| Forfatter |
|
mad_max Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja iflg. dit link så er der ingen forskel i forstærker delen på 1700 og 1800 der er heller ingen forskel på 2700 og 3800. Kun HDMI 1.3a og HD lyd.
Det er jo klart du får en forbedring da du stiger i model nummer også. 1700'eren skal sammenlignes med 1800'eren. __________________ Specifikationer er lige så nyttige som en skovl uden skaft.
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke vente på Yamahas nyeste monster-reciever RX Z11 med 11.2 kanaler?
|
| Til top |
|
| |
Kruse, TC Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
mad_max skrev:
|
Ja iflg. dit link så er der ingen forskel i forstærker delen på 1700 og 1800 der er heller ingen forskel på 2700 og 3800. Kun HDMI 1.3a og HD lyd.
Det er jo klart du får en forbedring da du stiger i model nummer også. 1700'eren skal sammenlignes med 1800'eren.
|
|
|
Man må_aldrig_konkludere noget ud fra specifikationer. Jeg husker da tydeligt da Yamaha's RXV 4600 udkom. Den imponerede da overhovedet ikke på papiret ifht. til lillebror RXV 2600 - men jeg skal da lige love for at der var forskel i lydkvaliteten. Bedre komponenter i kassen resulterer oftest i bedre lyd hvilket bestemt var tilfældet her...
En anden ting - jeg har hørt og sammenlignet de større Yamaha receivere i årevis og jeg har endnu ikke stødt på en nyere model der ikke lød bedre end den forrige, også selvom at specifikationerne måske umiddelbart er nogenlunden ens. __________________ Venlig hilsen
Søren Kruse
Tape Connection, Århus
|
| Til top |
|
| |
mad_max Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kruse, TC skrev:
mad_max skrev:
|
Det er jo klart du får en forbedring da du stiger i model nummer også. 1700'eren skal sammenlignes med 1800'eren.
|
|
|
Man må_aldrig_konkludere noget ud fra specifikationer. Jeg husker da tydeligt da Yamaha's RXV 4600 udkom. Den imponerede da overhovedet ikke på papiret ifht. til lillebror RXV 2600 - men jeg skal da lige love for at der var forskel i lydkvaliteten. Bedre komponenter i kassen resulterer oftest i bedre lyd hvilket bestemt var tilfældet her...
En anden ting - jeg har hørt og sammenlignet de større Yamaha receivere i årevis og jeg har endnu ikke stødt på en nyere model der ikke lød bedre end den forrige, også selvom at specifikationerne måske umiddelbart er nogenlunden ens.
|
|
|
Ja det er korrekt men specifikationerne på lyddelen i det her tilfælde er FULDstændig ens med de gamle. Men igen det kan da være de har lavet noget om. __________________ Specifikationer er lige så nyttige som en skovl uden skaft.
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er der nogen der er bekendt med rxv 2800 og evt. priser på samme. Svjv. er den næsten identisk med 3800, jeg er specielt interesseret i netværksindgangen...
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
sterler Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Porsche Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller fortæl noget om førstehåndsindtrykket af den!! Hvordan er lyden, finish'en osv??
Har selv planlagt at købe en 3800.....venter bare lige og ser hvad prisen blir i Tapeconnection kontra prisen i Tyskland. Har set den til 1400 Euro indtil videre i Tyskland.
|
| Til top |
|
| |
sterler Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej... se mit link- dog min tidligere Yamaha RXV 1700- men ligner stort set hinanden.. mvh sterler
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57956&KW=st erler
|
| Til top |
|
| |
Thomasdk1405 Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ! Vil bare sige at jeg nu også har en 3800 i sigte - fik den til 12.200 på messen i Odense (KT-radio/Expert) - skulle gerne have den i starten af næste uge - glæder mig helt vildt.
Ydermere - har lige netop set at man nu kan få en hd afspiller (bluray) som nu kan bitstreame således at man kan få glæde af dts hd master audio'en i sin nye receiver: http://www.areadvd.de/hardware/2007/samsung_bd_p1400_01.shtm l
Må vist nappe alt det overarbejde jeg kan komme i nærheden af med alt det nye grej jeg snart skal ha'  __________________ Hilsen
Thomas
|
| Til top |
|
| |
sterler Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
halløj... du har noget at glæde dig til- super reiciver... god pris- men selv købt til 11300 kr..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ! Og nu har jeg så fået den - noget af en moppe - en hel lille computer !! Fandt nu ud af, at jeg ikke kunne bruge PLIIx modes da det kræver baghøjttalere og ikke kun dem jeg har på siden. Ligeledes anbefaler de også de der presence højttalere.
Hvad bruger I andre - Jer med Yamaha - hvor får man mest udbytte af 2 stk. ekstra højttalere ? Ved presence kan jeg aktivere det der 3d dsp samt dialog lift, hvor ved back surround kan jeg få ægte 7.1 samt PLIIx - sååå hvad bruger I ? __________________ Hilsen
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Holm26 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 03 November 2007 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så længe du ikke har 7.1, så kan du bruge surround-back kanalerne til at bi-ampe dine front ht'er, ellers er presence kanalerne med dialog lift, en super funktion når man har projektor.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 02:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
- den er bare for fed og nu er den også blevet testet: http://www.areadvd.de/hardware/2007/Yamaha_RX-V3800_01.shtml
udnævnt til reference i sin prisklasse - jeg vidste at jeg valgte rigtigt. Undrer mig dog stadig over at der er så stor forskel på alm. lyd og så pure direct. Jeg bruger kun pure direct når jeg hører musik - der er godt nok smæk i bassen - og alt virker bare så velopløst og bredt - har aldrig haft sådan en lyd i hjemmet før.
Har nu også fået hakket mig igennem manualen (selv om jeg nu mere er til try and see). Forøvrigt - hvor mange af Jer ændre på ohm setting - fra 8 til 6 ? Jeg har læst på http://www.audioholics.com/ at de anbefaler 8 ohm setting lige meget hvad. Kunne også se i test af rx-v2700 at den kunne yde meget bedre end ved 6/4 ohm setting - men den bliver godt nok noget varm.
Nå - men jeg kan kun anbefale denne forstærker - selvom den er lidt dyr (mener de jo så ikke i testen - med tanke på alt det man får) - jeg er bare ikke vant til at bevæge mig op over 10k for en forstærker - men jeg har da heller ikke fortrudt  __________________ Hilsen
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor ser du det henne? Så vidt jeg kan se, skriver de bare at den er god.
|
| Til top |
|
| |
DenUkendteFisk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Hvor ser du det henne? Så vidt jeg kan se, skriver de bare at den er god. |
|
|
På sidste side er der et billede hvor der står Area DVD Referenz  Hvor ville jeg dog ønske jeg havde råd til denne plus en samsung BD-UP5000  __________________ Don't ever argue with an idiot, he will bring you down to his level and beat you with experience
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
DenUkendteFisk skrev:
Svend P skrev:
|
Hvor ser du det henne? Så vidt jeg kan se, skriver de bare at den er god.
|
|
|
På sidste side er der et billede hvor der står
Area DVD Referenz

Hvor ville jeg dog ønske jeg havde råd til denne plus en samsung BD-UP5000 
|
|
|
Det kan jeg stadig ikke se. De skriver "In Anbetracht des gesamten Qualitätsniveaus sehr fairer Kaufpreis"
D.v.s. at de anser prisen for at være rimelig.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skriver:
Obere Mittelklasse
men kan det ikke være p***e ligemeget, Yamaha er og bliver bedst.
|
| Til top |
|
| |
Holm26 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
|
De skriver:
Obere Mittelklasse
men kan det ikke være p***e ligemeget, Yamaha er og bliver bedst.
|
|
|
Lige over hvor der står obere mittelklasse er det billed hvor der står : Area dvd referenz ! __________________ Surround i Slyngelstuen
|
| Til top |
|
| |