| Forfatter |
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Ulrik77 skrev:
|
Et Hpfi relæ slår fra ved forburg over det den er godtkendt til fx 40 amp
|
|
|
Nej, det gør det helt sikkert ikke. Det slår kun fra ved fejlstrøm over 30 mA, ikke ved overbelastning.
Satanion, kan du ikke tage et billede af den komponent i tavlen der slår fra, for det giver ikke så meget mening det du skriver...
|
|
|
jo, det kan jeg godt, men kameraet er ikke opladet, og det tager maaaange timer, så imorgen ?
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
chillipepper skrev:
nicoleif skrev:
|
Han forsikrede os at der ingen fare er sålænge der ikke er risiko for man rører ved pc'en samtidig med at man rører ved radiatoren. Nogen kan her har gode råd?
/Nicoleif
|
|
|
byt dine hjemmesutter ud med et par tykke gummistøvler og begynd at gå men gummi rengøringshansker
|
|
|
Nogen der har seriøse råd?
|
|
|
nogen der selv kan finde ud af at oprette emne ? det er fandme off topic så det siger noget !
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
|
Er det en sikringsgruppe der slår fra (som du skrev i dit første indlæg) ... eller er det hele dynen siden hpfi relæet kommer i spil!
For mig at se er der stor forskel ...
Bundy
|
|
|
det er kun en sikrings gruppe, altså der er jo ca. 5 små håndtag, samt et monsterlille, som slår det hele fra. Det er 1 af de 5 små håndtag der ryger ned, og strømmen er kun væk i den del af huset hvor den ligesom styrer ! håber du forstår det
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
| jo, det kan jeg godt, men kameraet er ikke opladet, og det tager maaaange timer, så imorgen ?
|
|
|
Ja, det er fint. Jeg venter bare her imens.
Satanion skrev:
|
nogen der selv kan finde ud af at oprette emne ? det er fandme off topic så det siger noget !
|
|
|
Ja, det er heeelt vildt off topic
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
nicoleif skrev:
chillipepper skrev:
nicoleif skrev:
|
Han forsikrede os at der ingen fare er sålænge der ikke er risiko for man rører ved pc'en samtidig med at man rører ved radiatoren. Nogen kan her har gode råd?
/Nicoleif
|
|
|
byt dine hjemmesutter ud med et par tykke gummistøvler og begynd at gå men gummi rengøringshansker
|
|
|
Nogen der har seriøse råd?
|
|
|
|
|
|
Mange gange undskyld men nu er det jo ikke første gang at folk spørger ind til lignende issues (og det er ihvertfald ikke Off Topic!) på en tråd. Sådan fungere det!
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes det er grimt, det er jo ikke off topic, men hvis jeg mangler svar på noget om en bil bryder jeg heller ikke ind mens en sælger står og snakker med en køber : hov forresten, har du lige tid engang ? "Nej, jeg er lige igang med at snakke med denne herre" "Jamen super, det er fordi jeg har et lille problem med bilen" bla bla bla. Sådan fungerer livet ikke !!!!
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
| synes det er grimt, det er jo ikke off topic, men hvis jeg mangler svar på noget om en bil bryder jeg heller ikke ind mens en sælger står og snakker med en køber : hov forresten, har du lige tid engang ? "Nej, jeg er lige igang med at snakke med denne herre" "Jamen super, det er fordi jeg har et lille problem med bilen" bla bla bla. Sådan fungerer livet ikke !!!! |
|
|
Vil det sige at du også vil blive fornærmet hvis en tredje bruger kommer med et godt forslag til en løsning på dit problem menes du "står og snakker" med én bruger?????
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, men du kommer ikke med en løsning, du kommer med en spørgsmål !
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P,
Du er jo eksperten ... hvis der er tale om kortslutning - eller noget der ligner, så bør hpfi relæet slå fra ... og vel også sikringsgruppen.
Hvis sikringsgruppen alene slår fra - kan det så skyldes overbelastning?
Bundy
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
Morten014 skrev:
Satanion skrev:
Morten014 skrev:
KBAndersen skrev:
Jeg tror nu han laver bare en lille smule pis med os..... For alle ved da at el kan slå ihjel og det derfor ikke er til at spøge med.. |
|
|
Dårlig spøg så..... |
|
|
ja ? jeg har dårlig humor ? 
|
|
|
Det sagde jeg ikke, men det ville være en dårlig spøg. Det er ikke den 1. April endnu |
|
|
siger også bare at jeg har dårlig humor 
|
|
|
Nej, det har du da ikke. Bare kig på din egen signatur. Den er jo så fantastisk morsom og veldrejet, at man kan undre sig over, at Woody Allen eller Victor Borge ikke har brugt den. Det er jo humor i verdensklasse. Har du overvejet at sende til én af de virkelig frække og vovede danske stand-up'ere?

N.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
|
Svend P,
Du er jo eksperten ... hvis der er tale om kortslutning - eller noget der ligner, så bør hpfi relæet slå fra ... og vel også sikringsgruppen.
Bundy
|
|
|
De slår fra for hver sin ting. Sikringen slår fra ved kortslutning eller overbelastning. Den har nogle kurver, som bestemmer, hvor meget strøm der ryger igennem inden den slår fra. En 10 A sikring kan godt tillade 20 A at løbe i måske en time, men den vil slå fra på måske 0.1 sek. ved en ren kortslutning på eks. 1000 A.
HFFI relæet slår fra, hvis der kommer overgang til stel på et apparat. Altså eks. hvis en faseledning rører kabinettet på en forstærker.
Umiddelbart kunne det godt tyde på at Satanion har for mange ting sat til den samme gruppe. Man kunne jo prøve at flytte nogle af tingene over på en anden stikkontakt, i håb om at fordele forbruget over til en anden sikring
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Satanion skrev:
Morten014 skrev:
Satanion skrev:
Morten014 skrev:
KBAndersen skrev:
Jeg tror nu han laver bare en lille smule pis med os..... For alle ved da at el kan slå ihjel og det derfor ikke er til at spøge med.. |
|
|
Dårlig spøg så..... |
|
|
ja ? jeg har dårlig humor ? 
|
|
|
Det sagde jeg ikke, men det ville være en dårlig spøg. Det er ikke den 1. April endnu |
|
|
siger også bare at jeg har dårlig humor 
|
|
|
Nej, det har du da ikke. Bare kig på din egen signatur. Den er jo så fantastisk morsom og veldrejet, at man kan undre sig over, at Woody Allen eller Victor Borge ikke har brugt den. Det er jo humor i verdensklasse. Har du overvejet at sende til én af de virkelig frække og vovede danske stand-up'ere?

N.
|
|
|
hahaha, nej det har jeg ikke 
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Al Bundy skrev:
|
Svend P,
Bundy
|
|
|
De slår fra for hver sin ting. Sikringen slår fra ved kortslutning eller overbelastning. Den har nogle kurver, som bestemmer, hvor meget strøm der ryger igennem inden den slår fra. En 10 A sikring kan godt tillade 20 A at løbe i måske en time, men den vil slå fra på måske 0.1 sek. ved en ren kortslutning på eks. 1000 A.
HFFI relæet slår fra, hvis der kommer overgang til stel på et apparat. Altså eks. hvis en faseledning rører kabinettet på en forstærker.
Umiddelbart kunne det godt tyde på at Satanion har for mange ting sat til den samme gruppe. Man kunne jo prøve at flytte nogle af tingene over på en anden stikkontakt, i håb om at fordele forbruget over til en anden sikring
|
|
|
jeg har næsten ikke noget der kræver strøm inde hos mig, det er alle de andre rum.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bort set fra din forstærker! Og den har nok en startstrøm, der kan få sikringen til at slå fra, når man lægger resten oveni.
Forskellige rum kan sagtens gå på den samme sikring. Flyt rundt på tilslutningerne af nogle af de andre apparater!
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er der deærre ikke rigtig mulighed for.
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
nåå har du fundet ud af noget nyt??
Mvh. Morten
|
| Til top |
|
| |
anyname Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Få din elektriker til at udskifte omtalte automatsikring ud med en aldmindelig smeltesikring, så skulle problemet være løst.
Denne løsning koster ikke alverden, selv med en autoriseret ved roret.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
anyname skrev:
|
Hejsa
Få din elektriker til at udskifte omtalte automatsikring ud med en aldmindelig smeltesikring, så skulle problemet være løst.
Denne løsning koster ikke alverden, selv med en autoriseret ved roret.
|
|
|
Hvilken forskel er det lige du mener man får ved at skifte eks. en 10 A automatsikring ud med en 10 A smeltesikring?
|
| Til top |
|
| |
BendtPJ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Forskellen på en automatsikring og en smeltesikring kan være stor. Automatsikringer findes i forskellige udførsler efter hvordan deres karakteristik (kurve) er.
En smeltesikring har kun en kurve som er mindre følsom over for startstrømme end en automatsikring af f.eks B-typen.
En automatsikring har desuden den ulempe at den kan blive "doven" og udløse før den reelt skal.
Det er KUN for fagfolk at begynde at udskifte da der ved valg af karakteristik på en automatsikring skal foretages beregninger for kontrol af energigennemslippet ved en kortslutning.
Jeg vil give de andre ret i at dette er en sag for en el-installatør.
held og lykke med det
|
| Til top |
|
| |
anyname Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lader til problemet er startstrømmen til forstærkeren, hvilket (C-karakteristik) automatsikringer godt kan være lidt følsomme overfor, det er en smeltesikring ikke.
|
| Til top |
|
| |