Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 16:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: hæderligt grafikkort? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krag
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 23 September 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Kortet kan sagten køre med en pasivkøler, men hvis det beroligere dig kan du jo sætte den der 120mm foran.

Du kan altid bruge et program til at monitorer temperaturen

Dvs jeg bare kan koble de små irriterende blæsere fra? Så gør jeg da bare det!

Lige nu er mit mål bare at få den så lydløs som overhovedet muligt. Harddisken er lagt i en ramme af skumgummi i 5½" rammen (faktisk lydløs), kabinettet er blevet beklædt med 2mm gummi indvendigt på alle store flader, alle kabinetblæsere kører 7 volt, og der er filtervat i alle indsugninger.  Så mangler jeg bare en passiv Cpu køler og  et lydløst grafikkort.

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 September 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Har selv haft et 9800XT for et par generationer siden og det kunne ihvertafald ikke kører pasivt, det blev meget varmt.nu bliver der jo tit lavet nye modeller på gamle chip og optimeret, men hvis det er sådan et kort fra dengang 9800XT fra toppen af poppen så vil jeg ikke anbefale at slukke køleren, så skal du ihvertfald have nogen større køleprofiler på.

\René

QX9650 i alm + QX6700 i MCE

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700
Til top Vis Primeradk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Primeradk

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

AkilleuZ skrev:

Hvad er egentlig grunden til du ikke selv vil køre med Vista?

Jeg kan ikke se Vista har noget at byde på, som jeg savner i min elskede Win2K. Jeg savner simpelthen ikke noget.
Som jeg ser det, er XP egentlig bare en mere lækker brugerflade, og så har man ikke samme kontrol over maskinen. Og nåee ja.... Så kører det ekstremt meget langsommere på en given maskine.
Det er faktisk lidt imponerende... PC'ere bliver hurtigere og hurtigere i rasende tempo. Men men men. Jeg har en gammel laptop med 600MHz Pentium 3 professor kørende med W2k, og den kører VÆSENTLIGT hurtigere end min nye Core2Duo med XP! Og så kan jeg faktisk bedre li' brugerfladen på W2k.. Er lidt træt af den lidt poppede XP og særdeles Vista brugerflade. Sikkert fint til hr og fru DK, men bruger man maskinen lidt mere teknisk, duer det ikke. Prøv eks at skrive til en serielport på en Vista-maskine . En del af de CAE programmer jeg anvender, understøtter desuden ikke Vista, og nogen endda ikke XP.

Faktisk har jeg for et par dage bestilt en ekstra laptop.... Sikke en bøvl. Den skulle gerne være med dual-core professor, og samtidig understøtte W2k 100%. Det er ikke sådan lige til. Heldigvis kunne mit laptop favoritmærke klare det... Så jeg endte naturligvis med en HP Business model (Igen!). Den leveres dog med Vista preInstalleret, men det ryger omgående!

Personligt bryder jeg mig ikke om W2K brugte det da det kom ud, men som XP kom og fik lidt opdateringer har jeg ikke gidet at bruge det mere, måske fordi det dengang have problemer med at kører de ting som man ville på den tid. Dette er dog sikkert en smags sag. Dog synes jeg ikke vi kan tillade os at snakke om brugen af en P3 600Mhz og W2K til mediacenter da det jo er ubrugligt til det hvis vi snakker om HD film osv, samt brugerfladen slet ikke har de funktioner som de fleste ønsker i en HTPC. Dvs en remote til det hele hvor det hele bare spiller sammen. At man kan hvis man gider bruge timer på det osv, er en anden ting, men hvorfor hvis man kan få noget som er nyere, pænere og virker "out of the box"

\René

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 September 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

krag skrev:
AkilleuZ skrev:
Kortet kan sagten køre med en pasivkøler, men hvis det beroligere dig kan du jo sætte den der 120mm foran.

Du kan altid bruge et program til at monitorer temperaturen

Dvs jeg bare kan koble de små irriterende blæsere fra? Så gør jeg da bare det!

Lige nu er mit mål bare at få den så lydløs som overhovedet muligt. Harddisken er lagt i en ramme af skumgummi i 5½" rammen (faktisk lydløs), kabinettet er blevet beklædt med 2mm gummi indvendigt på alle store flader, alle kabinetblæsere kører 7 volt, og der er filtervat i alle indsugninger.  Så mangler jeg bare en passiv Cpu køler og  et lydløst grafikkort.

Nej du kan ikke bare pille blæserne af!!! Den køleprofil der sidder på dit kort er dimensioneret til at der er aktiv køling på den. Men du kan dog pille hele køleprofilen af og så købe en ny køleplade til silvekortet

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Hvis det er et 9800XT så kan du under driver se temperaturen.

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes