| Forfatter |
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
floe skrev:
Kjeldsen skrev:
quad skrev:
Arhh mon dog. Se evt. afisoleringen af højtalerkablerne  |
|
|
Ja, hvis ikke man selv kan tænke sig til, at det nok ikke er fornuftigt med 15 cm. blottet kabel med strøm i, så er det nok ikke el man skal lege for meget med.
|
|
|
Vil det sige jeg skal ud og ændre 380V installationen på min vaskemaskine?
|
|
|
En sikker test, er at lade katten lege bag ved opvaskemaskinen. Hvis katten kommer levende ud, er installationen helt fin, hvis katten begynder at lugte brændt og der kommer røg, så tilkald en elektriker.
|
|
|
kan en lille hund virke ? 
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
Satanion skrev:
KBAndersen skrev:
|
Han finder ud præcist hvad der er galt. Om der er skæv belastning på dit net mm.
Men hvis alt det du nævner der er tændt samtidig, så kan en eneklt fase godt få problemer. Så der skal sikkert sættes en ekstra gruppe op og måske kan elektrikkeren så fordele belastningen på de to grupper.
|
|
|
okay, det må jeg lige snakke med min mor om, mange tak for hjælpen, havde nok ikke fundet problemet uden jer gutter tak tak tak
|
|
|
velbekommen...Kan regne ud du bor hjemme og er du så sikker på det kun er de ting du der har på dit værelse der hænger på en fase? Det tror jeg ikke. Der er somregel mere end et rum til en fase. Men til din orientering, så koster det kassen af få det lavet. Men du må IKKE selv rode med det, lov mig det. Det er dødsens farligt og hamrende ulovligt.
|
|
|
sagde jeg ikke også der var en fryser ? og tror du jeg har 4 tv og 3 computere ? hehe, det er fordelt over 4 rum. men ellers 
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem alt om at se efter noget i den tavle. Lad en fagmang gøre det.
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
Satanion skrev:
KBAndersen skrev:
|
Han finder ud præcist hvad der er galt. Om der er skæv belastning på dit net mm.
Men hvis alt det du nævner der er tændt samtidig, så kan en eneklt fase godt få problemer. Så der skal sikkert sættes en ekstra gruppe op og måske kan elektrikkeren så fordele belastningen på de to grupper.
|
|
|
okay, det må jeg lige snakke med min mor om, mange tak for hjælpen, havde nok ikke fundet problemet uden jer gutter tak tak tak
|
|
|
velbekommen...Kan regne ud du bor hjemme og er du så sikker på det kun er de ting du der har på dit værelse der hænger på en fase? Det tror jeg ikke. Der er somregel mere end et rum til en fase. Men til din orientering, så koster det kassen af få det lavet. Men du må IKKE selv rode med det, lov mig det. Det er dødsens farligt og hamrende ulovligt.
|
|
|
øhh, helt præcis hvor meget ? 5000 kr ? eller mindre eller mere 
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
| Glem alt om at se efter noget i den tavle. Lad en fagmang gøre det. |
|
|
ok. så gør jeg det 
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
| Glem alt om at se efter noget i den tavle. Lad en fagmang gøre det. |
|
|
HØRT!! __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
KBAndersen skrev:
Satanion skrev:
KBAndersen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sagde jeg ikke også der var en fryser ? og tror du jeg har 4 tv og 3 computere ? hehe, det er fordelt over 4 rum. men ellers 
|
|
|
Nej selvf'ølgelig ikke... Men de 4 tv er nok ikke på samme gruppe.. Hvis det er et hus du bor i med flere værelser osv. så er der flere grupper og jeg tror uden at vide det, der er noget galt på dit værelse. Eller den fase der forsyner dit. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjaaa 5k er nok ikke ved siden af...
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bor du lidt langt væk fra hvor jeg er, men ellers vilde jeg gerne komme forbi og tjekke det for dig.....
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var som jeg mistænkte formentlig et overbelastningsproblem.
Jeg ville se lidt på hvad du ellers har koblet på den fase, og hvis man kan flytte lidt rundt mellem faserne, så kan det måske løse dit problem. HUSK nu snitterne væk fra El-tavlen!
Bundy
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes vi er nogle stykker her, der er lidt bekymret for knægten. Hvorfor mon ?   __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
Syntes vi er nogle stykker her, der er lidt bekymret for knægten. Hvorfor mon ?  |
|
|
ja hvorfor mon  __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han spørger jo om gode råd ... men derfor er der jo ingen grund til at gøre grin med det.
Kan sagtens sætte mig ind i situationen ... det er virkeligt surt når det driller. Husker da jeg havde svigtende netspænding og min CD begyndte at sige mærkelige lyde. Viste sig at netspændingen stod og svingede op og ned mellem 205v og 248v - pga. en fejl i El-nettet længere nede af gaden!!
Jeg var på kanten af at smide hele l**tet ud ... heldigvis var der en kvik fyr fra Støjtjenesten som havde en ide om hvad det var ... jeg troede det var en radioamatør - men så var det en El-amatør (SEAS-NVE).
Bundy
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror ikke der er nogen der gør nar, det er bare voldsomt vigtigt at han ikke begiver sig ud hvor han ikke kan bunde.. __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
| Nu bor du lidt langt væk fra hvor jeg er, men ellers vilde jeg gerne komme forbi og tjekke det for dig..... |
|
|
hmm, sort ? 
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
Syntes vi er nogle stykker her, der er lidt bekymret for knægten. Hvorfor mon ?  |
|
|
fordi jeg er syg i ansigtet 
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Visca Blaugrana skrev:
| tror ikke der er nogen der gør nar, det er bare voldsomt vigtigt at han ikke begiver sig ud hvor han ikke kan bunde.. |
|
|
ligemeget hvad i siger til mig er det mobning bare rolig, jeg kan godt bunde, der er ikke oversvømmet eller noget 
PS : Sagde jo jeg havde dårlig humor ! 
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
floe skrev:
Kjeldsen skrev:
quad skrev:
|
|
Ja, hvis ikke man selv kan tænke sig til, at det nok ikke er fornuftigt med 15 cm. blottet kabel med strøm i, så er det nok ikke el man skal lege for meget med.
|
|
|
|
|
|
En sikker test, er at lade katten lege bag ved opvaskemaskinen. Hvis katten kommer levende ud, er installationen helt fin, hvis katten begynder at lugte brændt og der kommer røg, så tilkald en elektriker.
|
|
|
Præcis hvor brændt skal der lugte, og er det et godt, eller dårligt tegn hvis katten skriger? Jeg mener; kan dette betyde at den stadig lever, og installationen overholder kravene? __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Kjeldsen skrev:
floe skrev:
Kjeldsen skrev:
quad skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Præcis hvor brændt skal der lugte, og er det et godt, eller dårligt tegn hvis katten skriger? Jeg mener kan dette betyde at den stadig lever, og installationen overholder kravene?
|
|
|

EDIT : MEGET brændt ! 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
Visca Blaugrana skrev:
| tror ikke der er nogen der gør nar, det er bare voldsomt vigtigt at han ikke begiver sig ud hvor han ikke kan bunde.. |
|
|
ligemeget hvad i siger til mig er det mobning bare rolig, jeg kan godt bunde, der er ikke oversvømmet eller noget 
PS : Sagde jo jeg havde dårlig humor ! 
|
|
|
Jeg indstiller dig "årets dårligste joke" 
ja mobning, vi er også kendt som en flok banditter her __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |