| Forfatter |
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da sitet skulle være for alle, kunne det være rart hvis man kunne få en anmeldelser af billige systemer, her tænker jeg mest på surround. Mange skal jo igang og vil gerne lige "se" om nu surround er noget for dem, uden at kaste 10tusindevis af kroner efter en løsning.
Ligesom topudstyr er blevet bedre, er "bunden" jo også blevet bedre og det kunne være sjovt at se hvor godt et system man kan få til en billig penge idag.
F. eks. kører et firma som cableman.dk med nogle ret gode tilbud, på komplette pakker og nogle stykker har da udtrykt de er ganske tilfredse med købet.
Ville hifi4all.dk panelet ikke prøve at lave sådan en test ?
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en rigtig god pointe du har der Hans J. Pt. er der ikke rigtig nogen af os der brænder igennem for surround sound, ud over Ricky der pt. ikke har lysten. Jeg føler mig f.eks. overhovedet ikke kompetent til at skrive en linie om det, så hvis der sidder en derude med viden og lysten, så er det bare med at melde sig under fanerne. Der er god en lille snært af surround på vej i en test af et højtaler system, den lander nok her om en uge eller to.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
for hvis man er ung er man ufornuftig, og har ikke andet end at spille højt i tankerne __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er nok ikke helt unfair at man skal være tyve. Kender det fra mig selv, begejstringen kan godt tage overhånd meget hurtigt og erfaringen er alligevel ikke i top.
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
 20 - jeg er slet ikke med
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin test men men læs lige det du skriver her igen
Konklusion: Onkyo TX-SR875 er en kæmpe evolution indenfor A/V Receivers. Den er i besiddelse af alle de brugbare funktioner, hvad enten du er lydentusiast eller/og billedefikseret, 875 kan det hele. Den kan trække nogle kæmpe højtalere, uden den bliver træt, den bliver bare ved og ved. Prisen og varmeudledningen er det eneste jeg vil pege på som en svaghed. Så hvis pengene ikke lige er til det, så SPAR, og du vil få en A/V Receiver der er yderst fremtidssikret og kan yde alle pengene, og lidt til. Helt bestemt 5 stjerner herfra.
Og du har jo prøvet alle kæmpe højttaler på den ikke ??? det håber jeg da.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Da sitet skulle være for alle, kunne det være rart hvis man kunne få en anmeldelser af billige systemer, her tænker jeg mest på surround. Mange skal jo igang og vil gerne lige "se" om nu surround er noget for dem, uden at kaste 10tusindevis af kroner efter en løsning.
Ligesom topudstyr er blevet bedre, er "bunden" jo også blevet bedre og det kunne være sjovt at se hvor godt et system man kan få til en billig penge idag.
F. eks. kører et firma som cableman.dk med nogle ret gode tilbud, på komplette pakker og nogle stykker har da udtrykt de er ganske tilfredse med købet.
Ville hifi4all.dk panelet ikke prøve at lave sådan en test ?
|
|
|
der skal nok komme tests af billigere grej også.. jeg har en lyst til at prøve mig med noget i den lave ende, men jeg skal lige have tid og plads til det igen  jeg kigger lige på det der cableman
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
power watt Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 948
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
undskyld jeg skriver her....men kunne osse værer sjovt at hifi4all lave flere test hos brugerne og fik nogle dygtig folk til skrive om´s sin anlæg eller hva ???
jeg kan li at spille super højt jeg er 37 år det står på mit cpr nr. bare ikke når jeg skal spille musik
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 475
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes der er brug for tests fra alle aldersgrupper. Erfaring mig her og der er fint nok. Men alderdommen lukker også nogle gange af for nye ideer og glemmer lidt hvordan de syntes deres anlæg skulle lyde da de selv var 20. Husk på at det ikke kun er jer aldrende hifi-nørder der skaber denne side
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonyes skrev:
Jeg synes der er brug for tests fra alle aldersgrupper. Erfaring mig her og der er fint nok. Men alderdommen lukker også nogle gange af for nye ideer og glemmer lidt hvordan de syntes deres anlæg skulle lyde da de selv var 20. Husk på at det ikke kun er jer aldrende hifi-nørder der skaber denne side |
|
|
det kan du have ret i.. men en hvis erfaring er skam nødvendigt, ellers ender man bare med at blive imponeret over alt man hører. Jeg vil hellere lade en erfaren anmelder teste billigt grej, end en uerfaren. men som nævnt, der skal nok komme flere tests af grej i den billige ende. Det er et af de mangler vi har i den afdeling, så det skal der rettes op på.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da nogle køber surround for både at bruge det til musik og film, kunne det nu også være meget rart med en test, der udelukkende gik på surroundudstyrets evner, i stereosammenhænge.  På den måde tvinges brugeren ganske vist til at besøge forretningen, når surrounddelen skal godkendes. Men i forretningerne er det også mest sandsynligt, at det kun er den del der kan bedømmes, grundet mangler i forretningens akustik. Det er en lidt speciel testform, men hvem siger at moviebuffs er gode til at bedømme surroundudstyrets evner, indenfor stereo? Så på det punkt, vil en test være berettiget, selvom den kun er udført på en del af egenskaberne.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Da nogle køber surround for både at bruge det til musik og film, kunne det nu også være meget rart med en test, der udelukkende gik på surroundudstyrets evner, i stereosammenhænge. 
|
|
|
Meget sjovt du nævner det - da Rotel RSP 1068 blev anmeldt da blev den testet til begge dele.. - den ligger så ikke i den billige ende.. men tanken er kanon..
Det vil også gøre at folk vil kunne vælge bedre...
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
sonyes skrev:
Jeg synes der er brug for tests fra alle aldersgrupper. Erfaring mig her og der er fint nok. Men alderdommen lukker også nogle gange af for nye ideer og glemmer lidt hvordan de syntes deres anlæg skulle lyde da de selv var 20. Husk på at det ikke kun er jer aldrende hifi-nørder der skaber denne side |
|
|
det kan du have ret i.. men en hvis erfaring er skam nødvendigt, ellers ender man bare med at blive imponeret over alt man hører. Jeg vil hellere lade en erfaren anmelder teste billigt grej, end en uerfaren.
men som nævnt, der skal nok komme flere tests af grej i den billige ende. Det er et af de mangler vi har i den afdeling, så det skal der rettes op på.
|
|
|
Jeg kan kun være enig i det hele  . Der kan selvfølgelig godt være HiFi-erfarne 16-19 årige brugere af HiFi4all.dk. Jeg selv er overkvalificeret med hensyn til alder  , men min genfundne HiFi-interesse er endnu så spæd, så jeg mener ikke min erfaring er stor nok til at skrue en ordentlig test sammen. Jeg vil dog lige minde de personer om, som skal teste billigt udstyr, at det jo nok ikke lyder som High-End udstyr. Selvfølgelig skal man til en vis grad sammenligne med High-End, men disse anlæg ´s force er value-for-money og ikke value-for-value  . En lille ting man kunne tage med var måske, afprøvning med kabler som de fleste i billig klassen køber (NKT-kabel og de tynde sorte rca-kabler) og så med bedre kvalitetskabler i den billige ende (clicktronic rca + X-højttalerkabel til ca. 30 kr. meteren). __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
sonyes skrev:
|
|
det kan du have ret i.. men en hvis erfaring er skam nødvendigt, ellers ender man bare med at blive imponeret over alt man hører. Jeg vil hellere lade en erfaren anmelder teste billigt grej, end en uerfaren.
men som nævnt, der skal nok komme flere tests af grej i den billige ende. Det er et af de mangler vi har i den afdeling, så det skal der rettes op på.
|
|
|
Du har helt ret i at der selvfølgelig skal erfaring til. Bliver bare nogle gange lidt træt af den gammelklogskab, der til tider er her på siden. Specielt når siden hedder hifi4ALL!
Jeps, flere tests i den økonomiske ende af skalaen ville være fedt
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonyes skrev:
witzel skrev:
sonyes skrev:
|
|
|
|
|
Du har helt ret i at der selvfølgelig skal erfaring til. Bliver bare nogle gange lidt træt af den gammelklogskab, der til tider er her på siden. Specielt når siden hedder hifi4ALL! Var din tunge unge mand, ungdommens dårskab og hovmod står for fald 
Jeps, flere tests i den økonomiske ende af skalaen ville være fedt |
|
|
Man kunne måske sende en forespørgsel til redaktionen og skrive en "test" af ens eget udstyr ? Så kan redaktionen jo ligesom bedre vurdere om man kan se nøgternt og analytisk på tingene, selvom hjertet jo også skal være med. OT: Sonyes, dit anlæg ser da ihvertfald fint ud  __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilbude fra cableman.dk er ferdig surrund fra Eltax i prisklasse mellem 2000,- kr- til 3000,- kr.
Men mange unge skal ikke få lyden højt nok, så en test at suurund anlæg med CV højtaler og surrund forærker fra NAD, ville værre på sin plads
Mod et anlæge med en Onkyo TX-SR605 og nogle billig højtaler fra Klipsch, kunne værre sjovt
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|