Forfatter |
|
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Få dig dog en UPS i stedet for at eksperimentere med underlig Voodoo. Jeg ville hellere ikke begynde at lægge sten oven på CD afspilleren eller bobleplast rundt om højttaler kablerne. Medmindre du er den eneste på jorden som har et perfekt øre og dig anlæg ligger på den anden side af en million. (Og selv da vil jeg betvivle nogen effekt uden for placebo effekten! ;)).
Hvis det endeligt skal være så vil det rum dit anlæg står i påvirke lyden 1.000.000 gange mere end dit strømkabel, medmindre der er noget galt med din strøm. Og i så fald er en UPS nok lige så mange gange mere værd end et sandkabel. :)
L.
|
Til top |
|
|
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke umuligt at det sand har en eller anden effekt.
Shunyata bruger FeSi (jern-holdigt sand?) rundt om nogle af
deres net-kabler. Se US patent
#6,545,213
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansen, hvor ser du sand henne i det kabel? Som jeg læser det, er det jern (Fe) og silicon (SI)?
|
Til top |
|
|
hansen Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
hansen, hvor ser du sand henne i det kabel?
Som jeg læser det, er det jern (Fe) og silicon (SI)? |
|
|
Silicium er en hovedbestanddel i sand, og jeg mener at have læst
at det her FeSi bruges som korn eller perler fyldt i et kammer
rundt om kablet. Det var derfor jeg kom til at tænke på dem i
forb. med sandet.
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men vil det her FeSi, så ikke bare virke som en skærm ?
Jeg tror bare det er et salgsnummer, for det lyder jo spændende med jernholdigt sand, og lige så snart noget er bare lidt eksotisk, så kan det straks sælges til vildt mange penge, uanset om det virker eller ej. Men uanset hvad så virker skærm på forsyningskablet.
mvh Gorm
|
Til top |
|
|
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
Sendt: 02 August 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der behøver jo heller ikke være skærm på kablet, selvom mange kabelproducenter gør det til et must. F.eks. bruger Nordost ikke skærm i deres netkabler og i High Fidelity konkluderede de "Vi har haft med tre netkabler at gøre, som efter vores opfattelse virkelig giver kraftige lydmæssige udslag."
Men hvis du gerne vil lege med skærm så er der både Synergistic Research' der gør brug af aktiv skærm og JPS Labs' Aluminata kabel med APS-skærm (Aluminium Particle Shield?), som er nogle af de mere ortodokses foretrukne (eller noget)...
http://www.synergisticresearch.com
http://www.jpslabs.com/aluminata.shtml
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 06 August 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sand indeholder i større eller mindre grad quarts/kvarts (kvartssand indeholder meget, sjovt nok!) og I husker nok, at rosakvarts indfanger stråling fra TV- og computerskærme. Når det er mættet bliver kvartsen grå og grynet, det kan dog vaskes af i rindende koldt vand!!!
Ved atomart udslip bruges der sand, ler og bly til afskærmning af det forurenede område!!!
Brug kun elkabel dedikeret til 230volt/???watt til elkabler, det er noget med tykkelsen på isoleringen og dermed afsmitningen til nabolederen.
En DC-påtrykket spænding på skærmen ville jeg holde ude på ydersiden af kablet og et 9volts batteri er alt rigeligt. Ifølge HF og andre skulle det virke fortrinligt, men jeg har ikke selv hørt det!!!
|
Til top |
|
|
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
Sendt: 06 August 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror simpelthen der er BRAND godt. 
|
Til top |
|
|
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Sand indeholder i større eller mindre grad quarts/kvarts (kvartssand indeholder meget, sjovt nok!) og I husker nok, at rosakvarts indfanger stråling fra TV- og computerskærme. Når det er mættet bliver kvartsen grå og grynet, det kan dog vaskes af i rindende koldt vand!!!
|
|
|
LOL! Den var sgu god.
vH pH
|
Til top |
|
|
hansen Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
27pH skrev:
F.Christians skrev:
Sand indeholder i større eller mindre grad
quarts/kvarts (kvartssand indeholder meget, sjovt
nok!) og I husker nok, at rosakvarts indfanger stråling
fra TV- og computerskærme. Når det er mættet bliver
kvartsen grå og grynet, det kan dog vaskes af i rindende
koldt vand!!!
|
|
|
LOL! Den var sgu god.
vH pH |
|
|
Ja, hvor kommer den ide fra? Det er tilsyneladende alm.
kendt i visse "oplyste" kredse.
Min mor forærede mig engang en rosa sten til at lægge
på min monitor for at opsuge de farlige stråler -- mest
for sjov fordi hun ved at jeg ikke er meget for den slags
humbug :-)
|
Til top |
|
|
rosvall Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er det nu lige man er interesseret i at skærme ens netspænding, der alligevel allerede er fyldt med støj?
Er jeg gået glip af noget er eller det her ikke det elektriske sidestykke til numerologi??
|
Til top |
|
|
no-limit Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 02:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror det står omtalt tidligere i denne tråd... noget med indstråling fra komponenter (er rimelig træt lige nu, kan ikke rigtig huske...)
Eller kan du læse dig til det i mange andre tråde herinde, hvor der bliver udgydt blod i netkabeldebattens navn...
Eller kig på producenternes hjemmesider, de plejer ofte at være glade for deres helt nye nultoleranceteknologier opnået med voodoo!   
HilseN
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 02:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er der nu i vejen med alm nkt....?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr Hansen; hvad gjorde De så med denne rosa sten (rosa-kvarts)??? Blev den grå og kedelig ved at stå ovenpå din monitor??? Kunne du vaske det af under rindende vand??? Skal der være en logisk og nemt forståelig forklaring på alting, før det ikke mere betegnes som humbug???
Hr Roswall; har du undersøgt emnet numerologi, således at du ved hvad du taler om??? Eller er numerologi bare et andet ord for voodoo??? Når ordet voodoo bruges, menes der tit "uforståeligt vrøvl med ringe troværdighed", men så skriv det i stedet for, tak!!! Ja, jeg har studeret begge emner i mange år og for mig er det ikke "uforståeligt vrøvl med ringe troværdighed", bare oppustet til noget umådeligt vigtigt for det enkelte menneske, hvilket det IKKE er!!! 
Tilbage til underholdningen; vi spiller nu en plade!!!
|
Til top |
|
|
no-limit Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hansen Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Hr Hansen; hvad gjorde De så med
denne rosa sten (rosa-kvarts)??? Blev den grå og kedelig ved at
stå ovenpå din monitor??? Kunne du vaske det af under rindende
vand??? Skal der være en logisk og nemt forståelig forklaring på
alting, før det ikke mere betegnes som humbug???
|
|
|
Den har stået i over 5 år i vindueskarmen bag min monitor, og
den har ikke skiftet farve.
Og selvf. har alting en forklaring. Hvis den forklaring mangler så
er det enten fordi vi ikke har fundet den endnu, eller fordi det er
humbug. Om du vælger at tro på at en rosa sten ligefrem kan
suge "farlige stråler" til sig, det er dit problem. Men hvis det er
rigtigt, så skal fysikerne nok til at revurdere optikkens
virkemåder.
NB: Der er noget i vejen med din '?'-tast :)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr Hansen; rosakvarts skal stå ovenpå eller foran monitoren! (enkelt udråbstegn)
Hvis dit stykke "rosakvarts" ikke har ændret sig en tøddel på 5 år, så er det nok ikke rosakvarts, men indfarvet silikat! Der snydes en del i stenbrancen bl.a. med agater! En X-kæreste af mig er i stenbrancen og de 3-4 stk rosakvarts hun har stående omkring TV/CD/DVD bliver hvidlige/grålige på ca. 3 måneder og NEJ, jeg har ingen selv, det tager alligevel ikke en tiendedel af strålingen, men indvirket af strålingen bliver rosakvartset 10hver10fald! Og så ikke et ord om fysik kontra optik = lysets brydningkarakter; her handler det om kvartsholdige materialers evne til at hindre støj/strålingsindfald, eller hvad??? (s s spastiske fingre, c cl claudius)
Off-topic: En grav med "arbejdere" er fundet ved kanten af Stone henge; tand-emaljen på disse er fyldte af radioaktivt materiale af samme beskaffenhed som findes i de stenblokke, der er brugt til ovennævnte forårsjævndøgnskalender og klipperne er øjensynligt skaffet fra Wales, ca. 500km væk! Der er dog ingen forlydener om at de skulle have fundet lastbilen, som blev brugt til transporterne! Den er nok solgt videre til et andet entreprenørselskab bagefter!!! 
|
Til top |
|
|
Jesperthomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smart med sådan noget rosakvarts - det er simpelt hen i stand til at få lysstråler til at afbøjes med 90 grader. Hvis nu vi klemte solen sammen så den fyldte nogenlunde som en mobiltelefon, forstærkede vores computerskærm ganske betrageligt og lagde vores kompakte sol oven på den, ville dens tyngdekraft ikke være i stand til at afbøje lyset med 5 grader. Fantastisk, hvad man kan opnå med et par hundrede gram socialdemokratisk farvet sten.
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåmmen for lige at vende tilbage til det med netkabler, så bruger jeg noget meget solidt kabel (kan ikke lige huske om der er 5 eller 7 ledere plus den kraftige skærm) af den type som Grundfos bruger til deres frekvensomformere.
Det skulle nok kunne holde til 220V.
Problemet er så stikkene. Kablet er så tykt at jeg kun ved at fjerne yderisoleringen og skærmen kunne få inderisolering og leder til at være i apparat-stikkene. Til væg-stikkene kunne jeg ikke finde nogle alm typer hvor kablet kunne gå i (har ikke prøvet alle de der stik som de "rigtige" netkabel producenter bruger, de vil måske kunne), så jeg endte med at købe nogle af disse 16A blå CE-stik, og en stikdåse til dem. Der kunne jeg lige få kablet i. Kablet fra stikdåsen har så et alm væg-stik på. Det fungerer, men jeg er usikker på, hvor meget træk apparat-stikkene kan holde til.
Lydforbedring? Måske, men det var sjovt at lave.
/Præsten
|
Til top |
|
|