Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 22:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Hvad stemmer Hifi4all.dk’s brugere om H? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Spørgsmålet: Spørgsmålet: Er i tilfredse med hifi4all
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
94 [52,51%]
69 [38,55%]
3 [1,68%]
9 [5,03%]
4 [2,23%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 10 November 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

sshd skrev:
- Der er for få brugere med faktuel teknisk viden.

Hvordan mener du ratioen bør være mellem dem der søger faktuel teknisk viden og dem der ønsker at dele ud af den..? Hvis der kun er den ene part, så bliver det enten et elitært rygklapper forum ("Se hvor er vi kloge ALLE sammen!") eller et ualmindeligt tomt forum ("Jeg søger svar - hvorfor kan ingen hjælpe mig?")

sshd skrev:
- Der er for mange brugere med indbildt/fejlagtig teknisk viden.

Selv om jeg forsåvidt godt kan se ideen i at skulle dokumentere enhver påstand for at undgå fejl eller misforståelser, så er jeg ikke i tvivl om at et forum som dette ville dø ret hurtigt hvis det blev et krav (se ovenfor). 

sshd skrev:
- Der er alt for mange brugere uden teknisk viden, der ødelægger tekniske diskusioner med "det er sådan fordi jeg mener det".

Dette punkt vil jeg tildels godt give dig ret i - det er dog min erfaring at man netop som regelmæssig bruger af forum lærer at spotte brugere der falder i den kategori.

sshd skrev:
- Der er for mange brugere med økonomiske interesser, som trækker diskusioner i en for dem gunstig retning.

Der er en del brugere med økonomiske interesser, men med et par enkelte undtagelser mener jeg de i høj grad bidrager positivt til forummet. Iøvrigt hører mange af disse brugere jo netop til dem som har den tekniske viden du efterlyser ovenfor - og som rent faktisk ville være i stand til at dokumentere eventuelle tekniske udtalelser, så det ville ikke være så heldigt at lukke ned for denne gruppe af brugere. At der ind i mellem kan være sammenfald mellem en diskussion og branchemedlemmers økonomiske interesser kan vel aldrig undgåes når det nu engang er produkter fra selvsamme branche der diskuteres. At det er muligt at identificere hvem der ER branchemedlemmer og dermed potentielt har en økonomisk interesse i det der diskuteres, er for mig nok til at dette ikke er problem - så må man selv tage eventuelle udsagn med det gran salt der hører til.

sshd skrev:
- Der er alt for mange "se mit fede anlæg fra hifiklibben/fona/whatever".

Kan du ikke bare holde dig fra sektionen med "billeder af mit anlæg", så..?   

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 November 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har stemt "meget utilfreds". Efterhånden hænger flere og flere ud ovre hos konkurrenten enten frivilligt eller fordi de er smidt ud herfra.

Det sjove, rummelige og skarpe er gået mere eller mindre af trådene, der er ingen plads til spas og emnerne bliver stadigt mere fesne.

Flinkeskolen og de frelste sidder tilbage. Tillykke med det. Hygger I jer? Går I til fest med Ruth Evensen på den udrensede tomt på Jagtvejen 69?

Jeg vil medgive at Bjarke, Witzel og Zorglub gør det godt... Lige så godt som Ruth. Spørgsmålet er bare om det er en målestok, der er værd at blive målt på?

Jeg har slettet hifi4all under foretrukne på min browser... gider ikke rigtig gøre mig anstrængelser for at få den sidste advarsel. Nr. 2 fik jeg for at have en avatar, der forestillede en and mage til Sillesens på Hifi&Muzak blot med den lille feature, at der sprøjtede kethup ud af hovedet på den. Dengang var det meget problematisk for Witzel. Hvordan er det i dag?

Lyt til teksten i følgende: http://www.youtube.com/watch?v=-vR5vJojbeM

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 November 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Nadali, hvem er Ruth? 
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Nadali, hvem er Ruth? 

Ruth Evensen er den søde, velmenene kvinde, der købte ungdomshuset. Meget frelst og "spændende".

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 10 November 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Hifi4all er helt klart blevet mere mainstream og kedeligt efter NADali og Zorglub blev smidt ud!
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 November 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Tjaa... Må jo indrømme at jeg ikke er særlig aktiv mere, og det blandt andet grundet flere af de argumenter @sshd kommer med.
Det tekniske niveau er simpelthen for ringe, det er rigtig et hifi4ALL forum - hvilket vel også er ideen...

...men jeg er ualmindeligt træt af at lave indlæg hvor jeg besvarer spørgsmål om subwoofer mig her og der, og helt basale spørgsmål om plus og minus. Men det er jo den vej der er valgt herinde.

Enhver saglig udtalelse kan altid afvises pure med en; "jeg har hørt det, og det lyder dårligt" -bemærkning. Som om det er et bevis i sig selv.

Resultatet er at man sidder inde med en masse viden (selvbyg i mit tilfælde), som man ikke orker at dele ud af, fordi niveauet er meget lavt. Og alt kan afvises med ovenstående påstand.

Men jeg har taget det som det er, og bruger hifi4all som et brugtmarked, og ind i mellem skriver et indlæg, når energien er til det. Så lader jeg andre om at fortælle om deres; "modificeret med sølv"-Fona-anlæg (der lyder bedre end alt andet UANSET pris).

Har på fornemmelsen at der er mange andre hifi-veteraner (som mig selv), der også holder sig i ro på foraet (enkelte er dog meget udholdende - cadeaux til dem), af samme årsag.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 10 November 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Navnet Hifi4all sige vel alt , og mange ny bruger i Hi-Fi verden starte i dette forum, og man kan bliver træt at besværre basle spørsmål som plus
og minus m.m., høre vel med til dette forum (og en hjælp til at få nye folk i den HiFi hobbyen), derfor blive Hifi-Musik oprette for folk der er noget
over begynder stadiet.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Hifi4all er helt klart blevet mere mainstream og kedeligt efter NADali og Zorglub blev smidt ud!

Hifi4all er helt klart blevet mere mainstream og kedeligt efter eksempelvis KvK og Hurtig blev smidt ud! Jeg er ikke blevet smidt ud (endnu) og Zorglub heller ikke.

Jeg ærgrer mig over, at folk som Daniels med masser af viden ikke orker, at deltage. Jeg ærgrer mig over, at folk som KvK med lidt vid ikke kan få rum her. Jeg ærgrer mig over, at folk som Hurtig med viden tilsat lidt megalomani og virkelyst ikke kan få rum her.

Jeg undrer mig over, at Zorglub har en meget aktiv profil ovre hos konkurrenten. Hvad er det mon han savner her?

bjarnebomstærk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 September 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 November 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

NADali skrev:

Svend P skrev:

Hifi4all er helt klart blevet mere mainstream og kedeligt efter eksempelvis KvK og Hurtig blev smidt ud! Jeg er ikke blevet smidt ud (endnu) og Zorglub heller ikke.

Jeg ærgrer mig over, at folk som Daniels med masser af viden ikke orker, at deltage. Jeg ærgrer mig over, at folk som KvK med lidt vid ikke kan få rum her. Jeg ærgrer mig over, at folk som Hurtig med viden tilsat lidt megalomani og virkelyst ikke kan få rum her.

Jeg undrer mig over, at Zorglub har en meget aktiv profil ovre hos konkurrenten. Hvad er det mon han savner her?

Se, det har også undret mig særdeles meget, hvad i alverden får han ud af det, det kan da godt være at denne side er lam , men det er da intet imod den anden .

Til top Vis bjarnebomstærk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjarnebomstærk

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 November 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

NADali skrev:

Jeg er aktiv på mange fora, også hos naboen. Så det er ikke fordi jeg savner noget generelt. Jeg snakker dog med flere af dem der ikke kunne holde sig inden for reglerne på min hjemmebane. Og det er jeg da glad for at vi har hifi-musik der gør det lidt lettere. Jeg er glad for at vi har fået et site mere i Danmark der tør tage kampen op og gøre et godt stykke arbejde i hifi tjenesten. De er jo også bare "nørder" som os der gør det herovre. Stor respekt for det, og som hifi nørd er det logisk at jeg også er der.

Iøvrigt dejligt med et spørgsmål jeg kan svare lidt konkret på

PS: Ruth .. ok, kender ikke lige personen, men jeg har da hørt lidt om det i pressen. Lidt forudindtaget at sammenligne mig med hende når du nu ikke kender mig. At du har det indtryk ud fra de anmeldelser, modereringer og tiltag jeg laver her på siden er jeg skuffet over. Omvendt siger statistikken for den her poll at ikke alle er enige med dig - så jeg vælger nu at fortsætte lidt endnu

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 November 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

tror meget har at gøre med at "scooterfreaksne" fra scootergalleri overtager Hifigalleri.dk de kommer så til at kende Hifi4all og snart er det også indtaget, desværre

bjarnebomstærk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 November 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO skrev:
tror meget har at gøre med at "scooterfreaksne" fra scootergalleri overtager Hifigalleri.dk de kommer så til at kende Hifi4all og snart er det også indtaget, desværre

Nu er der jo principielt intet galt i, at være ung og lidt uvidende, men du har nok en pointe her, hvad enten man vil eller ej.

Til top Vis bjarnebomstærk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjarnebomstærk

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
NADali skrev:

Jeg er aktiv på mange fora, også hos naboen. Så det er ikke fordi jeg savner noget generelt. Jeg snakker dog med flere af dem der ikke kunne holde sig inden for reglerne på min hjemmebane. Og det er jeg da glad for at vi har hifi-musik der gør det lidt lettere. Jeg er glad for at vi har fået et site mere i Danmark der tør tage kampen op og gøre et godt stykke arbejde i hifi tjenesten. De er jo også bare "nørder" som os der gør det herovre. Stor respekt for det, og som hifi nørd er det logisk at jeg også er der.

PS: Ruth .. ok, kender ikke lige personen, men jeg har da hørt lidt om det i pressen. Lidt forudindtaget at sammenligne mig med hende når du nu ikke kender mig. At du har det indtryk ud fra de anmeldelser, modereringer og tiltag jeg laver her på siden er jeg skuffet over. Omvendt siger statistikken for den her poll at ikke alle er enige med dig - så jeg vælger nu at fortsætte lidt endnu

Ja selvfølgelig viser denne poll, at H4A er en succes. Tillykke med det!! Alle der er uenige er jo enten gået selv eller ar blevet smidt ud.

Ruth Evensen bruger jeg som et eksempel på én med de rigtige meninger, én med "bogen" på sin side, én med manglende rum for forskellighed og alternative meninger... som sådan et meget godt billede på ledelsen og ejerskabet af H4A

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 November 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

bjarnebomstærk skrev:

Se, det har også undret mig særdeles meget, hvad i alverden får han ud af det, det kan da godt være at denne side er lam , men det er da intet imod den anden .

Syntes du at de er lamme? der er der masser af brugere derovre med styr på tingene. At folk der ikke længere er velkommen her søger derover er jo ikke brugernes skyld. Igen respekt for dem der gør en indsats.

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 November 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

selvfølgelig skal man jo starte et sted men desværre er det sådan at mange ikke gider søge på nettet for at finde svaret selv istedet spørger de om alt muligt, det er ikke svært at søge på google eks.

så når mange spørger om de samme spørgsmål har jeg fuld forståelse for dem som gerne vil snakke med andre som har samme viden inden for et speciale eks. DIY

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 November 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

NADali skrev:
Zorglub skrev:
NADali skrev:

Ja selvfølgelig viser denne poll, at H4A er en succes. Tillykke med det!! Alle der er uenige er jo enten gået selv eller ar blevet smidt ud.

Ruth Evensen bruger jeg som et eksempel på én med de rigtige meninger, én med "bogen" på sin side, én med manglende rum for forskellighed og alternative meninger... som sådan et meget godt billede på ledelsen og ejerskabet af H4A

Det viser vel at ikke alle deler din mening. Og hvis de, ja hvor mange? 10? i år der er røget ud fik ov til at stemme, ja så så det stadig helt fint ud. Din Ruth pointe syntes jeg stadig er skudt langt over mål - men du har helt ret til at have den. Især her i ris og ros

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Kære Zorglub.

Vil du virkelig fortælle mig, at du ikke kan se, at H4A har udviklet sig mod det kedeligere?? Jeg kan ikke sætte tal på folk, der er forsvundet. Men hovedparten af de farverige er væk og flere af daniels-karat holder sig passive. At du antager, at det er 10 er lige så åndsvagt som at skrive 1000. Pointen er, at dem der er tilbage er tilfredse i en eller anden grad. Men det er sgu da ikke det samme som succes. Det ville være succes, hvis man ikke havde behov for at besøge naboen så ofte som du gør.

bjarnebomstærk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 November 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
bjarnebomstærk skrev:

Syntes du at de er lamme? der er der masser af brugere derovre med styr på tingene. At folk der ikke længere er velkommen her søger derover er jo ikke brugernes skyld. Igen respekt for dem der gør en indsats.

Nu kan jeg jo ikke vide hvilke kriterier du lægger til grund for din vurdering af, at der er mange brugere derovre med styr på tingene, men jeg er lodret uenig med dig.

De brugere derovre, der i mine øjne har nogle kvalifikationer finder du jo også på denne side, f.eks. Janils + flere af samme årgang , så argumentationen for at være tilstede derovre, er i mine øjne ikke holdbar, men når det er sagt, må du for min skyld være lige hvor du lyster.

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

bjarnebomstærk skrev:
Zorglub skrev:
bjarnebomstærk skrev:

Nu kan jeg jo ikke vide hvilke kriterier du lægger til grund for din vurdering af, at der er mange brugere derovre med styr på tingene, men jeg er lodret uenig med dig.

De brugere derovre, der i mine øjne har nogle kvalifikationer finder du jo også på denne side, f.eks. Janils + flere af samme årgang , så argumentationen for at være tilstede derovre, er i mine øjne ikke holdbar, men når det er sagt, må du for min skyld være lige hvor du lyster.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 November 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Bjarne, det er jo netop derfor de ikke er lamme, f.eks. Janils. At det er underligt jeg er på begge fora, ja det forstår jeg altså ikke .

Nadali, jeg syntes ikke h4a er blevet kedeligere - der sker løbende en udvikling i forum (head-fi, artikler mv.) der kommer ca. 1 ny anmeldelse om ugen (det er jo mere end et forum vi har her). Så sjovt nok er jeg ikke enig i den betragtning. Jeg syntes siden er en succes, at der er et lille mindretal der ikke har den holdning kan jeg kun tage til efterretning. Vi debaterer løbende om linien er for hård, blød, hvad vi vil med sitet. Der snakker vi altid igennem om det er det rigtige der sker, f.eks. at vi har 1,2,3 advarsler til folk der ikke kan finde ud af at følge fællesskabets regler. Sådan er det, og jeg jeg tror det vil fortsætte sådan i lang tid. Men jeg husker hvad du siger Nadali! og den berømte hånd på hjertet ville ønske at h4a kunne være for alle, men det forudsætter nok at alle overholdt reglerne, hvilket nok næppe vil ske.

PS: Jeg er ikke på i aften, så hvis du ikke lige får flere svar er det fordi jeg ikke er her og ikke fordi jeg ignorerer dig

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes