| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg beklager, Jonzie, men jeg føler mig taget ved næsen, og synes du har handlet uærligt og krukket, så jeg melder mig ud af debatten herfra.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er for at flashe dit skoleengelsk,Jonzie,så er det en ommer  Jeg hørte engang en professor sige: '.....at engelsk er det letteste sprog for danskere at begå fejl på...' __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
KTAS Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan sku sagtens følge Jonzie.. Skal også tænke mig om en ekstra gang og huske at skrive på dansk når jeg poster på et dansk forum (sker godtnok sjældent). Tror bare at mange HIFI folk herinde er nogle gamle gubber der endnu ikke har vænnet sig til at resten af verden er lige foran dem.
Anyway står i næsten samme sted som dig Jonzie og jeg ville klart vælge lyngdorfen over NAD'en.
EDIT: Forresten hvad er det for en sweet deal du har på lyngdorfen? :)
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Jeg beklager, Jonzie, men jeg føler mig taget ved næsen, og synes du har handlet uærligt og krukket, så jeg melder mig ud af debatten herfra. |
|
|
Samme her!
Hmmm Billeder????????
|
| Til top |
|
| |
Jonzie Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Jeg beklager, Jonzie, men jeg føler mig taget ved næsen, og synes du har handlet uærligt og krukket, så jeg melder mig ud
af debatten herfra. |
|
|
Drenge, jeg ved virkelig ikke om jeg skal grine eller græde...
Men for ikke at begå fejlen at male fanden unødigt på væggen, kunne jeg godt tænke mig at høre grundlaget for den grad af opstand jeg har
skabt hos nogle af jer. Det ville jo være så synd hvis min umiddelbare opfattelse af situationen, hvilket jeg eksplicit holder for mig selv indtil
videre, var fuldstændigt misforstået, ikke sandt?
Svend P, hvorledes kan det retfærdiggøres at jeg:
1) Har handlet uærligt; dvs, har postuleret eller gjort noget der ikke er sandt?
- At jeg taler engelsk, bevidst eller ubevidst om sammenhæng, er ikke en løgn. Det er din egen forudtagede formodning der ikke passer...
- At jeg ikke kan flyve gør mig ikke til en sten...
2) At jeg har handlet krukket; dvs, skabt mig eller været påtaget?
- Udover at henføre til punkt 1) har jeg ikke bestilt andet end at prøve at forklare mig og været åben og positiv. - Jeg undskyldte oven i
købet på forhånd overfor de, der på daværende tidspunkt potentielt skulle have følt sig stødt over dette, i min verden, fuldstændigt ikke-
eksisterende problem. Er dét at skabe sig nu om dage?
- Tante Berg:
Nu du snakker så kyndigt om sprogbrug: At være afslappet i en udførelse, det værende i sprog, madlavning eller fistf**king, er ikke et
postulat om evner, men blot et udtryk for indgroet tilvending. - Selv en dårlig eller klam vane, omend helt forkert, kan udføres afslappet. Så har
jeg vist ikke sagt for meget...
Så Svend P og Tante Berg:
- Jeg er sikker på at I kan give mig lidt kvalificeret feedback på mine kommentarer og spørgsmål?  Her troede jeg det kun handlede om
HiFi og får jeg chancen for at lære noget nyt af jer to? Det glæder jeg mig til, kan I tro!
KTAS: TAK! Rart at komme hjem til et klap på skulderen efter en lang dag med lektioner og møder, uden tid til at svare på tiltale online. -
Lyngdorf dealen kommer af et studiejob i HiFi Klubben. - Har lige solgt mit surroundsystem for at gå over til stereo. JUBII!  Kan slet ikke
vente!
WINTER: Spøjst sammensat kommentar...  - Hvad du planlagde at opnå med den er mig lidt af en gåde, men vi lader den bare sive ud i det
ukendte... - Billeder af 802d'ere eller hvordan?
|
| Til top |
|
| |
Jonzie Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
KTAS skrev:
Anyway står i næsten samme sted som dig Jonzie og jeg ville klart vælge lyngdorfen over NAD'en.
|
|
|
Det er sjovt, der er VIRKELIG mange forskellige meninger om det. Jeg glæder mig meget til at høre det selv. Synes det er cool at få positive inputs
fra begge sider. I HiFi Klubben er der mange der er af den gamle skole og ikke kan vende sig til Lyngdorf'ens lyd, så det har til tider været svært at
holde gejsten oppe til tider. Misforstå mig ret, de synes den er god, det er bare ikke deres stil.
Det er spændende at der er så mange herinde der er rigtigt positivt stemt over den. Jeg vil tilføre min egen personlige holdning til debatten så snart
jeg får chancen for at kvalificere den!
Hvilken situation er det du står i, KTAS?
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonzie og andre med engelsk som 'foretrukkent' sprog til trods for at jeres modersmål er pæredansk:I er nogle skidesprællere der faktisk hellere vel flashe din/jeres såkaldte 'sprogfærdigheder',end at snakke lyd.Hvor herre bevarres!!  Du/I ender med at blive lige dårlig til hhv dansk og engelsk,hvis du/I fortsætter på den måde.Jeg må give Svend P ret i at din(Jonzie) attitude er super-krukket,og jeg forstår udmærket at der er lukket af fra den kant.Hvem husker ikke Gitte Stallone,der efter få år i udlandet NÆSTEN ikke kunne huske 'den der danske sproget'  Gaaaaaaab.Get a life(få et liv) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
| what about the hundred meters.... |
|
|
Ha ha ha ha ha
carl lewis og finn nørbygård ha ha ha ha
|
| Til top |
|
| |
KTAS Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonzie skrev:
| Hvilken situation er det du står i, KTAS? |
|
|
Er også ved at være færdig med studierne og skal købe "drømmeanlægget". Lige nu er det en b&w803D og en lyngdorf som jeg sidder og kigger på. 802D er lige over mit budget og nok også for voldsom, og synes lyngdorfen lyder bedre end NAD'en.
|
| Til top |
|
| |
KTAS Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Jonzie og andre med engelsk som 'foretrukkent' sprog til trods for at jeres modersmål er pæredansk:I er nogle skidesprællere der faktisk hellere vel flashe din/jeres såkaldte 'sprogfærdigheder',end at snakke lyd.Hvor herre bevarres!!  |
|
|
Slap dog af! jeg tror jeg havde ret i at der er mange gamle gubber herinde... Synes det er sjovt at der stadig er mennesker der opfatter det som krukket at snakke engelsk når man er dansker. Jeg er vant til at jeg er nødt til at udtrykke mig på engelsk i min uddannelse.
(bemærk i øvrigt at det er dig der slet ikke har brugt et ord på lyd i denne tråd...)
|
| Til top |
|
| |
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 05:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
KTAS skrev:
Tante Berg skrev:
Jonzie og andre med engelsk som 'foretrukkent' sprog til trods for at jeres modersmål er pæredansk:I er nogle skidesprællere der faktisk hellere vel flashe din/jeres såkaldte 'sprogfærdigheder',end at snakke lyd.Hvor herre bevarres!!  |
|
|
Slap dog af! jeg tror jeg havde ret i at der er mange gamle gubber herinde... Synes det er sjovt at der stadig er mennesker der opfatter det som krukket at snakke engelsk når man er dansker. Jeg er vant til at jeg er nødt til at udtrykke mig på engelsk i min uddannelse.
(bemærk i øvrigt at det er dig der slet ikke har brugt et ord på lyd i denne tråd...)
|
|
|
Hæ Hæ "Gamle gubber" 
Ifølge Tante Bergs profil er han ( hun ? ) født i 1910 !!!! Så hvis det engelske ikk lige er sagen er det da forståligt Håber da at alderen er rigtig opgivet .....ellers er der vist flere "skidesprællere" tilstede end først antaget !
Jonzie !
B&W 802 D ........nam nam !! Den ligger også højt på min ønskeseddel 
Lyt nu godt til det lyngdorf inden du køber ....... ikke fordi jeg syntes det er dårligt , langtfra faktisk .....men efter min overbevisning er dynamik ikke dets stærke side , og man kan godt få en rigtig fed motherf...er amp , brugt , for de penge en TDA 2200 koster !
Syntes du skulle få de B&W 802 D'er hjem , og prøv så lidt forskelligt .....det er mere værd end noget andet .
My humble opinion only, mate 
mvh
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
| Managuense
B&W 802 D ........nam nam !! Den ligger også højt på min ønskeseddel 
Lyt nu godt til det lyngdorf inden du køber ....... ikke fordi jeg syntes det er dårligt , langtfra faktisk .....men efter min overbevisning er dynamik ikke dets stærke side , og man kan godt få en rigtig fed motherf...er amp , brugt , for de penge en TDA 2200 koster !
Syntes du skulle få de B&W 802 D'er hjem , og prøv så lidt forskelligt .....det er mere værd end noget andet .
My humble opinion only, mate 
mvh
[/QUOTE skrev:
|
Ganske enig. TDA2200 er en fremragende forstærker, men for pengene kan du dælme (også) få noget godt brugt...
Mvh Jonas |
|
|
Ganske enig. TDA2200 er en fremragende forstærker, men for pengene kan du dælme (også) få noget godt brugt...
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
Jonzie Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey drenge!
Så har jeg siddet en lang aften overfor både Master og TDA og jeg må indrømme
at det efterlod mig liiidt overrasket. På mange fronter og over begge
produkter.
Jeg havde jo glædet mig til at opleve om det virkelig kunne
lade sig gøre for lille flotte TDA2200 at trække de store utilgivende 802d’ere.
Samtidig at se om den kunne køre dem bedre en Masteren. Jeg havde fået en ret
god fornemmelse af den herinde fra og må indrømme at mine forventninger var
begyndt at komme i vejret.
Lyngdorfen havde fra default en klarere og mere defineret
lyd. Der var en karakteristik over lyden der bare lød rent og logisk i sin
fremtræden. Fra start vidste jeg godt at NAD'en sikkert ville være mere basstærk, men havde
fået at vide at TDA'en ligeledes havde fed dybde. Det havde den - i spandevis,
men det var ligeledes her, at en tendens (der endte med at give det endelige svar i amp-dysten)
begyndte at præsentere sig. - Dyb som den var, var det en form for "hul" dybde.
Generelt var TDA'en virkelig virkelig god. Havde jeg kun
hørt den ville jeg havde svoret at jeg ville dø en glad mand. Dens store klarhed gjorde
hver detalje knivskarp og klart defineret, tilbydende et fantastisk åbent og transparent lydbillede. Dette er en ting jeg jeg altid har fundet et interessant og
spændende potentiale ved High-End HiFi, da det netop er denne detaljering man som regel mangler ved
"almindeligt glimrende" anlæg.
TDA'ens håndtering af musikken gjorde det fantastisk fashinerende at lytte til
den. Men hver gang NAD'en kom på som sammenligning
lagde jeg mærke til en tendens i forhold til TDA'en. Det detaljerede
lydbillede gjorde nærmest at TDA'en ”krævede” at man som lytter lagde
mærke
til hver lyd. Denne facon kom til klart udtryk når Masteren blev brugt som sammenligningsgrundlag. Problemet var at fornemmelsen man sad med som lytter, god
som den var (og her begynder flueknepperiet for alvor, så tag det med et smil),
var let sammenlignelig med at sidde foran et orkester hvor ALLE var
p***edygtige, men ikke fungerede perfekt udover individ-stadiet. Alle lyde var
destinkte, men spille mere for sig selv end for hinanden.
Til at starte med var NAD'en for bøld og lod ikke en helt tilfredsstillende mængde detaljer komme igennem. Men
efter noget tid kom der et balanceret Tara Labs Air 1 XLR med i legen, hvilket
i bemærkelsesværdig grad ændrede B&W’ernes udtryk til det skarpere overskud.
Jeg glemte herefter alt om savnet om TDA'ens åbenhed. - Det gav bare mening.
Hver gang jeg skiftede til NAD'en herefter begyndte jeg på en, til at starte med, spøjs måde at slappe af og lade lyden strømme
igennem mig.
Den gav en meget mere nærvær i dybden uden at miste
renhed. Der var meget mere punch og Masteren gav en fornemmelse af mere kontrol, trods TDA’ens
tydelige klarhed. NAD'en spillede musik som gav én lyst til at lytte mere,
lade det gennemstrømme én og tillade sig selv at svømme væk i lydbilledet. De fine detaljer
var fantastisk godt afstemt i forhold til hinanden og det var som om de gav
hinanden plads uden at miste deres tilstedeværelse selv. HVER gang jeg skiftede
til Masteren følte jeg mig en smule mere glad som person end ved Lyngdorf’ens (for
at bruge en clichee jeg selv har gjort alt for at undgå) ”kliniske” lyd, som mere og mere efterlod mig manglende tilstedeværelse, musikalitet og tilladelse af musikken til at strække benene.
Jeg ved det lyder korny't men efter at have siddet og tænkt
over det er det sgu den fornemmelse jeg sad med efter talrige gennemlytninger.
Med skift fra TDA2200 til Masteren var det som om B&W'erne
var blevet vækket, havde lavet et tilfredsstillende morgenstræk og
begyndte at
smile. - Som om de gik fra at være et par meget koncentreret og
pligtopfyldende højtalere "på job" til at have fået chancen for at gøre det de egentlig
allerhelst selv ville, derved udstråledende den glæde der er forbundet med en sådan oplevelse. Tja, hvad kan jeg sige; jeg er virkelig overrasket.
Som fortaler for åbenheden og detalje samt en person der aldrig
har været basimponeret, var jeg sikker på at jeg skulle have TDA’en og at jeg
ville finde Masteren alt for ”NAD”-agtig. - For mørk og grå, uden stort
engagement, kant og spark.
Selvom jeg i starten savnede defineringen fra TDA'ens
direkte overførte digitale data gennem coax, gjorde Air 1 forskellen og åbnede
en lyd som jeg aldrig troede jeg skulle høre fra noget der hed NAD. Der var
simpelthen ét eller andet over Masterens måde at spille sammen med B&W'erne
på, der gav et indtryk af at man sad foran en forstærker der var proppet og
stoppet fuld af glæde over at spille musik.
Jeg troede aldrig helt nede på, at jeg ville ende med at
blive enige med ”de gamle røvhuller” og deres snak om tap-effect, musikalitet i
dén retning osv. - Jeg var af den digitale era og var ikke tynget af gammeldags
vane og religion. Men jeg må bryde sammen og tilstå at jeg tog fejl.
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi eller hej... who cares
How did you boil it down to these two amp options ?. If you want speed om your 802D you should look at Chord electronics . 2 Used meridian 557 amps bridged could also be a good solution.(they are very powerfull when bridged)
I used Mark Levinson no 334 on my 802 Nautilus with good result , and as you might know allready , abbey road use Classe electronics( Im not into Classe, but I heard it on the 802 D and it sounded rather good)
In fact i also used Holfi with good result on my 802N, but it is not the most forewarded sound out there and it might be to mellow on the new D tweeter!!
If you have to choose from the 2 mentioned brands , you know Hi fi klubben have both. Go listen and let your ears decide
But I would strongly advise you to look on the used marked before you decide what to go for
Good luck
ps: Cables also matters on the 802
|
| Til top |
|
| |
Jonzie Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thank you for the advise! He he, I don't care obviously. Glad to see others don't either. Tante Berg should go get laid...  I know that HiFi Klubben has both amps:-) - I have a student job down there, so I am using the economic predispositions of the situation to purchase the new system (have recently sold my surround setup to go stereo). So the only way I can get this quality of setup (from new) within the price-level, is if I go with their stock offerings... I really enjoyed the Master very much. And for my part, the search is over. It will do the job for me in every way and one has to stop at some point, I mean, with the ton of very cool amps out there, worst case would be that I would never get the system from the scared thought that there was something that was potentially better Even a guy who was sitting with me last night, who is a REAL TDA2200 devotee, had to admit that it was the better amp, at least for the speakers and that it sounded very very sweet. So now it is only up to the cables to decide the differentiation of the system. I hope I can go for the TL Air 1 or a similar quality XLR cable. My hope is that the DALI SILVER Bi-wire will be able to do a good job. That is what I have heard, at least. - Classé could be very interesting, but it exceeds the size of my wallet;-)
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gut zu hören, dass du ein Verstärker gefundet hast, die du schön findest. Wir ich auch geschrieben habe, ist es immer vichtig, die kombination zu Hause zu hören. Dass kann Andere für dich nicht entscheiden.
PS. 
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
I know that Acoustic Zen cables makes a very good match wit B&W , But also as you suggest the Tara Labs Air serie should be a good partner
Very nice speaker choice by the way ....
|
| Til top |
|
| |
KTAS Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
@jonzie:
Cool at du har fundet en kombination du kan li. Jeg har ikke hørt 802D, men med de mindre modeller i 800 serien var min oplevelse direkte omvendt, mht til hvad der bare lød rigtigt... sjovt. Det kan være andre kabler og rummet kan have en del at gøre med det..
@Svend P:
Hvis du absolut skal være fræk kan du da i det mindste skrive grammatisk korrekt ;)
Burde være: Gut zu hören, dass du einen Verstärker gefundet hast, den du schön findest. Wie ich auch geschrieben habe, ist es immer wichtig die Kombination selbst zu Hause zu hören. Das können andere nicht für dich entscheiden.
Jeg ville nok også have brugt gut istedet for schön eller bare der dir gefällt. :P
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
-> KTAS
Mille grazie!
PS. "Lide" staves "lide", ikke "li"   
|
| Til top |
|
| |
Jonzie Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Gut zu h�ren, dass du ein Verst�rker gefundet hast, die du sch�n findest. Wir ich auch geschrieben habe, ist es immer vichtig, die kombination zu Hause zu h�ren. Dass kann Andere f�r dich nicht entscheiden.
PS.  |
|
|
Jeg snakker ikke tysk kære ven. Selvom dit valg af tysk kan opfattes tvetydigt tager jeg det udgangspunkt at det betyder at du har fundet en humoristisk vinkel til at erstatte din lettere forudrettede attitude fra før?
|
| Til top |
|
| |