Forfatter |
|
Daniel Fjordsid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Det ser rigtig lækker ud det du har fået lavet. glæder mig til at se det færdige resultat  MVH Daniel
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er nu ikke fordi arbejdet står stille, det kniber bare med at få opdateret tråden her. :-) Jeg har fået lavet kabelkassen hele vejen rundt (dvs. på 3 sider), jeg har trukket kabler til de 4 baghøjtalere, og sat forskalling op. Skal snart i gang med at hænge akustik-gips-loft-pladerne op. :-) Lidt nye billeder - tror de taler deres eget sprog.        Jeg klør på....  /Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot arbejde 
Kender jo arbejdet lidt for godt så jeg ved at det ikke rigtig ser ud af noget. Det er først når det sidste lags maling samt tæppe/gulv kommer på. Derefter skal alle de sjove ting ind i lokalet og så skal der tunes gear  __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 06:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Flot arbejde 
Kender jo arbejdet lidt for godt så jeg ved at det ikke rigtig ser ud af noget. Det er først når det sidste lags maling samt tæppe/gulv kommer på. Derefter skal alle de sjove ting ind i lokalet og så skal der tunes gear 
|
|
|
Tak tak. Og præcis ja, det ser sgu ikke ud af så meget endnu. Specielt ikke når jeg sætter 3. lag gips op - man kan ingen forskel se, det er bare mere af det samme og det samme og det samme. 
De næste par uger bliver det nok mest den øvrige kælder, der får min opmærksomhed, så der kommer ikke til at ske så meget i biorummet. 
/Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt nye billeder.... ikke det store at fortælle. Pengene der var reserveret til udstyr er bye-bye... uforudsete udgifter til resten af hus-projektet åd dem. Æv æv.  Nå, ingen grund til at græde over spildt mælk, det er bare op på hesten igen. Håber vi kan skrabe de 50k sammen indenfor 3-4 mdr. Vi må se. Dog er jeg begyndt at tænkte på alternativer til et ClearPix2 lærred. Det koster immervæk omkring 20k, og på avsforum.com har flere haft succes med (langt) billigere alternativer. Eet forsøg fra en avsforum-bruger endte endda med, at han startede et screen-firma op - SMX Screen, hvis nogen har læst eller hørt om det. Indtil videre har jeg kontakt til 3 danske leverandøre af screens, nu mangler jeg bare at modtage nogle vareprøver.  Det var billederne vi kom fra.... Bagvæggen.  Frontvæggen.   Signalkabel-udgangs-dåse til projektor, strøm til projektor og 2 ht-kabler (surround back).  /Bellini
__________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øvrigt er det imponerende hvor godt akustik-gipsen gør sit arbejde, PÅ TRODS af at jeg har ødelagt en stor del af effekten ved at sætte et alm. lag gips op over akustik-gipsen. Der er en langt bedre efterklang her i rummet, end inde i soveværelset ved siden af hvor der blot er alm gips som afslutning. Jeg er ret imponeret. Kunne have været fedt, hvis ikke jeg følte det var nødvendigt med et alm. lag over skustik-gipsen, men det gjorde jeg jo af hensyn til lydisoleringen til overetagen. Blot til info til dem der overvejer akustik-gips. Jeg kan kun anbefale det so far...  /Bellini
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var ærgerligt at høre at der kom ekstra udgifter. Men nu hvor rummet jo stort set er færdigt, er der jo håb for at der også engang kommer noget udstyr derind........ men indtil videre, fedt rum.
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
inden du er helt færdig må der da stå penge på kontoen til anlæg  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
inden du er helt færdig må der da stå penge på kontoen til anlæg  |
|
|
Det er planen  __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg er jo ingen ørn til bruge tegneprogrammer, men jeg legede lidt med nogle farver i går. Tror farvevalget bliver omtrent som det her (gul er guld i virkeligheden). Derudover sort loft og sort gulvtæppe med mønster af en eller anden art.  /Bellini
|
Til top |
|
|
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt kæmpet - det er virkelig gennemført so far
|
Til top |
|
|
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1447
|
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bellini skrev:
I øvrigt er det imponerende hvor godt akustik-gipsen gør sit arbejde, PÅ TRODS af at jeg har ødelagt en stor del af effekten ved at sætte et alm. lag gips op over akustik-gipsen. Der er en langt bedre efterklang her i rummet, end inde i soveværelset ved siden af hvor der blot er alm gips som afslutning. Jeg er ret imponeret. Kunne have været fedt, hvis ikke jeg følte det var nødvendigt med et alm. lag over skustik-gipsen, men det gjorde jeg jo af hensyn til lydisoleringen til overetagen.
Blot til info til dem der overvejer akustik-gips. Jeg kan kun anbefale det so far... 
/Bellini
|
|
|
Har du evt nogle målinger af dit rum?
Jeg ved godt, at det er svært at få gode målinger, men det er nu spændende at se resultaterne på en lidt mere objektiv facon 
Hilsen
Thomas
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super flot arbejde, virkelig gennemført og uden kompromis! Stor respekt herfra, det bliver en rigtig lille hygge-bio!
NU har jeg kun læst løst i tråden og set samtlige billeder, men har du ikke en del af udstyret i forvejen? dine Jamo højttalere og nogle af apparaterne. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
Har du evt nogle målinger af dit rum?
Jeg ved godt, at det er svært at få gode målinger, men det er nu spændende at se resultaterne på en lidt mere objektiv facon 
Hilsen
Thomas
|
|
|
Hey,
nej ingen målinger - endnu. Muligvis vil jeg lege lidt med den slags, når rummet er møbleret og det hele. Det glæder jeg mig til. 
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
Super flot arbejde, virkelig gennemført og uden kompromis! Stor respekt herfra, det bliver en rigtig lille hygge-bio!
NU har jeg kun læst løst i tråden og set samtlige billeder, men har du ikke en del af udstyret i forvejen? dine Jamo højttalere og nogle af apparaterne.
|
|
|
Jeg har D6'erne (7.1) - og det er det.... mere eller mindre. Dvs. jeg har også en dateret Pioneer 2011 receiver og en Marantz DV6600 dvd, men jeg håbede de begge stod til udkiftning til noget HD-grej - både på lyd- og billedesiden. Jeg tænker Onkyo 875/876/905/906 og en blu-ray afspiller. 
|
Til top |
|
|
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliv så færdig, så vi kan se det fine resulat  __________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
Til top |
|
|
Emil Killer Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 78
|
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser satme godt ud, meget gennemført
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
2Ben og Emil -> Tak tak. Jeg tror også det endelig resultat bliver godt. Gør mit bedste i hvert fald. 
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
kommer der spot ude i siden?
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sejt at du holder humøret oppe. Flot med loftet. Er der så gips ovenpå det akustik-gips der ses på billederne, så loftet er helt fladt? Du må jo bare starte op med det grej du har pt. og så opgradere efterflg. Her ville jeg starte med billedsiden - det giver det mest markante løft synes jeg. herefter kan receiveren så afkode de nye HD-formater når du får råd til at skifte den også.. Bare klø på.  Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|