| Forfatter |
|
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du nu bor i kbh burde du køre forbi Lydbutikken og se hvad de har  __________________
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
|
Er der ikke noget med at System Audio er kommet med en lille sag beregnet til den slags placering og med en pris på omkring 7k for et sæt?
|
|
|
Det er helt korrekt. http://www.system-audio.dk/_da-DK/produkter/kompakthøjttaler e/SA%20comet/SA%20comet
System Audio har faktisk to forskellige til det. Comet som ovenstående link hentyder til og så lillebroderen SA Talent __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Reneg Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingolff skrev:
Prøv at checke ATC's nye Entry serie. Vær opmærksom på at ATC normalt kræver en del watt. Denne serie er dog en slags undtagelse idet onde fasevinkler og lede ohmske belastninger her er minimeret. Watt skal man nu aligevel ha' lidt af.
Ren lidt tør lyd, gennemsigtig(nogle ville sige fantastisk) mellemtone og en bas der rækker overraskende langt ned i forhold til størrelsen. Dette opnåes igennem en enestående forståelse af, og villighed til at imødekomme, de fysiske regler der er vigtige i production af god lyd.
ATC http://www.atc.gb.net/domestic/scm7.html er storleverandør til alverdens studier. De er ikke mindst interresante i og med mand ofte har mulighed for at få en fornemmelse af hvad de hører der hvor lyden bliver lavet. De større højtalere har mellemtoneenheder(3" dome) der siden halvfjerserne har haft ry for at være verdens bedste af slagsen. Dette til trods for at de ikke er ændret grundlæggende siden.
Dette er dog ikke noget for dig hvis ikke resten af dit system er up to the task. No mercy.
Kh Ingolf |
|
|
Det kan jeg kun tilslutte mig. Har selv ejet SCM19'eren, som efter min mening har nogle kvaliteter som man ikke finder i nogen anden højtaler i det prisleje. Deriblandt en åben og neutral lyd og en byggekvalitet sjældent set. Meget handler jo om smag og behag, men leder man efter en kompakt højtaler er den, efter min bedste overbevisning, svær at komme udenom. God jagt ønskes herfra!
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jeg er på udkig efter, en opgradering ift mine Chario Delphinus (nypris 4000 kr stk)!
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Reneg skrev:
Ingolff skrev:
|
Prøv at checke ATC's nye Entry serie. Vær opmærksom på at ATC normalt kræver en del watt. Denne serie er dog en slags undtagelse idet onde fasevinkler og lede ohmske belastninger her er minimeret. Watt skal man nu aligevel ha' lidt af.
Ren lidt tør lyd, gennemsigtig(nogle ville sige fantastisk) mellemtone og en bas der rækker overraskende langt ned i forhold til størrelsen. Dette opnåes igennem en enestående forståelse af, og villighed til at imødekomme, de fysiske regler der er vigtige i production af god lyd.
ATC http://www.atc.gb.net/domestic/scm7.html er storleverandør til alverdens studier. De er ikke mindst interresante i og med mand ofte har mulighed for at få en fornemmelse af hvad de hører der hvor lyden bliver lavet. De større højtalere har mellemtoneenheder(3" dome) der siden halvfjerserne har haft ry for at være verdens bedste af slagsen. Dette til trods for at de ikke er ændret grundlæggende siden.
Dette er dog ikke noget for dig hvis ikke resten af dit system er up to the task. No mercy.
Kh Ingolf
|
|
|
Det kan jeg kun tilslutte mig. Har selv ejet SCM19'eren, som efter min mening har nogle kvaliteter som man ikke finder i nogen anden højtaler i det prisleje. Deriblandt en åben og neutral lyd og en byggekvalitet sjældent set. Meget handler jo om smag og behag, men leder man efter en kompakt højtaler er den, efter min bedste overbevisning, svær at komme udenom.
God jagt ønskes herfra!
|
|
|
Hej Reneg
Lige et tillægsspørgsmål; ved du hvordan ATC højttalerne har det med at blive placeret på en hylde?
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
JM-LAB Profile har port foran til men er nok ikke en decideret hyldehøjtaler
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville personligt aldrig spendere 10k kr. på et sæt højttalere hvis de alligevel bare skal smaskes op ad væggen på en hylde. Jeg mener overhovedet ikke man kan udnytte potentialet i et højttaler med sådan en placering og så er pengene jo spildt...
__________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr. jeep skrev:
| Jeg ville personligt aldrig spendere 10k kr. på et sæt højttalere hvis de alligevel bare skal smaskes op ad væggen på en hylde. Jeg mener overhovedet ikke man kan udnytte potentialet i et højttaler med sådan en placering og så er pengene jo spildt... |
|
|
Men er det nu kun der man kan have ens højtaler, bør man så ikke købe de bedste til det formål som ens pung tillader?
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke nogen der har bud på high-end kompakt højttalere designet til at blive placeret på hylde?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke du skal gå efter en trykkammerhøjttaler?
Den eneste jeg lige umiddelbart kender, er den gamle Infinity Modulus. De koster formentlig kun 1/3 af dit budget brugt, men det gør dem nu ikke dårligere af den grund.
|
| Til top |
|
| |
Reneg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
|
Hej Reneg
Lige et tillægsspørgsmål; ved du hvordan ATC højttalerne har det med at blive placeret på en hylde? |
|
|
Mine står på henholdsvis et skab og en skuffe, men med mulighed for at skubbe dem frem og tilbage i forhold til vægene. Hvordan de vil lyde på en hylde ved jeg ikke, men kan da dårligt forestille mig de vil opføre sig meget anderledes end andre højtalere på en hylde... Måske en lille fordel at de er et lukket kabinetdesign.
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
dr. jeep skrev:
| Jeg ville personligt aldrig spendere 10k kr. på et sæt højttalere hvis de alligevel bare skal smaskes op ad væggen på en hylde. Jeg mener overhovedet ikke man kan udnytte potentialet i et højttaler med sådan en placering og så er pengene jo spildt... |
|
|
Men er det nu kun der man kan have ens højtaler, bør man så ikke købe de bedste til det formål som ens pung tillader?
|
|
|
Nææ... jeg tror ikke der findes en højttaler der ikke vil lyde ulden, oppustet og buldrende med den placering... Køb hellere noget billigt og gem pengene til du bor et sted med plads til at placere højttalerne ordentligt.. __________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
Reneg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, jeg ville nu stadig investerer i den bedste højtaler jeg nu havde råd til og så se hvordan det går med hylden. En god højtaler vil nu stadig skille sig ud, også selvom den står på en hylde. Det sagt, så er placeringen jo meget vigtig, og jeg personligt vil altid gå efter optimal lyd og derefter se på hvordan resten af møblerne skal stå!  Men det er nok vigtigt at du får nogle lånt hjem så du kan høre med dine egne ører i dit eget rum.
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der en dansk forhandler?
|
| Til top |
|
| |
anda Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
|
Er der en dansk forhandler?
|
|
|
Ja, der ligger en i københavn
addressen står nederst på siden . Sørg for hvis du skal lytte , at låne dem med hjem . Hans lytterum er IKKE overbevisende i mine ører. Så skal han presses lidt i prisen
http://www.tekni-fi.dk/php/producent2.php?producentID=21
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dynaudio Audience er interessante da de har flere reolhøjttalere i sortementet. 42 W er helt sikkert ingen opgradering ift mine Chario Delphinus der også er konstrueret til formålet. Har du erfaring med andre af reolhøjttalerne fra Dynaudio?
/Nicoleif
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali Grand Coupe... Ingen tvivl! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |