Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 20:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Bedste kompakt højttalere ca 10K? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Når du nu bor i kbh burde du køre forbi Lydbutikken og se hvad de har

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Er der ikke noget med at System Audio er kommet med en lille sag beregnet til den slags placering og med en pris på omkring 7k for et sæt?

Det er helt korrekt. http://www.system-audio.dk/_da-DK/produkter/kompakthøjttaler e/SA%20comet/SA%20comet 

System Audio har faktisk to forskellige til det. Comet som ovenstående link hentyder til og så lillebroderen SA Talent

Reneg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Ingolff skrev:

Prøv at checke ATC's nye Entry serie. Vær opmærksom på at ATC normalt kræver en del watt. Denne serie er dog en slags undtagelse idet onde fasevinkler og lede ohmske belastninger her er minimeret. Watt skal man nu aligevel ha' lidt af.

Ren lidt tør lyd, gennemsigtig(nogle ville sige fantastisk) mellemtone og en bas der rækker overraskende langt ned i forhold til størrelsen. Dette opnåes igennem en enestående forståelse af, og villighed til at imødekomme, de fysiske regler der er vigtige i production af god lyd.

ATC http://www.atc.gb.net/domestic/scm7.html er storleverandør til alverdens studier. De er ikke mindst interresante i og med mand ofte har mulighed for at få en fornemmelse af hvad de hører der hvor lyden bliver lavet. De større højtalere har mellemtoneenheder(3" dome) der siden halvfjerserne har haft ry for at være verdens bedste af slagsen. Dette til trods for at de ikke er ændret grundlæggende siden.

Dette er dog ikke noget for dig hvis ikke resten af dit system er up to the task. No mercy.

Kh Ingolf

Det kan jeg kun tilslutte mig. Har selv ejet SCM19'eren, som efter min mening har nogle kvaliteter som man ikke finder i nogen anden højtaler i det prisleje. Deriblandt en åben og neutral lyd og en byggekvalitet sjældent set. Meget handler jo om smag og behag, men leder man efter en kompakt højtaler er den, efter min bedste overbevisning, svær at komme udenom.

God jagt ønskes herfra!
Til top Vis Reneg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Reneg

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:
JJAZ skrev:

Er der ikke noget med at System Audio er kommet med en lille sag beregnet til den slags placering og med en pris på omkring 7k for et sæt?

Det er helt korrekt. http://www.system-audio.dk/_da-DK/produkter/kompakthøjttaler e/SA%20comet/SA%20comet 

System Audio har faktisk to forskellige til det. Comet som ovenstående link hentyder til og så lillebroderen SA Talent

Nu er det jeg er på udkig efter, en opgradering ift mine Chario Delphinus (nypris 4000 kr stk)!

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Reneg skrev:
Ingolff skrev:

Prøv at checke ATC's nye Entry serie. Vær opmærksom på at ATC normalt kræver en del watt. Denne serie er dog en slags undtagelse idet onde fasevinkler og lede ohmske belastninger her er minimeret. Watt skal man nu aligevel ha' lidt af.

Ren lidt tør lyd, gennemsigtig(nogle ville sige fantastisk) mellemtone og en bas der rækker overraskende langt ned i forhold til størrelsen. Dette opnåes igennem en enestående forståelse af, og villighed til at imødekomme, de fysiske regler der er vigtige i production af god lyd.

ATC http://www.atc.gb.net/domestic/scm7.html er storleverandør til alverdens studier. De er ikke mindst interresante i og med mand ofte har mulighed for at få en fornemmelse af hvad de hører der hvor lyden bliver lavet. De større højtalere har mellemtoneenheder(3" dome) der siden halvfjerserne har haft ry for at være verdens bedste af slagsen. Dette til trods for at de ikke er ændret grundlæggende siden.

Dette er dog ikke noget for dig hvis ikke resten af dit system er up to the task. No mercy.

Kh Ingolf

Det kan jeg kun tilslutte mig. Har selv ejet SCM19'eren, som efter min mening har nogle kvaliteter som man ikke finder i nogen anden højtaler i det prisleje. Deriblandt en åben og neutral lyd og en byggekvalitet sjældent set. Meget handler jo om smag og behag, men leder man efter en kompakt højtaler er den, efter min bedste overbevisning, svær at komme udenom.

God jagt ønskes herfra!

Hej Reneg

Lige et tillægsspørgsmål; ved du hvordan ATC højttalerne har det med at blive placeret på en hylde?

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

JM-LAB Profile har port foran til men er nok ikke en decideret hyldehøjtaler

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Jeg ville personligt aldrig spendere 10k kr. på et sæt højttalere hvis de alligevel bare skal smaskes op ad væggen på en hylde. Jeg mener overhovedet ikke man kan udnytte potentialet i et højttaler med sådan en placering og så er pengene jo spildt...

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

dr. jeep skrev:
Jeg ville personligt aldrig spendere 10k kr. på et sæt højttalere hvis de alligevel bare skal smaskes op ad væggen på en hylde. Jeg mener overhovedet ikke man kan udnytte potentialet i et højttaler med sådan en placering og så er pengene jo spildt...

Men er det nu kun der man kan have ens højtaler, bør man så ikke købe de bedste til det formål som ens pung tillader?

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Ikke nogen der har bud på high-end kompakt højttalere designet til at blive placeret på hylde?

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Mon ikke du skal gå efter en trykkammerhøjttaler?

Den eneste jeg lige umiddelbart kender, er den gamle Infinity Modulus. De koster formentlig kun 1/3 af dit budget brugt, men det gør dem nu ikke dårligere af den grund.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Reneg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:

Hej Reneg

Lige et tillægsspørgsmål; ved du hvordan ATC højttalerne har det med at blive placeret på en hylde?

Mine står på henholdsvis et skab og en skuffe, men med mulighed for at skubbe dem frem og tilbage i forhold til vægene. Hvordan de vil lyde på en hylde ved jeg ikke, men kan da dårligt forestille mig de vil opføre sig meget anderledes end andre højtalere på en hylde... Måske en lille fordel at de er et lukket kabinetdesign.

dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

torkild skrev:
dr. jeep skrev:

Men er det nu kun der man kan have ens højtaler, bør man så ikke købe de bedste til det formål som ens pung tillader?

Nææ... jeg tror ikke der findes en højttaler der ikke vil lyde ulden, oppustet og buldrende med den placering... Køb hellere noget billigt og gem pengene til du bor et sted med plads til at placere højttalerne ordentligt..

Reneg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Tja, jeg ville nu stadig investerer i den bedste højtaler jeg nu havde råd til og så se hvordan det går med hylden. En god højtaler vil nu stadig skille sig ud, også selvom den står på en hylde. Det sagt, så er placeringen jo meget vigtig, og jeg personligt vil altid gå efter optimal lyd og derefter se på hvordan resten af møblerne skal stå!
Men det er nok vigtigt at du får nogle lånt hjem så du kan høre med dine egne ører i dit eget rum.

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Den her højttaler kan jeg varmt anbefale:

http://www.dynaudio.com/eng/systems/lines/focus/focus140.php

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Ellers kan du se på det mærke der hedder Harbeth. De skulle arbejde bedst nå de står op af en væg

http://harbeth.com/hifispeakers/hlp3es2/index.php

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

SMAJ skrev:

Ellers kan du se på det mærke der hedder Harbeth. De skulle arbejde bedst nå de står op af en væg

Er der en dansk forhandler?

anda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Dynaudio Audience 42 W er kostrueret præcist til dit formål.

http://www.dynaudio.com/eng/systems/lines/audience/audience4 2w.php

Mvh

Anders D.

Til top Vis anda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anda

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:
SMAJ skrev:

Er der en dansk forhandler?

Ja, der ligger en i københavn

addressen står nederst på siden . Sørg for hvis du skal lytte , at låne dem med hjem . Hans lytterum er IKKE overbevisende i mine ører. Så skal han presses lidt i prisen

http://www.tekni-fi.dk/php/producent2.php?producentID=21

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

anda skrev:

Dynaudio Audience 42 W er kostrueret præcist til dit formål.

http://www.dynaudio.com/eng/systems/lines/audience/audience4 2w.php

Mvh

Anders D.

Dynaudio Audience er interessante da de har flere reolhøjttalere i sortementet. 42 W er helt sikkert ingen opgradering ift mine Chario Delphinus der også er konstrueret til formålet. Har du erfaring med andre af reolhøjttalerne fra Dynaudio?

/Nicoleif 

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Dali Grand Coupe... Ingen tvivl!

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne