Forfatter |
|
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 17 Juni 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg fundet ud af noget MEGET mærkeligt!
Jeg har optaget Susan på TV3 i nat for at se optagelsernes kvalitet. Og det jeg har optaget har ikke skyggen af den fejl - hele vejen igennem.
Et eller andet tyder dermed på at det kun er live TV der har problemet?!? Hvilken mening giver det?
Eneste anden forklaring jeg kan give er at TV3 kan ske at have haft et signal der er bedre om natten end om dagen, og at fejlen evt. opstår ved at kortet forsøger at korrigere for et lidt dårligt signal, men at den korrektion går i ged!
Det skal jeg efterforske mere i!
C K N: Prøv lige af om du kan konkludere det samme? __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 17 Juni 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv om jeg ikke har tid har jeg lige dykket lidt ned i problemet. Det er uden tvivl et driverproblem ved videooverlay (timming). På et Radeon 9800 Pro med Cat. 4.6 driver får jeg det problem som har været omtalt - meget svagt. På et Radeon Mobility 9600 Pro med en OEM driver har jeg ikke problemet. Jeg laver output via DVI-D og i opløsningen 1280 x 720 @ 60Hz.
PS: det er sjældent at jeg ser live tv, htpc'en optager jo bare det jeg er interesseret i, og det ser jeg så når det passer mig.
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 17 Juni 2004 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nok tro at det er Catalyst den er gal med, det virker jo fint på den ene her. Og jeg tror heller ikke at Nvidia gider gøre noget overhoved for ATI ejere. Hvilket grafikkort anvender du?
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
Sendt: 17 Juni 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon!
Så er det højst sandsynlig ikke hardwareproblem... 
Kører med Radeon 9600 og Cat. 4.6 -og ligeledes DVI-D og i opløsningen 1280 x 720 @ 60Hz.
Så må man jo håbe at der kommer en driveropdatering....  __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N: Har du stadig problemet?
Jeg har pt. meget svært ved at finde ud af om jeg skal levere kortet tilbage - Point Of Views support forsøger at få mig til at prøve en masse ting, alle uden resultat.
Har du accepteret at det er sådan?
Det med at det er video overlay der er problemet og det er catalyst der er problemet er ikke helt i tråd med at de maskiner jeg har med Intel Extreme grafikkort og Matrox G550 grafikkort også har problemet.
ctacta: Den OEM driver du har der fungerer - kan man som civilmand få fat i den nogle steder, for at prøve af om den rent faktisk løser problemet? I så fald er det jo ihvertfald ikke kortet, og så må der være den samme driverfejl til de 3 forskellige kort.
Point Of Views support kan ikke give mig et klart svar om hvorvidt jeg skal levere kortet tilbage - de får mig til at prøve nogle forskellige ting (bla. en gammel driver), uden resultat. De kan heller ikke fortælle noget om andre der har problemet, eller om der kan forventes en ny driver - de fortæller at NVidia arbejder på en ny driver, men kan ikke fortælle om NVidia kender til det problem jeg har.
Den driver ting er i sig selv noget rod - den ene hedder 1.2019 og den anden 1.2007, men i Windows heddrer 1.2007 faktisk 1.207, og er en højere version end den der er nyest.
Mvh
Brian Binnerup
__________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian
Jeg skal være ærlig at indrømme at jeg ikke har gjort meget ved det... Sidst jeg brugte kortet var i tirsdags (landskamp) Det gik ok, men der er stadig samme fejl. Synes ikke det er så slemt. Tror bare jeg venter på en driver-opdatering.
Jeg har downloadet 1.2019, men ikke prøvet at installere den endnu. (har dog ikke checket hvilken version der er installeret...)
Ja, jeg har nok mere eller mindre accepteret kortet som det er... -men mit TV-signal gør det nok ikke bedre....  __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 23 August 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er i blevet klogere siden i sluttede her, har i hørt fra nvidia? Og hvad kan anbefales? Er det en god eller dårlig ide' at købe det kort, hvis man ikke har noget endnu eller skal man holde sig til pvr-250'eren?
|
Til top |
|
|