Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2025 | 00:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Internt tvtuner-kort (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Det kommer fra www.shg.dk

De har lige fået det på lager i dag, så om der er noget anderledes ved det, ved jeg ikke...

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Ok - jeg fik mit fra Mariendals PC Service, da SHG ikke havde det hjemme.

Han havde desværre også lige afsendt det sidste inden jeg kom derop, han troede jeg kom tidligere, men han fik impotøren til at afsende et til mig så jeg har det i morgen.

Så I morgen glæder jeg mig til at se om jeg stadig har problemet, og hvorvidt du kan se det også, hvis det ikke er kortet. Skal du bruge det til projektor?

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Ja, det skal bruges til min Z2...  

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Nå - så fik jeg et nyt kort - og desværre har det nøjagtigt samme problem. Jeg kunne meget godt tænke mig at høre fra I andre om I har det også - det kan godt være jeg er penittengryn, men det undrer mig hvis kortet skal gøre sådan.

Umiddelbart på nuværende tidspunkt ville jeg jo så tro at det kunne være pga. min maskine, men da jeg har prøvet den i de to forskellige jeg har skulle det undre mig. Begge maskiner er P4'ere, henholdsvis 2.6 HT og 2.4 Ghz, de har begge et Asus bundkort - den ene et P4PE, den anden P4R - de har et SoundMax lydkort til fælles - ellers intet, spørgsmålet er om det kan være det. Grafikkort er også forskellige - et Matrox i den ene og et ATI RadeOn 9000 Pro i den anden.

Mvh

Brian Binnerup

bayman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Hej Brian!

Har også lige fået dette kort!! og jeg må sige jeg er godt skuffet.

Billedet er grynet og meget kornet, meget dårligere end et alm. TV.

Og iøvrigt noget af et arbejde at justere ind!!!

Jeg bruger normalt et Cinergy 600 + Dscaler og det er bedre et alm. TV.

Øvrige dele Matrox P 650  Shuttle MN31N.

Men jeg ved ikke, måske vi gør noget forkert?

Mon det kunne tænkes at ctacta havde en løsning

MvH

Flemming

Til top Vis bayman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bayman

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Wow, bad newz at læse om jeres erfaring. Det tyder på at Point-of-view har et kvalitetsproblem. Jeg kan blot sige at det referencekort jeg har fra Nvidia slår alt hvad jeg hidtil har set.

Hvis jeg kunne lokke Jer til at give mig jeres serienr. i en PM (besked) herinde så vil jeg kunne hive fat i mine forbindelser hos Nvidia's udvilingsafd. og ad den vej gøre opmærksom på at Point-of-view har et kvalitetsproblem.

Det er ofte meget mere effektivt end at skulle ligge og slåes med producenten.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Så har jeg modtaget kortet. Det er nu installeret, og jeg er heller ikke superimponeret. Kvaliteten kan måske til dels skyldes vores antenne som ikke er super god. Billedet er temmeligt grynet, primært i fullscreen-mode.

Binnerup skrev:

Jeg købte Point Of View NVTV versionen, jeg ved ikke om I andre har prøvet andre versioner?

Har ligeledes købt POV.

Det startede med at give mig en del problemer - som dog viste sig at være pga. varme - kortet kunne simpelthen ikke komme ordentligt af med varmen, og det blev MEGET varmt, hvilket gjorde at softwaren var MEGA ustabil - så satte jeg en stor blæser på, og har ikke haft problemer siden. Noget kunne tyde på at Point Of View har haft varmeproblemer, da kortet har en køleprofil som ellers ikke er med på billeder.

Jeg har ikke oplevet at kortet er ustabilt, men chippen bliver pænt håndlun. Jeg har dog ikke låget på maskinen endnu, og det kommer der heller ikke før jeg har fået sat blæser i (der kommer til at sidde en lige over tv-kort/grafik-kort)

Men - jeg har ét stort problem - det er at kortet står og hopper noget op og ned i balance/contrast, så det hvert andet sekund bliver mørkere i et ryk, justerer så op og bliver gradvist noget lysere for igen at blive mørkere i ryk.

Oplever samme problem. Men det er sådan lidt op og ned hvor ofte det sker... Mon der er fejl i softwaren?

Til Ctacta: Ja, jeg sender da gerne SN... (skal lige finde det...)
Men det kunne da godt se ud som POV har et kvalitetsproblem, når du omtaler nVidia's reference-kort så positivt...
Er der noget i softwaren vi andre har glemt? Optimering/justering osv?

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

ctacta:

Dykker i maskinen med det samme, så du kan få det nummer. Dog minder vores NVTV kort meget som om de er lavet fuldstændig som referencekortet - manualen der er med er REN NVidia, og de billeder der er her er fuldstændig som det kort jeg har, bortset fra køleprofilen der er lidt anderledes, så det er svært at se hvor forskellen skulle være?!? Det ligner mest af alt et NVidia produkt der er sat et par Point Of View logoer på, så det er en blanding af 2 firmaers logoer ;-)

til I andre (og ctacta også off cause):

Jeg ved ikke rigtigt om jeg er enig med kvaliteten - umiddelbart er kvaliteten højere end hvad jeg ellers har set - dvs. et ATI RadeOn 9000 Pro All-In-Wonder, og et PlayTV PVR som jeg for et stykke tid siden købte da det blev godt omtalt (det var noget rigtigt skidt). Det skal siges jeg aldrig har set hvad en rigtig scaler kan præstere.

Men jeg mener Point Of View har et problem omkring det med balance/contrast der går op og ned, enten som et kvalitetsproblem som komponenter der er fejl på, eller som en disideret software fejl.

ctacta:

For at konstatere om det er en software mæssig ting kunne det være sjovt at vide hvilken driver dit ref. kort kører på? - den jeg har her er en version 12019WHQL dateret 30. april 2004. For driverne og software er så vidt jeg kan se ren NVidia. Umiddelbart er det IKKE forceware softwaren der har et problem (og dermed ikke opsætningen af denne), for nøjagtigt det samme ses i MCE 2004 som jo ikke benytter forceware, men kun driveren. 

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Juni 2004 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har samme driverversion.

Kom derfor til at tænke på følgende. I har naturligvis husket at update Jeres DIRECTX 9.0 installation med den patch som retter fejl på PAL tv-tunerkort ikk?

Find den på www.microsoft.com og lad mig høre nærmere

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2004 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Tjae - det er ikke noget jeg har gjort aktivt.

Men den patch - er det reelt ikke den som gør at man ikke kan tune på kortet overhovedet - mener at kunne huske det fra ATI kortet - jeg tror ikke den har noget med noget at gøre.

Mvh

Brian

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Jeg gad godt vide hvad muligheden for at få et NVTV kort fra andre leverandører end Point Of View er?

Så vidt jeg kan se har Gainward produceret et kort "Gainward EntertainmentCenter" som er lavet på samme specs - det bliver dog vist nok leveret uden fjernbetjening, software osv. Men det er så vidt jeg kan se kun i Norge og Sverige det kan fåes, og det ser ikke ud til at være på lager nogle steder.

Kunne vi da bare få lov til at købe kort fra NVidia som ctacta ;-)

Mvh

Brian Binnerup

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

C K N: Point Of View support spørger pt. til min hardware/software config i forhold til at finde ud af om det kan være problemet.

Må jeg evt. få din config i en private msg, da du også har problemet?

Flemming: Kan du bekræfte om du har samme problem med kontrast/lys der "flakker", eller om du ikke oplever det?

ctacta: For at konstatere hvilken kvalitet NVTV kortet der ikke er lavet fra Point Of View har, kan jeg så få dig til at optage 10-20 sekunder med dit kort på en kanal hvor den benytter tv tuneren? Og evt. sende mig den pr. mail, eller share den et sted? Det ville være helt kanon - så ville vi andre kunne konstatere om vi skal aflevere vores kort tilbage, eller om vi kan håbe på at andre kort er anderledes. Det er kun et request - du skal selvfølgelig ikke hvis du ikke har tid.

Mvh

Brian Binnerup

bayman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Hej Brian!

Jeg mener ikke mit kort flakker i kontrast/lys eller bliver

volsomt varmt, som du beskriver!

Det er en meget grynet billed kvalitet der er problemet.

Ctacta srev på et tidspunkt at  det skulle skifte kanal dobbelt

så hurtigt som de fleste andre! Jeg oplever lige det modsatte!!!

MvH

Flemming

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

bayman:

Det er sjovt at du ikke oplever specielt det med varmen. Det var også et Point Of View kort du har købt, ikke? Hvor har du købt kortet? (For at finde ud af om det evt. er en anden sending)

Jeg oplever ikke mit som værende grynet, men blot en smule uskarpt - jeg tror dog det er pga. skaleringen til 92". Derudover kan jeg ikke få samme farver og kontrast som på mit TV, men det er helt sikkert pga. projektoren.

Men jeg oplever også at kanalskift er frygteligt langsom.

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

bayman:

Det er sjovt at du ikke oplever specielt det med varmen. Det var også et Point Of View kort du har købt, ikke? Hvor har du købt kortet? (For at finde ud af om det evt. er en anden sending)

Jeg oplever ikke mit som værende grynet, men blot en smule uskarpt - jeg tror dog det er pga. skaleringen til 92". Derudover kan jeg ikke få samme farver og kontrast som på mit TV, men det er helt sikkert pga. projektoren.

Nu skal det lige nævnes at dette er mit første tv-kort, så det kan måske være jeg sammenligner det for meget med billedet fra dvd...?
Jeg overlever ikke direkte støj på billedet, ser udmiddelbart ud som om skaleringen bare er dårlig? Har måske til tider lidt svært ved at opdatere billedet. Billedet er ikke elendigt, men jeg havde forventet noget der var bedre...
Det er ligefør jeg vil sige at projektorbilledet på den lokale café er bedre...

Men jeg oplever også at kanalskift er frygteligt langsom.

Den er i hvert fald længere tid om at skifte end mit TV... Desuden føles softwaren tung at arbejde med...

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

C K N: Dette er mit trejde TV kort - begge de tidligere har været ringere, og jeg har flere gange forsøgt at forhøre mig rundt omkring om nogle havde bedre oplevelse af andre kort - ctacta's oplevelse af NVTV kortet er det første jeg har hørt være mere positivt sammenlignet med andre kort - ellers går diverse tests altid på software og funktioner, og ikke ren billedkvalitet!

Jeg har en PLV-Z1, som jeg til at starte med ville have brugt en del til TV, og evt. have købt et mindre TV, men jeg syntes simpelthen ikke det er godt nok via. HTPC'en, så derfor har jeg beholdt mit Philips 32PW9576 (se evt. linket på min profil).

Jeg har heller ikke haft en oplevelse af at diverse eksterne scalere skulle være bedre, selv jeg aldrig har prøvet, og jeg har måske mest af alt konkluderet at et Stofa signal kombineret med alm. TV opløsning nok bare ikke er godt nok til 92".

Det er muligt at folk med digitale receivere oplever dette anderledes, men da vi ikke kan få TDC kabel hvor jeg bor, og da det er i en andelsboligforening hvor jeg ikke må sætte parabol op, så er der kun Stofa som mulighed, og deres digital boks er desværre kun for alle andre kanaler end dem man skal bruge.

Det skal siges at kortet også er længere tid om at skifte end de andre kort jeg har haft, men det kan jeg leve med.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Juni 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg lige gennemlæst tråden igen, og lad mig gentage som tidligere, det bliver aldrig bedre det der kommer ud end det man smider i. Altså antennekabel og kvaliteten af signalet.

TDC Hybrid er ikke guds gave hvad kvalitet angår, det kan lige gå an til 32". Det siger også sig selv at hvis man blæser op i 92" som nogle angiver herinde, så bliver et ringe billede eksponeret eksplosivt!!

Hvis man skal op i disse størrelser så kræves der en digital modtager, Selector f.eks. hvor signalet sendes i dobbelt så høj båndbredde (opløsning) og så er man godt klædt på.

Snakker vi HTPC så er det også et krav at man har jord på sin 230V forsyning har jeg erfaret. Ligeledes at man har en støjsvag (ind/udstråling) PSU og ikke alt formange kort i sin maskine. Derved kan man opnå ganske flotte resultater og det jeg har opnået med NV-tv slår alt andet.

Husk også på at MANGE kanaler og udsendelser er i ELENDIG kvalitet!! Det eneste der faktisk er helt iorden er TV-avisen på TV2 når de broadcaster primeitme, der sætter TDC vist også båndbredden op. Det er min mening. Dem der tror at de pludslig får DVD-kvalitet er desværre ret naive. Sorry.

Det eneste tv-mærke på marked der kan "trylle" man dårlige signaler er B&O. Ulempen er så at det ser lidt vagt og blødt ud, men man får næsten aldrig et støjfyldt billede.

Jeg har hevet fat i min kontakt og bedt ham sætte sig i forbindelse med Point of View med henvisning til de problemer I nævner. Jeg forstår ikke at kanalskift er langsomme hos Jer, her går det stærkt og dobbelt så hurtigt som på PVR-250/350.

Venligst,

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Juni 2004 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Og se så lige at få installeret den HOTFIX der er til DirectX 9.0 angående tv-tuner, den retter mange fejl, herunder støj og langsomt kanalskift på PAL B/G.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=8df d1b6d-e177-4a0e-91d0-b4310675b02b&displaylang=en

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Nu har jeg så haft puttet kortet i min datters computer, så jeg er helt sikker på at der er en fejl på kortet! Den maskine er en helt anden konfiguration end de to andre, og problemet er det samme.

ctacta:

Jeg har allerede den patch installeret ;-)

Men vi er fuldstændig enige om at der er grænser for hvilken kvalitet du kan få det op i - de andre kort jeg har haft har været væsentligt mere uldne og ringe i forhold til dette NVTV kort for mit vedkommende - men det har på de andre kort været tydeligt at det ikke kun var pga. opskalering af et ikke perfekt signal - pt. syntes jeg at NVTV kortet giver den kvalitet jeg nok kan forvente af TV på det signal jeg har.

Derfor syntes jeg også det er ærgeligt hvis jeg skal levere kortet tilbage, uden at få et der fungerer. For det er helt sikkert at denne fejl ikke bør være der - det ser for meget forkert ud.

Dog er jeg ærgelig over én ting - NVDVD 3.0 som er med kortet kan køre ffdshow ved dvd playback, og det kunne have været SÅ fedt hvis man kunne se hvor meget ffdshow kunne gøre ved billedets skarphed ved tv afspilning. Jeg kan se at jeg ved afspilning af de optagede filer i Media Player kan benytte ffdshow, det skal jeg lige prøve af, for at se hvad det giver.

Desværre kan MCE heller ikke køre ffdshow, og umiddelbart hvad jeg ved af hverken ved dvd afspilning eller ved tv.

Men jeg mener umiddelbart NVTV kortet leverer den kvalitet jeg kan forvente - dog minus den fejl, og så syntes jeg det er lidt ærgeligt at jeg skal sætte ekstra blæsere i maskinen pga. varme, men sådan er det jo. Papst er min ven ;-)

Jeg har endnu ikke prøvet fx. ViewSonic N6, men jeg tror ikke rigtigt på at den kan gøre mere.

Btw - så har jeg en Antec strømforsyning som var incl. mit Antec Sonata kabinet, og jeg har koblet den til med jord, og har skruget alle kort godt fast - tak for de tips :-)

Mvh

Brian

bayman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2004 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hej igen!

Nu har jeg skiftet tilbage til TerraTec Cinergy 600 + Dscaler,

og ingen problemer, andet end kvalitets forskellen på kanalerne!

Ctacta vil det sige du mener en Selector er løsningen eller

findes der nogle kort der dur til TDCs kabel TV?

MvH

Flemming

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum