Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 11:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Linn Klimax DS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
kimC skrev:
Livsstilsprodukter har i bund og grund med anseelse at gøre. Hvis du køber produktet vinder du anseelse i den gruppe af mennesker du tilhører eller gerne vil tilhøre. Dette kan ha' noget med pris at gøre men behøver ikke at ha' det.

Har du nogle eksempler på livsstilsprodukter, der ikke er dyrere end tilsvarende ikke-livsstilsprodukter?

Et livsstilsprodukt handler om tilhørsforhold - tilhørsforhold til en gruppe fx dine kolleger eller måske din nære omgangskreds. det kan ossse være en gruppe af mennesker man gerne vil identificere sig med og høste anderkendelse fra fx punkere, rockere, politikere eller måske endda hifi-nørder. For en gruppe af mennesker i Midtjylland kunne man måske forestille sig  Jack & Jones som et livsstilsprodukt, der ville man måske høste anderkendelse for sit valg af tøjmærke. Et andet sted i landet kunne denne anderkendelse måske blive byttet ud med hånlatter.

Ergo kan man argumentere for at alle produkter i en given sammenhæng hos en given gruppe af mennesker i realiteten kan være et livsstilsprodukt. Dermed osse Linn selvfølgelig.      

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:
Svend P skrev:
kimC skrev:
Livsstilsprodukter har i bund og grund med anseelse at gøre. Hvis du køber produktet vinder du
anseelse i den gruppe af mennesker du tilhører eller gerne vil tilhøre. Dette kan ha' noget med pris at gøre men behøver ikke at ha' det.

Har du nogle eksempler på livsstilsprodukter, der ikke er dyrere end tilsvarende ikke-livsstilsprodukter?

Et livsstilsprodukt handler om tilhørsforhold - tilhørsforhold til en gruppe fx dine kolleger eller måske din nære omgangskreds. det kan ossse
være en gruppe af mennesker man gerne vil identificere sig med og høste anderkendelse fra fx punkere, rockere, politikere eller måske
endda hifi-nørder. For en gruppe af mennesker i Midtjylland kunne man måske forestille sig  Jack & Jones som et livsstilsprodukt, der ville man
måske høste anderkendelse for sit valg af tøjmærke. Et andet sted i landet kunne denne anderkendelse måske blive byttet ud med hånlatter.

Ergo kan man argumentere for at alle produkter i en given sammenhæng hos en given gruppe af mennesker i realiteten kan være et
livsstilsprodukt. Dermed osse Linn selvfølgelig.      

Så alt havd man køber af luksus er stort set et livsstils product ?

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

djaan skrev:
harmonic skrev:
djaan skrev:
harmonic skrev:
Svend P skrev:

[QUOTE=harmonic]Ser seriøst ud. http:// www.flatearth.jp/mgf/
archives/2007/10/linn_klimax_ds. shtml

He, hvis der så lå 100.000 kr under låget i det ene hjørne, ville jeg synes det var seriøst. Det der ligner da alt andet grej.

Alt andet grej ? Det meneer du ik seriøst vel , jeg har mig ikke bekendt set bedre bygge kvalitet fra esoteric, wadia ,eller dcs uanset
pris. Min slimdevices transporter ligner noget billig kina dvd i forhold . Men hele diskutionen om værdi er komplet håbløs når der argumenters på
det plan. QUOTE]

nej nej, linn er noget af det mest overpriced hifi. hvad er det der gør du synes den ser vild ud? der er jo nærmest ikke andet end print i den..[/
P]

Udskæring i massiv alu . Hvis linn er overpriced så er alt hifi overpriced og det kan der jo være en sandhed i.

nu er det jo ikke aluen der spiller musik

at sige alt hifi er overpriced, er vist lidt en røver. i hvertfald når det gælder det lidt lavere pris niveau end det linn befinder sig i... min 1210'er
kostede f.eks. 3700. for 3700 kroner får du normalt et stykke firkantet spånplade med et stykke rundt spånplade der kan dreje rundt på... det
handler vel bare om at kigge og lytte på noget forskelligt og ikke bare smutte ned i den lokale hifi biks hvis man skal finde noget value-for-
money! men jo kommer man op i et vist niveau er der meget varm luft til salg, det er rigtig nok.

Jeg gir dig til dels ret

Men nu må vi lige holde tingene adskilt ellers bliver det næste at folk begynder at sige at deres nad/dali anlæg til 5000 da også spiller musik.

Linn har jo cd afspillere i alle mulige pris klasser      fks magic   cd afspilleren den koster ik ret meget og den vandt EISA prisen i sin prisklasse.

Klimaxen er ment som et fuldstændigt kompromi løst product hvor alle deres bestræbelser igennem 35 år for at lave de bedste lydkilder i verden
manifestiseres sig i en klimax ds.
Nej det er ikke aluen der spiller musikken men du kan ikke lave et kompriløst product og smide det ind i en eller anden jern kasse og sætte nogle
billige terminaler og blinklys på.

Deres sondek cd12 der blev til i 1998 og til den dag i dag har været anset som værende den bedtse og frem for alt mest musikalske cd spiller på
marked .

Klmax ds er blevet producered på samme måde med samme ambitioner som cd 12eren nemlig lave den bedste digital signal kilde man kan købe
for penge , og så var det lige meget med tid eller hvor mange recurser der sku til før den var blevet refinered til fulde.

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20071005/ina1_05.jpg

http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20071005/ina1_03.jpg

http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20071005/ina1_04.jpg

lidt flere billeder af kalorious

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Når I laver sammenligningen mellem Linn DS og en bil, så husk på, at på bilen er der ca. 200% afgift på. Dvs. det vil være mest fair at sammenligne Linn DS med en ny bil til ca. kr. 300.000,00, hvis sammenligningen går på, hvor dyrt det er at producere (og hvormeget avancen er)

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Så det du siger er, at den mindst bør have aircondition og alu-fælge til den pris?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:

Når I laver sammenligningen mellem Linn DS og en bil, så husk på, at på bilen er der ca. 200% afgift på. Dvs. det vil være mest fair at sammenligne Linn DS med en ny bil til ca. kr. 300.000,00, hvis sammenligningen går på, hvor dyrt det er at producere (og hvormeget avancen er)

ja ja men så skal du da lige huske biler er kunstigt nedsatte når de indføres her i dk, der er også en masse ting man kan få fradrag for, så alt i alt, tager man det hele i betragtning, så kan der vist ikke være tvivl om en bil er dyrer at udvikle og fremstille, men den er samtidig billigere hvis ikke afgiften på biler var sådan, så den Linn skulle jo da nærmest kun koste det halve, hvis de holdt sig til den realistiske pris for fremstilling, og tog en hæderlig profit, og hæderlig er ikke 180% som staten tager

NB: jeg vil til en hver tid hellere have en 300K dyr mercedes, end jeg ville have en lille Linn ting, som er ca. 1000% over prissat
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Nej,
jeg mente airbags, masser af airbags .

Seriøst, det er forskellige produktkategorier og kan selvfølgelig ikke sammenlignes, men sådan rent produktions (og research) omkostningsmæssigt, så synes jeg nok, at Linn DS virker lidt bizar (en VW Golf uden afgifter er billigere!).

Men, hvis køberne oplever at få fuld valuta for pengene, så er produktet vel ikke for dyrt. Det skal folk sgu ikke have ondt i røven over. Vi andre kan så gælde os at vi ikke behøver at betale så meget, hvis vi kan nøjes med Squeezeboxen eller Transporteren (eller noget tredje).

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Hvis vi nu lige glemmer sammenligningen med biler, fly korn ,og kvæ.

Noget jeg ikke helt forstår er at hvorfor folk bliver så harme når linn tar mange penge for et product.

Hvis det var en stor klossed krell el mark levinson spiller med mange blinklys til samme pris er jeg ret sikker på at tonen ville være
anderledes.
Er det den indre neandertaler mand der fortæller at man skal have mere volume for sine penge eller er det fordi at linn ligner andet kone vendeligt
veldrejet grej som ikke koster så meget og derfor syntes folk det alt alt for mange penge?

Hvis vi nu antager at den gennem pryler alle ander digitale lydkilder på marked uanset pris , og enda kan kunkurerre med de bedtse vinyl rigs og er
fuldstændig kveolandisk gennemført og gennemtænkt   lavet plus ´den i øvright ser p***e godt ud er det i virkeligheden så mange penge ?

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Cv er livstil. Linn er fimset. Sådan engang twin towers i stuen pynter sku godt.

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

jeg skal lige være sikker på hvad den kan...

der er en net indgang, og analog ud ! er det rigtigt forstået

til 120K...

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Hvis man et øjeblik betragter tidligere diskussioner om digitale kabler og deslige vil man måske indse at sammenkoblingen, i forhold til clocks, timing etc.,  af drev og konverter faktisk er en klods om benet på digitale afspillere.

Klimax DS markerer vejen frem. Den er for dyr ja, men til gengæld 100% kompromisløs - det er der jo nok nogle der kan sætte pris på :-)
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Er der nogen, med lidt mere forstand på teknikken end mig, der kan forklare, hvad det kompromisløse i opbygningen består af?

Jeg har for eksempel læst, at switch mode strømforsyninger støjer mere end traditionelle, men denne her benytter sig da netop af en switch mode forsyning?

Og hvad koster 10 kg alu?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Jeg er imod alt hifi, der koster mere end min bil

Så køb dig en bedre bil!
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

jeg skal lige være sikker på hvad den kan...

der er en net indgang, og analog ud ! er det rigtigt forstået

til 120K...

smut du ned og købe et denon suround system der er masser af indgange og udgange og des lignende så den er jo meget bedre .

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Er der nogen, med lidt mere forstand på teknikken end mig, der kan forklare, hvad det kompromisløse i opbygningen
består af?

Jeg har for eksempel læst, at switch mode strømforsyninger støjer mere end traditionelle, men denne her benytter sig da netop af en switch
mode forsyning?

Der er masssere af problemer med at få en swichmode strømforsyning til at fungere til hifi, men i teorien er den lagt hurtigere og mere effectiv .

Det er det linn har brugt enorm store resurcer på at refinere igennem mange år faktisk fra helt tilbage i 80èrne.

Jeg ved at de brugte mange millioner penge på at udvikle den der sider i sondek cd12, og det blev så til fødselsen af klimax solo og klimax
kontrol.
Jeg har soloerne og lad os bare sige at det virker   , og enda uforskamet godt.

Det man må forstå er at når linn designer et product som klimax ds så er det jo ikke bare en eller anden tilfældig mand der skruer nogle
stumper fra grossisten ned i en æske og værsgo musik,   gi mig 120.000   det er jo en linn.

Forstil dig et ca 65 mand dedikered udviklings team med 35 års erfaringer og tro på at lydkilden er det vigtigeste led for god lyd går samen
med uanede recurser til at designe den bedste lydene digitale lydklide,.

Først og fremmest skal skal den nye teknologi udvikles og optimeres i form af memory playback som i nogen tid har været til men overhovde
ikke været fuldt udnytted .
Nu har linns enginøre of folk i flere år forsked og optimered netop denne teknologi
Et utal af komponenter skal testes , prøves frem og tilbage refineres , finpudse , optimeres , og til sidste står der er klimax ds.

Nej komponenterne og den 3d skårede massive alu konstruktion koster ikkke 120000 kroner i rå matriele , men er det ikke det samme som at
sige en stradivarious violin ikke er mere vær end en pind ,en lille klump metal og noget lak ?.

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 02:53 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

Det ligner da godt nok et par Lundahl trafoer i udgangen der.
Nogen der har mere teknisk info on den Linn? DAC,
I/V konvertering, filter osv?

Og hvad kan den egentlig? Er det en dyr Squeezebox?
Foelger der software med man skal installere paa sin PC?

Man mene hvad man vil, men det kabinet er da lavet laekkert!
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 07:11 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Er der nogen, med lidt mere forstand på teknikken end mig, der kan forklare, hvad det kompromisløse i opbygningen består af?

Jeg har for eksempel læst, at switch mode strømforsyninger støjer mere end traditionelle, men denne her benytter sig da netop af en switch mode forsyning?

Alu er meget dyrt.

Jeg har lige købt to store klodser som skal laves om til fælge til min Mc pris ca 11000kr med alt.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Spændende af linn byder digitalt lagret musik indenfor i den dyre ende! Glæder mig:-) Men undrer mig alligevel over at det stadig er yt at bruge en computer (som alle jo alligevel har stående) til at styre afspillingerne. Men men.... 
Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Nu må du jo først lige bestemme dig for, om vi skal diskutere pris ud fra udseende, som du startede med at gøre, eller om du har skiftet mening?

Dernæst kan du jo kigge på eks. Nad's Silverline serie. Koster 1/10 af Linn'en, men jeg har svært ved at se forskellen i byggekvalitet.

Det eneste der koster i sådan en LINN fætter er kabinettet. Resten er billig elektronik. Det er ultra let at se, at det eneste der har været rigtig fokus på, er at det skal se ud som om det er godt. Desværre har diktaten om designet kun tilladt plads til en switch mode forsyning.... . Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at den er valgt ud fra lyttetest. Men det vil LINN selvfølgelig altid påstå... Det er jo markedsføring.

Ingen tvivl om at LINN maskinen ser rigtig lækker ud, og den vil helt sikkert pynte. Og man kan jo bare konstatere, at det virker... Tænk hvor mange der er faldet i svime over hvor god den er, og hvor godt den bygget, på baggrund af designet. Jeg har ikke set en eneste der har kommenteret elektronikken lidt nøgternt. Og det er nok meget godt for LINN.

Jeg ville altså ikke have noget imod at have den stående til pynt, men jeg villen næppe ofre strøm på at have den tændt.

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes