| Forfatter |
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
Jeg tror nu han laver bare en lille smule pis med os..... For alle ved da at el kan slå ihjel og det derfor ikke er til at spøge med.. |
|
|
hehe, ja 
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
|
|
|
Satanion skrev:
Lynge skrev:
| Kan se at det er et normalt strømkabel. Du har vel ikke en ledning fra en computer eller lign du kan forsøge med? |
|
|
Jeg har rigtig mange com kabler. men skal stikket have tre jerntingester ? for så er det det der er problemet ? |
|
|
Stikket behøver ikke være jordet nej. Og det er bestemt heller ikke årsagen til dine kortslutninger. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
|
|
|
Morten014 skrev:
KBAndersen skrev:
Jeg tror nu han laver bare en lille smule pis med os..... For alle ved da at el kan slå ihjel og det derfor ikke er til at spøge med.. |
|
|
Dårlig spøg så..... |
|
|
ja ? jeg har dårlig humor ? 
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Satanion skrev:
Lynge skrev:
| Kan se at det er et normalt strømkabel. Du har vel ikke en ledning fra en computer eller lign du kan forsøge med? |
|
|
Jeg har rigtig mange com kabler. men skal stikket have tre jerntingester ? for så er det det der er problemet ?
|
|
|
Stikket behøver ikke være jordet nej. Og det er bestemt heller ikke årsagen til dine kortslutninger.
|
|
|
okay, så ved jeg det, men er det fordi strømstikket ikke kan klare det ?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
|
|
|
Andreas KBH skrev:
|
Hej
Den nemmeste måde at fejlsøge på vil være at tage alle dine kabler fra den forstærker, og starte med bare at tænde forstærkeren uden andre tilslutninger en 230v fra stikkontakten, derefter slukke forstærkeren, tilslutte et enkelt kabel af gangen, tænde forstærkeren, og gentage dette til den slår fra.
Jeg vil dog mene at der er en fejl i selve strømkablet eller i forstærkeren, da det er primærdelen der får HPFI relæget til at slå fra.
Så kig lige godt på det strømkabel 
|
|
|
det tror jeg lige jeg prøver
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
|
|
|
floe skrev:
Prøv nu at tage det fra en ende af. Afmontér SAMTLIGE stik, ledninger mv. fra din Classic. Sæt netkablet i igen, og tænd forstærkeren.
Får du samme resultat her?
|
|
|
jeg prøver lige, medmindre der er nogen der laver noget vigtigt som har noget med strøm at gøre
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
Arhh mon dog. Se evt. afisoleringen af højtalerkablerne  |
|
|
Ja, hvis ikke man selv kan tænke sig til, at det nok ikke er fornuftigt med 15 cm. blottet kabel med strøm i, så er det nok ikke el man skal lege for meget med.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
quad skrev:
|
|
Ja, hvis ikke man selv kan tænke sig til, at det nok ikke er fornuftigt med 15 cm. blottet kabel med strøm i, så er det nok ikke el man skal lege for meget med. |
|
|
Vil det sige jeg skal ud og ændre 380V installationen på min vaskemaskine? __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Kjeldsen skrev:
quad skrev:
|
|
Ja, hvis ikke man selv kan tænke sig til, at det nok ikke er fornuftigt med 15 cm. blottet kabel med strøm i, så er det nok ikke el man skal lege for meget med.
|
|
|
Vil det sige jeg skal ud og ændre 380V installationen på min vaskemaskine?
|
|
|
jaja, det kan du hygge dig med ej, ved ikke hvad i snakker om 
|
| Til top |
|
| |
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg elsker denne tråd, samtidig med at jeg frygter for dit helbred Satanion.
gør dette:
afmonter ALLE kabler på din clasic, monter så strømkablet til den igen og KUN den, tænd for forstærkeren og fortæl hvad der sker. __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
har gjort det, og problemet er lokaliseret. I får hele historien, jeg afmonterede alle stik, men strømmen gik stadig, jeg gik ned for at tænde, men det er sådan at min com starter ikke af sig selv. Dvs at den nu stod slukket, men classicen virkede nu. Så jeg har overbelastet systemet, så jeg er faktisk glad nu. Jeg prøvede så at tænde min com og min classic, og strømmen gik igen, ud fra det fandt jeg ud af at hvis computeren ikke var tændt går strømmen ikke. Men mit spørgsmål er så, hvad gør jeg nu ? nogle gange afspiller jeg jo film over computeren, skal jeg trække et langt kabel eller er det en elektrikker der skal ordne hele relæet ? Jeg er ked af det over at jeg ikke kan have begge ting tændt på en gang, men glad for at alle tingene virker. Men jeg kan faktisk godt forstå det, på systemet er følgende : 1 fryser, 4 tv, 10 lamper, mit stereo, 3 computere, 1 modem, 1 switch, 1 router plus det løse, så det er nok derfor, men hvad gør jeg ? trækker et langt kabel eller tilkalder elektrikker ? mange tak for hjælpen forresten
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
DU TILKALDER EN ELEKTRIKER....
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
| DU TILKALDER EN ELEKTRIKER.... |
|
|
okay, og hvad gør han så ?
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han finder ud præcist hvad der er galt. Om der er skæv belastning på dit net mm.
Men hvis alt det du nævner der er tændt samtidig, så kan en eneklt fase godt få problemer. Så der skal sikkert sættes en ekstra gruppe op og måske kan elektrikkeren så fordele belastningen på de to grupper. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
|
Han finder ud præcist hvad der er galt. Om der er skæv belastning på dit net mm.
Men hvis alt det du nævner der er tændt samtidig, så kan en eneklt fase godt få problemer. Så der skal sikkert sættes en ekstra gruppe op og måske kan elektrikkeren så fordele belastningen på de to grupper.
|
|
|
okay, det må jeg lige snakke med min mor om, mange tak for hjælpen, havde nok ikke fundet problemet uden jer gutter tak tak tak
|
| Til top |
|
| |
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor gammel er huset?
det der skal ske er at der skal bygges en ekstra gruppe i gruppetavlen, og så skal der splittes lidt up, det må du under ingen omstændigheder begynde på. hvor meget er tænt når du springer sikringen? og er det sikringen du springer? hvad står der på den blok der kobler ud i gruppe tavlen? __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Kjeldsen skrev:
quad skrev:
|
|
|
|
|
Vil det sige jeg skal ud og ændre 380V installationen på min vaskemaskine?
|
|
|
En sikker test, er at lade katten lege bag ved opvaskemaskinen. Hvis katten kommer levende ud, er installationen helt fin, hvis katten begynder at lugte brændt og der kommer røg, så tilkald en elektriker.
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

|
|
|
|
Satanion skrev:
KBAndersen skrev:
|
Men hvis alt det du nævner der er tændt samtidig, så kan en eneklt fase godt få problemer. Så der skal sikkert sættes en ekstra gruppe op og måske kan elektrikkeren så fordele belastningen på de to grupper.
|
|
|
okay, det må jeg lige snakke med min mor om, mange tak for hjælpen, havde nok ikke fundet problemet uden jer gutter tak tak tak
|
|
|
velbekommen...Kan regne ud du bor hjemme og er du så sikker på det kun er de ting du der har på dit værelse der hænger på en fase? Det tror jeg ikke. Der er somregel mere end et rum til en fase. Men til din orientering, så koster det kassen af få det lavet. Men du må IKKE selv rode med det, lov mig det. Det er dødsens farligt og hamrende ulovligt. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
|
|
|
Visca Blaugrana skrev:
|
hvor gammel er huset?
det der skal ske er at der skal bygges en ekstra gruppe i gruppetavlen, og så skal der splittes lidt up, det må du under ingen omstændigheder begynde på. hvor meget er tænt når du springer sikringen? og er det sikringen du springer? hvad står der på den blok der kobler ud i gruppe tavlen?
|
|
|
Nej nej nej, sikringen springer ikke, strømmen går bare i den ene fase ! Næsten alt er tændt, der er jo efterårsferie.
Jeg har skam heller ikke tænkt mig at begynde på det ? jeg vil da ikke skade mit smukke ansigt ! du da en spade ej, men jeg tilkalder en, så må han sgu finde ud af problemet ! hvorfor er det vigtig hvad der står på fasen ? skal jeg gå ned og kigge ?
|
| Til top |
|
| |