig trådstarter.
|
|
|
Ja, og det vidste jeg at ville blive påtalt, men det er nu en herlig speaker når den får det rette udstyr på...
EDIT: Faktisk er hele Grand serien rigtig dejlig, at I ved det! 
Og ja, det er jo KUN mig der kan afgøre det! 
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
| Problemet med at finde en værdig substitut for Gravity er nok at det er få af os herinde der har hørt en Gravity irl. Derfor vil det let blive en kasten frem og tilbage med store dyre forstærkere der måske slet ikke kan erstatte en Gravity. |
|
|
UPS , så har jeg da muligheden for at høre den , det er vel egentlig ikke en bondegård der forlanges for sådan en ´ener __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |