Forfatter |
|
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Svend P skrev:
Nu må du jo først lige bestemme dig for, om vi skal diskutere pris ud fra udseende, som du startede med at gøre, eller om du har skiftet
mening?
Dernæst kan du jo kigge på eks. Nad's Silverline serie. Koster 1/10 af Linn'en, men jeg har svært ved at se forskellen i byggekvalitet.

|
|
|
Det eneste der koster i sådan en LINN fætter er kabinettet. Resten er billig elektronik. Det er ultra let at se, at det eneste der har været rigtig
fokus på, er at det skal se ud som om det er godt. Desværre har diktaten om designet kun tilladt plads til en switch mode forsyning.... http://
www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley36.gif"> forum/smileys/smiley36.gif">. Jeg
kan simpelthen ikke forestille mig, at den er valgt ud fra lyttetest. Men det vil LINN selvfølgelig altid
påstå... Det er jo markedsføring.
Ingen tvivl om at LINN maskinen ser rigtig lækker ud, og den vil helt sikkert pynte. Og man kan jo bare konstatere, at det virker... Tænk hvor
mange der er faldet i svime over hvor god den er, og hvor godt den bygget, på baggrund af designet. Jeg har ikke set en eneste der har
kommenteret elektronikken lidt nøgternt. Og det er nok meget godt for LINN.
Jeg ville altså ikke have noget imod at have den stående til pynt, men jeg villen næppe ofre strøm på at have den tændt. |
|
|
Linn har valgt netop at bruge swichmode strømforsyninger ud fra lytte tests , men som sagt før det har taget dem mange år at refinere den.
Billig elektronik er det ikke , og den bedste af slagsen , men det er gjordt så simpelt som muligt så man opnår så korte signalbaner
som muligt.
tja nu er den indtil vider blevet anmeldt hos to anmelder blade hifi + og meget konservative tyske STEREO de har begge udnævnt til den til at
være den bedste .
digitale lydkilde de har hørt og STEREO gav den 140 points hvilke er top karakter og mig bekendt den først der har fået det, den er nu blevet
deres reference.
Her er dacen der sider i den er den nyeste fra Wolfson microeletronics den heder wm8741
http://www.edn.com/pressRelease/2140091444.html & nbsp; & nbsp; http://ww w.wolfsonmicro.com/whatsnew/press/press/PI269
http://www.wolfsonmicro.co.kr/uploads/documents/ en/
WM8741.pd f __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bojsenbord skrev:
Spændende af linn byder digitalt lagret musik indenfor i den dyre ende! Glæder mig:-) Men undrer mig alligevel over at det stadig er yt at bruge en computer (som alle jo alligevel har stående) til at styre afspillingerne. Men men....  |
|
|
Hvem siger det er yt.
Er selv ved at lege med det, venter bare på den god DAC.
Også vil jeg da have det til at spille her.
Her har jeg købt en Lenovo, jeg bruger så vista og dens media player over i en Dac.
|
Til top |
|
|
Bojsenbord Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 636
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Bojsenbord skrev:
Spændende af linn byder digitalt lagret musik indenfor i den dyre ende! Glæder mig:-) Men undrer mig alligevel over at det stadig er yt at bruge en computer (som alle jo alligevel har stående) til at styre afspillingerne. Men men....  |
|
|
Hvem siger det er yt.
Er selv ved at lege med det, venter bare på den god DAC.
Også vil jeg da have det til at spille her.
Her har jeg købt en Lenovo, jeg bruger så vista og dens media player over i en Dac. |
|
|
Glæder mig:-) Du virker nu heller som den mest konservative forhandler  Har længe undret mig over at folk er så interesseret i noget så fine (og dyre) drev, når nu en harddisk, for mig at se, altid vil være bedre.. men det er vist off topic. Glæder mig bare over at selv linn, åbner op. Men ok, at bruge 120.000 på en linn, og "kun" bruge den som DAC, vil nok skræmmer mange. (mærkeligt nok.)
|
Til top |
|
|
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske lidt off topic, men inden stemningen bliver alt for politisk korrekt (Linn er pænt derfor er det dårlig!) = dansk hifisandhed, så findes der åbenbart nogle tåber (for det må det nødvendigvis være) i Sverige, der er ganske tilfredse og som har et sted, hvor de kan diskutere uden at skulle forsvare:
Linn forum
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Hurtig skrev:
Svend P skrev:
Nu må du jo først lige bestemme dig for, om vi skal diskutere pris ud fra udseende, som du startede med at gøre, eller om du har skiftet mening?
Dernæst kan du jo kigge på eks. Nad's Silverline serie. Koster 1/10 af Linn'en, men jeg har svært ved at se forskellen i byggekvalitet.

|
|
|
Det eneste der koster i sådan en LINN fætter er kabinettet. Resten er billig elektronik. Det er ultra let at se, at det eneste der har været rigtig fokus på, er at det skal se ud som om det er godt. Desværre har diktaten om designet kun tilladt plads til en switch mode forsyning.... http:// www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley36.gif"> forum/smileys/smiley36.gif">. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at den er valgt ud fra lyttetest. Men det vil LINN selvfølgelig altid påstå... Det er jo markedsføring.
Ingen tvivl om at LINN maskinen ser rigtig lækker ud, og den vil helt sikkert pynte. Og man kan jo bare konstatere, at det virker... Tænk hvor mange der er faldet i svime over hvor god den er, og hvor godt den bygget, på baggrund af designet. Jeg har ikke set en eneste der har kommenteret elektronikken lidt nøgternt. Og det er nok meget godt for LINN.
Jeg ville altså ikke have noget imod at have den stående til pynt, men jeg villen næppe ofre strøm på at have den tændt.
|
|
|
Linn har valgt netop at bruge swichmode strømforsyninger ud fra lytte tests , men som sagt før det har taget dem mange år at refinere den.
Billig elektronik er det ikke , og den bedste af slagsen , men det er gjordt så simpelt som muligt så man opnår så korte signalbaner som muligt.
tja nu er den indtil vider blevet anmeldt hos to anmelder blade hifi + og meget konservative tyske STEREO de har begge udnævnt til den til at være den bedste . digitale lydkilde de har hørt og STEREO gav den 140 points hvilke er top karakter og mig bekendt den først der har fået det, den er nu blevet deres reference.
Her er dacen der sider i den er den nyeste fra Wolfson microeletronics den heder wm8741
http://www.edn.com/pressRelease/2140091444.html & amp; nbsp; & amp; nbsp; http://ww w.wolfsonmicro.com/whatsnew/press/press/PI269 http://www.wolfsonmicro.co.kr/uploads/documents/ en/ WM8741.pd f |
|
|
He he he... Du falder lige i med begge ben.... "jamen LINN siger de har valgt SMPS fordi det lød bedst".... bla bla bla. Det er da pudsigt, at de som de eneste har fundet ud af at SMPS støj-sendere er den optimale strømforsyning. Men meget heldigt, da det passer fint ind i lavpris-elektronikken fra resten af konstruktionen   . Mit bedste bud er, at benyttede SMPS ikke adskiller sig væsentligt fra mængden af SMPS'er. Meget muligt at de selv lægger navn til den, men LINN er næppe verdensmestre i at lave SMPS'ere. Der er firmaer med en del mere erfaring på dette punkt. Men LINN kan sikkert overbevise naive HiFi købere om, at de er meget bedre til SMPS'ere.... Det er jo også lykkedes dem at bilde folk ind, at det er en god handel at give "High End priser" for en forstærker baseret på en 10 kroner power op-amp....   . Hvis det er det niveau vi er nede på, melder jeg mig omgående ud af diskussionen.... Jeg har ikke brug for en ghetto-blaster pt, og skulle jeg få det,. ved jeg hvor man kan købe dem væsentligt billigere end hos LINN. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er sku ike alt for hurtig hvis du mener(som du tilsyneladende gør) at det er rå matrials pris der afgøre om et hifi musik komponent
lyder godt ,el er prisen vær.
Det er og vil altid være hvordan man udnytter det der vil afgøre hvordan det lyder.
De har ikke valgt de har udviklet og optimered smps teknologien til hifi brug  og nej du kan ikke gå ned i brinck elektronik og købe en
klimax ds briliant power smps strømforsyning..
Der flere der er begyndt at bruge swichmode strømforsyninger i higend Nuforce fks men de er lige 15 år bagud.
Med hensyn til din tydligtvist ignorente og dumsmarte udtagelse omkring at linn købere per difination er naive så ser jeg det lidt den anden
vej rundt.
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig,
Du er sku en sær puseløjerlig fætter. Det eneste jeg har forstået af din argumentation indtil nu er at du hader Linn af et godt biased hjerte.
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
... Er den Linn ikke bare en Squeesbox/ Sonos med en god dac indbygget... 
Dette er ikke en anklage...blot et opklarende spørgsmål. __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
. Hvis det er det niveau vi er nede på, melder jeg mig omgående ud af diskussionen.... |
|
|
Arhh, kom nu. Det er dit yndlingsemne, og du har ikke engang skrevet dig varm endnu
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
Dette er ikke en anklage...blot et opklarende spørgsmål.
|
|
|
Så vidt jeg har forstået, er det en god Squeecebox. De har jo begge analog ud.
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
... det var også sådan jeg så det... da stereophile mener at Sonos systemet var lige så godt som deres reference drev/kilde - så betaler man godt nok $$$ for dacen i Linn'en .....
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
Dette er ikke en anklage...blot et opklarende spørgsmål. |
|
|
I teorien nej i realiteten nej , eneste de har til fælles er at de begge streamer musikken fra en hardisk.
Mange tror (fortåligt nok) at fordi det er en hardisk fil ripped fra en cd s lyder det ens det er kun dacen der gør forskellen.
I realiteten er det langt mere kompex procces , det stadigvæk hvor godt spilleren formår at transfprmere dataen til musik og ikke kun lyd ,med
musikalsk pitch korrekt musikalsk musik, og det vil altid være en analog procces der kan refineres og forfines .
Desuden er der, støj vibrationer. strømforsyninger, jitter og alverdens andre ting man stadig skal tag højde for. __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
... det var også sådan jeg så det... da stereophile mener at Sonos systemet var lige så godt som deres reference drev/kilde -
så betaler man godt nok $$$ for dacen i Linn'en ..... |
|
|
Som ren transporter er det en helt helt anden snak fordi her er der ikke nogle analoge konvationer fundet sted.
En squessbox med en god strømforsyning lidt clock mods osv tæt på as good as it gets, men man mangler altså stadig at lave det om til musik.
Mange bruger sonos og slimdevicies in i en rigtig god seperat dac og er lykkelige med det. __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et godt excemple på at det ikke er nok at ha en god dac og strømforsyning.
Det er efter hånden en velkendt sandhed at squeesboxen med lidt moddification lyder bedre en transporteren, og selvom transporteren er
markedsført som værende as good as it gets bliver den tit rakked ned i tests for ikke at være særlig musikalsk eller envolverende.
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vel nogle der kan fortælle hvad den ville koste, hvis der ikke står Linn på en, synes at Linn hver gange de komme med noget nyt, så koste
det let over 50% mere
Spørsmålet er om Linn er så god som prislapen siger og som Linn selv siger
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anmelder sige det også __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Du er sku ike alt for hurtig hvis du mener(som du tilsyneladende gør) at det er rå matrials pris der afgøre om et hifi musik komponent lyder godt ,el er prisen vær. Det er og vil altid være hvordan man udnytter det der vil afgøre hvordan det lyder.
De har ikke valgt de har udviklet og optimered smps teknologien til hifi brug og nej du kan ikke gå ned i brinck elektronik og købe en klimax ds briliant power smps strømforsyning..
Der flere der er begyndt at bruge swichmode strømforsyninger i higend Nuforce fks men de er lige 15 år bagud.
Med hensyn til din tydligtvist ignorente og dumsmarte udtagelse omkring at linn købere per difination er naive så ser jeg det lidt den anden vej rundt.
|
|
|
Godt så.... Lad os få noget konkret på banen! Du lader til at vide en masse om LINN.
- Kan du ikke fortælle mig hvorfra du ved, at LINN har forsket i SMPS'ere, og at man har valgt det netop fordi det gav det bedste resultat??? Venligst ikke noget der stammer fra LINN's markedsføringsafdeling, eller anmeldere der genfortæller noget fra denne. Kom med noget der har hold i virkeligheden.
- Kan du ikke også komme med et konkret bevis for, at den SMPS de er endt om med, vitterligt skiller sig ud fra mængden (udover at der står LINN på printet)??
Som mange ved, så arbejder jeg selv som elektronikudvikler, og har da også udviklet et par SMPS'ere. Og om dem kan jeg også sige, at du ikke kan købe dem hos Brinck Elektronik... Det ligger jo lidt i luften, når det er mig der har udviklet den for det firma jeg er ansat i. Men det betyder ikke nødvendigvis at den er bedre end så meget andet. Den er bare billigere, fordi den er integreret ned på vores embeddede system.
Jeg skulle i øvrigt hilse og sige, at man i industrien kæmper voldsomt meget med at symptombehandle alle de problemer der opstår, når man benytter SMPS'ere (hvilket af pladshensyn ofte er nødvendigt LINN). Så hvis LINN havde fundet de vise sten, tror jeg der ville være noget flere penge i at sælge denne revolution til nogle af de store halvlederproducenter. Det er før set, at eks Texas Instruments har betalt 3-cifrede millionbeløb for små firmaer med ganske få ansatte, bare for at få Deres viden. Uanset hvor entusiastiske LINN påstår at være, ville de næppe takke nej til sådan en handel, hvis de havde opfundet hjulet på ny.
Hvis du vil starte med at svare på de 2 punkter øverst, vil det være fint. Hvis du stiller dine konkrete svar op på punktform som jeg har gjort, slipper vi for de uendelige diskussioner, hvor folk bevidst prøver at svare på noget helt andet end der bliver spurgt om. Tak. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
3DX skrev:
jeg skal lige være sikker på hvad den kan...
der er en net indgang, og analog ud ! er det rigtigt forstået 
til 120K...
|
|
|
smut du ned og købe et denon suround system der er masser af indgange og udgange og des lignende så den er jo meget bedre .  |
|
|
tak for anbefalingen, men det var nu ikke det jeg spurgte om.
"bare" om det ikke er et net kort, og et lydkort 
er der digital vol. ?
du behøver ikke blive så arig, jeg spørg bare om jeg har forstået den korte beskrivelse korrekt. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
harmonic skrev:
Du er sku ike alt for hurtig hvis du mener(som du tilsyneladende gør) at det er rå matrials pris der
afgøre om et hifi musik komponent lyder godt ,el er prisen vær. Det er og vil altid være hvordan man udnytter det der vil afgøre hvordan det
lyder. De har ikke valgt de har udviklet og optimered smps teknologien til hifi brug og nej du kan ikke gå ned i brinck elektronik og købe en
klimax ds briliant power smps strømforsyning.. Der flere der er begyndt at bruge swichmode strømforsyninger i higend Nuforce fks men de er lige
15 år bagud. Med hensyn til din tydligtvist ignorente og dumsmarte udtagelse omkring at linn købere per difination er naive så ser jeg det lidt
den anden vej rundt. |
|
|
Godt så.... Lad os få noget konkret på banen! Du lader til at vide en masse om LINN.
- Kan du ikke fortælle mig hvorfra du ved, at LINN har forsket i SMPS'ere, og at man har valgt det netop fordi det gav det bedste resultat???
Venligst ikke noget der stammer fra LINN's markedsføringsafdeling, eller anmeldere der genfortæller noget fra denne. Kom med noget der har
hold i virkeligheden.
- Kan du ikke også komme med et konkret bevis for, at den SMPS de er endt om med, vitterligt skiller sig ud fra mængden (udover at der står
LINN på printet)??
Som mange ved, så arbejder jeg selv som elektronikudvikler, og har da også udviklet et par SMPS'ere. Og om dem kan jeg også sige, at du
ikke kan købe dem hos Brinck Elektronik... Det ligger jo lidt i luften, når det er mig der har udviklet den for det firma jeg er ansat i. Men det
betyder ikke nødvendigvis at den er bedre end så meget andet. Den er bare billigere, fordi den er integreret ned på vores embeddede system.[/
P]
Jeg skulle i øvrigt hilse og sige, at man i industrien kæmper voldsomt meget med at symptombehandle alle de problemer der opstår, når man
benytter SMPS'ere (hvilket af pladshensyn ofte er nødvendigt LINN). Så hvis LINN havde fundet de vise sten, tror jeg der ville være noget
flere penge i at sælge denne revolution til nogle af de store halvlederproducenter. Det er før set, at eks Texas Instruments har betalt 3-cifrede
millionbeløb for små firmaer med ganske få ansatte, bare for at få Deres viden. Uanset hvor entusiastiske LINN påstår at være, ville de næppe
takke nej til sådan en handel, hvis de havde opfundet hjulet på ny.
Hvis du vil starte med at svare på de 2 punkter øverst, vil det være fint. Hvis du stiller dine konkrete svar op på punktform som jeg har gjort,
slipper vi for de uendelige diskussioner, hvor folk bevidst prøver at svare på noget helt andet end der bliver spurgt om. Tak. |
|
|
Jeg er udemærked klar over at du er elektronikudvikler diy mand eller what ever dem møder man tit i hifi verdenen og de er mere ens end
forskellige i hvordan de nedgøre hifi firmaere.
Svar til dine 2 spørgsmål det første kan du jo selv finde ud af hvorfor sku jeg spille min tid på det.
Det andet nej det kan jeg af gode grunde ikke , men på bagrgrund af de har brugt teknologien til hifi siden jeg gik i folkeskole så er det
nærliggende at tro de er længst siden andre først lige er started.
Du svare næsten på resten selv, hvorfor har andre ikke brugt det endnu hvis det er så godt ? Fordi linn er længst og bedste derfor heller bruge
noget andet. __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
harmonic skrev:
3DX skrev:
jeg skal lige være sikker på hvad den kan...
der er en net indgang, og analog ud ! er det rigtigt forstået 
til 120K...
|
|
|
smut du ned og købe et denon suround system der er masser af indgange og udgange og des lignende så den er jo meget bedre .
 |
|
|
tak for anbefalingen, men det var nu ikke det jeg spurgte om.
"bare" om det ikke er et net kort, og et lydkort 
er der digital vol. ?
du behøver ikke blive så arig, jeg spørg bare om jeg har forstået den korte beskrivelse korrekt. |
|
|
Jeg er skam alt ander end arig  vi argumentere men du svare på dit eget spørgsmål , skal da være bagage rum i en formel 1 ? __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|