| Forfatter |
|
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo ikke højttalerne der modtager mobilsignaler, men derimod elektronikken (jeg er ret sikker på højttalerne ikke siger mislyde, hvis forstærkeren er slukket).
Det må derfor være forstærkeren i subben, der er problemet. Hvis forstærkeren ikke er afskærmet indvendig, var det måske en idé at prøve dette, evt. med et faradaybur, find ud af hvor der er stel, og montere dette på afskærmning/faradaybur. Hvis ovenstående lyder af volapyk, så find en der ved hvad det drejer sig om, så du ikke brænder noget af.
|
| Til top |
|
| |
sorlar Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 250
|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror istedet du skal gå til forhandleren som solgte dig subwooferen, da det lyder som om det er den som der er noget gal med..... Eller hvad med din forstærker sub udgang, har du prøvet med et slukket anlæg.....???
Fandt ellers på dette link: http://www.hifi-import.dk/default.asp?id=1677&action=pro dukt at den ikke er magnetisk afskærmet, selvom jeg ikke tror at det har noget med det at gøre........Har aldrig oplevet at noget går i mine højtaler, alså udover clockradioen og computerhøjtalerne
Klag til forhandleren, og sig at den er i stykker eller sådan noget  
Sorlar __________________ MY TECHNICS
|
| Til top |
|
| |
Martin N Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn hvor er den kørt langt ud den her tråd
Som en anden også skriver så har det nok noget at gøre med at subben ikke er afskærmet ordentligt
Den afskærmning har ikk noget at gøre med at subben er magnetisk afskærmet fordi det er kun enhedens magnet der afskærmet
Problemet er sandsynligvis heller ikke udvendige kabler
Men derimod kan det godt være et indvendigt kabel men den tror jeg nu heller ikk på fordi normalt så sidder stikket fast på forstærker printet
Men tror faktisk mere på det er forstærkerens konstruktion der er lidt f**ked up lavet og så også mangle på afskærmning
Men hvis man kigger på forstærkeren så kan det sikkert godt være print layoutet der lavet dårligt eller os er det måske nogle impedans forhold i forstærkeren der ikk er skide smarte Det kan også være en løs/dårligforbindelse et sted måske det kan være så mange ting måske også endda din forforstærker
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm ja, er ikke nået meget længere med problemet.. Men subben ryger en tur til importøren, så må vi jo se om der er noget galt med den..
Tak for responsen.
God vind derude JanM
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop idag observeret at min mobil også går i min sub, men det gider jeg nu ikke sende den tilbage for, da jeg næppe tror at problemet bliver løst.
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm Ronin, perhaps your right... Måske spildt porto.. Men prøver alligevel, cos now it's personal..
Det virker bare lidt skoddet at i denne verden med 10 milliarder mobilos, at det skal være et problem..
Hilsen en gammel Ålborggenser.. JanM
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt i sagen...
Forhandleren meldte at der intet var galt med subben! Fint nok.
Har talt med vores beboer-forening. Det viser sig at jeg har mobil-antenne kabler gående i en kabelgang, lige udenfor min hoveddør.
Subben virker dermed som en slags forstærker af indgående signaler, Såeeee..... Absolut intet der kan gøres ved problemet udover at flytte. Sur r*v!

|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
du må da kunne skærme dig ud af problemet?
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jae, med jern-ferrit omkring kablet og evt en afskærmning af subben, et kobberbur el.lign.
Bare ikke så kønt, upraktisk, og vel ikke værd at investere i på nuværende tidspunkt, har jo ikke anlæg for en formue.
JanM
|
| Til top |
|
| |
Martin N Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo Det der med at mobilen går i subben det ske væld da for fanden ikk helle tiden det vel kun når du modtager noget på din mobil tlf. en samtale eller en sms
At der løber et kabel op til mobil senderen på taget af det hus du bor i har ikke noget at sige det er fordi kablet det er skærmet
Men måske har du dårlige modtager forhold på grund af at senderen den ligger lige over dig og derfor sender alle mobiler i huset med fuld kraft
Men det er jeg ikk helt sikker på
Gsm sende stationer er meget retnings bestemte men jeg er ikk helt sikker på hvor meget det er
Men jeg ville mene et eller andet sted at når din mobil sender så skulle det gerne bare blive reflekteret på huset over for også eller blive kastede tilbage på den antenne som står oppe på¨taget men igen jeg kender ikke dine bolig forhold
Men hvis det er dårlige sende/modtage forhold i dit hjem så lad være med at snak for meget i mobil hehe Den har jo ikk alt for godt af det den for oven hehe ej hjernen den bliver max grillet hvis man sender med max styrke og det er helt sikkert ikke lige frem sundt
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep jep, det er nu heller ikke GSM senderen der er problemet, det er en 3'r sendemast, men hvor så end problemet ligger begravet, så er der ikke en sk'd at gøre ved det.
Har haft min gode ven Christian op og kigge og måle på sagerne. Udover at han er elektrikker så er han også hi-fi entusiast, såååeeee...
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahr!!! Der gælder nu også regler for 3G sendermaster og deres støjudstråling; puds støjtjenesten på dem eller gå selv op på taget og tag en brandøkse med!!!
|
| Til top |
|
| |
Madzen Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ka' de måske lære det!!
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, foretrækker brandøksen.. Ha ha..
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey..
Ja så blev subben endelig skiftet ud med en AudioPro sub1.35. Og problemerne med sms'r, radiostøj m.v. i subben er helt forsvundet.
Om det er Pioneer der bare har været for dårligt skærmet, eller om AudioPro bruger bedre matrialer, eller hva...? hmmm tja det må guderne vide.
Men jeg er glad igen .
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være, at sub-trafo´en ikke har siddet "rigtigt" eller ikke har været optimalt skærmet i din forrige sub. Jeg har samme "problem" med min højt estimerede Denver FM-mono 100kr´s, men drejer jeg mobilos bare en lille smule, så forsvinder bib-bib-bib lydene. Godt mit anlæg ikke gør det samme, for mine håndled er løse og min økse er skarp!!!
|
| Til top |
|
| |