Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 19:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Preamps HD+HDMI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 September 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Desværre komme Onkyo PR-SC885P Preamp ikke til salg i Europa, da den tilhøre Onkyo´s Pro serie, som kun bliver solgt i USA og Japan
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Acorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 30 September 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Det samme her, hvornår komme Audiolab 8000 AP til salg ?

Og hvad bliver prisen ?

Og hvor kan det købet (billigest) ?

Tapeconnection ser ud til at have den. Og prisen er 15.995,-

Til top Vis Acorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acorn

chewie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvorfor give 15.995,- for Audiolab 8000 AP, når man kan køve Denon DN-A7100 for lige over 8000,-

Til top Vis chewie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chewie

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Av Presicion

Du siger at i fremtiden vil PCM HD lyd ligge i afspilleren, men hvordan vil det se ud, hvis man bruger et mediecenter til at afspille film. Skal det være lydkortet, der skal dekode, når de nu kommer på marked med HDMI og HD lyd. Lige pt. har jeg en Thule effektforstærker og forforstærker, som er tilsluttet til et TerraTec lydkort. Kører godt nok PCM i stereo, men engang vil jeg jo gerne skifte den forforstærker ud med en, der har de nye HD lydformater, så jeg kan køre 7.1 i PCM via HDMI. Skal det så være lydkortet, der skal dekode eller kan det lade sig gøre via forforstærkeren, hvis de begge veje understøtter PCM via hdmien og lader forstærkeren gøre arbejdet?

Håber jeg har udtrykket mig klart nok, for er stadig lidt uviden på dette punkt. 

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:
Av Presicion

Du siger at i fremtiden vil PCM HD lyd ligge i afspilleren, men hvordan vil det se ud, hvis man bruger et mediecenter til at afspille film. Skal det være lydkortet, der skal dekode, når de nu kommer på marked med HDMI og HD lyd. Lige pt. har jeg en Thule effektforstærker og forforstærker, som er tilsluttet til et TerraTec lydkort. Kører godt nok PCM i stereo, men engang vil jeg jo gerne skifte den forforstærker ud med en, der har de nye HD lydformater, så jeg kan køre 7.1 i PCM via HDMI. Skal det så være lydkortet, der skal dekode eller kan det lade sig gøre via forforstærkeren, hvis de begge veje understøtter PCM via hdmien og lader forstærkeren gøre arbejdet?

Det afhænger primært af softwaren, vil jeg mene. Jeg vil sige det sådan, at hvis hardware-producenterne tænkte sig bare en lille smule om, så ville det være ekstremt logisk at køre 7.1 PCM mellem PC og forforstærker, og lade dekodningen ske i PC'en (præcist som fra afspiller til forforstærker). Desværre har producenterne meget travlt med at vælge den ulogiske løsning lige nu, og lade al dekodning ske i forforstærkeren. Derfor findes der vist p.t. ikke nogen afspillere der kan afkode alle formater til PCM. Forhåbentligt kommer det snart. Så svaret er: Det BØR være lydkortet der dekoder til PCM, men forforstærkeren der håndterer bass management, delay osv. Om det kommer til at foregå sådan i praksis, er et særdeles åbent spørgsmål, som jeg ville ønske jeg kunne svare på.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

chewie skrev:

Hvorfor give 15.995,- for Audiolab 8000 AP, når man kan køve Denon DN-A7100 for lige over 8000,-

Har den PCM lyd ind på HDMI indgangene?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Spørsmålet om Audiolab 8000 AP ikke lyder beder end Denon DN-A7100, som er en Proff. surround preamplifier, proff. udstyr er just ikke er
kendt for at havde en god lydkvalittet.

- Denon DN-A7100 AV surround preamplifier
- 7.1 balanced line Level XLR outputs (+4dB/-10dB switchable),
- balanced XLR auxiliary audio input (+4dB/-10dB switchable),
- HDMI video switching (v1.1, 2 sources),
- 192kHz/24-bit Crystal® DAC on all 8 channels,
- 32-bit digital surround processing chipsets,
- setup menu via video outputs (composite, S-Video, component),
- video convert feature (composite/S-Video to component),
- Dolby Digital EX, Dolby Digital, DTS ES (discrete 6.1, matrix 6.1, Neo:6) Decoding, Dolby Pro Logic IIx (movie, music, game), Circle Surround II
(movie, music, mono), HDCD decoding,
- RS-232C system control terminal.
- Dimensions: 19"/3U. Weight: 10kg

The new HDMI enabled 8000 series Audio Processor is a reference quality 7 channel audio processor and preamplifier.

Designed to offer optimal performance with both 2 channel stereo, multi-channel audio and any digital audio source, the 8000AP has an
impressive feature set, however, the real elegance is in the versatility of its application. Unlike many such processors on the market, the 8000AP
is completely dedicated to high-quality audio reproduction. A full 5.1 analogue bypass option allows SACD or DVD-Audio sources to be fed directly
to the output stage for the cleanest possible signal path. Digital sources are processed with an impressive array of CODECs, covering all the latest
Dolby Digital and DTS formats, as well as our own propriety surround modes.

Most importantly, the 8000AP features 2 HDMI inputs, which can read audio transmitted via suitable HDMI enabled source components, and
retransmit the HDMI from either input to your monitor or projector. All HDMI inputs and outputs are also fully HDCP enabled.

- Digital input frequency response 10Hz - 20kHz (+/- 0.2dB), 5Hz - 75kHz (+/-3dB)
- Digital input THD + noise less than 0.002%
- Digital input sensitivity 0dBu (775mV), max 3.5V
- Analogue input frequency response 10Hz - 20kHz (+/- 0.2dB), 5Hz - 24kHz (+/-3dB)
- Analogue input THD + noise better than 0.003%
- Analogue dynamic range better than 100dB @1 kHz
- 5.1 bypass input sensitivity 0dBu (775mV), max 3.5V
- 5.1 bypass frequency response 10Hz - 20kHz (+/- 0.2dB), 5Hz - 100kHz (+/-3dB)
- 5.1 bypass input THD + noise less than 0.001%
- Analogue output dynamic range better than 110dB
- Analogue output level 0dBu (775mV) max 3.5V
- Volume control -90dB to +15dB in 1dB steps

Denon DN-A7100 bliver sikke ikke soldt til private, og spørsmålet er om den bliver soldt i Danmark ?

Og er der nogle af disse to der kan kørre mulikanals PCM over HDMI ?

Hvad ville i købe ?

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

se kommentarerne til Audiolab'en nederst i denne test

http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_nadm15m25.shtml

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Øv Svend P, det er på Tysk

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Angel skrev:
Av Presicion

Det afhænger primært af softwaren, vil jeg mene. Jeg vil sige det sådan, at hvis hardware-producenterne tænkte sig bare en lille smule om, så ville det være ekstremt logisk at køre 7.1 PCM mellem PC og forforstærker, og lade dekodningen ske i PC'en (præcist som fra afspiller til forforstærker). Desværre har producenterne meget travlt med at vælge den ulogiske løsning lige nu, og lade al dekodning ske i forforstærkeren. Derfor findes der vist p.t. ikke nogen afspillere der kan afkode alle formater til PCM. Forhåbentligt kommer det snart. Så svaret er: Det BØR være lydkortet der dekoder til PCM, men forforstærkeren der håndterer bass management, delay osv. Om det kommer til at foregå sådan i praksis, er et særdeles åbent spørgsmål, som jeg ville ønske jeg kunne svare på.

Jeg kan ikke huske, om du har svaret på det før, men hvorfor mener du det er bedre, kilden dekoder end med en central dekoder i forstærkeren ?

Er det ikke bedre med en ensartet dekodning, så det er ligemeget hvorfra man afspiller ?
Det er vel billigere at have en dekoder, end en dekoder i hver kilde ?

Er det ikke ofte forstærkeren som dekoder et dts-signal fra en dvd-afspiller i dag, hvis det forholder sig sådan, hvorfor skulle det så være bedre, at lave det modsat med HD-lyd?

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Jeg vækker lige liv i denne tråd igen...

Jeg står i en situation hvor jeg kører PCM ud af min computer via HDMI, men mangler noget til at digital til analog dekode i multi kanal. Da mit densen anlæg er ren analog.

Findes der en multi channel DAC m. HDMI ind ?

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Mech0z
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:

AV Precision

Tak for uddybningen

Synes sq det er lidt svært at finde ud af hvad der er den bedste og mest fremtidssikre investering indimellem.

Ditto. :(
Men nu har jeg ikke lige læst alt det AV precision sagde, men hvis man skal få afspilleren til at decode så må feks. PS3 da være vejen frem? Den decoder da efter hvad jeg har forstået.

Men hvis det er rigtigt er det så overhovdet nødvendigt at ens reciever understøtter HDMI 1.3 ? Altså hvis jeg vil have Deepcolor 48bit (Ved godt det ikke er udbredt, hvis overhovdet i brug pt.) så skal jeg vel have 1.3 men ellers?

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 Januar 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Har lige været denne rigtigt gode tråd igennem - hvordan gik det så? Er i alle ved at sælge jeres AV-amps for at opdatere til HDMI 1.3a?
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Denne tråd skal genoplives...

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Asteen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 April 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Ang konvertering fra pcm til analog, skal du have fat i en dac hvis du kører stereo. Skal du have surround, skal du have en dsp processor, altså noget i stil med denon DN-A7100 AV. 
Til top Vis Asteen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asteen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes