Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvorfor skal det være simpelt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Det er noget skodvejr - hvorfor skal jylland, fyn og sjælland bruge al den dejlige sne og kun efterlade slud og slap til bornholmerne?

Hører Duke Ellington og Johnny Hodges, det er musik! sne, slud eller ej.

Der må laves en poll på dreng/pige problematikken.

ps. dejligt at se at der er lidt lødighed i JB's indlæg!

MVH

morten

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

MARIA HØRBY TILBAGE PÅ DR!!!!

Postmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Hey gutter

Nu vi er ved vejret, har i så set at Ann Marker (hende vejrpigen) er blevet gravid ? - har i et bud på om det bliver en dreng eller pige ?

Der er en Klinex monoblok på højkant til vinderen !

Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
Til top Vis Postmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Postmanden

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
gl.jas skrev:

Egentlig er vejret pt. mere spændende, men tastaturet ser så ensomt ud så:

Det er som regel farverigt men besynderligt som enkelte i dette forum hat travlt med at missionere. Ofte foregår det på næsten Krarup`sk vis, med bedrevidende kommentarer, og overbærende bemærkninger til folk af anden mening. Men de kære missionærer glemmer at folk i dette forum udmærket selv kan danne sine meninger, uanset om vi taler musik eller spillegrejets egenskaber.

Missionærer har i historisk tid ganske ofte taget fejl, sikkert også denne gang..

Til ALEX: Den kære Ann Marker ser sgu´så sød ud...   tipper på en dreng...........

Jeg giver dig helt ret Ann Marker er en sød pige .... - godt tip ! det bliver en dreng siger du ! .. ja, måske !? hendes mave spidser også lidt til, så plejer man at sige det er en dreng som er på vej.

Bare for spændingens skyld tipper jeg på en pige

PS. gl.jas, har du set Ann Markers afløser ?

Vidste ikke hun var blevet erstattet.!  Ærgeligt for trofaste vejr-seere..Hun er ellers eksponenet for yndefuld og forskels-beriget vejrudsigt.............

Men vi har her i Pladderballe fået ny kvindelig postbud.  Og sikken en forskel.  Magen til yndefuld og helhedsleveret post skal man lede længe efter. Ægte High-end.(efuld)..............................................

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl om at musikken er det vigtigste og der er sikkert nogen der kun lytter lyd fremfor musik.

Men når det så er sagt, så vil jeg nu nok mene at hi-fi parameterne skal være i orden (perspektiv-højde-bredde etc.) for hvis de ikke er det, hvad er det så vores hobby går ud på??. Musik kan man spille selv på en transistoreradio, så hvorfor bruger mange af os over en årsløn på at høre musik hvis ikke vi gerne vil have at hifi parameterne er i orden.?.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Jonas, du er hifi-facist!

I lighed med kommunisterne, mener du at handle i "godhedens" tjeneste, og du mener også at have det endegyldige svar. At det så ender i facisme (jeg tænker her på din udtalelse om at der kun var 2 andre end dig der kunne lytte til musik i Danmark), og at det kun er Linn der dur, siger meget mere om dig end om os. Du mener at vi andre skal indrette os efter din smag, fordi du har "set lyset".  Om du så havde 100 år, kunne du ikke overbevise mig om at jeg bedre kunne lide eks. jazz end pop, eller Linn og et hvilket som helst andet mærke.

Men jeg er klar over, at når man bruger mere end en årsløn på et bestemt mærke, skal fascinationen for mærket være noget ud over det sædvanlige. Det bliver bare lidt trivielt at høre om i længden.

Til det andet subject: Det sneer heldigvis ikke i dag!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Heyza...

Svend P skrev:

I lighed med kommunisterne, mener du at handle i "godhedens" tjeneste, og du mener også at have det endegyldige svar. At det så ender i facisme (jeg tænker her på din udtalelse om at der kun var 2 andre end dig der kunne lytte til musik i Danmark), og at det kun er Linn der dur, siger meget mere om dig end om os. Du mener at vi andre skal indrette os efter din smag, fordi du har "set lyset".  Om du så havde 100 år, kunne du ikke overbevise mig om at jeg bedre kunne lide eks. jazz end pop, eller Linn og et hvilket som helst andet mærke.

Her vil jeg give Svend P ret, jeg mener Hifi er en smagssag: Alle mennesker er forskellige (heldigvis da) og har forskellige opfattelser af forskellige ting. Ligeledes har alle forskellige opfattelser af deres Hifi og musik. Vi kan alle lide forskellige slags musik, ligesom det sikkert ikke skal lyde ens når det kommer ud af højtalerne/høretelefonerne!!

Derfor kan du - Jonas - umuligt komme med et endegyldigt facit! Du ved f.eks. ikke hvordan jeg ynder mit Hifi skal lyde, jeg siger sgu heller ikke hvordan dit anlæg skal lyde...!

--
Men jeg tror nu musikken skal være simpel, for det er derved nemmere at koncentrere sig om enkelte dele - fokusere på disse og deres forskelle...!!

Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 14 Januar 2004 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

I lighed med kommunisterne, mener du at handle i "godhedens" tjeneste, og du mener også at have det endegyldige svar. At det så ender i facisme (jeg tænker her på din udtalelse om at der kun var 2 andre end dig der kunne lytte til musik i Danmark)

Så har du da helt misforstået det indlæg, det var blot sjov da jeg fik samme frisure som Mike og Sillesen de er nemlig skallede, men hvis du ikke viste dette så er du jo undskyldt.

Jeg handler ikke i godhedens tjeneste jeg handler i rigtighedens tjeneste

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Jeg handler ikke i godhedens tjeneste jeg handler i rigtighedens tjeneste

Nemlig Jonas, du handler i din egen rigtigheds tjeneste! Du handler efter dine egne idealer og ambitioner om Hifi. Det er jo ikke alle der vil have Hifi til at lyde, som du nu synes det skal. Jeg vil dog give dig ret i at man gerne skal kunne høre en masse forskelle i musikken, men helheden/sammenhængen er sgu vigtigere for mig...

Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

nej, men nu regner det

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2004 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Svend P skrev:

nej, men nu regner det

Det regner også her på Midtsjælland

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 14 Januar 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
jdg1 skrev:
Svend P skrev:

nej, men nu regner det

Alex jeg forstår stadig ikke dig, du vil med vilje ødelægge tråde, kan du ikke blot lade være med at læse denne tråd ? du var jo også det første til at råbe op da jeg kom på HIFI4all selvom jeg ændrede stil fra hifilink men det fik du sat en stopper for.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Du kan sende en rapport til admin. ang. trådens drejning.

Du kilkker bare på det lille ikon oppe i højre hjørne "! Rapport"

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Alex E Nielsen skrev:
jdg1 skrev:
Svend P skrev:

nej, men nu regner det

Alex jeg forstår stadig ikke dig, du vil med vilje ødelægge tråde, kan du ikke blot lade være med at læse denne tråd ? du var jo også det første til at råbe op da jeg kom på HIFI4all selvom jeg ændrede stil fra hifilink men det fik du sat en stopper for.

Jeg kan ikke tage ansvaret for dine handlinger på hifi-link og ej heller her på dette fora -og du tiltænker mig en alt for stor ære i at bortvise dig fra hifi-link, det klarede Jan 8esen som efter gentagende gange havde opfordret dig til en ordentlig tone, uden held ! - du husker sikkert bedre historien end jeg selv gør !

Men lad det nu ligge, jeg smutter ud og ser om det er holdt op med at regne.

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Sol her i midtjylland
Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Jonas : At tilføre noget kunstigt eller fjerne noget så andet springer frem kan da ikke være målet.

Men Jonas!! DIT LINN TILFØRE JO NOGET KUSNTIGT! det farver ganske bevist fra Linn`s side.. ( det er tydeligt at se dette manifesteret på en måling af deres højtalere ) Linn kar en klar lyd filosofi og denne er netop ikke som enkelte andre på råber sig ( om det så stemmer helt eller ej?) NEUTRAL!.. hos Linn er der jo NETOP! ting der springer frem ( fremhæves) og andre steder holdes lidt tilbage..

Linn spiller altså ikke på en ufarvet og NEUTRAL måde...

Jonas : så er det anlæg som spiller mest musik det anlæg som spiller tættest på virkeligheden og hermed er det HIFI.

Det er ganske korekt!... MEN!! hvad spiller mest musik???  dit Linn?? tjaaa??? det er der nok mange der vil bestride!!...  jeg syntes det ikke!...

Jonas : At nogle så kan lide at tilføre stort rum og luftig lyd på alle deres plader har jeg ikke noget imod men jeg forstår ikke denne priotet når det er jo musik det drejer sig om.

Linn tilføjer i høj grad noget til musikken! det er IKKE! neutralt!!  ikke at jeg har noget imod Linn eller mener at det er helt forkert eller dårligt!.. men NEUTRALT! og korekt stræbende er det ikke!! DET ER OG BLIVER "DESIGNER LYD" eller  we aim to please!! lyd.....  det er highende`s B&O!! og det er der jo ikke noget galt i!!  kan man lide lyden og finder denne troværdig?? så er det jo fint for den enkelte lytter der skal have dette stående ( Jonas )

Hvorfor er det ikke sjovt at høre hvad der er på pladen ?

Det er det bestemt ikke altid!! det kan være en ret ubehagelig oplevelse med nogle plader!!.. ISÆR HVIS MAN HAR ELLER TILSTRÆBER DET NEUTRALE OG KOREKTE! der netop ikke "sovser" alt ind i en "sukker sirup" der gør alt lige "spisligt"!!.........

Hvorfor skal man sjaske egen lyde med kabler og andet ned over musikken,

Dette er uundgåligt da INTET!! jeg gentager INTET!! er 100% neutralt og korekt eller ufarvende!!..  man må finde det der i ens øre ( opfattelse ) gør dette i mindst mulig grad!... ( dette er subjektivt!!)

bliver det ikke kedeligt og ens på denne måde ?

Jo når man har Linn lyd!!  her lyder alt jo ens!..    ( joke!! )

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 Januar 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Morten Nielsen skrev:

[Hvorfor blive ved med at snakke om rum og bredde som en seperat faktor set i forhold til det du opfatter som evnen til at gengive kompleks musik?

For mig, og ganske givet, også for en del andre folk, ER rum, bredde og perspektiv en væsentlig del af det du proklamere som værende musikken.

For MIG er musikken en kombination af din definition af hvordan musikken skal lyde, og hvordan JEG opfatter rum og bredde gengivelsen i et givent musikstykke.

Det kan jo også være at du tænker på kasser når vi andre snakker om rum og perspektiv, og det i sidste ende, er der hele miseren ligger?

Helt korekt!!! det er HELHEDS OPLEVELSEN DER TÆLLER og skal være troværdig og fornæmmes rigtig og overbevisende!.. ikke enkelte parametre!...

HUSK!!.... ER DISSE PARAMETRE IORDEN!??.... SÅ BEMÆRKER MAN DEM IKKE!!.. MEN KUN MUSIKKEN!!............ ( helheden )

mvh.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 14 Januar 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
Jonas bojer skrev:
Alex E Nielsen skrev:
jdg1 skrev:
Svend P skrev:

nej, men nu regner det

Jeg kan ikke tage ansvaret for dine handlinger på hifi-link og ej heller her på dette fora -og du tiltænker mig en alt for stor ære i at bortvise dig fra hifi-link, det klarede Jan 8esen som efter gentagende gange havde opfordret dig til en ordentlig tone, uden held ! - du husker sikkert bedre historien end jeg selv gør !

Men lad det nu ligge, jeg smutter ud og ser om det er holdt op med at regne.

Jeg tillægger ikke dig noget, jeg gik fra HIFIlink da han rettede indholdet i det skrevne det gør de ikke her her sletter de det er bedre, eller stopper tråden.

Det jeg ikke forstår er hvorfor du gerne vil ødelægge tråden istedet for blot at gå et andet sted hen og læse. Du var jo den fårste til at råbe op i skal ikke høre på Jonas dit og dat selvom jeg startede men en helt anden stil.

Men det er jo op til dig hvordan du agere her inde men kan du ikke lade være med at ødeligge denne tråd når du jeg beder dig direkte ?

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 Januar 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Ingen tvivl om at musikken er det vigtigste og der er sikkert nogen der kun lytter lyd fremfor musik.

Men når det så er sagt, så vil jeg nu nok mene at hi-fi parameterne skal være i orden (perspektiv-højde-bredde etc.) for hvis de ikke er det, hvad er det så vores hobby går ud på??. Musik kan man spille selv på en transistoreradio, så hvorfor bruger mange af os over en årsløn på at høre musik hvis ikke vi gerne vil have at hifi parameterne er i orden.?.

Klart de skal!!!  men det man er uenig om er hvilket udstyr der lever bedst op til at alle disse parametre er iorden!??? altså hvilket der har mest orden i parametrene??

Jonas sværger til Linn, andre ML, nogle igen noget helt andet og så er de der blander lidt af hvert!!...

Hvem har de bedste og mest rigtige og de bedste og mest rigtige parametre???

Alle vil sværge ved alt hælligt at netop DE! har dette i netop DET! de har!!..

Hvem har ret?? og hvem F%&#"! skal afgøre dette??

Hvem har kompetance til at afgøre dette??

DET HAR SGU KUN DEN ENKELTE!! og kun for sig selv!!..

Derfor er det hele subjektivt!...

mvh.

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Er det ikke en fuldstændig meningsløs diskussion ? Det bør vel egentlig kun foregå inde i dit eget hoved Jonas, hvor lytteindtryk bearbejdes af din hjerne og resultere i et positiv eller negativ resultat. Du kunne ligesågodt diskutere, hvordan man smager, om letmælk smager bedre end skummetmælk eller omvendt!  
Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes