AkilleuZ skrev:
Hvad er egentlig grunden til du ikke selv vil køre med Vista?
|
|
|
Jeg kan ikke se Vista har noget at byde på, som jeg savner i min elskede Win2K. Jeg savner simpelthen ikke noget. Som jeg ser det, er XP egentlig bare en mere lækker brugerflade, og så har man ikke samme kontrol over maskinen. Og nåee ja.... Så kører det ekstremt meget langsommere på en given maskine. Det er faktisk lidt imponerende... PC'ere bliver hurtigere og hurtigere i rasende tempo. Men men men. Jeg har en gammel laptop med 600MHz Pentium 3 professor kørende med W2k, og den kører VÆSENTLIGT hurtigere end min nye Core2Duo med XP! Og så kan jeg faktisk bedre li' brugerfladen på W2k.. Er lidt træt af den lidt poppede XP og særdeles Vista brugerflade. Sikkert fint til hr og fru DK, men bruger man maskinen lidt mere teknisk, duer det ikke. Prøv eks at skrive til en serielport på en Vista-maskine . En del af de CAE programmer jeg anvender, understøtter desuden ikke Vista, og nogen endda ikke XP.
Faktisk har jeg for et par dage bestilt en ekstra laptop.... Sikke en bøvl. Den skulle gerne være med dual-core professor, og samtidig understøtte W2k 100%. Det er ikke sådan lige til. Heldigvis kunne mit laptop favoritmærke klare det... Så jeg endte naturligvis med en HP Business model (Igen!). Den leveres dog med Vista preInstalleret, men det ryger omgående!
|